Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Games
Bekijk resultaten poll: Ben jij een voorstander van cheaten?
Ja, cheaten is echt mijn ding 3 5.36%
Soms, als ik er zin in heb 17 30.36%
Bijna nooit, alleen de "onschuldige" cheats 15 26.79%
Nee, ik haat cheaten 21 37.50%
Aantal stemmers: 56. Je mag niet stemmen in deze poll

Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-03-2008, 14:57
Q
Q is offline
Naar aanleiding van de discussie in het andere topic wilde ik wel eens weten wat de meningen onder ons zijn wat betreft cheaten. Misschien ook leuk om de ervaringen te weten of zoals ik nu ook heb een vraag.

Koning kwam met de stelling dat er in Steam ook gecheat werd, nu weet ik daar verder geen aap vanaf dus ik vroeg me af of er mensen waren die daar meer van wisten. Ik ging er bijna blindelings vanuit dat cheaten via steam bijna onmogelijk was, in ieder geval voor leek niet mogelijk.

Vroeger gebruikte ik wel eens cheats maar daardoor werd de gameplay zo'n stuk minder dat ik daar al snel mee gekapt was. Alleen de Sims cheat gebruik ik wel eens, aging off aangezien ik dat niet echt als Cheat zie. Meteen maar ook een poll dr bij nu ik toch bezig ben he.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-03-2008, 15:23
Verwijderd
vroeger wel, bij Age of Empires vooral, maar ik gebruik nooit meer cheats die me verder moeten helpen
Met citaat reageren
Oud 06-03-2008, 15:36
Samaris
Samaris is offline
Alleen als ik een spel uitgespeeld heb ga ik wel eens (in singleplayer) omkloten met cheats, maar in multiplayer vind ik het echt not done.
Oud 06-03-2008, 16:04
Koning
Koning is offline
Slechte poll, ik cheat niet als ik online game (meestal) maar vaak wel in single player. Het enige online cheaten wat ik doe is maphack gebruiken in Diablo 2 wat ongeveer iedereen doet.

Ik vind de poll erg karig qua opties.
Oud 06-03-2008, 16:10
Q
Q is offline
Citaat:
Slechte poll, ik cheat niet als ik online game (meestal) maar vaak wel in single player. Het enige online cheaten wat ik doe is maphack gebruiken in Diablo 2 wat ongeveer iedereen doet.

Ik vind de poll erg karig qua opties.
Ik zal em voor je aanpassen
Met citaat reageren
Oud 06-03-2008, 17:18
Verwijderd
IDDQD ken ik nog wel, maar toen was ik ook nog wel bijster slecht in schietspelletjes..

tegenwoordig cheat ik eigenlijk nooit, voelt toch niet echt leuk. En dan voelt het spel ook niet uitgespeeld als je daarmee wint.
Met citaat reageren
Oud 06-03-2008, 17:30
Riazor
Riazor is offline
Cheaten in Singleplayer is leuk om te doen mits je het eerlijk uitgespeeld hebt (GTA is een uitzondering )

In multiplayer ben ik FEL tegenstander van cheaten en glitchen.
Met citaat reageren
Oud 06-03-2008, 17:48
Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Een suffe dungeon bij Final Fantasy (waar ik soms heeeeel erg tegenop kan zien) wil ik nog wel met behulp van een walkthrough doen.

Voor de rest uitgesloten.
Met citaat reageren
Oud 06-03-2008, 18:36
Verwijderd
Vroeger op de Amiga 500, toen alles wat gecrackt was ook meteen voorzien was van cheats (toen nog positief 'trainers' ) cheatte ik de wereld en mijn oma bij elkaar. Spellen waren toen te moeilijk en ik te lomp.

Tegenwoordig cheat ik eigenlijk nooit. Zeker niet online en offline alleen om spellen te irriteren. Na Oblivion ongeveer 700 uur gespeeld te hebben, vind ik dat ik het verdiend om een mod te downloaden waarmee ik mensen kan omtoveren tot schapen.

Los van dat: cheaten op Steam zou onmogelijk moeten zijn, maar ik zie de laatste tijd in Team Fortress 2 soms wat mensen door de lucht vliegen/zweven. Maar goed, dat kan ook aan de map MARIO_KART liggen. (Nee, het is niet alleen lage zwaartekracht, het is echt swoosh-swoosh, en als je vraagt hoe ze het doen, krijg je steevast 'LOLOLOL PRESS F10 LOLOLOL KTHXBAI!!1!' en 'UR GAY' voor je digitale kloten. Iemand enig idee wat dat vliegen inhoudt?)
Met citaat reageren
Oud 06-03-2008, 19:05
Racing Dutch
Racing Dutch is offline
Soms doe ik het wel is als ik ff niet verder kom.

Ook is er een game (lees: Soldier Front) waar door een fout in het level je op 3 plekken kan glitchen.

Laatst gewijzigd op 07-03-2008 om 07:34.
Met citaat reageren
Oud 06-03-2008, 20:09
Fingon
Fingon is offline
Single player: geen probleem
Multiplayer: not done
tenzij het private party is.
Oud 06-03-2008, 21:57
Verwijderd
Multiplayer doe ik het nooit. Single player normaalgesproken ook niet, tenzij ik ergens vast zit ofzo.
Met citaat reageren
Oud 06-03-2008, 21:58
Menahem
Menahem is offline
Citaat:
Cheaten in Singleplayer is leuk om te doen mits je het eerlijk uitgespeeld hebt.

In multiplayer ben ik FEL tegenstander van cheaten en glitchen.

En ik cheatte (spelling?) altijd met Red Alert en Starcraft 2, zodat ik altijd genoeg geld had.
Wel met het excuus dat ik het onlogisch vond om in een warzone gedropt te worden zonder financien
Oud 06-03-2008, 22:03
Verwijderd
Oh, ik weet niet of dit onder cheaten valt, maar dit was ook altijd leuk:

Oude spellen als Colonization en Dune II zaten zo simpel in elkaar dat je ze zonder enige programmeer kennis om zeep kon helpen. Zo heb ik Colonization gespeeld als de Russen, die vochten tegen de Kill-us-now-Indianen, die leefden in Destroy-me-town en Me-too-village. Ach, ik was jong.

Bij Dune II kon je, in plaats van Atreides, Ordos of Harkonnen, jezelf lid maken van de factie 'Sandworm', wat inhield dat je de twee zandwormen die ieder level had kon besturen. Hoewel, besturen... In plaats van Move, Attack, Stop en Retreat, had je de opties Attack, Attack, Attack en Attack.
Met citaat reageren
Oud 06-03-2008, 23:08
Perception
Perception is offline
Singleplayer: vaak genoeg gecheat, en dan meer om te kutten, niet om verder te komen.
Multiplayer: niet. ooits eens een multihack voor cs gehad, puur uit nieuwsgierigheid, ik snap niet dat iemand daar plezier uit kan halen.
Oud 06-03-2008, 23:47
Verwijderd
Citaat:

Oude spellen als Colonization en Dune II zaten zo simpel in elkaar dat je ze zonder enige programmeer kennis om zeep kon helpen. Zo heb ik Colonization gespeeld als de Russen, die vochten tegen de Kill-us-now-Indianen, die leefden in Destroy-me-town en Me-too-village. Ach, ik was jong.

Bij Dune II kon je, in plaats van Atreides, Ordos of Harkonnen, jezelf lid maken van de factie 'Sandworm', wat inhield dat je de twee zandwormen die ieder level had kon besturen. Hoewel, besturen... In plaats van Move, Attack, Stop en Retreat, had je de opties Attack, Attack, Attack en Attack.
Hehe, dit soort shit heb ik ook heel vaak gedaan als kind. Kloten met de hex-editor.

Er was ook zo'n "cheat" in Golden Axe: je kon de sprites van je character en zo'n draak die je kon berijden gewoon omwisselen, en dan was je onkwetsbaar en dus zo'n draak.
Met citaat reageren
Oud 07-03-2008, 00:38
Dinalfos
Dinalfos is offline
Cheaten om het kutten is leuk. All weapons, all items, GOD mode, level select, noclip mode, unlimited ammo etc. Jammer dat je dat tegenwoordig niet vaak meer ziet.
Oud 07-03-2008, 07:35
Racing Dutch
Racing Dutch is offline
In multiplayer zeggen dat iemand cheat terwijl hij dat niet doet doe ik wel is.
Vooral n00bs worden echt helemaal naar.
Oud 07-03-2008, 09:22
Verwijderd
Citaat:
Alleen als ik een spel uitgespeeld heb ga ik wel eens (in singleplayer) omkloten met cheats, maar in multiplayer vind ik het echt not done.
dit idd. en soms als ik er echt niet emer uit komt, maar dan ist het meer kijken naar een faq dan echt daadwerkelijk codes invoeren alst ware.
Met citaat reageren
Oud 07-03-2008, 11:55
Q
Q is offline
Citaat:

Colonization is zo'n geweldig spel Wist je dat er een heel apart cheat menu in zat?
Met citaat reageren
Oud 07-03-2008, 13:27
Verwijderd
Geen idee, maar het is inderdaad een fantastisch spel. Alleen vond ik het te gecompliceerd worden zodra ik meer dan drie vestigingen kreeg. Ik vond rondvaren en zoeken naar de ideale plaats voor een eerste nederzetting het tofste.
Met citaat reageren
Oud 07-03-2008, 15:47
Mobius
Mobius is offline
Cheaten in singleplayer kan in sommige gevallen een extra dimensie geven aan de gameplay. M.i. is het beste voorbeeld de eerste Unreal, waar je honderden monsters kon "summonen", om er vervolgens een bommetje tussen te droppen en van 50 meter hoogte de resulterende oorlog te bekijken.

Maar ik speel m'n spellen altijd eerst uit zonder te cheaten. Anders is het net alsof ik een hele mooie, dure porceleinen wc-pot gekocht heb, om er vervolgens een meter naast te gaan schijten.
Met citaat reageren
Oud 07-03-2008, 20:25
Verwijderd
Multiplayer cheaten verdient echt een nekschot imo, singleplayer cheaten is niks mis mee. Kan soms ook wel geinig zijn (het autootje dat je kon laten spawnen bij AoE bijvoorbeeld ).
Cheaten doe ik meestal als ik geen zin meer heb in een spel of wanneer ik het spel toch al heb uitgespeeld.
Met citaat reageren
Oud 08-03-2008, 19:31
Verwijderd
Wil idd nog wel eens in single-player cheaten, vooral bij spellen als GTA gewoon omdat het leuk is (Vliegtuigje spawnenom vervolgens massaal heli's uit de lucht te knallen, of even een stukje rijden in een tank). Of die heeerlijke AoE cheats ja.

in MP is het ronduit lame.
Met citaat reageren
Oud 08-03-2008, 23:32
Supreme Dutch
Afentoe met online schaken. Ik speel soms voor geld tegen lui die ik ken van het pokeren, en dan haal ik afentoe even een bepaalde zet door de simulator.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-03-2008, 13:14
Wammus
Wammus is offline
Citaat:
Multiplayer cheaten verdient echt een nekschot imo, singleplayer cheaten is niks mis mee. Kan soms ook wel geinig zijn (het autootje dat je kon laten spawnen bij AoE bijvoorbeeld ).
Cheaten doe ik meestal als ik geen zin meer heb in een spel of wanneer ik het spel toch al heb uitgespeeld.
Die auto was inderdaad geniaal.

Single player cheaten is af en toe wel grappig maar ik gebruik het zelf eigenlijk alleen voor dingen zoals die auto. ^^ Het geeft me veel meer voldoening om een spel op eigen kracht uit te spelen dan om als het even niet lukt gelijk naar cheats te grijpen.

Multiplayer cheaten verdiend inderdaad een nekschot met uitzondering van zoiets als open battle net in Diablo 2 wat eigenlijk ook meer voor de lol was dan dat het serieus genomen diende te worden.
Oud 09-03-2008, 16:38
Daboman
Daboman is offline
Multiplayer doe ik het niet.

Single player alleen als ik ergens vast zit. Cheaten haalt voor mij de lol van het spel af.
Oud 09-03-2008, 18:03
Verwijderd
Ik heb vroeger in Diablo een keer gecheat. Eén of andere invisibility-hack waarmee ik in games kon zitten zonder dat iemand het door had. Werkte allemaal leuk, totdat ik per ongeluk een toets indrukte en dus iets zei. Die gozer die in die game zat, en dacht alleen te zijn, ging dus gelijk vragen wie het was. Ik vertelde hem dat ik een medewerker van Blizzard was die hem tegen hackers zou beschermen, maar dan moest hij me wel zeggen waar hij was. Hij zei het, ik ging naar hem toe en sloeg zijn mannetje dood. Daarna voelde ik me meteen schuldig dat ik een Scroll of Resurrection over hem heen haalden. Maar goed, zo doen echte h4xX0rz dat niet, dus sloopte ik hem weer. Enfin, dat ging even zo door, totdat ik het spel met het schaamrood op de kaken verliet. Ik liet al het geld van die kerel voor hem liggen en had hem weer levens gemaakt. Ik had uiteindelijk een stuk of vier oren van hem.

Maar goed, toen was ik nog jong en onbezonnen.
Met citaat reageren
Oud 09-03-2008, 18:17
T_ID
T_ID is offline
Alleen om de gameplay te bevorderen. Geld cheaten bij Medieval 2: total war is bijvoorbeeld behoorlijk leuk omdat je dan eerst tig miljoen aan alle andere volken geeft, om ze vervolgens de oorlog te verklaren. Dan krijg je pas interessante gevechten.

En wel eens destijds met Freelancer. Ik was überhaupt al expert op het modden van dat spel en had helpen ontwikkelen aan de mods die de server zelf draaide die wat extra spullen in het spel zetten.
Toen brak opeens een soort Poolse nationalistische gekte los toen iemand Polen een kutland noemde, en werden opeens een stuk of negen Poolse spelers volstrekt krankjorum, gingen schelden etc.
Een klein beetje, haast onmerkbaar modden van wapens en ruimteschepen zorgde er vervolgens voor dat ik plus wat anderen die die nationalistische freaks over zich heen kregen (die ik de mod stuurde) zonder probleem de baas waren. Best grappig aangezien de frustratie in dikke plakken van het scherm droop. Drie weken lang dolle pret totdat de Poolse kliek door een mede-admin die minder plezier in de frustratie schepte, gebant werd.

Verder alleen om er eigen voordeel mee te doen, niet in multiplayer ten koste van anderen. In datzelfde Freelancer kon je vrij makkelijk aan geld komen via een zelfgemaakte mod, wat tig uur rondvliegen in rotscheepjes scheelde, en ook Neverwinter Nights kent een dergelijke geldcheat in veel mods:
Spoiler
Oud 10-03-2008, 10:09
Makaveli
Makaveli is offline
Cheaten met een programma'tje is not-done. Bug-abuse op zijn tijd is wel grappig (bij bijv. PVKII, een half-life 2 mod, bug is gefixt nu.).

No clip cheat bij Oblivion als het vast staat of lockpicks / money cheat. (player.additem F 100 of player.additem A 100), of voor de grap een mooi armor summonnen... glass armor bijv. Quests moet je doen zoals ze zijn, anders verpest dat de gameplay.

Online AOE2, altijd zonder cheats, met beide cheats word ik helemaal in gemaakt door mijn broertje, die zijn keys gaat binden . Dat wil ik niet, heb het al moelijk genoeg
Met citaat reageren
Oud 10-03-2008, 10:50
Chimera
Chimera is offline
Ik mis de optie "ik cheat alleen als ik niet verder kom" eigenlijk. Voorbeeldje is Zack en Wiki, daar check ik een hintfile als ik echt niet verder kom, en het is dat of kappen, want iedere keer een heel level opnieuw doorlopen om verschillende dingen uit te proberen is niet echt een optie. Zelfde geldt voor shooters, als ik echt niet langs een boss kom na 3 keer proberen gebruik ik meestal een cheat, die ik daarna weer uitzet. Heb niet het geduld om uren te blijven proberen.
Met citaat reageren
Oud 10-03-2008, 11:21
Mobius
Mobius is offline
Wordt een walkthrough gebruiken ook gezien als cheaten?
Met citaat reageren
Oud 10-03-2008, 11:42
Makaveli
Makaveli is offline
Citaat:
Ik zie het niet als cheaten, het is niet echt valsspelen. Hoewel het wel makkelijker wordt en opzich komt het de gameplay vaak ten goede, als je het gebruikt op de punten waar je vast zit. Als je je bij het spelen enkel laat leiden door de walkthrough dan is dat niet goed voor de gameplay.
Met citaat reageren
Oud 10-03-2008, 11:42
Koning
Koning is offline
Citaat:
Jazeker, in bepaalde games is het zelfs een sterker wapen dan bijvoorbeeld godmode.
Oud 10-03-2008, 12:10
*~Angel~*
*~Angel~* is offline
Ik cheat alleen als ik er écht niet uit kom. Maar dan heb ik het meer over de walkthroughs.

Cheats voor oneindig ammo of weet ik veel wat gebruik ik dus weer niet.
Met citaat reageren
Oud 10-03-2008, 12:40
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Tuurlijk. In veel spellen zoals Tombraider of Zack en Wiki gaat het vooral om puzzelen. Daar zit je gewoon vast als je niet doorkrijgt dat je onder vaas A item 300 kan vinden waarmee je deur XYZ unnlocked. Zijn vaak van die 'Doh, natuurlijk!' momenten, maar vaak moet je er maar net uitkomen.

En ja, het is altijd een beetje falen als je een walkthrough nodig hebt, maar sommige dingen zijn erg moeilijk. Zack en Wiki heeft een ingebouwd hintsysteem dat je ook wel verder helpt, maar dat kost 'geld', en als je daar niks meer van hebt zit je vast.

Citaat:
Cheats voor oneindig ammo of weet ik veel wat gebruik ik dus weer niet.
Nou, soms is het wel leuk om in een shooter gewoon lekker braindead enorm veel vijanden af te knallen. Helaas hebben heel veel shooters tegenwoordig maar heel weinig moeilijk vijanden, in plaats van hordes simpele. Doom was bijvoorbeeld geweldig, lekker met een rocketlauncher ff een room met 50 imps opschonen.

Serious Sam is wat dat betreft wel gaaf, heb je echt massa's monsters.
Met citaat reageren
Oud 10-03-2008, 14:06
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Hangt er van af, vaak is het uitvogelen wat je moet doen juist de uitdaging van het spel, met name in adventures.

Anderzijds zijn er games waarbij je soms moet 'pixelhunten' voor een oplossing; alles bekijken en aanklikken. Daarvoor een walkthrough gebruiken lijkt me niet zo raar.
Oud 10-03-2008, 14:52
-SoloWolf-
-SoloWolf- is offline
ik heb gecheat om het leven, maar enkel bij 1 game: Duke Nukem 3d

I'm here to kick some ass and chew some gum, and I'm all out of gum...
Oud 10-03-2008, 15:07
Verwijderd
online is cheaten voor pussies maar als je in je eentje speelt zie ik het probleem niet en daarbij heb ik meestal ook gewoon zin om te raggen en niet om eerst 45 min bezig te zijn met alles toe te eigenen en 2000x te sterven
Met citaat reageren
Oud 10-03-2008, 23:35
darkbunny
darkbunny is offline
Citaat:
vroeger wel, bij Age of Empires vooral, maar ik gebruik nooit meer cheats die me verder moeten helpen
Cobracar

Off-line Dooh XD Moet elke cheat wel hebben uitgevoerd puur op het te weten.
On-line/lan/met vrienden nee nutteloos en zielig
Oud 11-03-2008, 19:24
m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
Ik cheat zelf nooit maar haat ze niet

Zal ook wel iets te maken hebben met het feit dat ik nooit online game en er dus zelf ook nooit last van heb, maar zolang ik er zelf niet mee te maken heb mag iedereen lekker cheaten en walkthroughs gebuiken.
Met citaat reageren
Oud 11-03-2008, 19:51
freakinaround
freakinaround is offline
Multiplayer nooit.
Singe player meestal walkthrough ipv cheaten.. soms bij strategie spellen geld cheats
Oud 11-03-2008, 21:09
mepsteen
mepsteen is offline
bij neverwinter nights je eigen items fabriceren... leuk online (deed toch iedereen maar dan nog xD)
Oud 12-03-2008, 11:41
Sador
Sador is offline
Ik heb soms wel gecheat, ja. Vaak doe ik het om een bepaald stukje verder te komen in single player. Hoewel cheaten meestal het spel een beetje verpest, is het ook niet leuk om vast te zitten op een bepaald punt. Dan cheat ik liever dat stukje zodat ik daarna weer fijn verder kan spelen.

Online cheat ik niet echt, behalve dan bij Diablo2. Daar móest je toendertijd ook wel, want echt praktisch iedereen cheatte en het wordt wat vermoeiend om elke keer dood te gaan als je buiten de stad komt.
Oud 12-03-2008, 12:32
Verwijderd
Niet geleerd van je mamma? Nooit met vreemde mensen spelen.

Nee, spellen als Diablo 2 speel ik niet gauw met random mensen, omdat de ene helft cheat en de andere helft twaalf jaar oud en/of mentaal gehandicapt is. Bij een spel als Team Fortress maakt dat, dankzij de 'mute'-optie, weinig uit.
Met citaat reageren
Oud 12-03-2008, 12:46
MazeMouse
MazeMouse is offline
Online cheaten: NO. Iedereen die dat doet moet gecastreerd worden met een lepel (of dichtgenaaid met een roestende naald en prikkeldraad in het geval van vrouwlijke cheaters)
Je verneukt namelijk het spel voor anderen en niet alleen voor jezelf.

Offline cheaten: Leef je uit. Ik doe het offline wel als ik het spel al eens heb uitgespeeld en nog eens voor fun doorspeel of als ik echt frustrerend retevast kom te zitten.

EDIT:
Walkthroughs zijn cheaten IMO. Je krijgt gewoon voorgeschoteld wat je moet doen wat de uitdaging weg neemt. Wat precies is wat cheaten doet, de uitdaging wegnemen.
Oud 12-03-2008, 13:41
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
bij neverwinter nights je eigen items fabriceren... leuk online (deed toch iedereen maar dan nog xD)
"Sword of doom +99"-effect.
Oud 13-03-2008, 08:19
Verwijderd
Ik heb wel eens een paar regeltjes uit een Walkthrough gelezen en wat lame cheats als ik 't spel saai vond. Verder niet.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2008, 10:39
Mobius
Mobius is offline
Citaat:

Nee, spellen als Diablo 2 speel ik niet gauw met random mensen, omdat de ene helft cheat en de andere helft twaalf jaar oud en/of mentaal gehandicapt is. Bij een spel als Team Fortress maakt dat, dankzij de 'mute'-optie, weinig uit.
In Diablo 2 heb je ook een squelch-optie.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2008, 12:11
Sador
Sador is offline
Citaat:

Ach

Het was altijd wel leuk. Beetje lame om steeds dood te gaan, maar je eigen equiptment maken was wel leuk. Tot er op een gegeven moment items kwamen waarmee je automatisch in een wolf / goblin veranderde en niet meer kon lopen, dat was wel een beetje gay.

Citaat:
EDIT:
Walkthroughs zijn cheaten IMO. Je krijgt gewoon voorgeschoteld wat je moet doen wat de uitdaging weg neemt. Wat precies is wat cheaten doet, de uitdaging wegnemen.
Ooit een rpg of adventure gespeeld? Je kan je namelijk niét voorstellen hoe frustrerend het is als je een opdracht moet uitvoeren, terwijl het totaal onduidelijk is hoe of wat. Als je echt vastzit kan je imo best even een walkthrough gebruiken. Totaal niet verder komen haalt namelijk ook het plezier uit het spel.
Reageren

Regels voor berichten