|
|
Bekijk resultaten poll: Ben jij een voorstander van cheaten? | |||
Ja, cheaten is echt mijn ding |
![]() ![]() ![]() ![]() |
3 | 5.36% |
Soms, als ik er zin in heb |
17 | 30.36% |
Bijna nooit, alleen de "onschuldige" cheats |
15 | 26.79% |
Nee, ik haat cheaten |
21 | 37.50% |
Aantal stemmers: 56. Je mag niet stemmen in deze poll |
![]() |
|
Topictools | Zoek in deze topic |
Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Oh, ik weet niet of dit onder cheaten valt, maar dit was ook altijd leuk:
Oude spellen als Colonization en Dune II zaten zo simpel in elkaar dat je ze zonder enige programmeer kennis om zeep kon helpen. Zo heb ik Colonization gespeeld als de Russen, die vochten tegen de Kill-us-now-Indianen, die leefden in Destroy-me-town en Me-too-village. Ach, ik was jong. ![]() Bij Dune II kon je, in plaats van Atreides, Ordos of Harkonnen, jezelf lid maken van de factie 'Sandworm', wat inhield dat je de twee zandwormen die ieder level had kon besturen. Hoewel, besturen... In plaats van Move, Attack, Stop en Retreat, had je de opties Attack, Attack, Attack en Attack. ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Er was ook zo'n "cheat" in Golden Axe: je kon de sprites van je character en zo'n draak die je kon berijden gewoon omwisselen, en dan was je onkwetsbaar en dus zo'n draak. ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
|
Cheaten in singleplayer kan in sommige gevallen een extra dimensie geven aan de gameplay. M.i. is het beste voorbeeld de eerste Unreal, waar je honderden monsters kon "summonen", om er vervolgens een bommetje tussen te droppen en van 50 meter hoogte de resulterende oorlog te bekijken.
Maar ik speel m'n spellen altijd eerst uit zonder te cheaten. Anders is het net alsof ik een hele mooie, dure porceleinen wc-pot gekocht heb, om er vervolgens een meter naast te gaan schijten. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Multiplayer cheaten verdient echt een nekschot imo, singleplayer cheaten is niks mis mee. Kan soms ook wel geinig zijn (het autootje dat je kon laten spawnen bij AoE bijvoorbeeld
![]() Cheaten doe ik meestal als ik geen zin meer heb in een spel of wanneer ik het spel toch al heb uitgespeeld. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Wil idd nog wel eens in single-player cheaten, vooral bij spellen als GTA gewoon omdat het leuk is (Vliegtuigje spawnenom vervolgens massaal heli's uit de lucht te knallen, of even een stukje rijden in een tank). Of die heeerlijke AoE cheats ja.
in MP is het ronduit lame. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Single player cheaten is af en toe wel grappig maar ik gebruik het zelf eigenlijk alleen voor dingen zoals die auto. ^^ Het geeft me veel meer voldoening om een spel op eigen kracht uit te spelen dan om als het even niet lukt gelijk naar cheats te grijpen. Multiplayer cheaten verdiend inderdaad een nekschot met uitzondering van zoiets als open battle net in Diablo 2 wat eigenlijk ook meer voor de lol was dan dat het serieus genomen diende te worden. ![]()
|
Verwijderd
|
Ik heb vroeger in Diablo een keer gecheat. Eén of andere invisibility-hack waarmee ik in games kon zitten zonder dat iemand het door had. Werkte allemaal leuk, totdat ik per ongeluk een toets indrukte en dus iets zei. Die gozer die in die game zat, en dacht alleen te zijn, ging dus gelijk vragen wie het was. Ik vertelde hem dat ik een medewerker van Blizzard was die hem tegen hackers zou beschermen, maar dan moest hij me wel zeggen waar hij was. Hij zei het, ik ging naar hem toe en sloeg zijn mannetje dood. Daarna voelde ik me meteen schuldig dat ik een Scroll of Resurrection over hem heen haalden. Maar goed, zo doen echte h4xX0rz dat niet, dus sloopte ik hem weer. Enfin, dat ging even zo door, totdat ik het spel met het schaamrood op de kaken verliet. Ik liet al het geld van die kerel voor hem liggen en had hem weer levens gemaakt. Ik had uiteindelijk een stuk of vier oren van hem.
![]() Maar goed, toen was ik nog jong en onbezonnen. |
![]() |
|
Alleen om de gameplay te bevorderen. Geld cheaten bij Medieval 2: total war is bijvoorbeeld behoorlijk leuk omdat je dan eerst tig miljoen aan alle andere volken geeft, om ze vervolgens de oorlog te verklaren. Dan krijg je pas interessante gevechten.
En wel eens destijds met Freelancer. Ik was überhaupt al expert op het modden van dat spel en had helpen ontwikkelen aan de mods die de server zelf draaide die wat extra spullen in het spel zetten. Toen brak opeens een soort Poolse nationalistische gekte los toen iemand Polen een kutland noemde, en werden opeens een stuk of negen Poolse spelers volstrekt krankjorum, gingen schelden etc. Een klein beetje, haast onmerkbaar modden van wapens en ruimteschepen zorgde er vervolgens voor dat ik plus wat anderen die die nationalistische freaks over zich heen kregen (die ik de mod stuurde) zonder probleem de baas waren. Best grappig aangezien de frustratie in dikke plakken van het scherm droop. Drie weken lang dolle pret totdat de Poolse kliek door een mede-admin die minder plezier in de frustratie schepte, gebant werd. Verder alleen om er eigen voordeel mee te doen, niet in multiplayer ten koste van anderen. In datzelfde Freelancer kon je vrij makkelijk aan geld komen via een zelfgemaakte mod, wat tig uur rondvliegen in rotscheepjes scheelde, en ook Neverwinter Nights kent een dergelijke geldcheat in veel mods:
Spoiler
|
Cheaten met een programma'tje is not-done. Bug-abuse op zijn tijd is wel grappig (bij bijv. PVKII, een half-life 2 mod, bug is gefixt nu.).
No clip cheat bij Oblivion als het vast staat of lockpicks / money cheat. (player.additem F 100 of player.additem A 100), of voor de grap een mooi armor summonnen... glass armor bijv. Quests moet je doen zoals ze zijn, anders verpest dat de gameplay. Online AOE2, altijd zonder cheats, met beide cheats word ik helemaal in gemaakt door mijn broertje, die zijn keys gaat binden ![]() ![]() |
![]() |
|
Ik mis de optie "ik cheat alleen als ik niet verder kom" eigenlijk. Voorbeeldje is Zack en Wiki, daar check ik een hintfile als ik echt niet verder kom, en het is dat of kappen, want iedere keer een heel level opnieuw doorlopen om verschillende dingen uit te proberen is niet echt een optie. Zelfde geldt voor shooters, als ik echt niet langs een boss kom na 3 keer proberen gebruik ik meestal een cheat, die ik daarna weer uitzet. Heb niet het geduld om uren te blijven proberen.
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
En ja, het is altijd een beetje falen als je een walkthrough nodig hebt, maar sommige dingen zijn erg moeilijk. Zack en Wiki heeft een ingebouwd hintsysteem dat je ook wel verder helpt, maar dat kost 'geld', en als je daar niks meer van hebt zit je vast. Citaat:
Serious Sam is wat dat betreft wel gaaf, heb je echt massa's monsters. |
![]() |
||
Citaat:
Anderzijds zijn er games waarbij je soms moet 'pixelhunten' voor een oplossing; alles bekijken en aanklikken. Daarvoor een walkthrough gebruiken lijkt me niet zo raar.
||
Citaat:
![]() ![]() Off-line Dooh XD ![]() On-line/lan/met vrienden nee nutteloos en zielig ![]()
|
Ik heb soms wel gecheat, ja. Vaak doe ik het om een bepaald stukje verder te komen in single player. Hoewel cheaten meestal het spel een beetje verpest, is het ook niet leuk om vast te zitten op een bepaald punt. Dan cheat ik liever dat stukje zodat ik daarna weer fijn verder kan spelen.
Online cheat ik niet echt, behalve dan bij Diablo2. Daar móest je toendertijd ook wel, want echt praktisch iedereen cheatte en het wordt wat vermoeiend om elke keer dood te gaan als je buiten de stad komt.
|
Verwijderd
|
Niet geleerd van je mamma? Nooit met vreemde mensen spelen.
![]() Nee, spellen als Diablo 2 speel ik niet gauw met random mensen, omdat de ene helft cheat en de andere helft twaalf jaar oud en/of mentaal gehandicapt is. Bij een spel als Team Fortress maakt dat, dankzij de 'mute'-optie, weinig uit. ![]() |
![]() |
|
Online cheaten: NO. Iedereen die dat doet moet gecastreerd worden met een lepel (of dichtgenaaid met een roestende naald en prikkeldraad in het geval van vrouwlijke cheaters)
Je verneukt namelijk het spel voor anderen en niet alleen voor jezelf. Offline cheaten: Leef je uit. Ik doe het offline wel als ik het spel al eens heb uitgespeeld en nog eens voor fun doorspeel of als ik echt frustrerend retevast kom te zitten. EDIT: Walkthroughs zijn cheaten IMO. Je krijgt gewoon voorgeschoteld wat je moet doen wat de uitdaging weg neemt. Wat precies is wat cheaten doet, de uitdaging wegnemen.
||
Citaat:
![]() |
![]() |
|||
Citaat:
![]() Het was altijd wel leuk. Beetje lame om steeds dood te gaan, maar je eigen equiptment maken was wel leuk. Tot er op een gegeven moment items kwamen waarmee je automatisch in een wolf / goblin veranderde en niet meer kon lopen, dat was wel een beetje gay. Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Games |
rockstar games cheats ruty | 1 | 06-12-2005 17:44 | |
Games |
Uitleg GTA3/Vice City cheats Xbox Metal | 8 | 22-04-2004 15:50 | |
Games |