Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-04-2008, 16:30
Idunarara
Idunarara is offline
Hoi, ik zit met vragen en antwoorden maar het is allemaal onhelder in mijn hoofd, dus misschien dat jullie het objectiever kunnen benaderen.

Ik heb nu een half jaar een relatie met mijn vriend en dat is heel erg leuk. We kunnen over alles praten, zijn helemaal gek van elkaar en ik ben echt verliefd.

Het punt is dat ik een vriend heb, sinds een half jaar nu ongeveer, waar ik een hele dubbele vriendschap mee heb. Hij had eerst een vriendin maar dat is nu zo'n twee maandjes uit en de laatste weken smsen we steeds meer en gaan we echt anders met elkaar om. Ik roep altijd wel dat het een geweldige jongen is en vind hem ook echt leuk, alleen staat het los van mijn vriend.

Ik heb echt een goede relatie, alleen ze vullen elkaar heel erg goed aan in wie ik ben en wat ik nodig heb waardoor ze heel goed naast elkaar kunnen bestaan op een of andere rare manier.

Ik wil mijn vriend echt niet kwijt maar ik kan die vriend niet loslaten, het is zo'n verleiding om maar weer te smsen of een beetje onschuldig met hem te flirten.

Ook voel ik me lichtelijk schuldig tegenover mijn vriend, ik doe praktisch gezien weinig mis, maar toch voelt het niet goed.

Heeft iemand tipsoftrucs?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-04-2008, 16:32
Kitten
Kitten is offline
Kiezen. En hou je aan die keuze. Je kan jezelf niet helpen te stoppen met twijfelen totdat je een van de twee duidelijk uit je hoofd zet. Maak dat ook aan de 'verliezer' duidelijk zodat hij niet probeerd er iets mee te doen.
Oud 08-04-2008, 17:20
metallica
metallica is offline
Ben je ook verliefd op die vriend van je? Want anders lijkt me er weinig aan de hand. Ik heb ook een vriend waar ik het vanaf het eerste moment heel goed mee kon vinden. We zien elkaar de laatste tijd maar heel weinig, maar toch zitten we perfect op één lijn en geef ik ook echt om hem. Daarnaast heb ik een vriend en hij een vriendin. En nee, die vinden dat niet helemaal geweldig. Ik heb zelf zo'n gevoel dat we elkaar daarom nog maar zo weinig zien, maarja. Maar wat ik wil zeggen is dat het in mijn geval gewoon pure genegenheid is, een vriend waar ik een speciale band mee heb en om geef. Om mijn vriendje geef ik op een hele andere manier en ik zou ook echt met heel mijn hart voor hem kiezen (als die keuze er zou zijn)

Als dat ook het geval bij jou is, is er toch niets om je druk over te maken? Als je ook echt daadwerkelijk tot de conclusie komt dat je verliefd op hem bent, dan is het pas een kwestie van keuzes maken...
Oud 08-04-2008, 23:31
Verwijderd
Verplaats je eens in die "gewone" vriend van je. Hij denkt dat hij gaat scoren, terwijl jij 'm aan het lijntje houdt en ik kan je vertellen dat dat erg vervelend is. Dus wees niet zo'n cocktease en vertel die vriend dat het nooit wat zal worden óf dump je huidige vriend en begin wat met die ander.
Met citaat reageren
Oud 09-04-2008, 07:08
llell
llell is offline
Feit is dat je binnen de Westerse beschaving maar met één man tegelijk kan zijn. Dus kiezen moet je sowieso. Flirten is in principe onschuldig zoals je al zegt, maar het gaat op een gegegeven moment steeds verder als dit gedrag beantwoord wordt. Dus kies voor 1 van de 2 voordat het uit de hand loopt, en hou jezelf in de hand als je met de ander bent.

Qua keuze zou ik zeggen je eigen vriend.
A. ik krijg niet echt het idee dat je superverliefd bent op de 'gewone' vriend
B. misschien zou een relatie tussen jou en die andere vriend helemaal niet werken. Dat is een onbekende factor. Met je eigen vriend weet je nu dat het goed zit.
C. grote kans dat de vriendschap tussen jou en je huidige lover geen stand houdt als je er met je 'gewone' vriend vandoor gaat.

gewoon even wat praktische overwegingen
Met citaat reageren
Oud 09-04-2008, 07:50
stout!
stout! is offline
Citaat:
Feit is dat je binnen de Westerse beschaving maar met één man tegelijk kan zijn.
Dit in tegenstelling tot Oosterse beschavingen waar vrouwen lekker rond kunnen rommelen ?
Oud 09-04-2008, 10:06
Verwijderd
Bovendien is het niet per se waar. Sociaal geaccepteerd is het niet, maar ik 'ken' een triootje - vrouw met twee mannen, mannen hebben samen niks - die het er voor over hebben..
Met citaat reageren
Oud 09-04-2008, 11:27
SiemdeCyper
SiemdeCyper is offline
Citaat:
B. misschien zou een relatie tussen jou en die andere vriend helemaal niet werken. Dat is een onbekende factor. Met je eigen vriend weet je nu dat het goed zit.

gewoon even wat praktische overwegingen

Dat ja, het is makkelijk om een spanning te creeeren met een vriend, als je zelf bezet bent. Dat maakt het gewoon erg spannend, terwijl het wellicht totaal niet werkt met hem als je een relatie zou hebben. Het is leuk om te flirten, en dat raak je niet zomaar kwijt als je een relatie hebt. De verleiding is dus erg groot. Ik zou lekker bij je huidige vriend blijven en je geest niet laten verdoezelen door spannende, misschien niet gefundeerde emoties.
Met citaat reageren
Oud 09-04-2008, 18:23
llell
llell is offline
Citaat:
Dit in tegenstelling tot Oosterse beschavingen waar vrouwen lekker rond kunnen rommelen ?
dat hoor je me niet zeggen + irrelevant
Met citaat reageren
Oud 09-04-2008, 18:59
igfy
igfy is offline
Misschien sms en flirt je wel de hele tijd met die vriend van je omdat je de spanning uit het begin van de relatie mist. Als je je relatie wat spannender zou maken, moeite voor elkaar blijven doen oid, zou het gevoel dan over gaan?

Ik gooi maar een balletje op trouwens, weet namelijk niet of je echt verliefd bent op die gewone vriend of dat het gewoon alleen je gedrag maar niet je gevoel is...
Oud 10-04-2008, 08:57
Volk
Volk is offline
Vertel je vriend dat je met een ander flirt en dat hoe je je daarover voelt (als je dat nog niet gedaan had). Dan is de spanning eraf en is het waarschijnlijk helemaal niet zo leuk meer. Bovendien, klinkt het niet alsof je de vriendschap niet kwijt wilt maar je flirt-object niet kwijt wil. Dus zou gewoon bij je vriend blijven als ik jou was.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2008, 09:35
Verwijderd
Citaat:
dat hoor je me niet zeggen + irrelevant
*gevoel voor humor aangeeft*
Met citaat reageren
Oud 10-04-2008, 18:31
SiemdeCyper
SiemdeCyper is offline
Citaat:
Vertel je vriend dat je met een ander flirt en dat hoe je je daarover voelt (als je dat nog niet gedaan had). Dan is de spanning eraf en is het waarschijnlijk helemaal niet zo leuk meer. Bovendien, klinkt het niet alsof je de vriendschap niet kwijt wilt maar je flirt-object niet kwijt wil. Dus zou gewoon bij je vriend blijven als ik jou was.
Lijkt me geen goed idee. Is ontzettend kwetsend voor de jongen waarmee ze iets heeft, waarbij, ondanks dat het om flirten gaat en dat niet zo heel boeiend is, het vertrouwen geschaadt wordt. Altijd praten is niet de oplossing. Dit is een strijd in haar eigen hoofd die ze snel moet oplossen, maar die naar mijn idee niet op tafel gegooid hoeft te worden.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2008, 18:43
Verwijderd
Citaat:
Met citaat reageren
Oud 10-04-2008, 21:13
Nienna*
Nienna* is offline
Is dat flirten wel zo "onschuldig"?
Want volgens mij dig jij die vriend wel.
Met citaat reageren
Oud 27-04-2008, 22:57
cabster
cabster is offline
dam we zijn allemaal dol op flirten..Maar als hij eens een sms lees van jou zal hij het niet zo leuk vinden. Dat kan het begin van het einde betekenen hehe
Met citaat reageren
Oud 28-04-2008, 11:30
Gabb
Gabb is offline
Je moet het uit je hoofd zetten.
Het is niet eens een dilemma want je krijgt geen 2 jongens voor jezelf.
Dus je moet maar eens gaan nadenken over wat je nu eigenlijk te kort komt, en jezelf eens goed aanpakken. Want er is niks om te overwegen.
Met citaat reageren
Oud 28-04-2008, 14:00
Verwijderd
2 - 1 = 1

Dat lijkt me het verstandigst. Kies. Tenzij je niets voelt voor die 'gewone vriend', dan moet je hem duidelijk maken dat het klaar moet zijn met het flirten en dat gewoon (vriendschappelijk) contact het hoogst haalbare is. Dan kies je ook voor je huidige relatie, maar verlies je niet per se een goede vriend - al vraag ik me af of het vriendschap is of meer een soort object waar je je op uit kunt leven met flirten.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten