Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-03-2008, 19:22
tasg
Stel ik heb net mijn diploma electrotechniek gehaald (MBO), op welk netto startsalaris kan ik dan rekenen?

Het zelfde geldt voor een tehcnische afgestudeerde HBO'er (laten we zeggen technische natuurkunde) en een technische afgestudeerde WO'er (bv wiskunde).

DUs met andere woorden: Hoe hangt het salaris van het niveau af als je afgestudeerd bent in een exacte richting?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-03-2008, 19:44
Verwijderd
Met een MBO-opleiding elektrotechniek verdien je waarschijnlijk relatief tot andere MBO's behoorlijk goed, omdat er een groot tekort is aan technisch geschoold personeel.

Uiteraard geldt wel dat je met een hogere opleiding meer zal verdienen, maar wat het gemiddelde verschil precies is zou ik je niet kunnen vertellen.
Met citaat reageren
Oud 03-03-2008, 19:44
Verwijderd
--> Studiekeuze trouwens.
Met citaat reageren
Oud 03-03-2008, 20:13
tasg
Ik ben niet echt op zoek naar een gemiddeld verschil, maar naar een hele ruwe indicatie.

Stel ik heb een technische HBO opleiding af, moet ik dan denken aan 1200 netto per maand of kan ik ook rekenen op 2000 netto per maand?

Het zelfde geldt voor een universitaire technische studie en een MBO studie. Er zal toch wel een soort richtlijn zijn waar je op kunt rekenen als je gaat soliciteren?
Met citaat reageren
Oud 03-03-2008, 21:15
Martiño
Martiño is offline
Met een opleiding als Technische Natuurkunde op HBO is het natuurlijk niet vastgelegd waar je gaat werken, het kan heel breed zijn. In Eindhoven (waar ik gestudeerd heb) zijn er mensen die bij Philips gaan werken, maar ook mensen die in een klein bedrijfje gaan werken of een eigen bedrijf starten. In het algemeen kun je wel zeggen dat je genoeg verdient om goed van rond te komen. Waarschijnlijk verdien je zeker meer dan als je alleen een MBO diploma hebt.

Overigens is het een mooi idee om HBO technische natuurkunde te gaan doen als je MBO elektrotechniek met goed resultaat hebt afgerond. Ik ken een aantal mensen die dat gedaan hebben, en veel hebben goede ervaringen met de opleiding.
Oud 03-03-2008, 21:24
ILUsion
ILUsion is offline
Twee fouten aan dit topic:
1) in exacte vakken heb je een tag nodig
2) hoort inderdaad op Studiekeuze (alwaar geen tags verplicht zijn in de topictitel)

Gevolg: hop, naar studiekeuze !
Reageren

Regels voor berichten