![]() |
|
Verwijderd
|
Toen ik nog roeide, moest ik altijd 's avonds trainen. Dan at ik rond 4/5 uur een boterham en dan na de training at ik in de kantine een bord avondeten.
Ik weet niet precies welk tijdstip voor het afvallen het beste is. Als het al verschil maakt, lijkt me dit een miniem verschil. Gewoon sporten en gezond en niet te veel (maar natuurlijk ook niet te weinig) eten en je gaat vanzelf afvallen ![]() |
![]() |
||
Citaat:
If sleeping induces the greatest fall in metabolism, exercising in the evening is a wasted opportunity to sustain an elevated calorie burn rate, so morning is the better choice. But your body is not a simple on/off mechanism, particularly after you reach your twenties. It takes time to increase circulation levels and to stretch the muscles into good joint mobility. On that basis, an early workout is not ideal, even if it maximises the “awake hours” over which your metabolism will be raised, particularly if you are going to boost your heart rate only once a day. And while the effects of eating after a workout are good, exercising on an empty stomach may mean that you lack the fuel required to work out hard. Why not eat breakfast at 7.30am, which will give you more than an hour to digest your meal if you choose to exercise at 9am. By then your body will be mobilised, your mind alert and ready for physical challenges and you will still get the maximum return for the day in terms of calories used. Ultimately working out three to four times a week, twice a day for 30 minutes is best, once at 9am and the next at 3pm – just as you are in the middle of your working afternoon. If it’s impossible to fit in a mid-afternoon workout, or you just can’t face working out first thing in the morning, don’t beat yourself up about it. Doing a workout will have a significant effect on raising your metabolic rate and burning those calories more effectively. ---- maar bedenk ook dat 's ochtends sporten, als je spieren nog niet voldoende opgewarmd zijn, de kans op blessures vergroot.
|
het beste is denk ik om voor het sporten een banaan of een boterham voor wat energie te eten, en een uur na het sporten een grote maaltijd. Zo verband je de meeste energie, en bij mij is het zo, dat als ik dit andersom doe, ik na het sporten nog veel honger heb.
|
Ik train een damesteam om 19:30, en de mensen die daarvoor net gegeten hebben zijn niet vooruit te branden. Helemaal als je koolhydraatrijk voedsel naar binnen gewerkt hebt met veel simpele suikers gaat je lichaam dan insuline aanmaken > suikerdip. Daarnaast zit je maag vaak vol, dan kun je gewoon niet goed rennen omdat je een klont voedsel hebt dat op en neer hobbelt.
|
![]() |
|
![]() |
Hangt ook van persoon tot persoon af en de maaltijd die je eet.
Zo kan ik perfect een maaltijd anderhalf uur voor een training eten. Vaak eet ik dan een pizza, wat rijst, aardappels, saus,... Pas op, wel niet evenveel als anders, maar toch genoeg zodat ik geen honger zal lijden. Als ik maar een uurtje voor een training eet, voel ik dat aan mijn maag dus ik moet echt wel anderhalf uur op voorhand eten. |
![]() |
|
![]() |
Ik heb energie nodig bij het sporten. Dus voor het sporten eet ik altijd.
En 2-3 uur na het eten krijg ik alweer honger en lopen met honger is kut. Dus meestal probeer ik ongeveer anderhalf uur van te voren flink te eten. En na het sporten ga ik weer eten... lijkt me opzich ook niet zo vreemd
|
als je wilt vermageren kun je het beste 's ochtends op een nuchtere maag cardio doen (hardlopen/fietsen etc...). dan worden direct je vetten aangesproken.
als je moeilijk op een lege maag kunt sporten is het verstandig om alleen eiwitten te eten (kwark bijvoorbeeld). eiwit worden niet zo makkelijk in bruikbare energie omgezet als je vetreserves, dus je vetten zullen eerder aangesproken worden. koolhydraten vermijden voor je gaat trainen. tenzij je niet traint om te vermageren natuurlijk, dan zijn koolhydraten juist het belangrijkst. als ik zelf wil vet wil verliezen ziet mijn eetschema er zo uit (die eiwitten zijn trouwens ook voornamelijk dat er geen spiermassa wordt aangesproken voor de energiebehoefte): 07.00 opstaan 07.05 whey eiwitpoeder + fructose + koffie (vetzuurmobilisatie) 07.30 1 uur aerobische training na je training blijf je nog een poosje in een vetverbrandende toestand, dus niet gelijk beginnen met eten, beter een half uurtje wachten.
Laatst gewijzigd op 10-03-2008 om 14:53. |
![]() |
||
Citaat:
dus volgt nu mijn vraag: waarin zitten vooral eiwitten en waarin koolhydraten? ![]()
||
Citaat:
Koolhydraten: pasta, brood, havermout, aardappel, rijst, dextrose Ik vind voor bij het trainen wei-eiwitpoeder ideaal omdat het snel wordt opgenomen en niet zwaar op de maag valt (deze bijvoorbeeld: http://www.xxlnutrition.nl/home.php?...98697d2f0778ed)
Laatst gewijzigd op 17-03-2008 om 00:17. Reden: typo |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Eten & Drinken |
Enquete over eten (15 vragen) Verwijderd | 3 | 13-12-2011 23:16 | |
Lichaam & Gezondheid |
Voeding & Gezondheidstopic #23 Mobius | 500 | 10-08-2009 15:28 | |
Lichaam & Gezondheid |