Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-03-2008, 20:57
hoogeveen99
hoogeveen99 is offline
Dit nieuws bericht kwam ik net tegen

AMSTERDAM - SCHOKKEND FILMPJE Een groep Marokkaanse jongeren uit Delft bedreigt skinheads met de dood. In een internetfilmpje laten ze zien wat er met die mensen zou moeten gebeuren: in elkaar slaan

Het filmpje is van een groep die zich 'Scheme 015 Delftse Samenzwering' noemt. De begeleidende tekst staat bol van de taalfouten.

Kijk mee naar het resultaat van ons onderwijs: 'Scheme 015 laat u alle zien hoe je moet omgaan met Nazi's, Wildersaanhangers en de rest van die Kanker rotzooi. U wordt geadviseert niet te kijken als u een viese racist bent.'

Waarbij opvalt dat het woord 'racist' wel goed gespeld is. De tekst sluit voor de 'hoofdfilm' af met: 'Inderdaad ik ben een kutallechtoon, maar Nederland is ook van mij, lkkr puh!'

Daarna volgen beelden van een grote groep Marokkanen die twee kaalgeschoren types in een trein provoceert en treitert. Als na een tijdje één van de twee kale jongens wat terugzegt, slaan de jongens met capuchon hen in elkaar.

In de trein. Zonder conducteur.

De internetfilm eindigt met de regelrechte bedreiging: 'Fuck al die Wilders aanhangers want denk na: boontje komt voor ze loontje'.

Oordeel zelf. Vroegen deze skinheads erom?

http://totaalnieuws.web-log.nl/mijn_...dam---sch.html

Ik vind echt absurt wat er hier gebeurd! Wat moet er volgens jullie aan gebeuren?
Advertentie
Oud 12-03-2008, 21:28
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
(1) Dit is natuurlijk wel incident...

(2) Ik vrees inderdaad dat er onder mosllims nogal wat mensen zijn die een ander normen en waarden begrip hebben dan wij in Nederland graag willen zien.
Wat ik hoorde van een moslim: liegen tegen een vreemde is niet erg.

Dus KEIHARD die premoderne stammentaliteit verpletteren

(3) De voedingsbodem voor Wildersstemmers wegnemen.

(4) Gelukkige (post-)modernse staat worden waarin afkomst of religie geen rol speelt!

Maar filmpje is schokkend!
Oud 12-03-2008, 22:05
Wammus
Wammus is offline
Bron: Telegraaf.nl

Mag ik even smakelijk lachen.

Verder verbaast het me verdomd weinig dat dit soort incidenten plaats vinden. Een groep kut mongolen tegenover de andere gaat nou een keer fout daar is niets nieuws aan. Erg schokkend vind ik het ook niet maar je zult dan ook goed je best moeten doen wil je mij geschokt krijgen.

Wat er aan moet gebeuren weet ik ook niet. Ik denk niet dat dit soort situaties te voorkomen is omdat er nou een keer altijd kut mongolen op deze aarde rond zullen blijven lopen.

@ hhendrikxxx:

Hoe denk je dat alles voor elkaar te gaan krijgen?
Oud 12-03-2008, 22:11
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Citaat:

@ hhendrikxxx:

Hoe denk je dat alles voor elkaar te gaan krijgen?
Ik weet het ook niet allemaal, maar een ding moeten we nou echt eens gaan doen:

Stoppen met onderwijs op grond van religie. Geen islam scholen meer. En ja, dus ook geen aparte Christelijke scholen meer.

Mensen, kinderen moeten mengen, elkaar leren kennen, samen leren, samen sporten, samen lol hebben!
Oud 12-03-2008, 22:37
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Ik vind echt absurt wat er hier gebeurd! Wat moet er volgens jullie aan gebeuren?
Nou ja, precies zoals alle andere racistische misdaden aanpakken natuurlijk.

Verder is het reclame lijkt me zo, anders was het wel van de site van de Telegraaf doorgelinkt.
Oud 12-03-2008, 22:48
Wammus
Wammus is offline
Citaat:
Ik weet het ook niet allemaal, maar een ding moeten we nou echt eens gaan doen:

Stoppen met onderwijs op grond van religie. Geen islam scholen meer. En ja, dus ook geen aparte Christelijke scholen meer.

Mensen, kinderen moeten mengen, elkaar leren kennen, samen leren, samen sporten, samen lol hebben!
Dus je roept in eerste instantie van alles maar kunt het vervolgens niet onderbouwen? Dat lijkt me op z'n zachtst gezegd toch ietwat merkwaardig.

Jij denkt dus dat stoppen met onderwijs op grond van religie überhaupt een reële mogelijkheid is? Hoe graag ik het ook zie gebeuren zo lang het CDA bestaat en groot is zal dat nooit en te nimmer gebeuren. Ik vraag me ook af of dit mogelijk is ivm de grondwettelijke vrijheid van onderwijs.

Ik ben het wel met je eens dat de jeugd zo veel mogelijk op gemengde openbare scholen hoort maarja zie daar de godsdienst fanatici maar eens van te overtuigen.
Oud 13-03-2008, 00:05
Verwijderd
Citaat:
Jij denkt dus dat stoppen met onderwijs op grond van religie überhaupt een reële mogelijkheid is? Hoe graag ik het ook zie gebeuren zo lang het CDA bestaat en groot is zal dat nooit en te nimmer gebeuren. Ik vraag me ook af of dit mogelijk is ivm de grondwettelijke vrijheid van onderwijs.
Het wordt wél eens tijd dat ze het achterlijke financieringssysteem van het basisonderwijs op de schop gooien. Voorzover ik weet is het nog steeds zo dat christelijk (of islamitische scholen) dezelfde financiering krijgen als openbare scholen. Maar bijzondere scholen mogen wel leerlingen weigeren (zonder daar een reden voor te hoeven geven), terwijl openbare scholen dat niet mogen... Wat mij betreft: geef ze hetzelfde geld maar ook dezelfde plichten, en als ze zich daar niet aan willen houden, dan zoeken ze het zelf maar uit.
Oud 13-03-2008, 00:07
Verwijderd
Citaat:
Het wordt wél eens tijd dat ze het achterlijke financieringssysteem van het basisonderwijs op de schop gooien. Voorzover ik weet is het nog steeds zo dat christelijk (of islamitische scholen) dezelfde financiering krijgen als openbare scholen. Maar bijzondere scholen mogen wel leerlingen weigeren, terwijl openbare scholen dat niet mogen... Wat mij betreft: geef ze hetzelfde geld maar ook dezelfde plichten, en als ze zich daar niet aan willen houden, dan zoeken ze het zelf maar uit.

Bron:
Citaat:
Kan een basisschool mijn kind weigeren?
Het schoolbestuur beslist of zij uw kind toelaat. Schoolbesturen van bijzondere scholen mogen uw kind weigeren als u de godsdienstige of levensbeschouwelijke richting van de school niet erkent. Ze mogen uw kind niet weigeren als er binnen redelijke afstand van de school geen openbare school is.
http://www.postbus51.nl/index.cfm/t/...aydefaultintro
Oud 13-03-2008, 06:54
hookee
hookee is offline
Citaat:
..Stoppen met onderwijs op grond van religie. Geen islam scholen meer. En ja, dus ook geen aparte Christelijke scholen meer...
Dat heet het kind met het badwater weggooien; uit "gelijkheidbeginsel" moeten we de Nederlandse "cultuur" ook maar wegknikkeren?. Als ze in Marokko christelijke scholen (zijn die er?) gaan verbieden, zou je denken dat ze alle moslimscholen ook gaan verbieden, "want dat is wèl zo eerlijk" ?
Inderdaad heeft CDA hier de touwtjes in handen, dat betekent dat de grootste gemene deler dat blijkbaar zo wil.

Het lijkt me sterk dat op moslimscholen dit gedrag wordt aangeleerd. Het zit 'm meer in de (macho?)-cultuur. En ja, met een multicultuur is dit één van de facetten, culturen die elkaars tegenpolen zijn gaan botsen, òf je moet allemaal wat inleveren.

Voor dit geval; oppakken (de plaatser van dit filmpje moet toch te achterhalen zijn?) en bestraffen.
Oud 13-03-2008, 07:29
Verwijderd
reclame, slotje
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten