Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 31-03-2008, 01:20
LFisch
LFisch is offline
In augustus begin ik met de opleiding interieuradvisering op MBO niveau (4). Daarna wil ik graag doorstromen naar binnenhuisarchitect op een kunstacademie. Ik vind dat echt een interessant beroep, binnenhuisarchitect.

Nu ik dus niet op school zit, want ik ben ongeveer ander half maand gestopt met een opleiding die ik niet zo geweldig vind, heb ik dus werk gevonden in een woon en slaapwinkel. Best een grote winkel en ik voel me daar echt heel goed, werksfeer is goed, collega's zijn gezellig etc. Zo proef ik ook de sfeer in zo'n winkel voor in toekomst, maar dat terzijde.

Nu ik daar al weekje werk, en ik nog niet alle collega's ken, kwam ik dus 'n vrouw tege die daar 1x in week komt werken. Zij is ook een binnenhuisarchitect en wil ik eigenlijk wel eens vanalles weten over dat beroep.
Nou hèh hèh, eindelijk komt er iets waar jullie op kunnen reageren. Mijn vraag aan jullie is dus of jullie misschien goeie vragen/dingen weten wat ik aan haar kan stellen. Ik wil eigenlijk echt alles weten over dat beroep, maar ik kom zo nu ff niet op goeie vragen die ik kan stellen aan haar.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-04-2008, 16:23
Koreyca
Koreyca is offline
Wel leuk dat je je schoolloopbaan helemaal hebt uitgestippelt.......

Nou de vragen dan.....

1. Wat bespreekt u met de klanten voordat u de aankopen ,o.a.meubels dus, doet?
2. werkt u voor u zelf of alleen? Indien niet alleen wat regelt u en de anderen? kan leiden ot leuk gesprek
3. Wat zijn de voornaamste taken van een binnenhuisarchitect???
4. Gaat u soms met de klant samen winkelen?
5. Hoe creeert u bepaalde sferen?

zeg maar antiek, natuur enz. kenne we wel maar er zijn dus veel variaties hierop en probeer ook alvast zelf 'je te orienteren op de verschillen van stoffen, kleuren, licht en donker, het effect wat bepaalde meubels en accesoires enz. kunnen creeëren en hoe anders een bepaald ruimte zo kan worden.

Als je daar dus over nadenkt kun je op meer vragen uitkomen.... alleen het feit al dat je je op die opleiding wilt of hebt ingeschreven komt voort uit een bepaalde motivatie, je raakt niet van de een op de andere dag ( heel erg) geinteresseerd op zo'n studie.

Als het een relaxte mevrouw is en je begint over dat je interesse hebt in dat werk.....praat ze er rustig op los en kom je wel over meer dingen te weten dan dat je alleen directe vragen stelt.

Trouwens ik heb het gevoel dat ik huiswerk zit te maken, ik zie net dat ik 10 minuten met je vraag ben beziggeweest, hoop dat je er wat aan hebt en succes
Met citaat reageren
Oud 01-04-2008, 17:23
LFisch
LFisch is offline
Dankje Ja zeker heb ik er wat aan Ik ga 't zo snel mogelijk aan haar vragen

En ik hoop dat ik ook gemotiveerd blijf in die studiekeuze Ik heb al 2 MBO opleidingen gedaan (niet afgemaakt, omdat het nja niet boeit zeg maar).. en tot nu toe ben ik nog nooit zo gemotiveerd geweest qua studiekeuze..

Ik zal ook 's vragen of ze mischien wat nuttige foldertjes of andere dingen heeft over binnenhuisarchitectuur
Met citaat reageren
Oud 07-04-2008, 18:22
Koreyca
Koreyca is offline
Oke succes dan he!!!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten