Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-04-2008, 12:19
botulismf
botulismf is offline
Platenhoezen, artwork, het heeft niets met muziek te maken maar het hoort toch ook weer onlosmakelijk bij een plaat. Hoe beïnvloedt het artwork jouw koop/downloadgedrag? Heb je wel eens een plaat gekocht of gedownload puur en alleen omdat de hoes je zo aansprak? Of heb je platen juist laten liggen omdat de hoes lelijk was? Heb je platen die je geweldig vindt, maar waarvan het artwork bespottelijk slecht is? Of koop je juist, zoals de user Cornel, puur en alleen platen als en alleen als de hoes lelijk is? Denk je dat artwork in het algemeen veel of weinig invloed heeft op je platenkeuze, en op de platenkeuze van anderen?

Ik heb zelf wel vaker platen gedownload omdat de hoes me aansprak. Meestal is dat dan wel in combinatie met de beschrijving, maar soms ook puur op uiterlijk afgaand. Mezzanine van Massive Attack heb ik destijds gekocht omdat de hoes me erg aansprak, ik kende alleen Teardrop. De plaat is me heel goed bevallen. Verder luister ik genoeg platen waarvan de hoezen er niet uitzien, maar ik weet zo snel niet welke. Als ik thuis ben, zal ik me daar nog even op storten.
Oud 11-04-2008, 13:02
Hakuna
Hakuna is offline
Covers boeien mij in het algemeen niet zo, omdat wat mooi of lelijk is een subjectief gevoel is. Maar feit is wel indien een LP of CD een hoes heeft die de koper persoonlijk opvalt dat zo'n album eerder gekocht gaat worden dan als de cover je niet aanspreekt, en dat weten de muziekuitgevers ook. Muziek wordt in eerste instantie vaak op het oog gekocht, dan pas met de oren.

Bij oudere CD uitgaves stel ik wel op prijs dat de cover afbeelding precies het zelfde is als de oorspronkelijke LP uitgave, en daar zit wel eens verschil in, met name bij veel heruitgaves op CD is de cover vaak anders dab de orginele LP hoes.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2008, 13:06
Broeder
Broeder is offline
Ik kijk graag plaatjes, in welke context dan ook.
Oud 11-04-2008, 13:09
Carn
Carn is offline
Citaat:
Ik heb zelf wel platen gedownload omdat de hoes me aansprak.
Maar verder koop ik nooit albums vanwege de hoes/coverartwork. Op 1 uitzondering na, Nine Inch Nail's The Fragile, wat dus een uitstekende beslissing was.
Oud 11-04-2008, 13:55
'I'he Prophet
'I'he Prophet is offline
Ik zal platen niet kopen vanwege de artwork, maar t is wel zo dat platen met een goed design me soms eerder opvallen, waardoor ik dingen die ik nog niet ken eerder luister.
Oud 11-04-2008, 14:28
asjdfl
asjdfl is offline

hoezen zijn tof. ik hang ze aan mijn muur maar ik koop ze niet bc

Met citaat reageren
Oud 11-04-2008, 15:10
Broeder
Broeder is offline
Ja, die Au Pairs-hoes is tof. Meteen ook de leukste plaat, dus dat is dubbel feest.
Reageren

Regels voor berichten