Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-04-2008, 16:16
blackmagic
blackmagic is offline
hallo allemaal ik heb een vraagje.
vandaag kwam mn docent er achter dat hij mn toets is kwijt geraakt en mijn vraag is kan dat zomaar want nu zegt hij heel simpel ja maak hem maar de volgende keer
terwijl ik er best wel goed voor had geleerd en de kwijt geraakte toets goed had gemaakt
vorige week had ik school examens en de week daarvoor was dat proefwerk
het lijkt me logisch dat als je een hele week school examens leert je die proefwerk dingen bent vergeten dus nu kan ik helemaal opnieuw beginnen

dus ja wat zijn mn rechten op dat gebied ?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-04-2008, 16:41
martijn1985
martijn1985 is offline
ik hoop voor je dat je niet serieus alles bent vergeten wat ooit in het verleden getoetst is, want kan je het nog wel eens lastig krijgen met het centraal schriftelijk. Oftewel: zeur niet zo, lees dat boek nog even een keer door en maak die toets opnieuw. Als je er 2 weken terug zo goed voor had geleerd dan zit het er zo opnieuw in en kun je hem weer goed maken.

Vragen naar je rechten is in dit geval m.i. vrij zinloos. Een docent heeft een (toegegeven: vervelende) fout gemaakt, en die moet opgelost worden. Hij kan je niet zomaar een 8 geven omdat jij zegt dat je het zo goed geleerd hebt en er zo lief bij kijkt.

Wat je het beste kunt doen is gewoon op een redelijke manier met die docent ff gaan praten om de voorwaarden zo gunstig mogelijk te laten zijn. Als de toets meetelt voor je schoolexamen is hem niet maken volgens mij geen optie.
Oud 07-04-2008, 20:17
Verwijderd
Ze moet je een kans geven en dat doet ze door het je opnieuw te laten maken... niet leuk voor jou, natuurlijk, maar wat martijn1985 ook al zegt; als je het de vorige keer zo goed had gemaakt, dan heb je het nu ook zo weer geleerd en maak je het misschien zelfs nog wel beter.
Met citaat reageren
Oud 07-04-2008, 21:51
Nona
Nona is offline
Gewoon nog een keer maken. Zorg dat hij je genoeg tijd geeft om het nog even te leren (op een moment dat jij geen andere toetsen hebt dus) en dat je de kans krijgt om de toets rustig te maken. Sleep er gewoon een nog beter cijfer uit, leuk voor je eindlijst.
Oud 08-04-2008, 09:19
Gunkan
Gunkan is offline
Then again hoort er ook iets tegenover te staan voor die docent. Iemand moet er op attent worden gemaakt dat hij een cijfer kwijt is geraakt, wat vervelende gevolgen kan hebben.

Voor de rest: idd overdoen.
Met citaat reageren
Oud 08-04-2008, 13:12
Tripp
Tripp is offline
Bekend verhaal.

Mijn NL lerares was ook een keer mijn toets kwijt geraakt. Ik heb daarna de keuze gekregen of ik mijn toets opnieuw wou overdoen of dat ik als cijfer het gemiddelde van mijn klas wou. Ik heb voor dat laatste gekozen. Aangezien mijn gemiddelde voor NL toen een 6 was. En het cijfer was een 6.9. En ik had geen zin om weer ervoor te leren.
Oud 11-04-2008, 10:28
Nyawa
Hoe vervelend het ook is, ik zou deze gelegenheid gewoon aangrijpen om een nog hoger cijfer te halen. Je weet ongetwijfeld nog wel een beetje, je weet hoe de toets er ongeveer uit ziet, dus als je ervoor zorgt dat je de toets mag maken in een periode waarin je het niet zo druk hebt lijkt het me dé kans om je gemiddelde op te krikken.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten