Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-04-2008, 20:20
bezoekster91
bezoekster91 is offline
Haaj, misschien kunnen jullie me helpen. Weet namelijk niet zo goed wat ik moet doen, heb namelijk nog nooit zo`n situatie meegemaakt

Het zit dus zo: ik ben echt héél erg verlegen en erg onzeker. Heb ook problemen met de mensen die eerst mijn vrienden waren, dus zij kunnen mij niet helpen.. maargoed om even verder te gaan. in de pauze zijn er bij de groep waar ik altijd bij ben, een drietal jongens. Allemaal nerds (niet dat ik daar iets tegen heb hoor ). Maar één daarvan vind ik dus wel heel erg lief. We zeggen eigenlijk vrij weinig tegen elkaar (weet nl niet wát ik moet zeggen enzo), maar áls we praten is hij altijd heel erg aardig tegen me en best wel heel lief. Hij zit in z`n examenjaar (ik niet) en het is bijna examen dus ik moet wel een beetje opschieten. het probleem is dus dat ik, zoals ik al zei, erg verlegen/onzeker (-ook onzeker over uiterlijk trouwens..-) ben, dus ik weet niet zo goed wat ik moet doen om hem te laten merken dat ik hem wel leuk vind. Heeft iemand raad?

Ik heb hem trouwens ook op msn, maar daar is ie niet zo vaak op & ik weet op msn ook nooit echt wat ik moet zeggen. Via anderen is niet zo`n goed idee, want ik moet het van mezelf echt zélf doen én ik heb liever niet dat mensen weten dat ik iemand leuk vind (ben bang om voor gek te worden gezet)..

Ik hoop echt dat jullie me kunnen helpen want het is op zich best wel dringend... en ik hoop trouwens ook dat er geen domme reacties worden gepost, want voor mij is dit echt een probleem
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-04-2008, 20:28
Verwijderd
Even geen tijd om er dieper op in te gaan, maar als hij een nerd is, bestaat de kans dat ie al lang blij is dat een meisje aandacht aan 'm besteedt
Met citaat reageren
Oud 07-04-2008, 20:31
I C U
I C U is offline
Tja, het enige wat ik je kan zeggen is dat je je over die verlegenheid heen moet zetten Praten is toch wel een goed begin en daarna rustig richting een date gaan. Iets anders kan ik niet verzinnen Probeer het toch eens via MSN, ga van te voren zitten en onderwerpen verzinnen om het over te hebben.
Oud 07-04-2008, 21:19
Malossi
Malossi is offline
Praten lijkt me de enige oplossing...
Ik weet dat het moeilijk kan zijn.
Zorg gewoon dat je zeker van jezelf bent, kleed je goed, verzorg je uiterlijk, en maak eens een praatje met em!
Heb de indruk dat je hem niet zo goed kent... Verdiep je wat meer in hem, zorg dat je z'n mobiele nummer krijgt, en vraag es langs je neus weg of hij eens samen wat wil drinken op een doordeweekse avond in een gezellige kroeg ofzo.
Ik weet ook wel dat het moeilijk kan zijn, maar je merkt snel genoeg of er iets klikt en of het goed gaat!
En zet je vooral over je onzekerheid heen. Dat zie ik nu als het grootste obstakel!
Oud 07-04-2008, 21:20
Poepkind
Poepkind is offline
ga wat meer met hem praten(met het einde van schol plus examens en studie enzo is er genoeg gesprekstof lijkt me) en probeer een keer voor te stellen om naar de film te gaan, of bij jou/hem iets leuks doen.
Oud 07-04-2008, 22:06
the unknown 1
the unknown 1 is offline
Begin eerst het gesprek met zo standaardzinnetjes..
hey alles goed..
toffe vakantie gehad
op reis gwst?
zoja.. wat het daar leuk
zonee.. , ga je in grote vakantie misschien weg?, intresseerd reizen je?
doe je aan sport (mss irrelevant, maar met nerdjes weet je nooit)
Wat is je lievelingsfilm
kwartiertje later na een boeiend gesprek, misschien eens zin voor die film met me te gaan zien? kheb gehoord van vriend(in)nen dat het wel een hele goeie is ...
(weet je ineens hoever je staat.. als hij je totaal niet ziet zitten zegt hij gewoon neen, als hij gewoon vriendschap wilt heb je een toffe dag naar de cinema, indien er wat meer gebeurd, des te beter voor jouw)

succes ermee
Met citaat reageren
Oud 08-04-2008, 08:38
SiemdeCyper
SiemdeCyper is offline
Nah, daten is misschien wel een heel grote stap, zeker als je zo verlegen bent. Ook op en rond school (zit er toevallig een snackbar of iets naast je school) kun je elkaar beter leren kennen en kan het snel uitbloeien tot een relatie. Dat voelt misschien ook wel iets natuurlijker dan jezelf in mooie kleding hijsen en een date gaan houden terwijl je heel erg verlegen bent. Ik zou proberen maar eens een standaardbabbel in de pauze te maken. Als dat lekker loopt kan je ook wel eens buiten gaan zitten of in een snackbar. Elkaar opzoeken en het moet vertrouwd voelen. Als dat echt goed gaat kun je altijd nog wat gaan drinken in de stad.
Met citaat reageren
Oud 08-04-2008, 15:03
Malossi
Malossi is offline
Citaat:
Nah, daten is misschien wel een heel grote stap, zeker als je zo verlegen bent. Ook op en rond school (zit er toevallig een snackbar of iets naast je school) kun je elkaar beter leren kennen en kan het snel uitbloeien tot een relatie. Dat voelt misschien ook wel iets natuurlijker dan jezelf in mooie kleding hijsen en een date gaan houden terwijl je heel erg verlegen bent. Ik zou proberen maar eens een standaardbabbel in de pauze te maken. Als dat lekker loopt kan je ook wel eens buiten gaan zitten of in een snackbar. Elkaar opzoeken en het moet vertrouwd voelen. Als dat echt goed gaat kun je altijd nog wat gaan drinken in de stad.
Dat bedoel ik ook...
Ik wil het niet omschrijven als 'in mooie kleren hijsen', maar zorg gewoon dat je jezelf bent en dat je zeker bent van jezelf! 't Zijn net honden, ze merken het als je onzeker of bang bent!
Oud 09-04-2008, 20:12
bezoekster91
bezoekster91 is offline
Citaat:
Praten lijkt me de enige oplossing...
Ik weet dat het moeilijk kan zijn.
Zorg gewoon dat je zeker van jezelf bent, kleed je goed, verzorg je uiterlijk, en maak eens een praatje met em!
Heb de indruk dat je hem niet zo goed kent... Verdiep je wat meer in hem, zorg dat je z'n mobiele nummer krijgt, en vraag es langs je neus weg of hij eens samen wat wil drinken op een doordeweekse avond in een gezellige kroeg ofzo.
Ik weet ook wel dat het moeilijk kan zijn, maar je merkt snel genoeg of er iets klikt en of het goed gaat!
En zet je vooral over je onzekerheid heen. Dat zie ik nu als het grootste obstakel!
ja klopt, ik ken hem niet zo heel goed mrja dat is omdat ik nooit wat durf te zeggen.. ik heb daar echt zo`n hekel aan want ik wil hem wel leren kennen. Maarja ben nu wel al (een tijdje) aan het proberen om me er over heen te zetten, maar dat gaat helaas niet zo snel.

bedankt tot nu toe allemaal
Met citaat reageren
Oud 11-04-2008, 22:20
Vuile Beunkoe
Vuile Beunkoe is offline
En denk vooral ook hieraan mocht je écht bang zijn hem mis te lopen:

Na de examens is hij dan toch weg
Met citaat reageren
Oud 13-04-2008, 14:32
bezoekster91
bezoekster91 is offline
okee, om hier maar weer even terug te komen..
Heb vandaag met hem gepraat, en hij was echt zooo ontzettend lief. (over chat trouwens ). zo`n 3 uur ofzo, maar soms viel het gesprek stil. weet iemand nog onderwerpen voor als een gesprek stil valt?
Ben trouwens aan het proberen om op school meer contact te krijgen in de pauze, lukt niet zo heel erg tot nu toe maar het is beter dan niks
Met citaat reageren
Oud 13-04-2008, 14:53
I C U
I C U is offline
Mwah, een gesprek van drie uur is toch al best netjes, lijkt me. Je hoeft niet te klagen. Als zo'n gesprek stil valt, kan je er voor kiezen offline te gaan, of je gaat op zoek naar stomme filmpjes op youtube om het over te hebben, o.i.d. Het hoeft niet altijd ergens over te gaan

Enneh, de aanhouder wint Nou ja, bijna altijd, nee is nee, maar toch. Je snapt me wel.
Oud 13-04-2008, 15:08
Verwijderd
Citaat:
okee, om hier maar weer even terug te komen..
Heb vandaag met hem gepraat, en hij was echt zooo ontzettend lief. (over chat trouwens ). zo`n 3 uur ofzo, maar soms viel het gesprek stil. weet iemand nog onderwerpen voor als een gesprek stil valt?
Ben trouwens aan het proberen om op school meer contact te krijgen in de pauze, lukt niet zo heel erg tot nu toe maar het is beter dan niks
Sowieso over msn vallen gesprekken nog wel es stil als je even wat anders doet, toch? Tenminste, bij mij gaan msn-gesprekken niet per se voor andere activiteiten, in tegenstelling tot rl-gesprekken.

Maar best tof al, 3 uur is al heel wat lijkt me, daar blijf je wel voor achter de computer zitten dan.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten