Citaat:
Gebruik jij nog veel Brycanyl? Van luchtwegverwijders kan je namelijk kramp krijgen 
|
Ik heb de laatste 3 maanden helemaal geen Brycanyl gebruikt, dus daar ligt het niet aan. (Ik wist trouwens niet dat dat ook voor kramp kon zorgen!)
Citaat:
Hoe je moet rekken zou ik niet weten maar in principe zou masseren in de richting van je hart net zo goed moeten werken als rekken.
|
Masseren helpt wel een beetje, maar dan vooral als de ergste kramp is weggezakt. Dat dat richting je hart moet, wist ik niet. Dat zal ik de volgende keer eens proberen.
Citaat:
Magnesiumtabletten, (...)
|
Wat ik me afvroeg: kan het kwaad om magnesiumtabletten of iets dergelijks te slikken, als het
niet door een tekort aan die stof ligt? Oftewel: hoe erg is het als je te veel magnesium binnenkrijgt?
Citaat:
veel water drinken, spieren niet te hard inspannen (vooral als ze vermoeied zijn ze volledig uitrekken en er veel kracht op zetten kan leiden tot krampen => zie kastvoorbeeld), je goed opwarmen bij het sporten, geleidelijk aan in het zwembad stappen ; temperatuurverschil kan zoiets ook opwekken ..
|
Veel water drinken probeer ik intussen te doen, maar dat lijkt nog niet direct echt te helpen. Ik doe tegenwoordig aan inzwaaien, zodat mijn spieren al warm zijn voor ik begin met de training (dit deed ik eerst nooit; dit gaf toen nooit problemen). Het enige wat niet kan is geleidelijk aan het zwembad in: de training begint en dan duik je erin en begin je aan het inzwem-programma (wat dus nog rustig is, om je spieren warm te maken en je lichaam te laten wennen aan het water).
Het niet te hard inspannen van de spieren gaat wel, tot ik heel fanatiek een bepaalde opdracht uit wil zwemmen, of bijvoorbeeld een wedstrijd heb waarbij ik fanatiek zwem. Dan gebruik ik mijn benen behoorlijk fel en zet ik dan ook stevig af tegen de kant. Vaak zijn dat ook de momenten waarop de kramp begint (maar niet altijd).