Zeer matige enquete. Ik zal een aantal fouten aanstippen:
-De Joden en Palestijnen zijn niet met elkaar in conflict. Het zijn natuurlijk Israëliërs en Palestijnen. Joden is een radicaal verkeerde term die de plank totaal mis slaat.
-'is het grondgebied eerlijk verdeeld' is een subjectieve en vrijwel niet relevante vraag. Er ligt een conflict met 50 jaar historie van geweld over en weer erin. Zoals ik op subforum N&A uitgebreid betoogd heb is het oneerlijk en ronduit clueless om vragen van goed en slecht te stellen.
-Dit is (behalve voor de extremisten onder de Palestijnen) geen religieus conflict. Vraag 2 kan dus geschrapt worden.
-De vierde vraag is onvolledig. Ik had het liefst 'teveel' gestemd. Zie tevens de post van Gatara op N&A waarin ze aantoonde dat met Nederlands en Deens hulpgelden door de Palestijnen propaganda voor terreur gemaakt wordt.
-De vijfde vraag is slecht geformuleerd. Het gaat helemaal niet over de gazastrook. Men moet om goed geïnformeerd te zijn alles weten. Israël, west bank en gazastrook. Dat, plus de historie, en de conflicten en rol van omliggende landen, om een goed beeld te kunnen vormen. Ook is het niet de taak van 'Nederland' (definieer? de overheid?) om mensen te informeren.