Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Exacte vakken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-03-2008, 13:11
tom123
tom123 is offline
Hallo,

voor mijn opleiding heb ik een opdracht gekregen. Voor die opdracht moet ik met mijn project groep multi-mediaal studie materiaal maken. Dit wordt volgend jaar gebruikt voor de bovenbouw (havo, vwo 4,5,6). Het enige probleem nu nog is het testen. Omdat er hier veel mensen in die klassen zitten vroeg ik me af of jullie het zouden willen testen.

Zouden jullie het willen testen voor mij?

En dan vooral letten op hoe het eruit ziet, hoe het klinkt (er zitten voice overs bij) en of het te begrijpen is. Of als je goede ideën hebt graag melden! Jullie helpen ons hier ontzettend mee. (Dit is nog niet het eind product we zitten nog in de test-fase)

Groeten Tom

Hier staat (tot nu toe) ons product.

hier
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-03-2008, 14:41
Vinniebar
Vinniebar is offline
Is een stuk moeilijker dan Babbage
Met citaat reageren
Oud 29-03-2008, 17:14
Gunkan
Gunkan is offline
DISCLAIMER:
Als ik overkom als een enorme zeikerd, dan komt dat omdat ik al acht jaar in de IT zit, met daarvoor nog vier jaar een opleiding zoals die van jullie. Vat het dus alsjeblieft niet te zwaar op. Het is geen persoonlijke aanval, maar puur een opsomming van dingen die ik opmerk.

Al na de eerste halve minuut: Dude... Het OSI model is niets voor de middelbare school.

Het OSI model is nuttig als je verschillende communicatieprotocollen moet gaan bestuderen en ontleden. Als je wilt weten hoe HTTP ingrijpt op TCP, gevolgd door IP en Ethernet, dan kan je er een heleboel mee. Maar op de middelbare school gaan ze echt geen protocol stack ontleden. Sterker nog, veel van de termen die jullie noemen kennen ze zelfs op het VWO nog niet.

Is het onderwerp jullie opgedrongen/opgelegd door de docent? Of hebben jullie zelf gedacht dat het OSI model wel een goed onderwerp zou zijn voor 4/5 HAVO?

Andere gedachtes:
* Leuk dat jullie SWF gebruiken, maar deze opzet had je ook met HTML kunnen maken met embedded filmpjes. Op het moment duurt het laden langer dan het klikken naar het volgende menu.
* Je kan tijdens het kijken van de filmpjes niet stoppen en terug gaan naar het menu.
* Je kan de filmpjes niet pauzeren. De "play" functie van de Flash plugin kan het niet pauzeren.
* Het idee van handen, pennen en velletjes papier is erg leuk! Dat moet ik jullie nageven! Het was denk ik beter geweest als het een en ander groter in beeld was gekomen. Nu zit er om de velletjes heen een reusachtig, wit tafelblad.

Serieus: het idee van de papiertjes, pennen en handen is erg leuk. Ik ben alleen niet zo wild van de uitvoering van het geheel.
Met citaat reageren
Oud 30-03-2008, 12:53
tom123
tom123 is offline
hoi allemaal,
Bedankt voor de reacties, maar natuurlijk hoe meer reacties des te beter.

Ik zal proberen alle tips toe te passen
Met citaat reageren
Oud 30-03-2008, 19:29
Roosje
Roosje is offline
Misschien moet je beginnen met de uitleg van wat je gaat doen, ik heb bij het begin geen idee waar het over gaat. Om dan direct zo'n filmpje te kijken is.. niet zo handig.
Oud 31-03-2008, 09:32
Gunkan
Gunkan is offline
Een goed punt van roosje... Een inleiding van wat je gaat behandelen en vooral -waarom- is belangrijk.

Wil je dat leerlingen echt iets leren, dan moet je de nieuwe stof voor hen in een context weten te plaatsen. De stof moet betekenis hebben en passen in de kennis die de leerling nu al heeft. Het heeft bijvoorbeeld weinig zin om een leerling die twee jaar natuurkunde heeft gehad opeens een paar pagina's over quantum theorie in z'n mik te schuiven.

In het geval van het OSI model ben ik bang dat er eerst een paar lessen aan vooraf moeten gaan. Zo moeten de leerlingen eerst leren hoe computers met elkaar verbonden kunnen zijn. Daarna moeten zijn leren wat protocollen zijn en waar ze voor dienen. Pas daarna kan je met OSI aan de slag.
Met citaat reageren
Oud 31-03-2008, 10:03
tom123
tom123 is offline
Citaat:
In het geval van het OSI model ben ik bang dat er eerst een paar lessen aan vooraf moeten gaan. Zo moeten de leerlingen eerst leren hoe computers met elkaar verbonden kunnen zijn. Daarna moeten zijn leren wat protocollen zijn en waar ze voor dienen. Pas daarna kan je met OSI aan de slag.
Bedankt voor jullie reacties. De bedoeling van deze filmpjes is, dat ze een toevoeging zijn op bestaand les materiaal van de methode Informatica actief.
Dus de leerlingen hebben al weet van het een en ander.

Ondanks dat, probeer ik jullie tips goed toe te passen
Met citaat reageren
Oud 31-03-2008, 19:38
Gunkan
Gunkan is offline
Cool. Succes d'r mee hoor! Wat ik al zei: het is HEEL erg duidelijk dat jullie er veel werk in hebben zitten. Daar zal het echt niet aan liggen.
Met citaat reageren
Oud 01-04-2008, 23:50
ILUsion
ILUsion is offline
Ik weet niet in hoeverre het voor jullie mogelijk is, maar eventueel zouden ondertitels/bijschriften wel handig zijn (niet qua verstaanbaarheid, maar dat ik het persoonlijk handiger vind om tekst te lezen en op mijn eigen tempo alles te bekijken (dus sneller) dan om te luisteren).

Die papieren vind ik trouwens geen schitterend idee (komt soms wat rommelig over, vind ik), maar blijkbaar denken de andere mensen daar niet zo over, dus hier moet je niet echt naar luisteren dan
Oud 02-04-2008, 08:27
Gunkan
Gunkan is offline
Oh je hebt gelijk hoor ILUsion, de papieren zijn wat rommelig. Maar het is nog een redelijk origineel idee en het scheelt veel tijd: men hoeft de animaties niet zelf in elkaar te programmeren.

Aan de andere kant, de tijd die nodig is geweest om alle papiertjes te bereiden had ook kunnen worden besteed aan het leren van Flash zodat men -wel- had kunnen programmeren. Misschien dat dat ook beter had gepast in de trant van de opleiding. Nu heeft men een filmpje simpelweg in Flash geconverteerd.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten