Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-03-2008, 15:07
rare kwast
rare kwast is offline
ik denk dat ik niet tegen mijn oorbellen kan. als ik ze een uurtje o.i.d in heb begint het me heel erg te irriteren.

herkent iemand dit?
weet iemand hier een oplossing voor? heb nu al een hele tijd geen oorbellen in, prik alleen mn gaatjes door omdat ik dat beetje zonde vind om ze dicht te laten groeien.
Oud 14-03-2008, 15:19
Verwijderd
ik kan niet tegen nepzilver,oftewel het nikkel wat alle sieradenwinkeltjes tegenwoordig verkopen. Zou dat het kunnen zijn? en daarbij komt, dat wanneer je je gaatjes doorprikt elke keer, dat het gaat ontsteken omdat je weer door een velletje heen moet. En dat kan ook ff irriteren.
Met citaat reageren
Oud 14-03-2008, 16:17
MTpower
MTpower is offline
Zou nikkelallergie kunnen zijn inderdaad, hebben nog vrij veel mensen last van.
Oud 14-03-2008, 16:56
rare kwast
rare kwast is offline
tis niet echt doorprikken maar zorgen dat ze open blijven.

maar heb het zelfde bij goud en echt zilver.. das een beetje t probleem
Oud 15-03-2008, 07:59
snoopy
snoopy is offline
Bij mij gebeurt dat om de een of andere reden met 'hang'oorbellen. Met knopjes niet.
En idd met sommige materialen wel en andere niet. Maar of dat goud, zilver of juist nikkel is wisselt dan weer
Oud 15-03-2008, 10:26
Stefanie
Stefanie is offline
Ik heb daar ook last van. Het jeukt als ik ze in heb en als ik ze uit heb blijft het nog zeker 2 dagen rood en dik.
Met citaat reageren
Oud 16-03-2008, 12:57
Fosca
Fosca is offline
Citaat:
tis niet echt doorprikken maar zorgen dat ze open blijven.

maar heb het zelfde bij goud en echt zilver.. das een beetje t probleem
Heb ik ook heel lang gehad, ik kon alleen tegen echt goud en titanium. Nu kan ik opeens alles weer in. Misschien dat je je zweerknojes een tijdje langer kan inhouden?
Oud 16-03-2008, 14:52
ekki
ekki is offline
Ik heb dat idd ook met een aantal oorbellen. Volgens mij kan ik wel tegen zilver en niet tegen de rest. Ff kijken wat voor oorbellen het zijn en of je wel tegen zilver kunt (of juist wel tegen die dingen die je krijgt als je oren net geprikt zijn).
Oud 16-03-2008, 20:25
rare kwast
rare kwast is offline
Citaat:
Heb ik ook heel lang gehad, ik kon alleen tegen echt goud en titanium. Nu kan ik opeens alles weer in. Misschien dat je je zweerknojes een tijdje langer kan inhouden?
ik heb alleen geen zweerknopjes meer
kan je die gewoon kopen?
toch wel raar.. 'vroeger' kon ik tegen alles, toen alleen goud en zilver, toen alleen goud en nu niets meer?!
Oud 17-03-2008, 15:09
Verwijderd
Een allergie kan zich met de tijd ontwikkelen.
Mijn vriend en ik hebben aan het begin van onze relatie (3 jaar terug) matchende kettingen gekocht en later (na een jaar ofzo) vriendschapsringen.
Sinds een jaar kan hij niet meer tegen beide (ze zijn allebei van zilver) Hij krijgt er jeuk en uitslag van. Inmiddels hebben we voor hem dus maar een roestvrij stalen (RVS) ring aangeschaft waar hij gelukkig geen last van heeft
Met citaat reageren
Oud 17-03-2008, 15:21
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik kon juist heel slecht tegen m'n zweerknopjes maar wel tegen echt zilveren oorbellen. Ik heb twee paar gaatjes in mijn oor maar bij die eerste gaatjes kan ik beter tegen nepzilver oorbellen dan bij mijn tweede gaatjes. Bij die eerste kan ik ze wel een dag in maar bij die tweede gaan echt zilveren ook al jeuken als ik ze niet regelmatig schoonmaak met sterilon of van oorbellen wissel.

Regels voor berichten