Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-05-2008, 13:48
meime
meime is offline
Hoi hoi,

Graag zou ik een vegatest doen, maar ik kan er geen 1 in de regio Leiden/Den haag vinden. Kennen jullie misschien een kliniek in die regio?
En nu ik toch bezig ben, wat zijn jullie ervaringen met een vegatest?

Hoop van jullie te horen!

Liefs,
- Meike
Met citaat reageren
Oud 20-05-2008, 20:47
Lauwie101
Lauwie101 is offline
wat is een vegatest?

Edit: ik weet dat ik ut kan opzoeken, maar daar ben ik vandaag ff te lui voor *examens*.
Met citaat reageren
Oud 21-05-2008, 17:48
Verwijderd
Met dank aan google: http://www.lemmensarts.nl/ en http://www.nelvanderharst.nl/
Met citaat reageren
Oud 21-05-2008, 21:38
Bloem
Bloem is offline
Ik vind het een beetje twijfelachtig en dubieus klinken
Met citaat reageren
Oud 22-05-2008, 09:01
Verwijderd
Ik ook, het lijkt me daarom ook een beetje zonde van het geld, gezien het feit dat het allemaal vrij prijzig is... Maar goed, iedereen moet natuurlijk zelf weten wat ie wel/niet doet.
Met citaat reageren
Oud 22-05-2008, 22:03
Martiño
Martiño is offline
Wordt zoiets vergoed door de verzekering?
Oud 23-05-2008, 10:58
Bloem
Bloem is offline
Vegatest
De Vegatest Het Vega test apparaat is een veel gebruikt apparaat in deze praktijk. Het is een weerstandsmeter, waarbij in een wabe ampullen worden geplaatst.
Dit is dus een meetkring: een meetelektrode die via de weg van de minste weerstand door het lichaam, via een handelektrode weer naar het Vega test apparaat gaat.
Het cruciale punt in de test is de stoorcontrole. Dit is de voorwaarde om te kunnen testen. Wij brengen een stof in de meetkring, waarvan wij weten dat deze bij iedereen een storende (ontladende) werking heeft (bv, Arsenicum,batterij,suiker). Indien er nu een normale fysiologische respons plaatsvindt, komt de waarde maar tot 60 in plaats van de op dit punt vastgestelde uitgangswaarde van 90 SE. Een goede stoorcontrole geeft aan dat het gekozen punt een goed meetpunt is. Het punt is een goede representant van het regulatiegebeuren in het lichaam. Hebben wij een goede stoorcontrole op een bepaald punt, dan is dit ons meetpunt in de verdere test.
Een bruikbare hypothese voor het fenomeen van de verlaging van de uitgangswaarde, wanneer een orgaan ampul in het meetkring wordt gebracht, is dat de frequentiesterkte van de orgaanampul sterker is dan de orgaan frequentie van de patiént als dit orgaan ziek is.
Een ziek orgaan geeft disharmonische trillingen die altijd zwakker zijn dan de harmonische trillingen van een gezond orgaan. De ampul met een harmonische trilling van een gezond orgaan zal het betreffende zieke orgaan verbeteren en wij zien dan dat de huidweerstand weer verhoogd wordt, aan de verlaging van de wijzer.

Het is een methode met vele mogelijkheden en is in handen van ervaren testers een betrouwbaar methode.

Een boel bla bla en interessante woorden, maar je moet wel heel goed lezen om te snappen wat ze nou echt doen.

Ik bedenk me net, ik geloof dat ik een keer zoiets gedaan heb, op aanraden van een reguliere arts nog wel. Ik moest een dingetje vasthouden en dat mat iets. Uiteraard sloegen die waardes helemaal door en uiteraard moest ik op een suikervrij, gistvrij, koemelkvrij, caffeinevrij en bedenkhetmaarvrij dieet. Het hielp ook niks, dus ik ben er op den duur maar weer mee gestopt.

[Edit] Oh, ik heb ook niet goed gelezen, komt het er nou op neer dat je een "ampul" met "goede trillingen" vast moet houden zodat die je zieke organen kan versterken?
Met citaat reageren
Oud 23-05-2008, 11:10
Martiño
Martiño is offline
Dat zulke dingen bestaan, tja. Misschien helpen ze wel in sommige gevallen?

Maar dat de zorgverzekeringen dit blijkbaar vergoeden vind ik niet kunnen, daar wil ik geen premie voor betalen. Sowieso doet zo'n reguliere arts die alternatief genezer is geworden me (misschien onterecht) te veel aan Sylvia Millecam-achtige praktijken denken.

Laatst gewijzigd op 23-05-2008 om 11:56.
Met citaat reageren
Oud 23-05-2008, 11:24
Bloem
Bloem is offline
Placebo effect, I suppose.

Nouja, mensen met een erg uitgebreide aanvullende verzekering zijn vaak ook (voor een deel) verzekerd voor alternatieve geneeswijzen, wellicht dat dit daar dan ook onder valt. In de basisverzekering zul je het niet terugvinden.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten