Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-03-2008, 20:08
Verwijderd
http://www.bndestem.nl/algemeen/buit...-Nederland.ece

Citaat:
Afghanen verbranden vlaggen Nederland

Donderdag 6 maart 2008 - KABUL - Ruim driehonderd betogers hebben gisteren in Afghanistan Nederlandse en Deense vlaggen verbrand en de terugtrekking van de Nederlandse en de Deense NAVO-troepen uit het land geëist.
De betoging in Pul-i-Lam, de hoofdstad van de oostelijke provincie Logar, was gericht tegen de verwachte Nederlandse film van parlementariër en PVV-leider Geert Wilders, alsmede de herpublicatie van spotprenten van de profeet Mohammed in Deense kranten. Een Pakistaanse regeringswoordvoerder waarschuwde tegen oproepen tot vreemdelingenhaat in Europa.

De demonstratie, die was georganiseerd door studenten, trok plaatselijke stamoudsten en veel dorpelingen. De betogers eisten ook dat de Afghaanse president Hamid Karzai de film en de cartoons schriftelijk veroordeelt. De film van Wilders schildert de Koran volgens de demonstranten af als een fascistisch boek.

Een van de studentenleiders, Mohammad Shafiq Popal, zei dat van de regering wordt geëist dat de Deense en de Nederlandse troepen het land worden 'uitgeschopt', omdat zij 'de marionetten zijn van het christendom'.

Dinsdag verzamelden zich meer dan tweehonderd Afghaanse parlementariërs buiten het parlementsgebouw in Kabul en eisten van de Nederlandse en de Deense regering maatregelen tegen heiligschennis en beledigingen van de islam.

>>Een studentenleiders eist het verterk van de Nederlanders uit Afghanistan. Er waren ongeveer driehonderd betogers in de oostelijke provincie Logar.
Okay; Ik zeg; Tijd om de biezen te pakken. Laat die lui er maar in stikken als ze denken dat ze wel joden en christenen kunnen vermoorden, maar niet tegen satire kunnen. Er valt niets te halen, & stabiliteit zal er toch niet komen.

Hetzelfde geldt voor Soedan; Diplomatieke relaties verbreken en laat ze maar in hun sop gaarkoken. En inderdaad net zoals Denemarken eisen dat Soedan hun schulden gaan terugbetalen, zo niet, dan komen we het in naam der koningin wel ophalen.

Ik word met de dag kwader op het non-incasseringsvermogen van moslims en hun leiders. Okay, het is niet nodig om figuren als Wilders op deze manier extra olie op het vuur te gooien, maar dit gaat toch echt te ver. Gisteren kreeg ik kutopmerkingen naar mijn hoofd geslingerd in Amsterdam omdat ik een muts op heb met de vlag van Denemarken er op. UITZETTEN die hap. Intolerant ben je maar in je herkomstland als je daar zoveel waarde aan hecht.

Wat zijn jullie gedachtes hierover? Hoe zien jullie het vanaf nu escaleren?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-03-2008, 20:14
Verwijderd
Je moet dit soort demonstraties wel relativeren. Hoe komen ze aan die vlaggen? Gekocht bij de lokale Oranjewinkel? Nee, die krijgen ze van bepaalde politieke organisaties, en diezelfde organisaties betalen dan vaak de "demonstranten".
Met citaat reageren
Oud 08-03-2008, 20:18
Verwijderd
Citaat:
Je moet dit soort demonstraties wel relativeren. Hoe komen ze aan die vlaggen? Gekocht bij de lokale Oranjewinkel? Nee, die krijgen ze van bepaalde politieke organisaties, en diezelfde organisaties betalen dan vaak de "demonstranten".
Dat doet niets af aan het feit dat ze er wel staan te demonstreren op zo'n manier lijkt me.
Met citaat reageren
Oud 08-03-2008, 20:25
Verwijderd
Citaat:
Dat doet niets af aan het feit dat ze er wel staan te demonstreren op zo'n manier lijkt me.
Nou, ik zou ook wel Belgische vlaggen verbranden voor een maandloon hoor.
Met citaat reageren
Oud 08-03-2008, 20:27
Verwijderd
Citaat:
Nou, ik zou ook wel Belgische vlaggen verbranden voor een maandloon hoor.
Ik niet. Daarnaast spreken de beelden over de demonstraties boekdelen. Je gaat mij niet vertellen dat in Soedan al die mensen die op de toespraak van de president afkwamen betaald waren.
Met citaat reageren
Oud 08-03-2008, 22:38
Verwijderd
Lol, moslims uitzetten die je uitschelden om je denemarken muts? Land van herkomst? Voor veel van dit soort jongens is dat Nederland hoor. Verder wat Kazet zegt.
Met citaat reageren
Oud 08-03-2008, 23:14
Verwijderd
Citaat:
Lol, moslims uitzetten die je uitschelden om je denemarken muts? Land van herkomst? Voor veel van dit soort jongens is dat Nederland hoor. Verder wat Kazet zegt.
Uitschelden zou tot daar aan toe zijn. Dingen naar mijn hoofd geslingerd krijgen is een tweede. Fysieke dingen. M.a.w.; De tram kwam er net op tijd aan.

UITZETTEN ja. Ook al vanwege het niet willen integreren in het gastland. En als jij zegt; Wat kazet zegt, dan kan ik mezelf hier quoten. Bullshitreactie van je dus.
Met citaat reageren
Oud 09-03-2008, 00:26
Verwijderd
Nederland is niet hun "gast" land, Nederland is hun land van herkomst. Verder interesseren incidenten me niet, ik ga toch ook niet op lopen sommen wat mij allemaal overkomen is op straat en dan schreeuwen dat bevolkingsgroep x een probleem is. Uitzetten, is zon Wilders oplossing. Verder, waarom zou ik nou een zelfde soort reactie posten? Die demonstraties zijn georganiseerd door bepaalde politieke groepen, die de bevolking opfokken en aangezien het gaat over iets wat mensen persoonlijk aangaat (de koran is nou eenmaal heilig voor moslims) is dat niet zo moeilijk.
Met citaat reageren
Oud 09-03-2008, 00:43
T_ID
T_ID is offline
Als één van al die demonstraten verstandelijk ver genoeg ontwikkeld is en de kennis bezit om te begrijpen waar hij precies voor of tegen demonstreerde, dan zal ik mijn toetsenboerd opeten.

Daardoor ook epic /care over wat die demonstranten vinden, en die paniekzaaier van een Balkenende voor mijn part erbij.

Nederlandse Moslims die totaal geen relativeringsvermogen, hyperlange tenen en monsterlijk grote religieuze ego's hebben zijn ook geen nieuw fenomeen. Uiteraard zijn ze op geen enkele manier serieus te nemen.
Ik bedoel, als een lid van de Jostiband een tekst schrijft dat Bach geen talent had en niks wist van muziek, schenken we daar toch ook geen aandacht aan?
Oud 09-03-2008, 05:43
hookee
hookee is offline
Citaat:
..als een lid van de Jostiband een tekst schrijft dat Bach geen talent had en niks wist van muziek, schenken we daar toch ook geen aandacht aan?
Als we hem dan vertellen dat hij z'n drijfnatte trommeltje moet inleveren omdat er dan geen muziek meer is (lees: dat Nederland stopt met Afghanen beschermen), krabbelt hij misschien wel achter z'n flaporen.
M.a.w.; je hoeft ze niet persé dom te houden, je mag ze in hun eigen taal best wat leren.
Met citaat reageren
Oud 09-03-2008, 08:47
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Als één van al die demonstraten verstandelijk ver genoeg ontwikkeld is en de kennis bezit om te begrijpen waar hij precies voor of tegen demonstreerde, dan zal ik mijn toetsenboerd opeten.
""Als onze eisen niet worden ingewilligd zullen we meer betogingen houden en ons bedienen van zelfmoordaanslagen tegen de buitenlanders", verklaarde een universitair student die deelnam aan de betoging van zondag."
http://www.nu.nl/news/1470309/23/Jal...s_en_film.html

Eet smakelijk T_ID

Verder hoop ik van harte dat Kenjirro gelijk heeft. Het feit dat het zo makkelijk is de bevolking op te jutten voor zoiets stompzinnigs...spreekt ook al boekdelen.
Oud 09-03-2008, 11:31
juno
juno is offline
Deze politieke demonstraties zijn geen spontane uitingen van volkswoede, maar worden geregisseerd door juist die partijen die er belang bij hebben dat westerse troepen vertrekken uit Afghanistan, zodat genoemde partijen hun machtbasis weer kunnen zekerstellen.

Nu weggaan is hen zwaar in de kaart spelen. Dan laten we een heel volk vies in de steek.
Met citaat reageren
Oud 09-03-2008, 11:59
Verwijderd
Ik ben het eens met Juno voor een keer .
Met citaat reageren
Oud 09-03-2008, 13:04
Kitten
Kitten is offline
Citaat:
""Als onze eisen niet worden ingewilligd zullen we meer betogingen houden en ons bedienen van zelfmoordaanslagen tegen de buitenlanders", verklaarde een universitair student die deelnam aan de betoging van zondag."
http://www.nu.nl/news/1470309/23/Jal...s_en_film.html

Eet smakelijk T_ID

Verder hoop ik van harte dat Kenjirro gelijk heeft. Het feit dat het zo makkelijk is de bevolking op te jutten voor zoiets stompzinnigs...spreekt ook al boekdelen.
Wat voor universiteiten hebben ze in Afghanistan dan?
Oud 09-03-2008, 13:12
hookee
hookee is offline
Citaat:
Wat voor universiteiten hebben ze in Afghanistan dan?
Zal me niks verbazen als het om koran-"universiteiten" gaat
Met citaat reageren
Oud 09-03-2008, 13:30
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Eet smakelijk T_ID
Dat bewijst dat het woord 'universitair' in Afghanistan niets betekend, niet dat ze daadwerkelijk iets weten. Waarschijnlijk is het geen universiteit, maar een madrassa waar men juist alle kennis uit 'studenten' stampt in plaats van erin.

Dat ze iets wisten over waartegen ze demonstreren op zich natuurlijk op voorhand al uitgesloten in dit geval, omdat Fitna nog niet eens uit is, en ze dus sowieso voor hun beurt praten. Niet dat het erg veel uit zou maken als dat wel zo was, want zoals Juno al zei gaat het zeer waarschijnlijk om door een politieke groepering opgezette 'demonstraties'.
Oud 09-03-2008, 13:41
arPos
arPos is offline
eindelijk verbranden ze is een nederlandse

tja het schiet allemaal niet erg op dat over en weer provoceren.

Citaat:
M.a.w.; je hoeft ze niet persé dom te houden, je mag ze in hun eigen taal best wat leren.
90% van de afghanen is analfabeet, de volksopinie is in dat land door hoogstaande heren van de tempel van mohammed niet zo heel lastig te beinvloeden.

wat willen ze doen een f16 sturen???

en over lullige opmerkingen binnen nederland: zet je deense muts op, hang een vlag om je schouders en gedraag je als een vent.
Oud 09-03-2008, 13:51
Verwijderd
Citaat:
Deze politieke demonstraties zijn geen spontane uitingen van volkswoede, maar worden geregisseerd door juist die partijen die er belang bij hebben dat westerse troepen vertrekken uit Afghanistan, zodat genoemde partijen hun machtbasis weer kunnen zekerstellen.

Nu weggaan is hen zwaar in de kaart spelen. Dan laten we een heel volk vies in de steek.
Dan laten we een heel volk maar vies in de steek. Ze verdienen onze hulp overduidelijk niet op deze manier. Er wordt nu al 6 jaar gevochten en er is geen fuck bereikt. Het grootste gedeelte van het land is in handen van krijgsheren en stamoudsten.

Bash.org zei ooit; "Let's just take the safety labels off everything and let the problem solve itself"

Laten we onze troepenmacht als het veiligheidslabel zien... Het is een illusie om te denken dat er in Afghanistan én Irak iets opgelost wordt als we er blijven. Ook niet in 20 jaar tijd.
Met citaat reageren
Oud 09-03-2008, 14:14
RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Citaat:
Deadlock:Ik niet
Jij weet zeker dat jij voor een klein beetje geld de straat niet op zou gaan als je kind ligt dood te gaan van de honger? Ik zou het wel doen.

Anyweg:
Ik snap die uitzendingen sowieso maar moeilijk, wat we nu aan het doen zijn daar is compleet nutteloos. Of elk NAVO land moet meer troepen sturen, vrijwel elk land moet het aantal verdubbelen en laten zien dat deze missie een serieuze zaak is of je moet er gewoon vertrekken en iedereen maar de tering laten krijgen, af en toe eens ingrijpen als de Taliban te gevaarlijk lijkt te worden.

het nut van er halfslachtig aanwezig zijn is mij totaal vreemd omdat je toch niks kan bereiken;
Het kost alsnog gigantisch veel geld, het kost veel levens omdat je geen initiatief kan opbouwen, het vertrouwen van de bevolking in die slappe westerlingen wordt minder.
De bevolking wordt onder druk gezet nadat de NAVO troepen een paar uur het dorp uit zijn, wat bereik je dan?

Sudan vind ik een apart verhaal. Zonder hard ingrijpen blijven daar de moordpartijen doorgaan. Omdat de ene partij de straat opgaat met behulp van corrupte leiders moet de onschuldige vluchteling maar de sigaar zijn?
Oud 09-03-2008, 14:18
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Laten we onze troepenmacht als het veiligheidslabel zien... Het is een illusie om te denken dat er in Afghanistan én Irak iets opgelost wordt als we er blijven. Ook niet in 20 jaar tijd.
Als de Amerikanen datzelfde hadden gezegd in de Tweede Wereldoorlog hadden we waarschijnlijk anno 2008 van Lissabon tot Moskou Duits gesproken.
Oud 09-03-2008, 14:24
Kitten
Kitten is offline
Daarnaast is het gewoon zo dat we daar niet zijn om de sukkels te beschermen, maar de toekomstige generatie. Al zullen die dan opgroeien met die sukkels, zullen ze ook de nodige positieve invloeden krijgen. Hoeveel mensen waren daar op de been? 1000? 2000? Nee, dan heb je echt een vette meerderheid van de bevolking.
Oud 09-03-2008, 14:27
Mobius
Mobius is offline
Citaat:
Als de Amerikanen datzelfde hadden gezegd in de Tweede Wereldoorlog hadden we waarschijnlijk anno 2008 van Lissabon tot Moskou Duits gesproken.
Ik geloof dat we een winnaar hebben voor de bullshitprijs van 2008.
Met citaat reageren
Oud 09-03-2008, 14:28
hookee
hookee is offline
Citaat:
Als de Amerikanen datzelfde hadden gezegd in de Tweede Wereldoorlog ...
Staat me toch bij dat zo'n beetje de gehele niet-Duitse Europese bevolking achter de acties van de Britten en Amerikanen stond.
Met citaat reageren
Oud 09-03-2008, 14:30
Verwijderd
Citaat:
Ik geloof dat we een winnaar hebben voor de bullshitprijs van 2008.
Ga weg.
Met citaat reageren
Oud 09-03-2008, 14:32
Mobius
Mobius is offline
Citaat:
Ga weg.
Kus me knul.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-03-2008, 14:35
Verwijderd
Citaat:
Kus me knul.
Ik doe het niet met fascisten.
Met citaat reageren
Oud 09-03-2008, 14:39
Mobius
Mobius is offline
Zullen we het bij de feiten houden?

Natuurlijk zijn die lui in Pakistan en Afghanistan ontevreden, zij geloven in iets wat wij niet begrijpen. Een film en cartoons zijn ook gewoonweg geen goed idee, ze dienen geen enkel politiek doel en zijn alleen maar goed om te stoken.

Op de vraag of we moeten blijven of vertrekken: vertrekken, waarom zouden we de oorlog van de VS/Israël moeten uitvechten? We kunnen onszelf beter richten op de problemen in eigen land.
Met citaat reageren
Oud 09-03-2008, 14:41
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Staat me toch bij dat zo'n beetje de gehele niet-Duitse Europese bevolking achter de acties van de Britten en Amerikanen stond.
Een aantal Fransen, Spaanjaarden en Italianen uit die tijd zullen dat niet met je eens zijn.

Maar goed, de kern van de zaak is dat buitenlandse interventie, zelfs ten koste van precies dat buitenland, erg veel goeds heeft betekend voor allerlei gebieden. Ook voor Nederland.

Wie zich wil bedienen van 'Het kost ons alleen maar. Laat ze toch verrekken.' moet zich dus wel bedenken dat daarmee ook een hoop dingen worden opgegeven die wel degelijk hoop voor de toekomst hebben.

Afghanistan zal niet in 2015 aan het hoofd staan van een islamitische versie van de Verlichting als Nederland zijn Afghaanse provincie veilig blijft houden. Doen we er echter niets aan, dan weten we ook zeker dat het in 2015 er slechter aan toe zal zijn.
Oud 09-03-2008, 15:56
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
Citaat:
'Anti-Israël cartoons met nazi's pervers'
Uitgegeven: 7 maart 2008 15:59
Laatst gewijzigd: 7 maart 2008 17:52

DEN HAAG - "Het gebruik van hakenkruisen en het afbeelden van Israëlische militairen als nazi's is pervers", dat zei minister Maxime Verhagen (Buitenlandse Zaken) vrijdag in een reactie op vragen van de SGP over cartoons in Arabische media.
ANP

"Zulke afbeeldingen kunnen alleen maar een negatief doel hebben, namelijk lezers aan zetten tot haat tegen Israël."

De SGP vroeg om een uitspraak van de minister naar aanleiding van anti-Israël cartoons die de afgelopen dagen in een reactie op het geweld in de Gazastrook verschenen in kranten in Jordanië, Egypte en de Palestijnse gebieden.

Evenwichtig

De Amerikaane organisatie ADL die zich tegen antisemitisme in de wereld inzet, trok aan de bel over cartoons waarin de Israëli's met gebruik van swastika's werden neergezet als nazi's.

"Hoewel we niet verwachten dat de Arabische media een evenwichtige visie op de situatie hebben is de mate van animositeit en haat gericht tegen Israël en de joden in antwoord op de situatie in de Gazastrook onthutsend", zei directeur Abraham Foxman van ADL.

Afschuw

De SGP vroeg Verhagen om zijn afschuw uit te spreken over de cartoons. Deze twijfelde niet om dat te doen. Hij deelt die afschuw. Volgens de minister geven ze uiting aan haat tegen Israël, Israëli's en joden.
nu.nl
Met citaat reageren
Oud 09-03-2008, 18:43
arPos
arPos is offline
Citaat:
Dan laten we een heel volk maar vies in de steek. Ze verdienen onze hulp overduidelijk niet op deze manier. Er wordt nu al 6 jaar gevochten en er is geen fuck bereikt. Het grootste gedeelte van het land is in handen van krijgsheren en stamoudsten.

Bash.org zei ooit; "Let's just take the safety labels off everything and let the problem solve itself"

de navo/isaf missies hebben ook helemaal niet tot doel hulp te bieden aan de bevolking, hoogstens als bijzaak en dan nog voor de publieke opinie

irak = olie
afghanistan = reactie op 9/11
Oud 09-03-2008, 19:37
Fingon
Fingon is offline
Citaat:
http://www.bndestem.nl/algemeen/buit...-Nederland.ece

Okay; Ik zeg; Tijd om de biezen te pakken. Laat die lui er maar in stikken als ze denken dat ze wel joden en christenen kunnen vermoorden, maar niet tegen satire kunnen. Er valt niets te halen, & stabiliteit zal er toch niet komen.

Hetzelfde geldt voor Soedan; Diplomatieke relaties verbreken en laat ze maar in hun sop gaarkoken. En inderdaad net zoals Denemarken eisen dat Soedan hun schulden gaan terugbetalen, zo niet, dan komen we het in naam der koningin wel ophalen.

Ik word met de dag kwader op het non-incasseringsvermogen van moslims en hun leiders. Okay, het is niet nodig om figuren als Wilders op deze manier extra olie op het vuur te gooien, maar dit gaat toch echt te ver. Gisteren kreeg ik kutopmerkingen naar mijn hoofd geslingerd in Amsterdam omdat ik een muts op heb met de vlag van Denemarken er op. UITZETTEN die hap. Intolerant ben je maar in je herkomstland als je daar zoveel waarde aan hecht.

Wat zijn jullie gedachtes hierover? Hoe zien jullie het vanaf nu escaleren?

Het grappige is dat het joegaslavische vlaggen waren (IIG op het journaal )
Oud 09-03-2008, 20:18
Joostje
Joostje is offline
Ik denk ook dat als er 300 mensen tegen de film van geert wilders is, alle Afghanen tegen de missie in Uruzgan zijn ja.
Oud 09-03-2008, 21:32
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
irak = olie
afghanistan = reactie op 9/11
Je hebt hier uiteraard respectabele bronnen voor zodat je niet als conspiracy nut nummer 3745 of anti-Amerikanist nr 9524 afgeserveerd zal worden?
Oud 09-03-2008, 21:51
Verwijderd
Citaat:
Je hebt hier uiteraard respectabele bronnen voor zodat je niet als conspiracy nut nummer 3745 of anti-Amerikanist nr 9524 afgeserveerd zal worden?
Want jij denkt echt dat de Amerikanen/de NAVO om humanitaire redenen in Irak en Afghanistan zitten?
Met citaat reageren
Oud 09-03-2008, 22:00
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Want jij denkt echt dat de Amerikanen/de NAVO om humanitaire redenen in Irak en Afghanistan zitten?
Nee, niet geheel, maar ik zal nooit of te nimmer achter even wilde overdrijvingen aanlopen.

Tussen "Irak was om olie" en "de vrijmetselaars sproeien chemicaliën uit vliegtuigen voor mind control" zit vrijwel niets. Schrik voor beide dus terug zonder feitenmateriaal.
Oud 09-03-2008, 23:24
Verwijderd
Citaat:
Ik denk ook dat als er 300 mensen tegen de film van geert wilders is, alle Afghanen tegen de missie in Uruzgan zijn ja.
How insightful, please tell me more...
Met citaat reageren
Oud 10-03-2008, 06:26
arPos
arPos is offline
Citaat:
heeft weinig met conspiracy te maken, we leven in een wereld met staten die enorme grondstofbelangen hebben
Oud 10-03-2008, 06:45
Verwijderd
Citaat:
Er valt niets te halen, &
Interessante opmerking.

Klinkt een beetje als een teleurgestelde kolonist in Afrika, die zijn populatie aan potentiele slaven ziet slinken...

Wat zou er volgens jou dan te halen moeten zijn, om bij te dragen aan vrede en veiligheid? Het was van te voren al bekend dat het om een missie van lange adem zou worden.

Beetje lam om wel voor terugtrekking te zijn naar aanleiding van een protestbetoging, maar niet naar aanleiding van wat gewonden door bermbommen of vuurgevechten.
Met citaat reageren
Oud 10-03-2008, 07:07
arPos
arPos is offline
Citaat:
Interessante opmerking.
Wat zou er volgens jou dan te halen moeten zijn, om bij te dragen aan vrede en veiligheid? Het was van te voren al bekend dat het om een missie van lange adem zou worden.
een oorlog zorgt nooit voor vrede en veiligheid, hoogstens nog meer partijen die over en weer aan het bekvechten zijn.

een oorlog voer je:
over terretoria
over religie
als reactie op een aanval
over grondstoffen/gewin, of macht

afghanistan: wachten tot bush opgesodemieterd is en je spullen pakken, net of die bevolking ons nodig heeft, hadden ze voor dat we er waren ook niet
Oud 10-03-2008, 07:14
Verwijderd
Citaat:
Nee Saddam had inderdaad mvw en connecties met Al Qaida!
Met citaat reageren
Oud 10-03-2008, 07:40
Verwijderd
Citaat:
een oorlog zorgt nooit voor vrede en veiligheid, hoogstens nog meer partijen die over en weer aan het bekvechten zijn.

een oorlog voer je:
over terretoria
over religie
als reactie op een aanval
over grondstoffen/gewin, of macht

afghanistan: wachten tot bush opgesodemieterd is en je spullen pakken, net of die bevolking ons nodig heeft, hadden ze voor dat we er waren ook niet
Wat ik opmaak uit de site van de Landmacht is dat we daar niet in eerste instantie zijn om oorlog te voeren. Hoewel er een battlegroup aanwezig is, is geweld tegen Afghanen niet de hoofdmissie. De Landmacht heeft niet de taak om Afghanistan te koloniseren, niet de taak om de Islam uit afghanistan te bombarderen, evenmin werd Nederland aangevallen op eigen grondgebied, en om grondstoffen/gewin en macht gaat het ook niet, aangezien de de macht idealiter uiteindelijk bij een democratische regering komt.

Dus we zijn er niet om oorlog te voeren, we zijn er om mensen daar te helpen een menswaardig bestaan op te bouwen. Dat een deel van de mensheid in Afghanistan dat liever niet wil, is jammer, maar geen reden om de rest van de mensen geen helpende hand toe te steken.

Als je die missie stopt: laat je internationaal, wel een enorme scheet. Eerst begin je hoog te paard al die taliban terug te dringen. En dan laat je ze winnen. Ten koste van heel veel geld, ten koste van wederom een enorme stroom vluchtelingen.
Met citaat reageren
Oud 10-03-2008, 07:50
arPos
arPos is offline
Citaat:
Wat ik opmaak uit de site van de Landmacht is dat we daar niet in eerste instantie zijn om oorlog te voeren. Hoewel er een battlegroup aanwezig is, is geweld tegen Afghanen niet de hoofdmissie. De Landmacht heeft niet de taak om Afghanistan te koloniseren, niet de taak om de Islam uit afghanistan te bombarderen, evenmin werd Nederland aangevallen op eigen grondgebied, en om grondstoffen/gewin en macht gaat het ook niet, aangezien de de macht idealiter uiteindelijk bij een democratische regering komt.

Dus we zijn er niet om oorlog te voeren, we zijn er om mensen daar te helpen een menswaardig bestaan op te bouwen. Dat een deel van de mensheid in Afghanistan dat liever niet wil, is jammer, maar geen reden om de rest van de mensen geen helpende hand toe te steken.

Als je die missie stopt: laat je internationaal, wel een enorme scheet. Eerst begin je hoog te paard al die taliban terug te dringen. En dan laat je ze winnen. Ten koste van heel veel geld, ten koste van wederom een enorme stroom vluchtelingen.
dit is dan ook geen oorlog van nederland, nederland staat een geallieerde bij in zijn strijd welk we ook verplicht zijn, geweld tegen afghanen is helemaal geen missie, het afknallen van zoveel mogelijk taliban en het innemen van zo veel mogelijk wapens echter wel.

de taliban terug dringen???, we bezitten niet eens 10% van die provincie, de pyrische winst die we geboekt hebben is dat we meer van hun uit de weg geruimd hebben dan zij van ons, jammer genoeg kost het ons meer moeite om mensen in ons leger te krijgen

en verder was het van het begin af aan al een nutteloze onderneming maar nietenmin onvermijdelijk

en dan is er nog een verschil tussen wat de reden is en wat mensen verteld word dat de reden is
Oud 10-03-2008, 07:52
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
een oorlog voer je:
over terretoria
Of gewoon voor een kaart.
Oud 10-03-2008, 08:01
arPos
arPos is offline
Citaat:
denk het ook , maar ik sla een beurt over en mag dus mannetjes zetten
Oud 10-03-2008, 10:57
Verwijderd
Citaat:
Met citaat reageren
Oud 10-03-2008, 11:46
Verwijderd
Citaat:
dit is dan ook geen oorlog van nederland, nederland staat een geallieerde bij in zijn strijd welk we ook verplicht zijn, geweld tegen afghanen is helemaal geen missie, het afknallen van zoveel mogelijk taliban en het innemen van zo veel mogelijk wapens echter wel.

de taliban terug dringen???, we bezitten niet eens 10% van die provincie, de pyrische winst die we geboekt hebben is dat we meer van hun uit de weg geruimd hebben dan zij van ons, jammer genoeg kost het ons meer moeite om mensen in ons leger te krijgen

en verder was het van het begin af aan al een nutteloze onderneming maar nietenmin onvermijdelijk

en dan is er nog een verschil tussen wat de reden is en wat mensen verteld word dat de reden is
Nederland is betrokken bij deze 'oorlog'. Dus wel een 'Nederlandse' 'oorlog'.

Ik denk dat elk stukje winst op de taliban, hoe klein ook, belangrijk is. Voor de veiligheid in dat land. Dus nutteloos zou ik het niet willen noemen.

Wat is volgens jou dan de werkelijke reden? Graag met bron erbij., want ik hou niet zo van die conspiracy verhalen...
Met citaat reageren
Oud 10-03-2008, 13:38
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
heeft weinig met conspiracy te maken, we leven in een wereld met staten die enorme grondstofbelangen hebben
Dat zal ik maar als een @ random opmerking beschouwen omdat men in dit geval geen strategisch belang had. Ik vroeg natuurlijk, samen met anderen blijkt nu, naar een onderbouwing.

Onderbouwing zou ik kunnen zijn als "Ik heb de hand weten te legen op memorandum nr x van het Witte Huis, hierin schrijft Bush aan de fractieleiders van Democraten en Republikeinen dat hij een land wil bezetten voor olie, en of ze hem hierin steunen."

Zonder dat soort dingen wordt je verhaal vrijwel onbewijsbaar.
Oud 10-03-2008, 13:39
Verwijderd
Citaat:
Dat zal ik maar als een @ random opmerking beschouwen omdat men in dit geval geen strategisch belang had. Ik vroeg natuurlijk, samen met anderen blijkt nu, naar een onderbouwing.

Onderbouwing zou ik kunnen zijn als "Ik heb de hand weten te legen op memorandum nr x van het Witte Huis, hierin schrijft Bush aan de fractieleiders van Democraten en Republikeinen dat hij een land wil bezetten voor olie, en of ze hem hierin steunen."

Zonder dat soort dingen wordt je verhaal vrijwel onbewijsbaar.
Oh ja, het Witte Huis strooit ook maar al te graag die memo's rond.

En verder is het natuurlijk irrelevant wat Bush zegt, alsof er iemand is die gelooft dat hij eerlijk is.
Met citaat reageren
Oud 10-03-2008, 13:42
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Oh ja, het Witte Huis strooit ook maar al te graag die memo's rond.
Daar ben ik me terdege van bewust, dat dat soort bewijsstukken vrijwel onmogelijk te krijgen zijn.

Dat retorisch opmerken is echter tekenend voor het feit dat kreten als 'Irak was om de olie' onbewijsbaar, en dus holle kreten zijn.
Oud 10-03-2008, 13:43
Verwijderd
Citaat:
Daar ben ik me terdege van bewust, dat dat soort bewijsstukken vrijwel onmogelijk te krijgen zijn.

Dat retorisch opmerken is echter tekenend voor het feit dat kreten als 'Irak was om de olie' onbewijsbaar, en dus holle kreten zijn.
Nee, want je hebt ook nog zoiets als beoordelen op basis van belangen en het verleden wat waarschijnlijk is.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten