Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-04-2008, 12:38
Hulk
Hulk is offline
Kan iemand me hier even bij helpen? Ik heb de theorie niet bij de hand, dus weet eigenlijk niet precies in welke richting ik moet zoeken...

De productgroep haarlak heeft in de huishoudingen een penetratie van 55%. Het gemiddelde verbruik is 7 liter per jaar. Fabrikant Hair Care besluit de markt op te gaan met een haarlak die glitter bevat. Hij wil een penetratie van 12% in de huishoudingen bereiken bij een gemiddeld verbruik van 9 liter per jaar. De verbruikers van dit nieuwe product komen voor een derde uit bestaande verbruikers van de productgroep, waarbij zij eenzelfde gemiddelde hoeveelheid blijven verbruiken, en voor twee derde uit niet-verbruikers van de bestaande producten uit de productgroep. Welk marktaandeel verkrijgt fabrikant Hair Care met het nieuwe product, als hij zijn doelstelling realiseert?

21,9%

15,5%

23,2%

24,7%
Reageren

Regels voor berichten