Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-03-2008, 15:17
Dice94
Dice94 is offline
Het is een best rot probleempje, en ik weet niet aan wie het ligt, maar ik denk gewoon dat het aan mezelf ligt.

Nou het zit dus zo, een vriend van mij pakt op een bepaalde manier vrienden van mij af en zelfs het meisje wat ik leuk vind.

Niet zeg maar op een vervelende manier, en ik weet ook niet als hij het zelf door heeft, maar uiteindelijk zit hij te lachen met mijn vrienden, en dan blijf ik niet op een afstandje staan ofzo, en zij gaan ook wel met mij om, maar het lijkt net een stuk minder, dat ze zeg maar met hem veel meer kunnen lachen enzo.
Ik voel verder niet jaloezie ofzo, want ik denk dat ik zelf gewoon door mezelf komt.

Weet iemand hoe je hier mee om moet gaan, want het is best vervelend
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-03-2008, 15:26
handschoen
handschoen is offline
Waarom denk je dat het door jezelf komt? Als je geen duidelijke reden weet, moet je niet meteen de schuld op jezelf te nemen. Al is het wel goed dat je kritisch naar jezelf kijkt!

Is hij misschien wat extraverter dan dat jij bent?

Misschien kan je het er eens met hem over hebben als jullie alleen zijn. Al is dat misschien wel even een drempel.

Als je het op dezelfde manier verwoordt als je in dit topic doet, hoeft hij zich ook niet aangevallen te voelen.
Met citaat reageren
Oud 11-03-2008, 15:37
Dice94
Dice94 is offline
Nee, maar ik ken hem nu al een jaar of 2, en ik weet hoe hij is, hij gaat daar niet echt serieus op antwoord gefen, en er komt alleen maar ruzie door. Dus dat kan ik beter niet doen.

Maar je hebt wel ergens gelijk, volgens mij ligt het niet echt aan mezelf (mag ik alleen wel weten wat ''extraverter'' is)
Met citaat reageren
Oud 11-03-2008, 15:47
handschoen
handschoen is offline
Ok, het is wel jammer dat je hier waarschijnlijk niet met hem over kan praten!

En over extravert:

extravert: je bent naar buiten gericht en wat uitbundiger.

introvert: je bent wat meer naar binnen gericht en wat stiller.
Met citaat reageren
Oud 11-03-2008, 15:58
Dice94
Dice94 is offline
Ben zelf eigenlijk juist heel extravert. Ik vind het niet erg om mijzelf te late zien zeg maar , maar die vriend is ook wel extravert, maar ik denk misschien toch zelfs nog wel minder, dat is juist ook wel raar
Met citaat reageren
Oud 11-03-2008, 18:49
Dice94
Dice94 is offline
Is er nog iets anders dan praten, want als ik ga praten kijkt hij eigenlijk alleen raar op
Met citaat reageren
Oud 12-03-2008, 11:22
Neko*
Neko* is offline
Hoe wil je hem anders duidelijk maken dat je ermee zit, hints?

En ik denk dat je je er minder druk om moet maken. Meng je gewoon spontaan in het gesprek, blijf niet op een afstandje, dan druk je jezelf juist die hoek in die je niet wilt. Dat het lijkt dat ze meer met hem kunnen lachen dan met jou, hoeft natuurlijk niet zo te zijn. Laat jezelf gewoon zien, en verschuil je niet op de achtergrond, als je dat niet wilt.
Oud 12-03-2008, 15:03
Inanis
Inanis is offline
Power of the mind, leer te beinvloeden en controleren.
Leer van de positieve dingen in zijn gedrag, maak slimme zetten jezelf eigen.
Own de scene. Own de mensen. Probeer ervoor te zorgen dat mensen het als een eer zien om jouw gezelschap af en toe te hebben.
Maak mensen zacht van binnen door de juiste subtiele complimentjes te geven en begrip te tonen voor bizarre, tot zelfs downright onethische dingen.

En probeer ervoor te zorgen de ruige (en of gevaarlijke) mensen achter je te hebben staan.
De juiste vrienden/contacten helpen al heel erg in je status tussen de mensen.
Oud 12-03-2008, 22:03
Dice94
Dice94 is offline
Dit vind ik goeie tips.
Ik zal het proberen, maar ik snap het nog niet helemaal.

''Leer van de positieve dingen in zijn gedrag, maak slimme zetten jezelf eigen.''

Wat bedoel je hiermee? Want dit snap ik nog niet helemaal .
Met citaat reageren
Oud 12-03-2008, 23:50
Inanis
Inanis is offline
Citaat:
Dit vind ik goeie tips.
Ik zal het proberen, maar ik snap het nog niet helemaal.

''Leer van de positieve dingen in zijn gedrag, maak slimme zetten jezelf eigen.''

Wat bedoel je hiermee? Want dit snap ik nog niet helemaal .
Bestudeer hem, zijn gedrag. Ontdek wat hem zo interessant maakt, en leer jezelf die dingen aan.

Kopieer zijn sterke punten. Bouw aan jezelf.
En geloof in jezelf, je bent de belangrijkste persoon in je leven.
Oud 14-03-2008, 16:54
Missy
Missy is offline
Citaat:
Bestudeer hem, zijn gedrag. Ontdek wat hem zo interessant maakt, en leer jezelf die dingen aan.

Kopieer zijn sterke punten. Bouw aan jezelf.
En geloof in jezelf, je bent de belangrijkste persoon in je leven.
Is dat niet gewoon iemand nadoen? Kopieren? Dat is dan toch helemaal niet iets wat van jezelf afkomt. Iets wat je in werkelijkheid niet bent, maar 'aangeleerd' hebt. Lijkt me ook niet de beste oplossing.
Oud 15-03-2008, 16:35
Inanis
Inanis is offline
Citaat:
Is dat niet gewoon iemand nadoen? Kopieren? Dat is dan toch helemaal niet iets wat van jezelf afkomt. Iets wat je in werkelijkheid niet bent, maar 'aangeleerd' hebt. Lijkt me ook niet de beste oplossing.
Zo'n beetje alles waar we voor staan hebben we van anderen te leren gekregen of gewoon afgekeken.
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten