Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-02-2008, 22:36
Breg
Breg is offline
Omdat ik dacht dat het topic 'reis boeken' over reisboeken zou gaan en teleurgesteld was toen het niet zo bleek te zijn, bij deze: wat is/zijn je favoriete reisboek(en).

En dan niet zozeer Lonely Planet v. Rough Guide, maar reisverhalen.
Heb je een favoriet boek, auteur of een bepaalde bestemming waar je graag boeken over leest? Lees je reisboeken vooral thuis of als je op vakantie bent? Lees je alleen reisboeken als je je op een reis wilt voorbereiden of vind je het gewoon leuk om andermans reisverhalen te lezen?

TS begint: een van mijn favoriete boeken is Bill Bryson's boek over Australie (In a sunburned country) omdat ik het las toen ik daar op vakantie was en heel veel dingen herkende. Daarnaast heeft Bryson een aansprekende schrijfstijl en weet hij de kleinste dingen interessant te beschrijven.

Verder lees ik thuis regelmatig reisverhalen over Cuba omdat dat een bestemming is waar ik al jaren graag naartoe zou willen, maar voorlopig zal ik het met de boeken moeten doen.

(Oh en ik ben nog op zoek naar mooie/interessante reisboeken over China, als iemand tips heeft...)
Oud 12-02-2008, 10:18
RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Round Ireland with a fridge.

Een kerel heeft de weddenschap dat hij "Binnen een kalendermaand liftend om de omtrek van Ierland met een koelkast ( ja, een koelkast ) kan liften." Tijdens deze weddenschap wordt hij korte tijd een beroemdheid in Ierland. Het leuke aan dit boek vond ik dat hij veel contact met de lokale mensen heeft en in gekke plekken in Ierland belandt. De schrijver ( Tony Hawks ) is een soort van cabaratier en heeft dus wel een gevoel voor humor en dan maakt het boek goed om te lezen.
Niet briljant geschreven ofzo, maar ik vond het een goede manier om mijn tijd te besteden en omdat het waar gebeurd is.
Oud 13-02-2008, 11:28
Sherco
Sherco is offline
Een vreemde eend in Afrika

Over twee idioten die met een lelijke eend heel Afrika door reizen. Vooral leuk vanwege de herkenbaarheid als je zelf in die landen geweest bent of autofanaat bent (of Dakar hebt gereden natuurlijk ) maar daarnaast ook gewoon een leuk boek.
Oud 18-02-2008, 01:55
Crimson
Crimson is offline
Voor Amerika natuurlijk On the Road van Jack Kerouac
Oud 19-02-2008, 11:55
Cartosa
Cartosa is offline
Ik hou van grappige lichte reisboeken zoals 'Are you experienced' van William Sutcliffe, over jonge backpackers in India vol culturele vooroordelen. Of Peter Moore zijn boeken, zoals 'The Wrong Way Home' waarin hij van Londen naar Sydney reist. The Beach van Alex Garland is ook een erg sterk boek. Zo'n boeken zijn erg vermakend en zitten dan ook vol herkenbare situaties als je op reis bent. T helpt soms relativeren.

Maar ook de meer historische reisboeken van Redmond O Hanlon, Paul Theroux, William Dalrymple enz... zijn vaak erg leuk om iets te leren over een land.

Citaat:
(Oh en ik ben nog op zoek naar mooie/interessante reisboeken over China, als iemand tips heeft...)
Er zijn er een paar. Paul Theroux heeft 'China per trein' geschreven, Theroux is een liefhebber van treinreizen en schrijft daar heel mooi en romantisch over, maar 't is wel een oud boek intussen. Het grote China boek dat iedereen altijd aanraadt is 'Wilde zwanen' (auteur even kwijt) het is een roman dat een beeld schetst van China en dus niet echt een reisboek.

Laatst gewijzigd op 19-02-2008 om 12:04.
Oud 20-02-2008, 16:37
battlestar
battlestar is offline
Ik vond 'China in een rugzak' van Dolf de Vries leuk om te lezen. Het leest makkelijk en is op een humoristische manier geschreven.

http://www.nl.bol.com/is-bin/INTERSH...8&Section=BOOK

Hij heeft overigens boeken over heel veel landen geschreven.

Verder vind ik de boeken van Michael Palin erg interessant.
Oud 19-03-2008, 15:01
MrsDepp
MrsDepp is offline
Paul Theroux. De grote spoorwegcarrousel gaat over een reis door Azië. Erg mooi boek!
Advertentie

Regels voor berichten