Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-07-2002, 15:53
Black Sugar
Black Sugar is offline
Heeft een tuin iets met je lifestyle te maken?
Bijvoorbeeld dat je het lekker vind om in de tuin te zitten ofzow.
En wat vind je mooi in een tuin en wat niet?
Ben je tevreden met de tuin die naast, achter of voor jullie huisje licht?
En wat voor een tuin is dat?

Wij hebben alleen een tuin achter, gewoon zo'n rechthoekig ding.
Een terras, een paadje naar de poort, een vijver en een hele zooi bloemen en planten.
Ik vind het wel best hoe hij nu is.
Vroeger hadden we gewoon gras met een strook bloemmetjes en op het gras stond een schommel voor mij. Die mis ik eigenlijk wel. (ghehe was ineens populair in de buurt iedereen wilde schommelen )

Ik zit zelf altijd graag in de tuin, lekker een beetje tot rust komen. Beetje lezen, muziek luisteren, huiswerk maken (ja doe ik meestal in de tuin) of tekenen.
Zogouw het mooi weer is zit ik trouwens ook vaak in de tuin om een beetje bruin proberen te worden. (kun je tenminste ongegeneerd je truitje uittrekken)
Oud 24-07-2002, 16:58
Roos
Roos is offline
Onze tuin is best lang. Aan het terras staat een grote tafel waar je kan zitten in de schaduw, dan een paadje met bloemen (veel rozen), dan een ander, lager terras waar je in de zon kan zitten/liggen.
Oud 24-07-2002, 17:04
*Fallen_Tear*
*Fallen_Tear* is offline
Wij hebben een tuin aan het water , dus geen achteringang ofzo, wel lastig als je tuinafval kwijt moet; dat moet dus altijd door het huis

Bij het water is het lager dan in de rest van de tuin. in de lente durf ik daar nooit te komen want dan zitten er ganzen en ik heb een ganzentrauma... Dan is er beneden ook nog een terras in de schaduw ( met picknickbank), dat is een ideaal plekje om te BBQen en een kampvuur te maken

En hogerop ( vlak bij de tuindeuren) is nog een terras waar vanaf 10.00 tot 10.00 ongeveer de zon schijnt dus het is daar altijd heet

Enik vind het heerlijk om in de tuin te zitten danwel te liggen in de hangmat
Oud 24-07-2002, 17:14
euro
euro is offline
Wij hebben niet zo'n hele grote tuin, maar hij is wel niet alleen maar rechthoekig : het is zal maar zeggen een vierkant met aan een kant een halve cirkel , daar is een terras aangelegt.
De rest is allemaal gras, een vijvertje in het midden, een schommel langs de kant, en heel veel bloemtjes en een grote boom bijn helemaal achteraan de tuin! Dat is echt m'n favo plekje! Lekker relax!

We hebben wel geen tuinhekje ofzo, dus netzoals Fallen_Tear moet bij ons al het afval enzo door 't huis!

Verder vind ik het heerlijk om in de tuin te zitten, vooral onder de grote boom, lekker in de schaduw! Gewoon boekje lezen, lekker uitrusten, soms als 't nog warm weer is hw maken!

Ik heb het nu btw over onze achtertuin he De voortuin stelt eigenlijk niks voor ! Uhm...tuinen die ik mooi vind...uhm veel bloemetjes en toch wel een groot stuk gras om te picknicken/liggen enz.. en lekker fleurig!
Oud 24-07-2002, 17:18
Roos
Roos is offline
Citaat:
rosi schreef:
Onze tuin is best lang. Aan het terras staat een grote tafel waar je kan zitten in de schaduw, dan een paadje met bloemen (veel rozen), dan een ander, lager terras waar je in de zon kan zitten/liggen.
Oh ja, dit is ook de achtertuin

De voortuin heeft een oprijlaan en gaat half om ons huis heen, er staan veel bloemen/struiken in, veel lavendel en kleine boompjes (ronde acacia's)
Oud 24-07-2002, 17:28
rodina
rodina is offline
Ja, ben wel afhankelijk van m'n 'tuin'.
Achter ons huis ligt een boomgaard, en zo'n 5 hectare gras, voor de paardjes. Als het mooi weer is; geweldig lekker midden in het gras zitten genieten etc
Onze tuin grenst aan een natuurgebied, dus daar hebben we mooi uitzicht op, veel water (sloten)..

Ik zou niet zonder kunnen
Oud 24-07-2002, 17:35
ruby soho
ruby soho is offline
we hebben echt een mini tuin ofzo, stelt nix voor en k zit er ook nooit

vroeger wel, haden we een ongelooflijk grote tuin, zowel voor en achter, n gedeelte met gras, een groot erf, oprijlaan, schommels, vijver en een soort stenen muur/plantenbakken die door de hele tuin heen liepen *memories*
dan nog een soort speciale verhoging voor het zomerhuis met tafel en stoeltjes waar we zomers wel eens aten

laatste tijd als k behoefte heb aan "in een tuin zitten" ga k naar mn tante toe, die woont op een oude boerderij (nee ze heeft geen schapen of koeien ) met een supergrote tuin en een soort van (geplant) bos eromheen
waar k dan of een beetje met mn nichtje lig te zonnen, of aan het paardrijden ben

we haden vroeger trouwens ook nog een weiland met 2 paarden, was zeg maar gehuurd van een of andere man die zn huis ernaast had, en dan ging k wel eens na het paardrijden even langs, die mensen haden zooown geweldige tuin, met 2 vijvers, watervalletjes, fonteinen, een trampoline en superveel bloemen *zwijmel*
Met citaat reageren
Oud 24-07-2002, 17:42
Paulaah
Paulaah is offline
Onze achtertuin is vrij lang.. In de tuin hebben ze een schuur gebouwd.. en een deel waar de auto altijd staat.. De rest is gras met een klimmenrek
Ennem.. een zandbak hebben we ook nog.. en een terasje (aan het begin en einde van de tuin) .. en bloemen aan de zijkanten.. en natuurlijk een paadje
Met citaat reageren
Oud 24-07-2002, 18:14
vixen
vixen is offline
wij hadden vroeger een grotere tuin, maar omdat we een stuk aan ons huis hebben gebouwd ist nu kleiner.
Precies achter de tuindeuren hebben we een terras. Na het terras is een grasveld met een kippenhok, zooi bloemen en planten in tuintjes naast et grasveld, dr loopt ook nog een paadje van et grasveld naar de vijver. Iedereen loop altijd onze vijver in omdat et lijkt of et gras is, maar dr zligt allemaal kroos opt water
Achter de vijver hebben we nog een schuur-ding met rommel.
Oud 24-07-2002, 18:28
Esmée
Esmée is offline
In m'n huidige huis hebben we ten eerste een hele grote voortuin. Je hebt zeg maar een lange oprijlaan en meteen aan het begin van de oprijlaan begint de voortuin ook al (hmm dit klinkt logisch). Die voortuin is verder niet echt boeiend. Ehm dan leidt de oprijlaan naar de garage en langs de andere kant van het huis naar de achtertuin. Die is ook vrij groot, vanaf de achterkant van het huis eerst een groot terras, en vervolgens gewoon een heel groot grasveld (ow nee gazon moet ik dat noemen he ), beetje ronde vorm, omringd door struiken, planten, bloemen enz. En helemaal achterin nog een terras, overschaduwd door een grote boom (vraag me niet wat voor 1 want daar heb ik geen verstand van). We hebben een heerlijke tuin om in te zitten als het mooi weer is, dan zit ik er ook vaak, meestal daar onder die boom, heerlijk plekje daar
Maarrrr eind aug. woon ik in m'n nieuwe huis en daar hebben we een hele coole tuin, ook vrij groot met eerst een terras en achterin echt zo'n Amerikaanse veranda, dat wordt mijn plekkie En een grote vijver, veel planten en paadjes, echt zo'n aangelegde tuin... maar wel mooi
Wat een verhaal
Oud 24-07-2002, 18:32
Nuck
Nuck is offline
Wij hebben best een mooie tuin, vind ik. Niet mega-groot ofzo, maar wel lekker ruim . Aan de voorkant hebben wij een gazon met wat plantjes en struiken eromheen. Vandaar loopt een paadje naast het huis naar de achtertuin, waar we 2 vrij grote terrassen hebben. Het is echt relaxed, ben dan ook graag buiten .
Oud 24-07-2002, 18:43
PV
PV is offline
Wij hebben een echte rommeltuin.. vroeger stond er zo'n speeltoestel in met een touw, schommel en een klimrekje, dat was maar das al 5 jaar weg. Nu is er een vijver in de plaats gekomen, verder staat er een grote 'kerst' boom, is 6 m hoog zoiets... en nog een andere kleine boom, verder wat planten door elkaar heen, een rek om kleren aan te hangen, een lantaarnpaal, aardbeienplantjes, tomatenplantjes, een waterput, en je kan er ook nog zitten met wat moeite Maar door die kerstboom en bomen in de tuin van de achterbuurman is er weinig zon
owja een voortuin hebben we niet, de voordeur zit direct aan de stoep.
Met citaat reageren
Oud 24-07-2002, 19:22
Verwijderd
Euhmz, ten eerste, onze tuin is niet echt 'mijn stijl', ik hou van rommelig en verwilderd, mijn moeder houdt van strak en netjes bijgehouden, dus dat past al niet. De tuin loopt geheel langs ons huis, voor hebben we gewoon een gazon met rozen en bladiebla, dan daar rechts staan 2 HELE MOOIE GROTE GEWELDIGE kastanjebomen, MIJN plekje, want daar hangt mijn hangmat in. En nog steeds gras, helemaal langs het huis, planten, bloemen, hoge heg enz. en nog meer onzinnige dingen, dan de vijver, best mooie vijver met een vlonder ernaast en aan de andere kant een grindpad dat dan weer uitkomt in 't pad, waar 2 hele mooie bomen een boog vormen, dan naast de vijver het terras, gewoon bij de achterdeur zeg maar, waar je gewoon heel erg lekker in de zon kunt zitten.

Maargoed, van 't pad af kun je dus naar achteren lopen, en dat moeten we allemaal nog opknappen want daar staat ook de nogal grote schuur, maar daarachter hebben ze nu water gemaakt, een singel-ding ofzo, en daar hebben we allemaal vlonders overheen gelegd en daar staat een GEWELDIG tuinhuisje (Lees: pliens plek om te liggen, met zo'n geweldig grote bank en een radio en een koelkast ) en dan heel veel bomen aan de overkant zodat je redelijk beschut zit daar.

Als niemand het snapt; geeft niets, ik zie het zelf ook totaal niet voor me terwijl ik er ongeveer in zit nu. :/
Met citaat reageren
Oud 24-07-2002, 20:09
Loesje
Loesje is offline
onze tuin is niet echt geweldig, niet ontzettend groot en vrij recht. En geen grote bomen. Omdat dit een nieuwbouwhuis is, zijn alle planten zo'n 7 jaar geleden geplant. Voor de planten is dat niet erg, maar ik mis wel bomen. Rond om mijn oude huis waren heel veel oude bomen, die mis ik wel.

Onze voortuin is niet echt groot, omdat onze tuin schoun is , is er een schuine strook naast de oprit met kleine appelboompjes (die ik helaas niet eens kan eten. Langs de garage kan je naar de achtertuin lopen, maar het paadje is overhangen met aan de ene kant planten en aan de andere kant een verwilderde weg....dus we gaan eigenlijk allemaal of via het huis of via de garage.
De achtertuin: gelijk aan het huis ligt een houten terras, dat vind ik wel heel mooi, alleen met regen heb je nog wel eens de kans dat je uitglijd. Op dat terras staan allerlei potten met planten. Aan het terras grenst een rechthoekige vijfer (die wat mij betreft veel groter had mogen zijn). Dan hebben we van het terras twee paadjes naar achter, waar een tweede terras is. Aanweerszijden van dat terras zijn een soort plantenbakken gemaakt (opgehoogd) en daar zijn van die zandbak beton blokken naast geplaats waar je op kan zitten.

Ik vind onze tuin wel mooi, hij is wat anders dan de meeste tuinen hier in de buurt. Komt misschien ook wel omdat hij door een tuinarchitect is ontworpen, die wist gewoon net even wat beter als mijn ouders wat je met een schuine tuin aanmoest. Zelf zou ik een anders soort tuin willen, eentje met gras om lekker op te liggen, en met een grote vijfer. Ik wil namelijk wel water in mijn tuin, natuurlijk het liefst een tuin aan het water...maar dat is in een stad meestal niet al te gemakkelijk, en ik zou de tuin niet zo volplanten, onze tuin staat echt vol met planten en als dat niet wordt geknipt en gesnoeid kan je met moeite achter in de tuin komen, en ik wil mooie oude bomen in mijn tuin...die moet ik ook missen, alhoewel we albijna weer de hoogste boom van de buurt in onze tuin hebben staan.
Oud 24-07-2002, 20:21
GRRR
GRRR is offline
mijn tuin is een open riolering met hier en daar een verdwaalde gebruikte spuit. en ik heb nog nooit een voet in gezet.

das niet mijn stylo
Met citaat reageren
Oud 24-07-2002, 22:09
feline
feline is offline
Wij hebben een redelijk ruime tuin op het zuiden. (lekker warm) En tussen de buren en onze tuin staat geen schutting of iets dergelijks. We hebben dus eigenlijk een grote tuin, maar wel eigen privehoekjes waar de ander je zeg maar niet kan zien. (Zonnen, is daar handig )
De tuin is met verschillende hoogtes, kleuren groen, planten best afwisselend en toch in harmonie. En dat vind ik eigenlijk wel gaaf . De eerste 20 meter is meter zijn vooral planten de andere helft is een stuk gazon en een tuinhuis. Ik vind het gezellig met de buren samen. 't is bijvoorbeeld prima als ik op hun tuintafel huiswerk maak ofzoiets. (Maar nu niet denken dat we een soort commune zijn ) En we gaan nog steeds goed om met de buren, dat is wel vereist voor zoiets. Binnenkort komen we in een tuinblad omdat ze de tuin zo bijzonder vonden, onder andere door dat gezamelijke.
Als het ook maar een beetje warm is, ren ik de tuin in.
Oud 24-07-2002, 22:11
Biertjehakken
Biertjehakken is offline
Mijn ouders hebben het laten ontwerpen door een architect, het ziet er leuk uit met een grote vijver met kikkers.
Met citaat reageren
Oud 24-07-2002, 22:21
Hukkie
Hukkie is offline
Wij hebben:

Links van het huis:
Pauperig grasveld met veel mos, onkruid, en wat coole wilde bloemen.

Voor het huis
Stukje buxusdoolhofje met appelboompjes, en daarachter weer een grasveld afgezet met een beukenheg, schuin daarnaast een weidje met ganzen en fruitboompjes.

Rechts van het huis
Grasje in raar vormpje met ingelegde steentjes waar een schommelbank staat, veel bloemen, 2 boompjes, enorme rozenstruik.

Best een coole tuin, vind ik zelf. Ideaal als je een feest geeft en mensen blijven bivakkeren in een tentje, ruimte zat.
Oud 24-07-2002, 22:48
Black Rainbow
Black Rainbow is offline
onze tuin is aardig groot, maar is helemaal dichtgegroeid met planten, echt een oerwoud, d'r ligt ook nog een vijvertje, maar die is bijna niet te zien, ergens anders dan op het terras kan je dus ook niet liggen, en echt groot is die niet, kom er ook niet vaak, behalve de hangmat, die is wel relaxt om soms in te hangen
Met citaat reageren
Oud 24-07-2002, 23:19
utopian me
utopian me is offline
ik vind het altijd lekker om buiten in een tuin/park wat dan ook te zitten... onze tuin ook, maar hij is niet helemaal goed naar mijn stijl ofzo, ghe, voor m'n vader staat er achterin een of ander lomp tuinhuisding, en ik zou het gewoon anders doen... maar hij is opzich wel redelijk mooi hoor, L-vormig, stuk gras met beetje kronkelig paadje en daarnaast nog bloemen, een boom, dat soort dingen... ik zou het gras iets langer houden en daar bloemetjes doen en niet netjes in stukjes daarvoor enzo..
m'n ouders zijn er blij mee en het is toch leuk een fijne tuin te hebben...
Oud 24-07-2002, 23:32
Verwijderd
wij hebben een rottuin.
zo'n hele kleine tuin van 8 bij 4 meter, met strak strategisch geplaatste planten op 1 van die meters, enoooorme donkergroene heggen zodat 'de buren niet naar binnen kunnen gluren', en voor de rest simpele vierkante donkere tegels. eigenlijk is onze hele tuin donker, er groeit geen gras ofzo (ja, alleen maar bloemdingen met kaartjes er aan en voor de rest tegels) en ergens in de hoek staat een boompje met (ook weer) donkergroene bladeren waardoor het er ook niet vrolijker op wordt.. verder staat er een schuur en een tafel, en dat was het. mijn ouders houden ook van strak en geregeld, terwijl ik liever alles laat zoals het is.. ik vind gemaaid gras ook veel lelijker dan gras wat gewoon groeit en heel hoog staat enzo. ik vind onze tuin echt ontzettend lelijk, ben er dan ook nooit te vinden.. ik zit meestal uit het raam (ja, met je benen naar buiten dus) op mn kamer, met een boek/telefoon/sigaret dan in de tuin. vanuit mijn kamer ziet het er ook een stuk vrolijker uit, want we hebben van die lieve lichtoranje dakpannen en achter het huis is een grasveld met een paar bomen en gras wat dus haast nooit gemaaid wordt waardoor er bloemen groeien enzo.

maargoed, laten we positief blijven.. nu weet ik in elk geval wat voor tuin ik niet wil.
Met citaat reageren
Oud 24-07-2002, 23:54
Floris-boy
Floris-boy is offline
onze tuin is mooi
voor: stukje oprit, met van die oranje-kleurige steentjes, ongeveer 10 meter recht, waarvan na 5 meter aan de rechterkant parkeerplaats is voor 2 auto's naast elkaar (ook met oranje steentjes) Er omheen staan struiken, laurier dacht ik en nog een paar andere soorten en hortensia's (ofzoiets, van die blauwe en witte)

achter: breed, veel gras met tussendoor borders met struiken, planten en bloemen erin. achter aan de rechterkant een veranda (houten verhoginkje) voor zithoek, met voor een deel aan de zijkant daarvan klimop.

helaas niet op het zuiden...
Oud 25-07-2002, 01:22
drama
drama is offline
ik moet maar 's een huusje met tuin op de kop tikken
Oud 25-07-2002, 02:17
eztah
eztah is offline
Mijn tuin is nu steeds de plaatselijke camping waar we zijn
En bij me ouders thuis is ie wat 'wild' georienteerd, een klein vijvertje, wilde bloemen, gras wat niet vaak gemaaid wordt.
Het is een fijne tuin, oja, en hij ligt opt het zuiden.
Met citaat reageren
Oud 25-07-2002, 14:14
~sweetgirl~
~sweetgirl~ is offline
Onze tuin is best groot, hij loopt naar achter breed uit en is ook lang (25m ofzo) Vanaf 't begin tot 't einde van de tuin loopt er een pad en er is ook een vijver. In de tuin is één groot terras en een klein terrasje. Op dat kleine terrasje staat een schommelbankje en dat ligt aan de vijver zeg maar. Daar zit ik heel vaak lekker in de zon en is 't leukste plekje van de tuin
Omdat ik vorig jaar verhuisd ben ligt de tuin er nog maar een half jaar ofzo, alle planten en bomen zijn nog heel klein waardoor je nog niet echt privacy hebt in de tuin. Dat vind ik 't enige nadeel eraan maar ik ben er toch wel tevreden mee. Voor het huis ligt nog ongeveer 3 meter grond en daar staan struikjes en plantjes enzo en een stuk oprijlaan. Onze vorige tuin was wel 'n beetje hetzelfde alleen dan kleiner en anders ingedeeld en lekker beschut.

Laatst gewijzigd op 25-07-2002 om 14:20.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-07-2002, 14:21
~louise~
~louise~ is offline
Citaat:
rosi schreef:

Oh ja, dit is ook de achtertuin

De voortuin heeft een oprijlaan en gaat half om ons huis heen, er staan veel bloemen/struiken in, veel lavendel en kleine boompjes (ronde acacia's)
Same here
De voortuin vind ik trouwens echt lelijk, maar er valt ook niet veel mee te doen omdat ie heeeel breed is maar neit zo diep.

De achtertuin vind ik ge-wel-dig. Hij is pas weer opgehoogd dus je kan voorin lekker in de schaduw zitten. Als het mooi weer is eten we altijd buiten, we hebben een hele grote tafel staan. Achterin het terras is een lekker zonplekje
Het uitzicht is ook leuk, je kijkt eerst op een beschermd natuurgebied-veldje (door de zeldzame planten) en dan op de koeien en boerderijen. Op heldere dagen zie je Delft en aan de andere kant R'dam.
Met citaat reageren
Oud 25-07-2002, 16:11
~ImaginaryGirl~
~ImaginaryGirl~ is offline
voortuin:

allemaal steentjes tegels in wit met rood/roodbruin met een oprijlaantje (een bescheiden 1 want onze burgelijke caravan moet erin ) en links van waar de caravan kan (als die er niet staat , zijn er altijd bloemen enzo, in alle kleuren) staan planten en en wat hoge bomen en een oud schoolbankje.
best

achtertuin:

eerst een terras en dan een grasveld met een mini vijver en overal planten en pruimenbomen en appelboom etc. En dan daarachter een laag gelegen terras en daarachter de schuur waar nog druiven tegenaan groeien.

Vroeger hadden we in en de voor- en de achtertuin nog een heeeeele mooie treurwilg, maar die moest eruit
Oud 25-07-2002, 16:20
AtHell
AtHell is offline
hier is de tuin ook niet spannent *gaat moeders eens voorstellen om een wietplantage te maken*
Oud 25-07-2002, 16:36
Verwijderd
Citaat:
AtHell schreef:
hier is de tuin ook niet spannent *gaat moeders eens voorstellen om een wietplantage te maken*
dan kom ik wel bij je inwonen
hoe was het dinsdag trouwens?
Met citaat reageren
Oud 25-07-2002, 16:38
Avelon
Avelon is offline
mijn tuin is geweldig
wij hebben een dakterras waar een mega plantenbak staat. daar is een minivijver met een mega plant. en verder heleboel mooie bloemetjes en plantjes en kiwiplant (doet het niet) en appelbomen en perenbomen en aardbeien en vijgen. ik jummie ik hou van vijgen
en dr loopt een kronkel paadje doorheen en achteraan is een stenen plekje waar je kan zitten maar daar sit ik nooit want t is daar rommel. meer naast de vijver is onder een boom ook een plekje jaja
Oud 25-07-2002, 17:35
Verwijderd
Onze tuin is een een beetje zo'n engelse tuin, in het midden gras (rondje) en dan aan 3 kanten planten en aan een kant een klein terras. Ooit was hij heel mooi omdat mijn oma het altijd helemaal kwam verzorgen, nu ziet het er niet meer uit omdat het tuinbedrijf slecht werk leverde (en een nieuw tuinbedrijf begint er niet, pas als het op orde is willen ze het verzorgen .. dus je ziet het steeds slechter worden).

ik ben niet echt een tuinmens, ik woon 5 minuten van strand af dus dan ga ik daar liever heen . Relaxt op het terras van een strandtent... beetje mensen kijken
Met citaat reageren
Oud 26-07-2002, 16:41
Smiley_Knorretje
Smiley_Knorretje is offline
Wij hebben tegenwoordig alleen nog maar een terrasje van 4 bij 5,5 meter, omdat we het huis én de schuur uitgebreid hebben. We hebben dus allemaal tegels en heel veel plantenbakken, en eeen vijver in zo'n oud zinken bad, en een tuintafel en tuinstoelen.
Aan de voorkant hebben we ook een klein tuintje, van 1,5 meter diep, en dan de breedte van het huis, dus ook iets van bijna 6 meter, daar hebben we een rotstuin. Allemaal grote stenen met rotsplantjes dus.

Mijn moeder werkt altijd in de tuin, ze praat elke dag een paar uur tegen haar plantjes (), geeft ze water, gaat naar het tuincentrum, snoeit, enzovoorts.
Mijn interesseert het echt geen moer. Ik vind het leuk als de tuin er mooi bij staat, om naar te kijken, in te zitten en van te genieten, maar ik snap mijn moeders passie echt niet. Ik doe dus zelf nooit iets in de tuin, maar ik zit/lig er wel graag in als het mooi weer is. Mijn moeder weet ook hoe alle planten heten enzo, maar ik herken nog net een pruimenboom en dan heb je het zo ongeveer gehad.

Dus...
Oud 26-07-2002, 16:49
Faery
Faery is offline
mja, klein burgerlul tuintje met een stukje verlept grasveld. L-vormige tuin, in het korte stukje staat een tuinhuis, ooit wassie mooi.. in de nabije toekomst zal het wel een boshut worden :]
't gras is het mooiste , aangezien dat al 3 weken niet is bijgewerkt ( ja, ik ben lui :]) en t nu heerlijk is om in rond te huppelen ofsow... niet dat er echt valt te huppelen want t is nogal klein, maar ach .

Voortuin is soms wel mooi, ligt eraan of mun ouders in een tuinier -bui zijn :]

Maakt me ook niet ech t uit hoe de tuin duruit ziet, zit toch niet vaak buiten. En ach , zown half verwilderde tuin ziet er boeiender uit dan zo'n strak aangelegd grasveld met zorgvuldig neergepootte viooltjes en tulpen en zo
Oud 27-07-2002, 12:30
windsurfgirl
windsurfgirl is offline
wij hebben een vrij grote voortuin daarlang de oprijlaan die is vrij lang en loopt tot onze achtertuin zeg maar 30 meter ofzo
dan kom je op onze veranda(beetje Amerikaans) dan kan je via een paadje naar het gazon(grasveld) en dan ligt er rechts een zwembad links in de hoek staat een grote trampoline en verder nog van die speeltoestellen voor m'n broertje er zijn nog een paar terrassen en van die ligstoelen bij het zwembad en verder veel rozen en planten en bomen in onze tuin
Met citaat reageren
Oud 27-07-2002, 16:20
Roxy
Roxy is offline
wij hebben echt een stomme tuin vind ik, zown rechthoekig ding met een stuk terras een paadje naar de schuur met aan de ene kant gras en aan de andere kant wat struikjes en bloemetjes enzow... echt niet boeiend... maar ik vind het sowieso nie fijn om in de tuin te zitten dan ga ik liever naar het bos om daar rond te wandelen ff te gaan zitten en relaxen enzow..
Oud 28-07-2002, 18:30
muckymouse
muckymouse is offline
onze tuin is diervriendelijk ingericht en ziet er eigenlijk niet uit
aan de rechterkant staat een heel groot kippenhok, aan t begin staan wat tuinstoelen, verder is het allemaal steen, met aan de linkerkant een perkje, maar die is al uitgegraven door onze honden. Voor de honden is dat steen zowieso beter want anders maken ze er een klerezooi van. M'n moeder heeft nog een leuke poging gedaan om te tuin wat op te fleuren met wat grote bloempotten, maar die hadden de honden binnen 3 dagen gemolesteerd ( tja twee jonge grote honden wat wil je)
achterin de tuin staat ook een konijnenhok, maar die gaat denk ik weg want me konijn is vandaag dood gegaan
en dan hebben we ook nog een schuurtje met een basketbal ring, die eigenlijk nooit gebruikt wordt
Oud 28-07-2002, 19:00
~Frederique~
~Frederique~ is offline
We hebben best wel een leuke tuin vind ik zelf en in de zomer zit ik ook best vaak buiten.
Onze voortuin is niet echt iets bijzonders; een redelijk groot gazon dat wordt omringd door een donkergroen laag sierhekwerk waar rode rozen tegenaan groeien (weer zo'n idee van m'n moeder ) verder staan er wat bomen en leuke plantjes en bloemetjes, het is best wel kleurrijk.
De achtertuin is veel groter, je kan aan de zijkant van het huis via een poort naar de achtertuin lopen. Er is een groot gazon wat aan de zijkanten bijna overal omgeven is door borders met bomen,palnten en bloemen erin. Voorin ligt een groot terras met witte marmeren tegels en een teakhouten tuinmeubilair, hier eten we vaak in de zomer. Dan kom je bij een ander terras wat zeg maar helemaal in de schaduw ligt omdat het omgeven is door klimplanten, op dat terras staan allemaal oude franse potten met buxussen erin. daarachter ligt het zwembad (10x 6 volgens mij) dat omgeven is door een grote haag. Verder is er niet zoveel boeiends te melden, bij het zwembad staan ook nog houten tuinmeubels en een houten bankje. Verder staat er ook nog een oude sierlantaarnpaal in de tuin omgeven door een rondje van buxus.
Ook is er nog een soort laag doolhof in de tuin van buxus.

hmm best een verhaal eigenlijk
Met citaat reageren
Oud 28-07-2002, 19:08
shanli
shanli is offline
vroeger was onze tuin heel saai,gewoon voortuin was gras en achtertuin ook met struiken.
Nu staat de voortuin vol met rozene linkerkant is in een groot vierkant opgesplitst in 4 kleinere vierhoeken en de rechterkant is juist hetzelfde maar met wat siergras en lavendel in een hoek,we hebben een paadje dat naar de voordeur keidt en das langs 2 kanten met lavendel.
In de achtertuin is er een pargola,met allemaal bloemen boven op en errond allemaal sparren,zodat dat een redelijk beschut hoekje is en voor de rest allemaal gras,met een bak in 't midden of zo,en de tuin is afgeschermd door sparren.

Laatst gewijzigd op 28-07-2002 om 19:11.
Met citaat reageren
Oud 28-07-2002, 20:02
Verwijderd
Wij hebben een hele grote tuin om het huis heen die ik zeker wel koel vind! We hebben 3 terrasjes en in alledrie zit ik met mooi weer natuurlijk het liefste. We hebben ook nog 3 vijvers waar geen visjes in zwemmen (jah interessant detail ) en nog een pergelaar (schrijf je dat zo?!) In onze tuin staat een hele verzameling van planten en bomen. M'n moeder is nogal een tuinfreak en dat houdt in dat ik vaak ook aan het werk moet in de tuin. Heb d'r overigens een grote hekel aan! Ook hebben we nog een rozenpoortje met (hoe kan het ook anders) rozen eraan dat leidt naar een grasveld met 3 pruimenbomen. We hebben ook een erg groot gazon dus ik kan zomers ongeneerd zonnen
Met citaat reageren
Oud 29-07-2002, 10:52
Roos
Roos is offline
Citaat:
~louise~ schreef:

De voortuin vind ik trouwens echt lelijk, maar er valt ook niet veel mee te doen omdat ie heeeel breed is maar neit zo diep.
Ja precies, daarnaast ligt hij op het zuiden. De achtertuin is wel heerlijk
Oud 29-07-2002, 12:58
maar
maar is offline
ik breng echt veel tijd door in de tuin, heerlijk relaxen met een boekje/muziekje
onze oprit is erg lang dus de voortuin vrij diep.. in het midden dus de oprit; aan weerszijden gras met beukenhaagjes er omheen. planten en bloemen staan vooraan naast de oprit en bij het huis. bomen zorgen voor schaduw en privacy. er staan twee basketbalnetten op de stenen en goaltjes in het gras, dus m'n broertjes spelen hier meestal.
de achtertuin heeft verschillende 'hoekjes'. vooraan een groot terras met eettafel/-stoelen en bloempotten etc.; rechtsachter is een schaduwplekje met fruitbomen en een hangmat (mijn favoriete plekje ). een beetje linksachter het zwembad met een terras en ligstoelen; daar staan ook planten en een beukenhaagje. helemaal linksachter staat een tuinhuisje/schuurtje. verder een redelijk groot grasveld. de 'hoekjes' worden verbonden door paadjes.
mja, we hebben de tuin niet zelf laten ontwerpen, dus er zijn wat minpuntjes maar over het algemeen ben ik tevreden. er is genoeg schaduw en 's avonds komt het avondzonnetje precies op het terras

edit: bijna de twee palmbomen in de voortuin vergeten

Laatst gewijzigd op 29-07-2002 om 13:01.
Met citaat reageren
Oud 29-07-2002, 13:08
Verwijderd
Wij hadden een hele grote tuin, maar toen werd het kantoor uitgebreid en toen was de helft weg Ik vond het vroeger altijd heerlijk om erin te spelen. Nu doe ik dat niet meer (goh, toch wel zonde eigenlijk ), en ben ik er vrijwel nooit. Ik zie het nut van in de tuin zitten niet in... De zon is zo fel dat je niet kan lezen omdat je boek je zowat verblind, de blaadjes waaien altijd om, er zijn veel te veel beesten en het is tering warm.
...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten