Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-04-2008, 14:18
Koreyca
Koreyca is offline
vandaag heb ik gehoord dat Inholland een hele slechte school is. (dat is trouwens niets nieuws voor mij), maar ook dat werkgevers een afgestudeerde aan inholland ziet als iemand met een mbo-niveau dan als iemand met een hbo diploma, omdat de lessen veel makkelijker zijn dan bv. op de hva.

Mijn vraag luid dan ook aan alle hbo'ers en exhbo'ers en alle anderen die er kennis van hebben onder jullie

In welke hbo-instelling (van welke stad) zit je? en wat zijn je positieve en negatieve ervaringen ermee?

Als je bent afgestudeerd, hoe snel ben je aan het werk gekomen en hoe beviel het je (m.a.w. ben je goed voorbereid op het ''echte'' werk)?????

rest mogen jullie aanvullen...................
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-04-2008, 17:31
T_ID
T_ID is offline
Over het onderwijs weet ik niet, maar twee kennissen die daar studeren klagen steen en been dat het organisatorisch en financieel-administratief een grote bende is bij InHolland.
Oud 01-04-2008, 19:34
Chris-Verhoeckx
Chris-Verhoeckx is offline
Mijn zus zit op die school en ze is er redelijk tevreden mee. (rechten 2de jaars overigens). Ze vindt wel dat haar resultaten redelijk laat op blackboard te zien zijn en dat leraren niet zo snel op je mailtjes antwoorden. Maar is dat niet bij bijna elke school?
Oud 02-04-2008, 14:43
SuperSanne
SuperSanne is offline
Mwah... ik ben een tijdje geleden een oud werkgever tegengekomen die vroeg wat ik nu aan het doen was. Ik vertelde hem dat ik nu HBO doe en hij vroeg een beetje ongemakkelijk: "InHolland?"

Dat zegt in mijn ogen wel veel... (ik doe gelukkig geen InHolland trouwens )
Oud 03-04-2008, 09:22
Gunkan
Gunkan is offline
Hogeschool Utrecht represent! Faculteit Educatie.

Ik ben eigenlijk best tevreden over de HU! Ze zijn in elk geval stukken beter dan acht jaar geleden, toen ik m'n eerste HBO opleiding afrondde. Ze zijn erg ver wat betreft het invoeren van ICT hulpmiddelen in het onderwijsproces en het werkt allemaal redelijk goed.

Tot nu toe eigenlijk geen echte klachten. Very good
Met citaat reageren
Oud 11-04-2008, 21:44
Verwijderd
Citaat:
Mijn zus zit op die school en ze is er redelijk tevreden mee. (rechten 2de jaars overigens). Ze vindt wel dat haar resultaten redelijk laat op blackboard te zien zijn en dat leraren niet zo snel op je mailtjes antwoorden. Maar is dat niet bij bijna elke school?
Dat van die mailtjes is bij elke school wel hoor. Heb klasgenoten bij mij in de klas zitten die voor elk klein vraagje een mailtje sturen en te lui zijn om dingen zelf uit te zoeken. Op een gegeven moment reageert de leraar helemaal niet meer.

Zeg niet dat dat bij jou zus het geval is trouwens.

En qua dat blackboard. Idem hier. Zit trouwens op het Saxion.
Met citaat reageren
Oud 14-04-2008, 15:34
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Over het onderwijs weet ik niet, maar twee kennissen die daar studeren klagen steen en been dat het organisatorisch en financieel-administratief een grote bende is bij InHolland.
Mijn vriend heeft ook bij InHolland in Rotterdam gestudeerd, en precies hetzelfde verhaal. Organisatorisch en administratief was het een ramp, en over de opzet van het curriculum was hij ook niet echt te spreken. Te weinig contacturen met de docent, vage methodieken, etc.

Zelf zit ik bij Fontys, waar het gelukkig wat beter geregeld is. Het competentiegericht leren is helaas niet aan mij besteed, maar dat vind je tegenwoordig helaas overal. Dat is voor mij eigenlijk de enige grote tegenvaller.
Verder goede leraren, die altijd voor je klaar staan, en weinig rompslomp. Omdat ik op een kleine opleiding zit (tussen de tweehonderd en driehonderd studenten), kent iedereen elkaar, en dat geldt ook voor de leraren.
Reageren

Regels voor berichten