![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
1.Mascara, oogpotlood 3.Heel snel 4.Voor de fun klooien: weet ik niet meer, echt dragen om mee naar buiten te gaan: 16 |
![]() |
|
1. Meestal wel
2. Bijna altijd poeder (zodat vlekjes een beetje verdoezelen), soms foundation als m'n huidje vlekkerig is, vaak mascara en soms oogpotlood 3. Als je de foundation ziet zitten en de ogen met teveel oogschaduw zijn opgemaakt 4. Volgens mij was ik 12 toen ik voor het eerst met mascara op school verscheen. |
![]() |
|
Verwijderd
|
1. gebruiken jullie make-up? Ja
2. zoja, wat voor make-up? Mascara, soms camouflagestift maar die helpt eigenlijk nooit 3. wanneer vinden jullie dat iemand te veel make-up op heeft? Ik vind foundation eigenlijk altijd te veel - je ziet het hoe dan ook. Alles wat te veel aangebracht is ook. Oogschaduw en lippenstift e.d. vind ik wel oke bij het uitgaan, maar overdag nogal overdreven. 't Moet eigenlijk gewoon natuurlijk blijven ![]() 4. wanneer droeg je voor het eerst make-up? Euh toen ik 14 was? Serieus, dan, daarvoor natuurlijk wel met vriendinnetjes geklierd met makeupkoffertjes enzo. |
![]() |
|
1. gebruiken jullie make-up? ja
2. zoja, wat voor make-up? altijd mascara, vaak eyeliner, soms lipgloss, oogschaduw, wenkbrauwpotlood, camouflagestift tegen wallen 3. wanneer vinden jullie dat iemand te veel make-up op heeft? ogen en mond allebei heel opvallend, of zichtbare foundation 4. wanneer droeg je voor het eerst make-up? geen idee, 14 ofzo |
![]() |
|
Verwijderd
|
1. gebruiken jullie make-up?
Ja, sowieso altijd wanneer ik naar buiten ga of bezoek krijg. Als ik een hele dag alleen thuis zit natuurlijk niet. 2. zoja, wat voor make-up? Altijd eyeliner, mascara en bruin/koper-achtige oogschaduw (past bij mijn huidskleur ![]() Als ik uitga doe ik vaak nog wat lipstick of lipgloss op. 3. wanneer vinden jullie dat iemand te veel make-up op heeft? Als het hele gezicht een rare, onnatuurlijke kleur heeft, zoals oranje of grijzig (dat zie je ook steeds vaker). Geen make-up maar wel enorm lelijk: mensen die hun totale wenkbrauwen weghalen en dan met een potlood ergens op hun voorhoofd twee streepjes trekken ![]() 4. wanneer droeg je voor het eerst make-up? Met uitgaan vanaf mijn 14e denk ik. Ik begon het op school en werk te dragen vanaf mijn 16e. |
![]() |
|
Soms als ik colleges heb en er 's ochtends tijd voor heb. Of als ik zin heb om me op te maken voor 'n date. 2. zoja, wat voor make-up? Eyeliner en lipgloss. 3. wanneer vinden jullie dat iemand te veel make-up op heeft? Als 't er niet meer natuurlijk uitziet, vind ik 't al te veel ![]() 4. wanneer droeg je voor het eerst make-up? Waarschijnlijk toen ik 13 of 14 was.
|
De laatste tijd steeds minder. Met specialere dingen sowiso wel en anders alleen als ik zin heb. 2. zoja, wat voor make-up? Mascara, soms ook foundation+poeder 3. wanneer vinden jullie dat iemand te veel make-up op heeft? Als de hoeveelheid goed zichtbaar is, de kleur onnatuurlijk uit slaat en als je zo'n geplamuurd barbiepopeffect krijgt. Niet elk vlekje hoeft weg ![]() 4. wanneer droeg je voor het eerst make-up? Eh jaar of 15 gok ik.
|
1 Nee, heel soms maar
2 ik benadruk de onschuldigheid van mijn gezicht door weinig make-up op te doen dan. ik doe wat mascara en een beetje lichte oogschaduw op de ogen. 3 snel. ik heb vriendinnen die niet met make-up omgaan. ze doen dan te veel oogschaduw en oogpotlood op enzo. echt lelijk. 4 ik was toen eeh. 14?
|
Ja, als ik naar buiten ga. Als ik binnen blijf meestal niet. 2. zoja, wat voor make-up? Eyeliner (niet altijd). Mascara en camouflagestift spul van de HEMA uit zo'n potje. Hoewel dat eigenlijk meer foundation is gebruik ik het alleen voor vlekjes. 3. wanneer vinden jullie dat iemand te veel make-up op heeft? Als je het heel duidelijk ziet. Teveel foundation ofzo wordt altijd heel lelijk, neppe huidskleur en textuur, bah. Teveel zwart om de ogen is ook niet mooi. 4. wanneer droeg je voor het eerst make-up? Pff... Echt naar buiten 14 denk ik?
|
1. Ja, eigenlijk elke dag wel.
2. Alleen eyeliner en een beetje mascara. 3. Ik vind foundation al teveel, meestal zie je dat wel zitten en dan krijg je zo'n onnatuurlijke huid. Zoveel mascara en eyeliner dat je ogen helemaal zwart zijn, vind ik teveel. Ook rare, opvallende kleuren oogschaduw, zoals paars of oranje of gewoon te veel van blauw of groen. En lipstick hoeft van mij ook niet. 4. Rond m'n 15e/16e denk ik. Toen droeg ik meer dan nu en had ik naast mascara en eyeliner altijd blauwe of groene oogschaduw op. |
![]() |
|
Nee. Heel soms, maar eigenlijk nooit. 2. zoja, wat voor make-up? 3. wanneer vinden jullie dat iemand te veel make-up op heeft? Als diegene er lelijker van wordt, ipv mooier 4. wanneer droeg je voor het eerst make-up? Ik denk 14 ofzo, maar dat was niet echt serieus.
|
1. Ja, als ik de deur uit ga. Niet als ik de hele dag thuis zit of ga sporten ofzo.
2. Mascara, oogpotlood en concealer (voor die leuke blauwe kringen...). 3. Als het lelijk wordt.. Bv als je echt een rand van de foundation ziet op de kin.. Gezicht is bruin en hals spierwit.. 4. Ik dacht rond een jaar of 16.
|
Ja 2. zoja, wat voor make-up? Oogschaduw (lichtbruin en als ik uitga meestal paars), mascara, oogpotlood & licht lipgloss (héél soms foundation). 3. wanneer vinden jullie dat iemand te veel make-up op heeft? Als iemand teveel foundation opheeft, waardoor het net een masker lijkt. En ik vind getekende wenkbrauwen ook te ver gaan. 4. wanneer droeg je voor het eerst make-up? Toen ik een jaar of 12 was.
|
Praktisch nooit, alleen bij (heel) speciale gelegenheden. 2. zoja, wat voor make-up? Mascara, soms ook oogpotlood en oogschaduw 3. wanneer vinden jullie dat iemand te veel make-up op heeft? Wanneer iemand oranje ziet van de foundation/ poeder oid en als het er gewoon (te) onnatuurlijk uitziet. 4. wanneer droeg je voor het eerst make-up? Op m'n 13e geloof ik, toen was ik wel fanatiek met laaagen make-up opsmeren enzo.. Dat is in de loop der jaren (gelukkig) steeds minder geworden, nu draag ik al zeker twee of drie jaar haast nooit meer make-up. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ja, niet dagelijks maar doorgaans wel. 2. zoja, wat voor make-up? Foundation, poeder, oogpotlood, mascara voor een speciale gelegenheid kan daar oogschaduw of lippenstift bijkomen 3. wanneer vinden jullie dat iemand te veel make-up op heeft? Als iemand duidelijk zichtbare foundation (in een verkeerde kleur) draagt. Als iemand haar ogen erg donker omlijst terwijl ze blond is en lichte wenkbrauwen heeft. (ik vind bruin of grijs dan wat mooier, subtieler) Als iemand te wild tekeer is gegaan met bijv blauwe oogschaduw. (ook moet je er jezelf prettig bij voelen, rode lippen gaan alleen als je ze met trots draagt) 4. wanneer droeg je voor het eerst make-up? Op mijn 16e |
![]() |
||
Citaat:
2. Uhm dat staat ook in het andere topic 'waarom make-up' -> mascara en oogpotlood, soms oogschaduw, foundation en blusher 3. Als duidelijk te zien is dat het geplamuurd is of als wimpers 5x zo dik zijn als dat ze normaal zijn.. ![]() ![]() 4. Toen ik 14 was.
|
Ja, dagelijks 2. zoja, wat voor make-up? cover-up stick, foundation, oogschaduw, mascara, blusher en soms oogpotlood. 3. wanneer vinden jullie dat iemand te veel make-up op heeft? Als de foundation een nieuwe laag op het gezicht lijkt te zijn. 4. wanneer droeg je voor het eerst make-up? 12, want dat was hip ![]()
||
Citaat:
Van alle andere producten (lippenstift, oogschaduw, mascara, oogpotlood, etc.) is het juist de bedoeling dat je het ziet zitten. Hoewel je ook een natuurlijk make-up aan kan brengen, vind ik het dus echt niet erg als je ziet dat iemand blauwe oogschaduw op heeft.
|
1. gebruiken jullie make-up? Jupz
2. zoja, wat voor make-up? Oogpotlood, oogschaduw, lipgloss 3. wanneer vinden jullie dat iemand te veel make-up op heeft? als je aan iemand heeel duidelijk ziet of ze een dikke laag poeder ofzo op heeft 4. wanneer droeg je voor het eerst make-up? op mn 12e, ik was bijna 13
|
ja. 2. zoja, wat voor make-up? Wit poeder, zodat mijn huid mooi bleek en egaal is, en mascara, om mijn (blonde) wimpers zichtbaar te maken. Verder bijt ik op mijn lippen en knijp ik in mijn wangen om ze rood te maken, maar dat is geen make-up. 3. wanneer vinden jullie dat iemand te veel make-up op heeft? Als je het ziet zitten. 4. wanneer droeg je voor het eerst make-up? Geen idee. Heel lang geleden. |
![]() |
||
Citaat:
2. Mascara en blush, soms wat spullen om dingen te verbergen 3. Als je het écht kan zien dat alles nep is en als iemand way too much oogschaduw of eyeliner op heeft. 4. Op mijn vijftiende
||
![]() |
Citaat:
2. Is er persoonlijk, meestal is het gebruik van felle kleuren erger dan de hoeveelheid. 3. Rond mijn 13e/14e, pas vanaf mijn 18e gebruik ik pas wat vaker make-up. |
![]() |
|
![]() |
Ja 2. zoja, wat voor make-up? Foundation,Mascara,Oogpotlood,Lipgloss,Lipstick 3. wanneer vinden jullie dat iemand te veel make-up op heeft? Als het er te on-na-tuurlijk uitziet 4. wanneer droeg je voor het eerst make-up? Op mijn tiende begon ik met een beetje mascara en lipgloss, en op mijn twaalfde begon ik eingelijk alles wat hierboven staat te gebruiken. (zie nummer 2) |
![]() |
|
Heel soms 2. zoja, wat voor make-up? Spul voor onder mijn ogen, want ik heb soms nogal last van wallen. Soms mascara en/of oogpotlood. 3. wanneer vinden jullie dat iemand te veel make-up op heeft? Als je al meteen kan zien dat ze make-up ophebben, veel meer dan ze nodig hebben om er 'fatsoenlijk' uit te zien. 4. wanneer droeg je voor het eerst make-up? Ik geloof dat ik iets van 12-13 ofzo was toen ik stiekem ging klooien met de make-up van mijn moeder. Met make-up naar buiten, toen was ik 15.
|
![]() |
Survey of a student project from the Technical University of Berlin
We are interested in your experience in the cosmetic field. Therefore it would be helpful if you could spend 20 minutes of your time to fill out this survey. Certainly, all your information is handled discretely. http://www.unipark.de/uc/08Innowerkstatt1/22d1/ All participants can take part in a drawing of an I-Pod Nano. For that you can leave your mail address at the end of the questionary. Thank you very much for your participation! |
![]() |
|
Verwijderd
|
1) Ja, meestal (niet als ik ziek ben of de hele dag niemand zie of ga zwemmen etc).
2) Altijd zwarte mascara (anders vraagt met tien keer per dag of ik wel genoeg geslapen heb), meestal lichtbruin of zwart ogenpotlood en wat oogschaduw. Als ik uitga zet ik alles wat extra aan, maar verder doe ik niks speciaals. Heel soms een beetje coverstick, al helpt dat eigenlijk niet goed genoeg. 3) Als het er onnatuurlijk uitziet, als het iemand oud maakt of juist overdreven jong/popperig, als het te dik zit, foudation vind ik altijd lelijk, de meeste lipsticks ook. Lijntjes om lippen, getekende wenkbrauwen, oogschaduw tot aan de wenkbrauwen en zichtbare rouge hoeven van mij ook niet 4) Ik geloof rond mijn dertiende (brugklas). Daarvoor was het meer voor de gekkejen. |
![]() |
||
Citaat:
2 Ik gebruik alleen wat foundation voor donkere kringen en mascara meer niet. Ik hou wel van naturel. 3 Als ze het er heel dik op hebben gesmeerd! Lees: oogschaduw foundation eyeliner enz. 4 uhm toen ik 13 was! |
![]() |
|
2. zoja, wat voor make-up? 3. wanneer vinden jullie dat iemand te veel make-up op heeft? 4. wanneer droeg je voor het eerst make-up? 1: ja soms. Als ik er aan denk of er minder verlept uit wil zien. maar ik denk dat ik in 7 van de tien keer de deur uit ga zonder make-up. Voordeel van donkere wimpers, mascara is niet echt nodig. 2: Mascara, soms eyeliner, heeeeel soms camouflageprut ( voor als ik echt te fokking slecht geslapen heb en even wallen wil verdoezelen ![]() 3: Als het meer is dan mascara/verdere oog make-up. foundation vind ik maar raar. dat is voor in films en voor fotoshoots, niet voor anita van de hoek. 4: euh toen ik 13 was voor de gein, voor gewoon een jaar of 16/17 denk ik.
|
Verwijderd
|
1. Ja, ik gebruik regelmatig make-up
2. Meestal is dat oogpotlood + mascara, maar soms als ik meer tijd heb of er echt niet uitzie ook foundation en blush. 3. Ik vind dat iemand teveel make-up op heeft als het er onnatuurlijk uitziet 4. Ik droeg voor het eerst make-up tijdens feestjes en disco's in groep 8. Echt naar school enzo was pas later, op de middelbare school. |
![]() |
|
![]() |
ja 2. zoja, wat voor make-up? standaard mascara, meestal ook wel wat van labello, lippenstift of lipgloss. soms oogpotlood, soms oogschaduw, soms beide maar alleen als ik er zin/tijd voor heb dus niet elke dag. 3. wanneer vinden jullie dat iemand te veel make-up op heeft? niet mooi, zeker niet bij jonge meisjes. foundation/poeder vind ik altijd lelijk want 99% van de vrouwen brengt het niet goed aan en je ziet het altijd. 4. wanneer droeg je voor het eerst make-up? ik denk toen ik in de 1e of 2e van de middelbare school zat.
||
![]() |
Citaat:
![]()
|
Verwijderd
|
1. gebruiken jullie make-up? Ja
2. zoja, wat voor make-up? Bijna altijd mascara, soms camouflagestift als m'n gezicht er dramatisch uitziet. Als ik uitga, soms nog eyeliner of iets van glans op m'n ogen 3. wanneer vinden jullie dat iemand te veel make-up op heeft? Al vrij snel: vooral foundation vind ik over het algemeen heel lelijk, net als veel te gekleurde oogschaduw/lippenstift. Smokey eyes vind ik dan wel weer mooi, als het maar niet té is. Maar liefst zo neutraal mogelijk ![]() 4. wanneer droeg je voor het eerst make-up? Vanaf halverwege de middelbare school, de vierde ofzo? Toen geen mascara, maar camouflagestift om de puberpuistjes een beetje te verdoezelen. Mascara is er langzaam bijgekomen vanaf de zesde ofzo. Maar ik ben er nog een kluns mee en heb dus regelmatig het borsteltje in m'n oog... |
![]() |
||
Citaat:
1. Ja 2.mascara,blush,oog-potlood. 3.te veel kleur,lipstift en eyeshadow zelfde kleur. 4.ik was 12,ik had puisten jonge, niet normaal,-->foundation, (lees:kilo´s)
|
1. gebruiken jullie make-up? Nee
2. zoja, wat voor make-up? NVT 3. wanneer vinden jullie dat iemand te veel make-up op heeft? Als ik het duidelijk zie. Ik vind meestal subtiele make-up wel kunnen, maar ik heb nog nooit iemand ontmoet die het nodig had. 4. wanneer droeg je voor het eerst make-up? NVT
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lifestyle |
Make-up Rivka | 78 | 14-07-2012 10:08 | |
Liefde & Relatie |
Bleh, make-up! mmbouw92 | 52 | 10-08-2009 22:14 | |
Lichaam & Gezondheid |
jongens en make-up SimplyABoy19 | 50 | 17-05-2004 19:20 | |
Lichaam & Gezondheid |