Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-04-2008, 10:42
duivelaartje
duivelaartje is offline
Ik heb sinds drie weken oogontsteking. Het begon in het ene oog, tijdje bril op gehad, toen weer lenzen in gedaan, toen ging het oog wéér. Ik had toen geen nieuw lenzendoosje gepakt en ook nog dezelfde mascara gebruikt, dus ik had mezelf gewoon opnieuw besmet.

Eergisteravond deed ik na 6 dagen weer een bril te hebben gedragen, nieuwe lenzen in met nieuwe vloeistof en ik had nieuwe mascara en ik had na elk oog heel goed m'n handjes gewassen en daarna alles in een nieuw doosje gedaan. En ja, de volgende dag is m'n ándere oog ontstoken. Ik snap er helemaal niets van.

Nu zit ik dus weer met een rood oog en kan ik dus m'n lenzen weer weggooien. Wie snapt hoe dit kan en heeft tips hoe ik dit aan kan pakken? Ik kan pas vrijdag naar de huisarts, omdat ik maandag op vakantie ga.

De opticien heeft er de vorige keer al naar gekeken en die zei dat antibiotica niet per se nodig is, het kan vanzelf over gaan, maar blijkbaar bij mij niet. Is het schadelijk voor m'n oog om er niets voor te halen? Of kan ik zonder zorgen op vakantie gaan?
Met citaat reageren
Oud 12-04-2008, 14:29
zoemzoem
zoemzoem is offline
Je kunt via alles besmet raken, idd via mascara of lenzen, maar ook via de handdoek waaraan je je handen hebt afgedroogd.

Heb je pijn, jeuk en/of zitten je ogen dichtgeplakt? Hoe lang duurt het steeds? Ben je verkouden?

Bij een gewone bacteriele/virale ontsteking is het niet schadelijk om niets te doen, omdat zoals je opticien ook al zei, het vanzelf overgaat (vaak binnen een week per oog per ontsteking). Er zijn zelden complicaties.
Oud 12-04-2008, 16:10
duivelaartje
duivelaartje is offline
Ohw, die handdoek zou dan wel weer kunnen.

Ik heb geen pijn en jeuk, maar 's ochtends zit m'n oog dichtgeplakt. De 'dichtgeplakte ogen' duren steeds zo'n dag of 3 en na 5 dagen is er niets meer aan m'n oog te zien. Ik ben wel verkouden, al zo'n 2 weken. Ik kreeg m'n eerste oogontsteking toen ik ook keelontsteking had (maar die was viraal). Maar het fijn te weten dat het niet echt schadelijk is.
Met citaat reageren
Oud 13-04-2008, 20:02
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Je zou tot je naar de huisarts moet je ogen een of twee keer per dag schoon kunnen maken met een watje met uitgekookt water. Dan week je de korstjes een beetje los en ik vond het erg fijn tegen jeukende ogen.

Regels voor berichten