Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-04-2008, 18:01
meime
meime is offline
Hoi mensen,

Omdat ik veel last van acne heb vraag ik me af of (veel) water drinken nou echt bijdraagt aan een mooiere/zuivere/betere huid. Het lijkt me sterk dat je er een puntgaaf huidje van krijgt, maar ik bedoel meer of het de acnéklachten vermindert. Graag jullie ervaringen/bevindingen!

Groetjes,

Meike
Met citaat reageren
Oud 08-04-2008, 18:12
hahaha
hahaha is offline
Neen. Acné krijg je omdat dat zo genetisch is bepaald (en vaak erf je dat van familieleden). Natuurlijk, als je veel fruit en groenten eet en dan nog eens 3 liter water, dan zal je misschien wel enkele puistjes minder krijgen, maar je acné zal daardoor nooit verdwijnen.
Met citaat reageren
Oud 08-04-2008, 18:23
meime
meime is offline
Citaat:
Neen. Acné krijg je omdat dat zo genetisch is bepaald (en vaak erf je dat van familieleden). Natuurlijk, als je veel fruit en groenten eet en dan nog eens 3 liter water, dan zal je misschien wel enkele puistjes minder krijgen, maar je acné zal daardoor nooit verdwijnen.
Jammer! Heb je het zelf wel eens geprobeerd om veel water te drinken?
Ik hoop op nog meer ervaringen!

X Meike
Met citaat reageren
Oud 08-04-2008, 20:02
Fosca
Fosca is offline
Heb je de pil al eens geprobeerd?

Ik had zelf ook heel veel puistjes en sinds ik de pil (Yasmin) slik is daar niks van over. Nog geen littekentje Ik drink maar een paar glazen per dag (en nog geen eens water) eet niet heel erg gezond, slaap weinig en gebruik nooit reinigingsmiddelen voor m'n huid. Ik denk dus dat dat allemaal weinig helpt.

Ook als je niet aan de pil wil loont het toch naar de huisarts te gaan, er zijn ook andere middelen die werken en die je niet bij de drogist kan krijgen.
Oud 08-04-2008, 20:46
Verwijderd
Nee, helaas.
Ik las laatst dat het alleen tegen een kater helpt.
Met citaat reageren
Oud 09-04-2008, 09:08
kuik
kuik is offline
Citaat:
Nee, helaas.
Ik las laatst dat het alleen tegen een kater helpt.
zelfs dat niet.
maar toch is het belangrijk om voldoende water te drinken.
Oud 09-04-2008, 09:28
Verwijderd
Het lijkt me niet dat het superveel helpt tegen acné, maar genoeg vocht binnenkrijgen is sowieso goed (voor je huid).
Het lijkt me alleen niet dat je alleen maar water moet drinken. In vruchtensappen en thee enzo zitten ook dingen die goed zijn voor je lichaam en die je waarschijnlijk niet binnenkrijgt als je alleen maar water drinkt.

Ik weet niet of dat echt zo is, maar gevoelsmatig lijkt het me dus niet echt goed om voortaan alleen maar water te drinken
Met citaat reageren
Oud 09-04-2008, 09:50
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
zelfs dat niet.
maar toch is het belangrijk om voldoende water te drinken.

Tuurlijk helpt het wel tegen een kater. Als je uitgedroogd bent door alle alcohol, heb je zoveel meer hoofdpijn en beroerd gevoel, dan als je er veel water bijdrinkt en voor je gaat slapen nog even een liter drinkt...
Oud 09-04-2008, 10:47
kuik
kuik is offline
Citaat:
Tuurlijk helpt het wel tegen een kater. Als je uitgedroogd bent door alle alcohol, heb je zoveel meer hoofdpijn en beroerd gevoel, dan als je er veel water bijdrinkt en voor je gaat slapen nog even een liter drinkt...
ik weet het niet precies meer, maar op ons allereerste college in de introductieweek werd verteld dat een kater wordt veroorzaakt door de toegevoegde kleur-, geur- en smaakstoffen die in alcoholische drankjes zitten en niet door uitdroging en dat water alleen helpt tegen nadorst.
Oud 09-04-2008, 11:06
Fosca
Fosca is offline
Citaat:
ik weet het niet precies meer, maar op ons allereerste college in de introductieweek werd verteld dat een kater wordt veroorzaakt door de toegevoegde kleur-, geur- en smaakstoffen die in alcoholische drankjes zitten en niet door uitdroging en dat water alleen helpt tegen nadorst.
Als ik drie glazen water naar binnen giet voor ik ga slapen heb ik geen last van een kater en anders wel, het zal dus toch iets helpen.
Oud 09-04-2008, 11:29
Mara
Mara is offline
Citaat:
Misschien dat dat ook wel invloed heeft, maar het zorgt zeker ook voor uitdroging. Alcohol zorgt voor een remmende werking op de afgifte van ADH, anti diuretisch hormoon. Dat hormoon remt dus de vochtuitscheiding en houdt het vochtgehalte dus op peil. Als je alcohol dringt scheidt je lichaam dus meer vocht uit dan 'zou moeten' en krijg je uitdrogingsverschijnselen. Daar krijg je vervolgens de kater van.
Met citaat reageren
Oud 09-04-2008, 11:40
Verwijderd
Citaat:
do 03 apr 2008, 12:51
'Water alleen tegen kater'
LONDEN - Het drinken van veel water is alleen maar goed tegen een kater. Verder is het een illusie dat veel water drinken goed voor de gezondheid is. Het vormt eerder een gevaar. Dit stellen twee wetenschappers van de Universiteit van Pennsylvania.

Veel mensen in de westerse wereld denken dat het drinken van circa acht glazen water per dag voor bijvoorbeeld een gezondere huid zorgt of een goed middel is dat helpt bij een dieet of dat reinigend werkt onder de ledenen. Dat is volslagen onzin, aldus de wetenschappers. Er is geen enkel bewijs dat veel water drinken goed voor een mens is. Het is een misvatting en wordt bevorderd door bedrijven die mineraalwater willen verkopen.

In 1945 werd een medisch rapport gelanceerd dat stelde dat volwassenen 2,5 liter water per dag zouden moeten drinken, ongeveer een milliliter voor elke geconsumeerde calorie. Wat het rapport vervolgens beklemtoonde maar is genegeerd, is dat die hoeveelheid meestal al in de dagelijkse voeding voorkomt. Die misvatting is in de loop der jaren nog groter geworden door de gedachte dat voor de 2,5 liter water andere dranken zoals thee, koffie, frisdrank of bier niet meetellen. Dat is ook lariekoek, menen de onderzoekers Dan Negoianu en Stanley Goldfarth. Veel water is gevaarlijk bijvoorbeeld voor hardlopers die steeds vaker als gevolg van watervergiftiging ineenzakken. Het kan ook leiden tot een tekort aan zout in het lichaam, waarschuwen de Amerikaanse wetenschappers.

De Nederlandse drinkwaterbedrijven relativeren deze Amerikaanse bevindingen. Een mens moet nou eenmaal, afhankelijk van zijn gewicht en geslacht, vocht innemen, beklemtoonde donderdag woordvoerder Coen Sleddering van de drinkwaterbedrijven. Het gaat om circa 1,5 liter. Het beste vocht in Nederland voor iemands lichaam is drinkwater omdat het van goede kwaliteit is en er geen calorieën inzitten, aldus Sleddering van de Vereniging van Waterbedrijven in Nederland (Vewin).
Bron; Telegraaf
Met citaat reageren
Oud 09-04-2008, 13:03
kuik
kuik is offline
Citaat:
Misschien dat dat ook wel invloed heeft, maar het zorgt zeker ook voor uitdroging. Alcohol zorgt voor een remmende werking op de afgifte van ADH, anti diuretisch hormoon. Dat hormoon remt dus de vochtuitscheiding en houdt het vochtgehalte dus op peil. Als je alcohol dringt scheidt je lichaam dus meer vocht uit dan 'zou moeten' en krijg je uitdrogingsverschijnselen. Daar krijg je vervolgens de kater van.
aah dat is idd een logische verklaring.

even ontopic weer:
vroeger had mijn broer ook veel last van acne en hij kreeg daarvoor een speciale creme op doktersvoorschrift dat heel goed helpt, misschien is dat een idee? of anders de pil idd. ik denk niet dat water veel helpt.
Oud 09-04-2008, 13:59
duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
Kater wordt versterkt door de toegevoegde stoffen. Dus als je het kort door de bocht zegt kun je dus beter bier drinken dan breezers, want daar wordt je kater 'minder erg' van.
Met citaat reageren
Oud 09-04-2008, 14:05
Verwijderd
Citaat:
Het lijkt me niet dat het superveel helpt tegen acné, maar genoeg vocht binnenkrijgen is sowieso goed (voor je huid).
Het lijkt me alleen niet dat je alleen maar water moet drinken. In vruchtensappen en thee enzo zitten ook dingen die goed zijn voor je lichaam en die je waarschijnlijk niet binnenkrijgt als je alleen maar water drinkt.

Ik weet niet of dat echt zo is, maar gevoelsmatig lijkt het me dus niet echt goed om voortaan alleen maar water te drinken
Dan klopt je gevoel niet. Idealiter moet je je voedingsstoffen uit je eten halen en niet uit fruitsap, dat is gewoon gezonder omdat er in een heel stuk fruit vanalles zit dat er in de sap niet meer in zit. Uit thee mis je niet echt iets, je lichaam heeft bijvoorbeeld de ''kalmerende stofjes'' uit kamille echt niet dagelijks nodig. Gewoon goed eten + juist zo min mogelijk dan andere dingen dan water, is het gezondste.

OT: genoeg drinken is wel goed voor je huid (goede vochtbalans, schonere poriën, minder grauw, etc) maar tegen acné zal het niet helpen. Wellicht dat de acné wel iets erger is als je echt te weinig drinkt, omdat dan alle afvalstoffen niet goed afgevoerd kunnen worden.
Met citaat reageren
Oud 09-04-2008, 16:53
Verwijderd
Citaat:
Bron; Telegraaf
Ja, dat artikel bedoelde ik!
Met citaat reageren
Oud 11-04-2008, 11:58
RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Ik denk dat het probleem van acne vaak in eten zit. Ik heb weinig last van puisten maar als ik vet eet ( noten, etc. ) dan krijg ik er wel last van. Daarnaast is het handig voldoende te slapen en je gezicht vaker te wassen. Ik heb eens gehoord dat koud water dat het beste doet, of het klopt weet ik niet.

En ik ben te lui om het op te zoeken.
Oud 11-04-2008, 15:27
hahaha
hahaha is offline
Citaat:
Ik denk dat het probleem van acne vaak in eten zit. Ik heb weinig last van puisten maar als ik vet eet ( noten, etc. ) dan krijg ik er wel last van. Daarnaast is het handig voldoende te slapen en je gezicht vaker te wassen. Ik heb eens gehoord dat koud water dat het beste doet, of het klopt weet ik niet.

Jij hebt het dan over puisten en velen zullen daar wel last van hebben. Als jij dan minder vet gaat eten, verdwijnen je puisten en krijg je er geen meer bij.

Bij mensen met acné helpt dat niet. Eet bijna nooit frietjes en die andere zever, drink 2l per dag, sport genoeg, eet 2 stuks fruit per dag + groenten,... en heb last van acné. Wel is het zo dat als ik iets vettigs eet, er meer kans is dat er nog een puist bij komt, maar of ik nu heel gezond eet of niet, ik blijf er last van hebben.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2008, 15:54
Verwijderd
Net als de rest heb ik niet het idee dat veel water drinken helpt tegen puistjes/acné/een zuivere huid. Was het maar zo simpel... De pil hielp wel. Dat zou je kunnen proberen (desnoods Diane 35, die is er ook speciaal voor bedoeld).
Met citaat reageren
Oud 11-04-2008, 21:44
Krabs
Krabs is offline
Citaat:
Bron; Telegraaf
Oud 11-04-2008, 22:41
zoemzoem
zoemzoem is offline
Citaat:
De pil hielp wel. Dat zou je kunnen proberen (desnoods Diane 35, die is er ook speciaal voor bedoeld).
Het schijnt dat Microgynon net zo goed tegen acne werkt als Diane 35, alleen is de eerste een lichtere pil, met dus minder bijwerkingen.

Citaat:
Het aloude misverstand Je krijgt geen puisten/acne van verkeerd eten, tenzij je allergisch bent (voor bv varkensvlees/chocolade).
Je kunt wel van chocolade/chips/vet eten puistjes krijgen, maar dat is dan omdat je het vaak met je handen eet en je vervolgens met je handen (onbewust) aan je gezicht gaat zitten waardoor je je poriën verstopt.
Je gezich na dit soort moment wassen is idd handig, maar je moet het ook weer niet al te vaak doen, dat is ook niet goed voor je huid.
Over het koude water: volgens mij is het handig je gezicht eerst met lauw water te wassen, zodat het dan echt schoon kan worden en vervolgens met koud water, zodat je poriën zich sluiten.
Oud 11-04-2008, 22:57
Verwijderd
Citaat:
Was dat die 'anti-kater-cursus' van zo'n maffe studentenvereniging waarbij je zo'n vies drankje moest samenstellen en wat alleen maar neerkwam op reclame maken voor die vereniging? Die kregen wij ook al.
Met citaat reageren
Oud 12-04-2008, 07:57
Verwijderd
Citaat:
Het schijnt dat Microgynon net zo goed tegen acne werkt als Diane 35, alleen is de eerste een lichtere pil, met dus minder bijwerkingen.
Ik denk dat dat per persoon verschilt dan...van Microgynon kreeg ik (veel) meer puistjes/acné. Ik heb altijd gedacht dat Microgynon lichter was, huisartsen schrijven die pil iig vaak als eerste voor. Diane35 wordt over het algemeen alleen voorgeschreven als iemand veel last heeft van puistjes/acné, omdat het daar in eerste instantie een medicijnen voor is, de bijwerking is dat het werkt als anticonceptie, precies andersom dan bij de rest van de pillen dus.

Yasmin hielp bij mij trouwens ook wel aardig, al merkte ik dat pas toen ik er mee stopte...
Met citaat reageren
Oud 12-04-2008, 14:38
Apomes
Apomes is offline
Citaat:
Je gezich na dit soort moment wassen is idd handig, maar je moet het ook weer niet al te vaak doen, dat is ook niet goed voor je huid.
Over het koude water: volgens mij is het handig je gezicht eerst met lauw water te wassen, zodat het dan echt schoon kan worden en vervolgens met koud water, zodat je poriën zich sluiten.
Hoe vaker je je gezicht wast hoe meer je gezicht uitdroogt en tes te meer talgproductie er op gang komt om de vochtbalans op pijl te houden (==> meer puisten)

Lauw water is het beste, als je veel ontstekingen hebt iets kouder maar niet KOUD. Koud water zorgt ervoor dat je ontstekingen iets minder worden, Wat je ook kan doen is een paar ijsblokjes in een zakdoekje doen en deze 2 à 3 keer per dag gedurende 2 minuten op je puisten houden zodat de ontsteking minder is.

En poriën kunnen zich niet sluiten of openen (zoals vapazone), je poriën laten sluiten kan je alleen door te exfolieren
Oud 13-04-2008, 20:58
kuik
kuik is offline
Citaat:
Was dat die 'anti-kater-cursus' van zo'n maffe studentenvereniging waarbij je zo'n vies drankje moest samenstellen en wat alleen maar neerkwam op reclame maken voor die vereniging? Die kregen wij ook al.
nee dit was door een professor van de faculteit der geneeskunde hahaha
blijkbaar heb ik het allemaal maar half onthouden, het was dan ook in de introductieweek de dag na een mooi feestje.
Oud 17-04-2008, 18:02
Maara070
Maara070 is offline
Ik moet eerlijk seggen.. nu ik over dit onderwerp nadenk..
de laaste 2/3 weken drink ik echt 4-5 koppe groene thee op een avond
en ik merk eigenlijk sinds die tijd geen puistjes ofzo in me gezicht
had er ook vaak genoeg last van..
zou het toeval zijn?
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten