![]() |
|
![]() |
http://edition.cnn.com/2008/WORLD/me...lum/index.html
We zijn, naar mijn mening (!), wel heel diep gezakt als land. We gaan dus iemand terugsturen naar land waar deze persoon om zijn zijn niet veilig is. Heel erg! Ik vind dat eens flink de bezem moet door die lijst met veilige landen, want als wij als land, als samenleving, stellen dat Iran 'veilig' is, tja, dan kunnen we ons morele faillisement wel aanvragen. Maar nu de vraag: wat vinden jullie? |
Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Offtopic: Het zou zo fijn zijn als hendrikxxx eerst het bericht goed leest...
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
On topic: misschien eens tijd voor Europees asielbeleid? |
![]() |
||
Citaat:
Een Europees asielbeleid lijkt me een goed idee. ![]()
|||
Citaat:
Citaat:
maar ik ben bang dat het er niet beter op zal worden
|
Tja, terug naar Groot-Britannië inderdaad. Leuren met asielzoekers was al tijden in Europees verband aangepakt. (de in het artikel al genoemde Dublin Regulation)
Frappant detail is dat de PVDA destijds met zoveel poeha over Verdonk heen viel, zwoor het zelf beter te kunnen, en nu zelf met vergelijkbare krantenkoppen in de krant staat. Blijken de mensen die de oppositie van destijds hypocriet noemden toch gelijk te hebben gehad.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Ik richt mijn pijlen op de hypocrisie van de PVDA. Jarenlang er hoog van de toren tegenaan schoppen, en daarna zelf precies doen waar ze daarvoor oppositie tegen voerden. Erger nog zelfs, gezien het gezwabber en de steeds hoger oplopende kosten van het generaal pardon. En dat snijdt wel degelijk hout, aangezien de enige verdediging voor de PVDA zou kunnen zijn dat ze voorstander van Verdonks asielbeleid waren onder Balkenende III.
||
Citaat:
Bovendien heeft het hypocriete standpunt van de PVDA alles te maken met Europese regelgeving: Tijdens Balkende III waren ze tegen deze praktijk, en nu stelt men (terecht overigens) dat het niet kan omdat het tegen Europese regelgeving is. Wacht even, dan was het vorige PVDA standpunt dus op voorhand nonsens, omdat het in praktijk brengen ervan door Europese regelgeving verboden is. Ook dat verteld ons iets over de PVDA.
|
Heeft er iemand voor mij misschien een goede bron over Europese regelgeving omtrent het asielbeleid (een heel algemene bron vind ik ook goed)? Dan kan ik me er over inlezen en er een mening over vormen.
Ik vind het namelijk onwijs interessant en wil er ook graag een mening over vormen maar dat gaat een beetje moeilijk als ik niet weet waar ik over praat. ![]()
||
Citaat:
http://www.ecre.org/ zoek ook eens bij www.wetten.nl op vreemdelingencirculaire of vluchteling en "dublin"
|
Een deel van die regelgeving valt onder, of heeft raakvlakken aan het werkterrein van Frontex, de verantwoordelijke organisatie voor uitvoering van het gemeenschappelijke beleid van de buitengrenzen. Hun site bevat hun 'legal base', met doorlinken naar de betreffende verdragen etc.
http://www.frontex.europa.eu/legal_basis/
||
Citaat:
Precies, de care is werkelijk bijzonder klein. Maar dat is die bijna altijd.
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
|
Verwijderd
|
Hem naar GB terugsturen als je zeker weet dat die hem terugstuurt naar Iran is hetzelfde als hem zelf naar Iran sturen alleen nu kan je zeggen dat jij de verantwoording niet had.
In Iran wordt hij opgehangen dus totdat Groot Brittannië besluit hem niet uit te leveren mag hij best hier blijven van mij. |
![]() |
|
Spoeddebat over uitzetting Iraanse homo
DEN HAAG - De Tweede Kamer houdt een spoeddebat over de aanstaande uitzetting van een Iraanse homo naar Groot-Brittannië. D66-Kamerlid Boris van der Ham verzet zich hiertegen. Hij vreest dat Groot-Brittannië de Iraniër zal terugsturen naar zijn vaderland. Staatssecretaris Nebahat Albayrak (Justitie) heeft de Kamer gemeld dat zij de man overdraagt aan Groot-Brittannië, omdat hij daar in eerste instantie asiel heeft aangevraagd. Europese regels schrijven voor dat een asielaanvraag wordt afgehandeld door het eerste land waar een vluchteling zich meldt. Groot-Brittannië kent geen expliciete bescherming voor homo's uit Iran. Nederland wel, omdat Iraanse homo's in eigen land het risico op mishandeling lopen. Van der Ham kreeg dinsdag voldoende Kamerleden achter zich voor een spoeddebat, dat waarschijnlijk donderdag gehouden wordt. http://www.ad.nl/binnenland/2186928/...html?reageer=1 Van der Ham blijkt echter zeer slecht geïnformeerd. Twee weken terug kreeg de jongen al asiel in Engeland. Belangenorganisaties bleken de zaak beter te volgen: http://www.gay.com/news/article.html?2008/03/13/6 http://www.planetout.com/news/article.html?2008/03/13/6
|
Mijn vriendin werkt bij een asielzoekerscentrum, de smoesjes die mensen gebruiken om binnen te komen zijn van de zotten. Dat ze Christen geworden zijn en dat ze in hun eigen land daarom vermoord worden. Dat ze gevlucht zijn voor de Taliban (terwijl ze uit Burundi komen). Dat ze goed gestudeerd hebben en daarom een bedreiging vormden voor de overheid, die ze nu op de hielen zit.
Zeggen dat je homo bent en daarom vermoord zal worden, past perfect in dit rijtje thuis natuurlijk. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|