Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-04-2008, 16:15
salome90
salome90 is offline
Bij mij op school is een schoolexamen gestolen en aan een deel van de leerlingen verkocht. Moet ik ze verlinken of niet? Denk eraan: degenen die de SE van te voren hadden onterecht hoge cijfers waardoor het gemiddelde cijfer van de klas ook redelijk hoog was. De nomering is hierdoor niet aangepast. Leerlingen die hard gewerkt hebben voor een goed cijfer hebben hierdoor misschien een lager cijfer gekregen dan ze verdienen. Het verschil in het examencijfer tussen de beste die de SE niet van te voren had (7.3) en de laagste die het wel had (8.6) is heel groot. Ik vind dit eigenlijk te onrechtvaardig om ongemeld te laten.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-04-2008, 16:18
Vinniebar
Vinniebar is offline
Citaat:
Ik vind dit eigenlijk te onrechtvaardig om ongemeld te laten.
Waarom dan nog de vraag hier posten?
Met citaat reageren
Oud 19-04-2008, 16:20
salome90
salome90 is offline
Omdat ik mijn klasgenoten ook niet wil verlinken (en een slechte naam krijgen)
Met citaat reageren
Oud 19-04-2008, 16:22
Vinniebar
Vinniebar is offline
Je kan 't toch ook anoniem doen...
Met citaat reageren
Oud 19-04-2008, 20:17
Gunkan
Gunkan is offline
Dat en kom op zeg, het is na je eindexamen! Het zijn je klasgenoten niet meer.

En wat was het spreekwoord ook al weer? Friends don't let friends do stupid stuff... Als het echt je vrienden waren geweest, dan had je wel geprobeerd ze tegen te houden met die fraude.

Screw them, geef ze aan. Het getuigt van integriteit aan jou kant. De enige mensen bij wie je een slechte naam krijgt, is de mensen die graag frauderen. Wel, die wil je sowieso niet in jou kamp hebben
Met citaat reageren
Oud 19-04-2008, 22:38
tonio
tonio is offline
Ook nog verkopen, zielig!
Met citaat reageren
Oud 19-04-2008, 23:18
Chris-Verhoeckx
Chris-Verhoeckx is offline
Als het goede vrienden waren zou ik ze zeer zeker niet verraden. Als het gewoon vage klasgenoten zijn zeker wel.
Oud 20-04-2008, 11:26
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Omdat ik mijn klasgenoten ook niet wil verlinken (en een slechte naam krijgen)
En? Ze hadden toch ook geen problemen mee om te betalen (!) om iets illegaals te doen om jouw cijfer omlaag te halen.

Mensen die bereid zijn tot examenfraude zijn toch de falers van later, dus het levert niets op om die te vriend te houden. Sterker nog, ze geven jou niet de schuld. Zij pleegden fraude en werden vervolgens ontdekt. Hun probleem.

Ze mogen nog blij zijn als ze een één krijgen. Op de universiteit word je zonder pardon van de opleiding gegooit en een jaar lang uitgesloten van deelname als je fraude (of plagiaat) pleegt. Dan verlies je als straf dus feitelijk € 1500 en twee jaar van loopbaan. Plus nog andere lelijkheden. Kijk maar naar die studenten die hoge ogen gooit bij Verdonk in ToN. Heel toevallig bracht de universiteit Leiden op het moment dat zij haar grote promotieoptreden ging doen het nieuws naar buiten dat ze zesmaal op een rij tentamenfraude had gepleegd. Dag reputatie.
Oud 20-04-2008, 16:44
Dysmorphofobist
Dysmorphofobist is offline
Misschien had je als forumnaam beter 'Judas' kunnen kiezen.
Met citaat reageren
Oud 20-04-2008, 18:33
Gunkan
Gunkan is offline
Bwahaha!

Wacht... Foei, da's niet aardig

Met citaat reageren
Oud 21-04-2008, 21:52
salome90
salome90 is offline
Citaat:
Misschien had je als forumnaam beter 'Judas' kunnen kiezen.
hoho! ik heb nog niks gedaan
Met citaat reageren
Oud 22-04-2008, 01:38
wutang
wutang is offline
Als je echt denkt dat het jou eindcijfer zal beinvloeden en je hebt het hard nodig zou ik het doorgeven.

Als je het toch al gehaald heb, waarom de moeite nemen. Die mensen lopen vanzelf wel een keer tegen de lamp.
Oud 22-04-2008, 05:01
Gunkan
Gunkan is offline
Of niet en ze kunnen maar beter vroeg leren dat misdaad niet loont.
Met citaat reageren
Oud 22-04-2008, 12:20
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
hoho! ik heb nog niks gedaan
Stoor je niet aan hem. Elders op het forum betoogde hij voor roekeloos rijgedrag en het riskeren van het leven van medeweggebruikers. Examenfraudeurs steunen die ten koste van hun medeleeringen hun cijfer opkrikken kon er ook allemaal nog wel bij, dus wat dat betreft, hecht daar niet teveel waarde aan.

Overigens is het grappig dat alleen falers die leugen en bedrog nodig hebben om ergens te komen, in de regel omdat ze te stom of lui zijn om er op eigen kracht te komen, ooit kreten als judas etc gebruiken. Soort van zelfrechtvaardiging.
Oud 22-04-2008, 14:08
Gunkan
Gunkan is offline
Dat vind ik nou echt een matennaaierige opmerking T_ID!

Hebben ze bij mij ook ooit geprobeerd te flikken.

Situatie: natuurkundeproefje met zo'n loopveer, over regelmatige golfbewegingen. Stelletje "populaire" lutsers gaat touwtje springen met die loopveer en mogen dus een nieuwe lappen omdat ie kapot ging. Gaan ze mij een matennaaier noemen omdat ik niet mee betaal. "Ja, want jij stond er ook bij!"...

Uhuh... Sure... Er bij staan is wat anders dan mee doen De meiden van dat groepje waren overigens de zogenaamd "lekkere" meiden, die met hun looks de "nerds" het werk voor zich lieten doen. Tekenend wel, voor wat T_ID net zegt
Met citaat reageren
Oud 22-04-2008, 22:21
Magican
Magican is offline
Hoeveel betaalt dat, zo'n baantje bij de Stasi?
Oud 23-04-2008, 00:42
Chris-Verhoeckx
Chris-Verhoeckx is offline
Erbij lappen die bitches.
Oud 23-04-2008, 06:15
Gunkan
Gunkan is offline
Niet goed genoeg Magican, want ik laat me omscholen tot docent... dus dat zegt wel iets
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten