Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-03-2008, 13:54
Verwijderd
Ik ben nu bezig met het ontwerpen van iets met Sketch Up (http://sketchup.google.com/) een programma van google om prachtige 3D dingentjes mee te maken voor mensen die dat nooit doen.

Nu heb ik een probleem:
- na het installeren weergeeft hij de plaatjes / objecten die je maakt in kleur.
- na het opnieuw opstarten weergeeft hij dit alles niet meer in kleur maar alleen de lijntjes in zwart-wit.

De vorige keer heb ik gewoon het programma opnieuw geinstalleerd maar om dit nu iedere keer te doen is een beetje overdreven.. Vandaar dat ik graag wil weten hoe je ervoor kan zorgen dat je gewoon de dingen in kleur ziet?

Als iemand weet hoe dit opgelost kan worden hoor ik dat graag!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-03-2008, 21:05
Moonspell
Moonspell is offline
Ik neem vast aan dat dit een instelling is in sketchup, zelf heb ik er met afstuderen gebruik van gemaakt om globale ontwerpen weer te geven in 3D.

Maar kijk nog eens naar je instellingen!
Oud 17-03-2008, 07:49
freyk
freyk is offline
gokje,..window -> preferences -> opengl -> capabilities?
Oud 17-03-2008, 12:02
Verwijderd
Ik snap wel dat ik maar mijn instellingen moet kijken. Maar ik ben niet zo vaardig en ik snap niet waar ik moet kijken. Als ik kijk waar freyk naar roept zie ik geen capabilities? Ik heb wel opengl maar wat dan? Ik snap nie tzo goed waar ik naar ' op zoek ' moet.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2008, 20:26
Sketch
Sketch is offline
In de roodomrande toolbar, van links naar rechts:
X-ray, Wire frame, Hidden line, Shaded, Shaded with textures, Monochrome.

Je hebt kans dat je om een of andere reden de tweede keer steeds hidden line krijgt. Dan is alles wit. Dan klik je op shaded with textures, om al je textures weer te kunnen zien. Met Shaded krijg je in plaats van je textures een kleur. Dan draait het sneller. X-ray kun je los van die dingen aan of uit zetten, dan krijg je een half doorzichtige versie, al dan niet met textures.

Als het inderdaad met je OpenGL-instellingen te maken heeft, window, preferences, OpenGL (zoals Freyk al zei) en dan wat dingen aanvinken of uitvinken en kijken of het dan beter gaat

Als je een screenshot post is het makkelijker te raden waar het aan ligt.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten