Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-04-2008, 18:15
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Omdat ik altijd naar forumbazen luister:

Laura

Ten tweede: vliegende olifanten,
failliete oliemagnaten, magische
vogels en brandweerauto's.
Alles, behalve dat.

Maar opnieuw, als een oprisping:
Laura.

Ten vierde: stofzuigende moeders,
mokkende vaders en oude opa
in zijn blauwe bloemenstoel:
"En, hoe gaat het nu op school?"

Ruk liever mijn tong, mijn hart uit,
sla me neer met sabels, houw
mijn hoofd af. (Gebeurt toch wel.)
Niet dit.

Haar neus rimpelt als ze lacht.
Oud 07-04-2008, 20:38
elysea
elysea is offline
hoewel je het geen hoogstandje noemt, zelf, vind ik het wel heel leuk om te lezen, en de conclusie 'Haar neus rimpelt als ze lacht.' is heel sterk. vooral ook omdat het los staat. ik denk dat het met wat schaafwerk (tot je er zelf tevreden mee bent) best nog iets kan worden, buiten een projectje om
wat ik er in zie is dat de titel de eerste keer laura is, en dan komen er van die dingen doorheen die je nu eenmaal hebt als kind, en dan toch weer laura, enz. dat vind ik sterk en origineel gevonden. en ja, eerste liefde is vooral iets met jeugd. ja. goed gedaan.
Met citaat reageren
Oud 08-04-2008, 08:53
Reem
Reem is offline
Wat elysea zegt, maar ik denk dat ik het te veel een opsomming vind. De dingen die je opsomt zijn leuk, maar ze staan te weinig in een context. Misschien zou je er meer een geheel van kunnen maken, een verhaaltje dat ook weer niet te verhalend is?
Oud 08-04-2008, 09:05
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Ja, dat vond ik zelf inderdaad ook een minpunt, dat het wel erg veel opsomming is. Maar ik wist niet goed hoe ik dat anders moest doen, want ik wilde eigenlijk een gedachtegang aangeven en dat gaat nu eenmaal in van die flitsen, toch? Maar misschien kan ik wel proberen het wat meer in een context te zetten of zo, ja.
Oud 08-04-2008, 12:44
CSN
CSN is offline
Opvallend dat je dit zelf niet zo goed noemt, het spreekt me eigenlijk meer aan dan de vorige paar gedichten die ik van je heb gelezen. De laatste zin is sterk, het woord oprisping vind ik heel mooi (ook in de context) en dingen als "Alles, behalve dat." zijn leuk. Wel heb ik bij jouw gedichten vaak het idee dat er een leegte tussen de verschillende strofes zit, waardoor het geheel aan samenhang inboet. Het komt niet echt natuurlijk over, een beetje statisch. Misschien zou je op een of andere manier iets meer over de opsomming in je gedicht kunnen verwerken? Dat het een opsomming is is niet erg, maar een opsomming waarvan wordt mij niet duidelijk ?
Oud 11-04-2008, 11:32
Porcelain
Porcelain is offline
Ik kan alles nog een keer opschrijven, maar ik lees net dat ik precies hetzelfde vind als CSN. Ik onderstreep nog wel even dat ik dit inderdaad veel mooier vind om te lezen dan je afgelopen gedichten. Ik heb bij andere gedichten wel gezegd dat het lijkt alsof je expres te weinig zegt, omdat je bang bent dat men je gedichten niet goed vind als ze begrijpelijk zijn. Dit gedicht heeft dat minder en daardoor spreekt het veel meer aan. Toch hou je lezers nog wel op een afstand door die leegtes, zoals Zee-ezzen ze noemt. Mag duidelijker!
Met citaat reageren
Oud 11-04-2008, 11:47
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Bedankt Ik geloof dat ik wat dat betreft een thema altijd wel handig vindt, nodigt uit tot duidelijker schrijven
Oud 11-04-2008, 11:49
Porcelain
Porcelain is offline
Ik heb dat ook
Met citaat reageren
Oud 11-04-2008, 12:54
REIE
REIE is offline
Gedichten voor welke Laura dan ook dienen toch altijd in sonnetvorm te zijn? *Kuch Petrarca kuch*
Reageren

Regels voor berichten