Ik vind techniek geïntegreerd in school-/studieprogramma opzich wel goed en ik denk dat de interesse bij scholieren/studenten in techniek wel groter wordt als er meer aandacht aan wordt besteed. Meer techniek heeft volgens mij echter niet de prioriteit. Bij veel mensen ontbreekt de theoretische basis van bijvoorbeeld wiskunde en ik denk dat het belangrijker is om eerst deze 'gebreken' weg te werken, voordat overgegaan wordt op toepassingen van lesstof door middel van techniek.
Volgens mij valt het eigenlijk nog wel mee met het aantal scholieren/studenten dat geïnteresseerd is in techniek, maar wat me wel opvalt is dat het over het algemeen jongens zijn die in techniek geïnteresseerd zijn.
Ik weet niet echt waardoor dit komt, maar ik herken ook wel bij mezelf, wat ik ook bij veel andere meisjes zie. Ik studeer theoretische natuurkunde, een typische 'jongensstudie.' Ik had ook voor de technische variant kunnen kiezen, maar dat heb ik destijds niet gedaan omdat ik toch een beetje het idee had dat je veel bezig bent met apparatuur en daar ook aan loopt te sleutelen en dergelijke. Dit trekt me gewoon niet zo.. dit betekent niet dat ik niet geïnteresseerd ben in technische toepassingen, maar dat ik gewoon meer theoretisch aangelegd ben.
|