Advertentie | |
|
![]() |
|
De beste discussies komen voort uit prikkelende stellingen.
"Mensen met borderline zijn een gevaar voor de samenleving" ofzo. Of "Borderline is geen echte ziekte" of "Mensen worden te vaak borderliner genoemd". (die laatste vind ik het zelf het best, de rest kan je te makkelijk ontkrachten ![]()
|
"Mensen met borderline moeten nooit worden opgenomen" (want daarmee neem je hun eigen verantwoordelijkheid over, en eigen verantwoordelijkheid is juist zo belangrijk bij deze mensen).
"Borderline is geen echte persoonlijkheidsstoornis zoals bijv. narcisme maar een rest-categorie waar iedereen onder wordt geplaatst die op een andere manier niet te classificeren valt". Ik ben niet zo'n stellingexpert.. Succes i.i.g.
|
"Mensen met borderline zijn aanstellers."
![]() Of je begint een discussie over of het nut heeft of misschien juist negatieve gevolgen zou kunnen hebben als deze stoornis voor het afnemen van de puberteit gediagnosticeerd zou kunnen worden. Denk daarbij aan vroege onderkenning als stimulans voor vroege hulpverlening en betere aanpassing, of aan het verwarren van kenmerken van de puberteit met kenmerken van borderline. Hoe wetenschappelijk moet het? Is het een presentatie voor een middelbare school klas of een groep studenten klinische psychologie?
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
Vermoedelijk zus met borderline miekmuis | 45 | 06-02-2011 15:50 | |
Psychologie |
borderline gerina | 6 | 03-07-2009 08:42 | |
Psychologie |
Borderline (BL) MisterDJ | 10 | 11-05-2005 06:11 | |
Psychologie |
borderline lichamelijke oorzaak? moon | 11 | 06-02-2005 21:24 | |
Psychologie |
Borderline ro-tje | 4 | 19-07-2004 14:58 | |
Psychologie |
Ze zeggen dat ik Asperger heb, maar ik heb borderline Rabbi Daniel | 122 | 21-10-2003 20:45 |