Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-02-2008, 17:47
PV
PV is offline
Acht koppels uit Nederland en België racen tegen elkaar tijdens een helse tocht door Mexico, Nicaragua en Venezuela. Deze landen hebben alle een revolutionair verleden, of heden.
Nieuw dit jaar is dat de deelnemers de eerste etappes in twee teams van vier koppels worden onderverdeeld. Ze zijn dus voor het eerst in de historie van Peking Express helemaal van elkaar afhankelijk.

Peking Express: De Revolutie Route wordt gepresenteerd door Art Rooijakkers en Roos van Acker en begint op woensdag 5 maart om 20.30 uur op NET 5.

Peking Express: De Revolutie Route is bloedstollend. Bij de start staan acht duo’s geblinddoekt op het hoogste gebouw van Latijns-Amerika, de Torre Major in Mexico-stad, te wachten op hun lot. Ze weten nog niet dat ze in twee teams van vier koppels worden verdeeld. Voor het eerst in de geschiedenis van Peking Express zijn de deelnemers als team afhankelijk van elkaar. En dat terwijl er nogal wat verschillen zijn tussen de deelnemers.

De koppels [onder een spoilerknop voor degenen die dit nog niet willen weten]
Spoiler

In hoog tempo liften de koppels door landen met een sterk revolutionair verleden of heden. Ze beginnen in Mexico, dat ooit de woonplaats was van indiaanse beschavingen als de Maya en de Azteken die in opstand kwamen tegen Spaanse bezetters. Daarna racen ze door Nicaragua, het enige land op het Amerikaanse continent waar een guerrillabeweging aan de macht kwam. Het laatste land van Peking Express: De Revolutie Route is Venezuela, waar de zelfverklaarde Che Guevara van deze tijd, president Hugo Chávez het land op geheel eigen wijze regeert.

Ik heb d'r zin in alleen waarom moet het nou weer op woensdag in plaats van op de standaard zondag
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-02-2008, 19:07
Verwijderd
Yeah
Met citaat reageren
Oud 21-02-2008, 12:58
Fleurop
Fleurop is offline
Dat wordt weer kijken!
Met citaat reageren
Oud 21-02-2008, 16:05
Verwijderd
Eindelijk, wacht er al zo lang op.
Met citaat reageren
Oud 21-02-2008, 18:08
Verwijderd
Wel beter dat het weer 'gewone' kandidaten zijn en geen zogenaamde BN'ers.
Met citaat reageren
Oud 21-02-2008, 18:20
Verwijderd
Citaat:
Wel beter dat het weer 'gewone' kandidaten zijn en geen zogenaamde BN'ers.
Was de vorige keer ook niet hoor.
Met citaat reageren
Oud 21-02-2008, 18:27
Verwijderd
Citaat:
Was de vorige keer ook niet hoor.
Oh

Maar het was wel een keer met BN'ers, met Pieter Storms en Guido Weijers enzo en toen vond ik er niks aan.
Met citaat reageren
Oud 21-02-2008, 18:36
Verwijderd
Citaat:
Oh

Maar het was wel een keer met BN'ers, met Pieter Storms en Guido Weijers enzo en toen vond ik er niks aan.
Ik weet het.
Met citaat reageren
Oud 21-02-2008, 18:38
Verwijderd
En Regina!!!!
Met citaat reageren
Oud 21-02-2008, 22:01
Rachel
Rachel is offline
Leuk!
Ik vind het ook wel fijn dat het op een woensdag is, want normaal is er amper iets op tv dan (wat ik leuk vind)
Met citaat reageren
Oud 22-02-2008, 07:03
Verwijderd
Gaaf!! Ik ga vanaf april zeker kijken!!

Heb de vorige editie niet kunnen zien, dus ben benieuwd hoe het is in Zuid-Amerika
Met citaat reageren
Oud 23-02-2008, 21:31
battlestar
battlestar is offline
Ga het weer proberen te volgen. Hopelijk zit er weer een stel bij wat minstens zo irritant is als Inge & Lien of Pascal & Miranda, irritaties
Met citaat reageren
Oud 26-02-2008, 11:05
Verwijderd
Egggbeeeert!
Met citaat reageren
Oud 05-03-2008, 18:35
Verwijderd
Vanavond.
Met citaat reageren
Oud 05-03-2008, 20:48
geen punt :|
geen punt :| is offline
Vergeten. Altijd leuk een uur naar die presentator kwijlen
Met citaat reageren
Oud 06-03-2008, 13:17
AlopiA
AlopiA is offline
Ik kon het niet kijken, wordt het herhaald?
Oud 06-03-2008, 13:35
Flowtje
Flowtje is offline
Citaat:
Vergeten. Altijd leuk een uur naar die presentator kwijlen
Het was dit keer zelfs 1,5 uur!

Citaat:
Ik kon het niet kijken, wordt het herhaald?
Volgens tvgids.nl:
Do 5 maart: 20.30 - 22.00 Peking Express: De revolutieroute
Do 6 maart: 06.30 - 08.00 Peking Express: De revolutieroute
Vr 7 maart: 09.05 - 10.15 Peking Express: Zuid-Amerika

Wel een gekke tijd voor een PE herhaling, maar ze zenden wel weer de vorige PE uit!
Oud 06-03-2008, 14:18
Verwijderd
Grappig dat ze op het zelfde plein waren als met Wie is de Mol, met die groene taxi's.
En dat ze nu in teams moeten werken is ook wel leuk gevonden!
Met citaat reageren
Oud 06-03-2008, 16:53
Verwijderd
Mn favoriet zijn die tweelingbroers en ik erger me nu al aan dat Marokkaanse duo.
Met citaat reageren
Oud 06-03-2008, 21:10
Signy
Signy is offline
Voor de helderheid: de kandidaten.

De Vlaamse Wendy (27 jaar) en Bruno (28 jaar) zijn een getrouwd stel.

De energieke Dieter (l) en Steven (r) (22 jaar) komen uit België en zijn een identieke eeneiige tweeling met een zeer hechte band.

Marion en Dominique kennen elkaar nog niet. De Nederlandse Marion (43 jaar) is moeder van zes kinderen en runt een eigen bedrijf. Marions partner Dominique (24 jaar) komt uit België en werkt als model.

De Marokkaanse Jamila (39 jaar) en Hassan (40 jaar) wonen in België, zijn 14 jaar getrouwd.

Josje (40 jaar) en Loes (40 jaar) zijn twee Nederlandse huisvrouwen die elkaar hebben leren kennen op het schoolplein.

De Nederlandse Mark (28 jaar) en Marlinde (24 jaar) hebben een relatie.

De Vlaamse Peter en de Nederlandse Veronique kennen elkaar nog niet. Peter (35 jaar) is Dr. in de dierengeneeskunde. De Nederlandse Veronique (24 jaar) is net afgestudeerd als eventmanager.

De Nederlandse Liesbeth (30 jaar) en Raymond (35 jaar) zijn elkaars schoonzus/zwager.
Oud 06-03-2008, 21:14
Signy
Signy is offline
Ik vind sympathiek: Hassan, de huisvrouwen en de tweeling. Die ene die zo goed zijn talen kan, indrukwekkend.

Minder leuk: Jamilia (te druk ), Peter (irritante fanatiekeling), en Liesbeth vanwege haar accent.

Niet echt in beeld: Mark en Marlinde

Raymond heeft een aparte kop btw.
Oud 07-03-2008, 09:42
Verwijderd
Citaat:
Ik vind sympathiek: Hassan, de huisvrouwen en de tweeling. Die ene die zo goed zijn talen kan, indrukwekkend.

Minder leuk: Jamilia (te druk ), Peter (irritante fanatiekeling), en Liesbeth vanwege haar accent.

Niet echt in beeld: Mark en Marlinde

Heeft Raymond wel wenkbrauwen? Verder is die wel leuk denk ik.
En Jamila de hele tijd: ik ben een moslim, ik kom uit marokko, ik ben een moslim.
Met citaat reageren
Oud 08-03-2008, 00:38
geen punt :|
geen punt :| is offline
Citaat:
+1

Ben benieuwd. Jammer dat ik het gemist heb. Die tweeling ziet er wel leuk uit iig.

En ze hadden die microfoontjes wel even af mogen doen voor de foto's.
Met citaat reageren
Oud 08-03-2008, 22:36
PV
PV is offline
net op net5 in beeld; de start van Peking Express gemist? kijk zondag om 19:00

dan kan ik het gelukkig ook nog zien
Met citaat reageren
Oud 09-03-2008, 16:43
Chick Rock
Chick Rock is offline
Ik erger me nu al dood aan die Liesbeth en Peter. Wat is zij ontzettend irritant, die stèm! En Peter is veel te fanatiek. Als het goed gaat denkt hij geloof ik dat ze de hele race gaan winnen, maar bij de kleinste tegenslag is hij er van overtuigd dat ze linea recta naar huis gaan

De tweeling is natuurlijk leuk, maar ze waren wel een beetje dom bezig al. Die kaart vergeten en vervolgens op hun dooie gemak teruggaan zonder iets mee te nemen... Tja, reken dan maar niet op de sympathie van de groep.

Ik vind Jamila en Hassan juist wel leuk. Wel een beetje apart dat ze in één aflevering al tien keer heeft gezegd dat ze moslim is, maar ach, ik vergeef het haar (nu) nog.

En Art <3
En het Peking-muziekje <3
Ik kwam alweer helemaal in de Pekingstemming
Oud 10-03-2008, 17:23
Verwijderd
Die Raymond heeft geen wenkbrauwen en geen wimpers, duidelijk gevalletje van zo'n haarloze aandoening.

Ik zag zaterdag btw Pékin Express (oid) op de Franse zender.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2008, 10:56
*~Angel~*
*~Angel~* is offline
Jammer dat de 2ling eruit liggen. Had echt verwacht dat ze door zouden zijn. De taal beheersen ze anders best goed en qua liften ging het ook goed. Jammer dat ze niet duidelijk waren over het eindpunt.

Hadden trouwens wel gave ogen

Dit is trouwens ook voor het eerst dat ze 's avonds nog mochten liften. Is weer eens wat anders dan altijd maar overdag.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2008, 18:26
Verwijderd
Leuksten gaan natuurlijk weer eerste eruit.

Vond het leuk ja, dat er 's avonds geracet werd en er een nachtproef was.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2008, 21:04
PV
PV is offline
potver, helemaal niet aan gedacht gister dat krijg je er nou van als het op zo'n stomme doordeweekse dag is
Met citaat reageren
Oud 14-03-2008, 16:36
Verwijderd
mss wordt het deze week weer herhaald
Met citaat reageren
Oud 20-03-2008, 18:04
Verwijderd
Ik ergerde me gisteren aan de montage/voice-over. "Omdat jullie niet samen willen reizen met een andere team, worden jullie allerlaatste en kunnen jullie moeilijk een slaapplek vinden."

Geinig hoe ze de maïs vermalen.
Met citaat reageren
Oud 21-03-2008, 11:48
*~Angel~*
*~Angel~* is offline
Wat is die Peter toch een blaaskaak. Eerst zeiken van nou kap er maar mee we gaan niet winnen bla bla bla. Heeft ie (helaas) alsnog gewonnen sjonge jonge.

In het 2de deel zag ik Marlinde helemaal niet meer, dacht dat ze gestopt waren of eruit geknikkerd waren, maar in stukje voor volgende week zag ik haar volgens mij toch lopen. Leuk stel vind ik dat namelijk

Winnen zullen ze toch niet denk ik, vooral zij is veel te lief en te zachtaardig.
Met citaat reageren
Oud 27-03-2008, 14:49
Verwijderd
Wat vaag dat ze in de reclame voor deze week een heel ander stukje lieten zien, dat ze over rotsen moesten klauteren en dat er gezegd werd dat
Spoiler
en dat hebben we deze aflevering dus helemaal niet gezien? Ach ja, er zal wel iets fout gegaan zijn.

En OMG, wat heeft die Peter veel haar!
Met citaat reageren
Oud 28-03-2008, 22:17
Signy
Signy is offline
Citaat:
Winnen zullen ze toch niet denk ik, vooral zij is veel te lief en te zachtaardig.
Vind je dat nog steeds?

Ik vind Jos en Loes een leuk koppel
Zo zielig op die steen.
Oud 31-03-2008, 12:55
*~Angel~*
*~Angel~* is offline
Citaat:
Vind je dat nog steeds?

Ik vind Jos en Loes een leuk koppel
Zo zielig op die steen.

Euhm... ja, maar ik heb het over de finale
Maar van mij mogen ze winnen

Ben benieuwd naar woensdag
Met citaat reageren
Oud 02-04-2008, 11:34
*~Angel~*
*~Angel~* is offline
Vanavond weer!
Met citaat reageren
Oud 03-04-2008, 18:22
Verwijderd
Jeetje, wat kunnen die twee koppels niet tegen hun verlies zeg en dan met name Peter, omdat geen van hen eerste is geworden aan het eind.
Met citaat reageren
Oud 03-04-2008, 21:30
Verwijderd
Peter is gaaf, van mij mag hij wel winnen

Loes en Jos zijn echt te irritant, veel te braaf en te melig ze horen niet in dit programma vind ik, van mij mogen die er zo snel mogelijk uit.

BTW: ik heb die van vorige week gemist, had toen geen zin om te kijken, en gister kon ik ook niet zo snel zien wie er niet meer bijwaren, dus wie gingen er toen uit?
Met citaat reageren
Oud 06-04-2008, 13:05
lucy48
lucy48 is offline
Dat marokkaanse (?) stel ging er uit. Ik geloof dat hij Hassan heette.
Overigens vind ik Jos en Loes juist erg leuk en Peter behoorlijk irritant

Maar ik hoop tot nu toe dat Mark en Marlinde gaan winnen. Ze doen hun best, maar nemen het spel ook weer niet al te serieus om te vergeten op wat voor mooie reis ze zijn. En dat vind ik leuk.
Oud 06-04-2008, 16:48
Verwijderd
Ja Mark en Marlinde!
Met citaat reageren
Oud 06-04-2008, 18:26
lucy48
lucy48 is offline
Citaat:

Nieuw dit jaar is dat de deelnemers de eerste etappes in twee teams van vier koppels worden onderverdeeld. Ze zijn dus voor het eerst in de historie van Peking Express helemaal van elkaar afhankelijk.
Eigenlijk vond ik dat verschil wat minder groot dan verwacht. Ik had gedacht dat de teams wel wat langer van elkaar afhankelijk zouden blijven. Hoewel dat natuurlijk wel lastig is als er een koppel afvalt.
Oud 09-04-2008, 20:49
Verwijderd
Net voor het eerst gezien!

Vind Raymond en Liesbeth een vreselijk stel, jammer dat ze er niet uit zijn. Mark en Marlinde zijn leuk! Lekker relaxed en rustig. Vind Marion ook wel leuk, maar Dominique lijkt niet echt moeite te doen. Is dat altijd zo?
Met citaat reageren
Oud 09-04-2008, 20:59
eef88
eef88 is offline
Raymond en Liesbeth zijn way too zeurderig.. echt irritant
De 'huismoeders' vind ik wel tof!

Vond het echt waardeloos dat die 2 weer terugkwamen.. niet boeiend.. ik wilde Raymond en Liesbeth eruit

Enne Pebbles: Ja dominique is altijd zo lekker passief
Met citaat reageren
Oud 10-04-2008, 09:19
Lente
Lente is offline
vinden jullie het ook zo opvallend dat die Raymond steeds een amerikaanse vlag op zn hoofd heeft? ;o
Met citaat reageren
Oud 16-04-2008, 17:15
Verwijderd
Wat gebeurde er vorige week?
Met citaat reageren
Oud 16-04-2008, 22:57
Signy
Signy is offline
Citaat:
Wat gebeurde er vandaag?
Oud 16-04-2008, 22:59
Signy
Signy is offline
Citaat:
Vind Marion ook wel leuk
arg zij is echt een irritant wijf zeg. te neurotisch, kan het beste samen met die peter gaan
Oud 17-04-2008, 10:10
PV
PV is offline
gister;
die roodharige (Dominique?) moest alleen liften, want haar reispartner (Marion?) lag ziek op bed en mocht op doktersadvies niet meedoen aan de etappe. in het begin deed Dominique het vrij slecht maar naar het einde toe ging het beter.
die Hassan en dat hypervrouwtje (Jamila?) kregen een laatste kans om toch weer aan het spel mee te doen, ze mochten door geen enkele kandidaat worden gezien tijdens het liften én ze moesten 3 koppels inhalen. als dat zou lukken zouden zij doorgaan naar de volgende etappe en zou het koppel dat als laatste eindigde, er uit gaan. als het niet zou lukken zouden Hassan & Jamila er toch uitvliegen.
uiteindelijk bleek dat ze 2 koppels ongezien hadden ingehaald, 1 koppel te weinig dus en ze liggen er nu echt uit.
de proef was iets met bananen op een ossenkar rondsjouwen, je kon kiezen tussen of - net genoeg bananen meenemen en daardoor heel snel zijn of - heel veel bananen meenemen en langzamer zijn, maar per tros bananen kreeg je 1 minuut tijdswinst terug.
ik weet niet meer hoe de koppels heten die daar aan meededen iig wonnen een jonge man en vrouw, doordat ze 61(!) extra trossen bananen hadden meegenomen. zij kregen een mooie overnachting als beloning en een automatische plaatsing voor de volgende etappe.
Met citaat reageren
Oud 17-04-2008, 16:11
Verwijderd
^ Mark en Marlinde waren dat, van die bananenproef.
En aargh, wanneer gaan Raymond en Liesbeth er nou eens uit
Met citaat reageren
Oud 18-04-2008, 14:58
Verwijderd
Raymond en Liesbeth mogen er van mij ook uit.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten