Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-03-2008, 13:03
frost
frost is offline
Voor een onderzoek ga ik bekijken wat de factoren zijn die meespelen bij de keuze voor de studie Rechten. Hiervoor zal ik een aantal vragen stellen, probeer deze aub zou uitgebreid mogelijk in te vullen.

Over de student zelf.
(1)Wat is je leeftijd en in welk studiejaar op welke universiteit zit je?
(2)Wat zou je als reden (mogen er meerdere zijn) opgeven wanneer mensen je vragen waarom je Rechten bent gaan studeren? Als je meerdere redenen hebt opgegeven, wat is dan de belangrijkste reden geweest?
(3)Zijn dit ook de redenen waarom je doorgaat met je studie of zijn je redenen veranderd?
(4)Weet je al wat voor beroep je later uit zou willen oefenen en wist je dit ook al op het moment dat je voor Rechten koos?
(5)Denk je dat je op een andere manier naar de maatschappij kijkt doordat je Rechten studeert?
(6)Als er nu verkiezingen zouden zijn, wat zou je dan stemmen?

Over je omgeving.
(7)Wat voor opleidingsniveau hebben je ouders (universitair, hbo, mbo, anders)?
(8)Wat voor werk hebben je ouders nu?
(9)Wat zouden je ouders stemmen als er nu verkiezingen zouden zijn?
(10)Waren er ten tijde van je keuze voor Rechten mensen in je naaste omgeving die al Rechten studeerden of hadden gestudeerd? Zo ja, wat is je relatie met deze mensen en denk je dat zij je (positief of negatief) beïnvloed hebben in je keuze?

Alvast bedankt!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-03-2008, 18:57
Femic
Femic is offline
Over de student zelf.
Ik ben 20 en zit in m'n 3e jaar aan de Universiteit Utrecht.
(2)Wat zou je als reden (mogen er meerdere zijn) opgeven wanneer mensen je vragen waarom je Rechten bent gaan studeren? Als je meerdere redenen hebt opgegeven, wat is dan de belangrijkste reden geweest?
Belangrijkste is interesse. Verder breedte van de opleiding en mogelijke beroepen die kunnen volgen op de opleiding en die me interesse.
(3)Zijn dit ook de redenen waarom je doorgaat met je studie of zijn je redenen veranderd?
Zelfde redenen, interesse nog steeds het belangrijkste en ook de andere redenen spelen nog steeds.
(4)Weet je al wat voor beroep je later uit zou willen oefenen en wist je dit ook al op het moment dat je voor Rechten koos?
Ik ben er nog niet helemaal over uit en op het moment dat ik koos wist ik het ook niet precies.
(5)Denk je dat je op een andere manier naar de maatschappij kijkt doordat je Rechten studeert?
Ja.
GroenLinks.

Over je omgeving.
(7)Wat voor opleidingsniveau hebben je ouders (universitair, hbo, mbo, anders)?
Moeder universitair, vader hbo.
(8)Wat voor werk hebben je ouders nu?
Moeder directeur van particuliere thuiszorginstelling, vader docent basisschool.
(9)Wat zouden je ouders stemmen als er nu verkiezingen zouden zijn?
Weet 't niet zeker, maar denk moeder GroenLinks en vader PvdA.
(10)Waren er ten tijde van je keuze voor Rechten mensen in je naaste omgeving die al Rechten studeerden of hadden gestudeerd? Zo ja, wat is je relatie met deze mensen en denk je dat zij je (positief of negatief) beïnvloed hebben in je keuze?
Neen.
Oud 21-03-2008, 22:29
Lyne
Lyne is offline
Over de student zelf.
19, eerstejaars @ EUR
Omdat het me interessant leek. Verder geen specifieke reden, vond de andere studies niet leuk klinken.
Ik vind het nog steeds leuk en ga daarom ook door. Daarnaast wil ik graag de rechterlijke macht in, dus dan zal ik wel moeten.
Rechterlijke macht op het moment, toen ik het begon wilde ik advocaat worden.
Ik ben me er meer van bewust, ook in de kranten vallen artikelen me sneller op als ze met rechten te maken hebben.
Geen idee, geen enkele partij vind ik echt heel goed.

Over je omgeving.
(7)Wat voor opleidingsniveau hebben je ouders (universitair, hbo, mbo, anders)? Moeder WO (maar niet afgemaakt) en vader onbekend
(8)Wat voor werk hebben je ouders nu? Mijn moeder werkt op een kinderdagverblijf en is praktijkopleider. Vader onbekend
(9)Wat zouden je ouders stemmen als er nu verkiezingen zouden zijn? Mijn moeder stemt niet.
Geen mensen in mijn omgeving.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten