Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Eten & Drinken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-04-2008, 13:03
Larry Flint
Larry Flint is offline
Omdat Calyx en ik vinden dat dit een forum is waarin je je leden best een beetje mag/moet kunnen betrekken bij de gang van zaken en hoe het forum er uit ziet, vonden we het een goed en hopelijk verhelderend/inspirerend idee om eens een evalutatietopic te openen om zo eens te horen hoe jullie het vinden gaan op E&D.

Ik heb een aantal vragen bedacht als richtlijnen, we zijn gewoon erg benieuwd naar een aantal zaken en hopen dat jullie misschien wel een hele duidelijke mening hebben of goede ideetjes voor de toekomst van E&D.

Wat mij betreft reageert iedereen in ieder geval een beetje op de vragen die ik bedacht heb, en hopelijk komt daaruit gewoon een goede "discussie" of gesprek op gang, waarin iedereen kan vertellen hoe of wat ze vinden. Het is dus niet de bedoeling dat je de vragen punt voor punt beantwoordt, maar gewoon je mening geeft aan de hand van die vragen en eventueel (graag zelfs) iets toevoegt wat je zelf nog bedacht hebt of kwijt wilt.

Even de vragen op een rijtje:

Hoe vind je het nu op E&D gaan?
Waarom kom je eigenlijk op E&D?
Wat vind je goed gaan op E&D, en wat niet; waarom?
Wat mis je nog op E&D?
Welke topics mogen van jou wel 10 x per maand geopend worden en welke topics zouden volgens jou beter weg kunnen, en waarom?
Wat zouden wij als fb's nog kunnen verbeteren?

Nou, spui vooral je gal maar wees wel een beetje lief voor ons/elkaar en probeer wel zo inhoudelijk mogelijk te reageren.

Alvast erg bedankt voor jullie meningen!

Calyx & Larry Flint
Oud 19-04-2008, 17:22
Larry Flint
Larry Flint is offline
Aangezien jullie hem schijnbaar niet zien maar even unsticky gemaakt en een upje! Graag jullie meningen, jullie kunnen mede bepalen hoe het forum er uit ziet en we zijn ontzettend nieuwsgierig!
Oud 20-04-2008, 10:14
Calyx
Calyx is offline
Kom op lieve E&D forumers, jullie hebben vást een mening!
Oud 20-04-2008, 11:25
ogendicht
ogendicht is offline
Opzich wel prima, soms beetje vermoeiende vragen van forummers, but that's all i guess.
Omdat ik het wel interessant vind :$
Wat ik goed vind gaan, mensen worden wel gewoon in hun waarde gelaten enzo, ook al zeggen ze wellicht wat aparte dingen. Wat ik wat minder goed vind gaan is dat ik bij sommige mensen het idee heb dat ze naar dingen vragen, waar ze ofwel qua antwoord niets aan hebben of gewoon te obsessief vragen. Naar mijn idee, om maar een voorbeeld te noemen, heeft het geen zin om te vragen naar een lekkere maaltijdsalade of iets, aangezien ieder zn smaak verschillend is. En hier over door vragen lijkt mij dan wat onnodig en wellicht wat irritant/vervelend voor anderen.
Wat mis je nog op E&D?
Niet echt iets volgens mij en anders kom ik er wel op terug.
Welke topics mogen van jou wel 10 x per maand geopend worden en welke topics zouden volgens jou beter weg kunnen, en waarom?
Geen enkel topic hoeft tien keer per maand geopend te worden (behalve als die volgeraakt is en er daarom een nieuwe geopend kan worden), maar het heeft geen zin om een zelfde soort topic voor een tweede maal te openen.
Ik vind eigenlijk dat jullie het wel prima doen en dat jullie, wanneer dit nodig is, goed invallen als forumbazen .

Laatst gewijzigd op 20-04-2008 om 16:58.
Met citaat reageren
Oud 20-04-2008, 16:40
Verwijderd
Wel okee.
Omdat ik eten lekker vind en nieuwsgierig ben naar wat anderen zoal eten.
Ik vind het goed dat de fb's best goed opletten, maar waar ik me aan erger is dat het "wat heb je vandaag allemaal gegeten en gedronken"topic af en toe beter het "wat heb je vandaag allemaal niet gegeten en gedronken"topic kunt noemen (dat mensen ook nog eens af en toe zeggen : pff wat heb ik veel gegeten! Terwijl het echt ontzettend weinig is) en dat veel eetgestoorde mensen superveel op dit subforum rondhangen terwijl ze dat beter niet kunnen doen. Dit bedoel ik dan niet tegen iedereen met een ES, want sommige doen er iets aan en dan vind ik het okee. Sorry als dit mss beledigend is tegenover sommige mensen, maar ik bedoel het dan ook niet tegen iedereen met een ES.
Wat mis je nog op E&D?
Ik vind het eigenlijk wel leuk zo!
Ik vind het leuk dat sommige topics er altijd wel zijn (wat heb je vandaag allemaal gegeten en gedronken/wat eet je vandaag?) en ik vind het ook wel leuk dat er diverse leuke topics worden geopend. Ik vind niet dat sommige weg zouden moeten.
Ik vind dat jullie je werk nu wel goed doen.
Met citaat reageren
Oud 20-04-2008, 19:48
handschoen
handschoen is offline
Wel goed eigenlijk.

Ik vind dingen m.b.t. eten interessant en ik kijk hier ook wel om bijv. inspiratie op te doen.

Wat ik goed vind gaan, is dat er naar mijn idee ook gewoon goed in de gaten word gehouden of het hier ok verloopt. Op zich zijn er hier op E&D redelijk veel topics die steeds terugkomen (en dat vind ik op zich prima), maar de fb's proberen E&D wel levendig te houden door ook nieuwe interessante topics te openen.

Wat ik minder goed vind gaan, is eigenlijk ook al eerder genoemd door de mensen hierboven. Sommige mensen zijn nogal obsessief met 'gezond' eten bezig en ik denk dat dit forum wel triggerend kan zijn. Aan de andere kant vind ik wel dat sommige mensen hier soms ook wel weer een beetje overdreven op reageren. Daar help je degene met een eetstoornis ook niet mee, denk ik. Zoiets kan je misschien beter per PM doen (want dit is tenslotte niet een eetstoornis forum). Geef gewoon in ieder geval zelf het goede voorbeeld van hoe het wél moet!

Wat mis je nog op E&D?
Ik kan zo even niet iets bedenken.

Ik vind wel goed hoe het gaat. Verder zou ik het wel leuk vinden als er wat meer andere topics zouden zijn naast de bekende 'opnoem'-topics. Maar dat lijkt me eigenlijk ook niet zozeer de verantwoordelijkheid van de fb's, maar ook van de mensen die hier komen.

Ik kan op dit moment niks bedenken, dus dan doen jullie het vast wel goed!
Met citaat reageren
Oud 22-04-2008, 16:42
handschoen
handschoen is offline
Jammer dat hier verder tot nu toe weinig mensen op reageren!

Wat vinden jullie, de fb's zelf dus, eigenlijk van de gang van zaken?
Met citaat reageren
Oud 22-04-2008, 19:11
blurred
blurred is offline
Een forum als deze trekt altijd mensen aan die (te) obsessief bezig zijn met eten, dat houd je niet tegen. Ik merk hier zelf eerlijk gezegd niet veel van. Soms reageert dezelfde persoon wel erg vaak op hetzelfde (soort) topic, maar daar kan ik niet mee zitten. Soms lees je in het 'wat heb je vandaag allemaal gegeten en gedronken' topic inderdaad vrij minieme lijstjes, maar over het algemeen vind ik het best meevallen. Ik zie vrijwel nooit lijstjes die bestaan uit 1 appel en 1/2 craker zonder beleg, ook worden mensen snel terecht gewezen wanneer ze (te vaak) zeuren over 'hoe weinig' ze wel niet gegeten hebben. De fb's doen hun taak hierin goed, als het uit de hand dreigt te lopen dan wordt er snel actie ondernomen. Zoals op alle fora trouwens.

Ik mis daarom ook niets op E&D en zie geen dingen die verbeterd moeten worden. Als iemand ergens een topic over wil openen kan dat altijd. Er zijn natuurlijk de vaste topics die altijd open staan en het forum daardoor enigszins domineren, maar daarnaast is er genoeg frisse inbreng. Bovendien hebben de bezoekers blijkbaar behoefte aan deze topics, anders zouden ze niet blijven bestaan.

Ik vrees dat er geen spannende discussie zal ontstaan uit dit topic. Zo jammer is dat misschien wel niet, blijkbaar is iedereen gewoon tevreden met dit topic! Ook denk ik dat de mensen met een eetprobleem hier niet snel zullen reageren.
Oud 22-04-2008, 19:24
Breg
Breg is offline
Ik vind dat het eigenlijk erg goed gaat op dit forum, vind het goed dat er inderdaad op gelet wordt dat mensen niet te obsessief met eten bezig zijn.
Wat ik wel weer graag zou zien (volgens mij was dit er vroeger) is een thema van de maand: sticky topic bovenaan met elke maand een ander thema. Bv. nu de zomer eraan komt een topic over maaltijdsalades of misschien een topic over zomerse toetjes. Andere opties zou een bepaald land (bv Mexico - Mexicaans eten) zijn. Is wat specifieker dan het algemene recepten topic.
Oud 22-04-2008, 19:48
Larry Flint
Larry Flint is offline
Oh dat vind ik een heel leuk idee als iemand met een mooi topic komt in dat sfeertje dan maak ik hem wel sticky. Verras ons!

Verder dank ik jullie allen tot nu toe voor jullie reacties. Ik denk dat ik voor Calyx en mij kan spreken als ik zeg dat we jullie mening precies delen, de meesten hebben ongeveer dezelfde mening en wij kijken er precies zo naar. Fijn om dat te lezen! Misschien kunnen we ook snel even wat dieper op het probleem met de obsessieve eters (niet eters?) in gaan om te kijken wat we er aan kunnen doen..

Blijf vooral posten met ideetjes en meningen!
Oud 22-04-2008, 19:49
Calyx
Calyx is offline
Wat Larry Flint zegt!
Oud 23-04-2008, 16:15
Yana
Yana is offline
Eerlijk gezegd heb ik niet het idee dat die obsessieve (niet-)eters, waartoe ik ook behoor , hier nou nog zo'n grote invloed hebben. Een enkeling af en toe, maar sinds die discussie de vorige keer is dat volgens mij heel erg afgezwakt. Ik heb het idee dat je nu ook wel een beetje problemen zoekt waar ze niet/amper zijn. Verder vind ik het goed om opmerkingen (zoals "dit was echt veel") te relativeren, en daarna -als jullie dat wensen- de kop in te drukken.

Overigens reageer ik hier niet zoveel meer, omdat ik niet aanstootgevend wil zijn en dat misschien onbedoeld toch ben. Ik snap heel goed dat het voor eetgestoorden moeilijk is te bedenken hoe hun reactie over komt.

Ik weet eigenlijk niet wat ik met deze reactie wil. Misschien gewoon even aangeven dat die "obsessieve (niet-)eters" wel degelijk reageren . En ook dat het volgens mij helemaal niet zo'n groot probleem meer is, voor zover ik kan inschatten.
Reageren

Regels voor berichten