Over de student zelf.
(1)Wat is je leeftijd en in welk studiejaar op welke universiteit zit je?
19, eerstejaars @ EUR
(2)Wat zou je als reden (mogen er meerdere zijn) opgeven wanneer mensen je vragen waarom je Rechten bent gaan studeren? Als je meerdere redenen hebt opgegeven, wat is dan de belangrijkste reden geweest?
Omdat het me interessant leek. Verder geen specifieke reden, vond de andere studies niet leuk klinken.
(3)Zijn dit ook de redenen waarom je doorgaat met je studie of zijn je redenen veranderd?
Ik vind het nog steeds leuk en ga daarom ook door. Daarnaast wil ik graag de rechterlijke macht in, dus dan zal ik wel moeten.
(4)Weet je al wat voor beroep je later uit zou willen oefenen en wist je dit ook al op het moment dat je voor Rechten koos?
Rechterlijke macht op het moment, toen ik het begon wilde ik advocaat worden.
(5)Denk je dat je op een andere manier naar de maatschappij kijkt doordat je Rechten studeert?
Ik ben me er meer van bewust, ook in de kranten vallen artikelen me sneller op als ze met rechten te maken hebben.
(6)Als er nu verkiezingen zouden zijn, wat zou je dan stemmen?
Geen idee, geen enkele partij vind ik echt heel goed.
Over je omgeving.
(7)Wat voor opleidingsniveau hebben je ouders (universitair, hbo, mbo, anders)? Moeder WO (maar niet afgemaakt) en vader onbekend
(8)Wat voor werk hebben je ouders nu? Mijn moeder werkt op een kinderdagverblijf en is praktijkopleider. Vader onbekend
(9)Wat zouden je ouders stemmen als er nu verkiezingen zouden zijn? Mijn moeder stemt niet.
(10)Waren er ten tijde van je keuze voor Rechten mensen in je naaste omgeving die al Rechten studeerden of hadden gestudeerd? Zo ja, wat is je relatie met deze mensen en denk je dat zij je (positief of negatief) beïnvloed hebben in je keuze?
Geen mensen in mijn omgeving.
|