Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-07-2008, 19:07
Klarijndemaan
Klarijndemaan is offline
Ik heb op Pinkpop een jongen, J., ontmoet waar ik veel mee om ben gegaan, we vonden elkaar leuk en hebben toen emailadressen uitgewisseld. Het was aanvankelijk een ONS maar we vonden elkaar toch leuker dan een avondje.

Eenmaal thuis hadden we veel contact en is hij hier een week later gekomen. Het was gezellig maar ik twijfelde vooralsnog een beetje. Een week daarna kwam J. weer en bleef hij ook slapen. Hetzelfde verhaal, ik vond het enerzijds leuk, anderzijds minder. Hij ging daarna op vakantie dus we zouden twee weken geen contact hebben. We hadden afgesproken dat als hij terugkwam, ik langs zou komen bij hem. Ik ben toen niet gekomen omdat ik daar enorm tegen opzag, ik wist toen nog niet of dat was omdat ik hem niet leuk genoeg vond of omdat ik gewoon zenuwachtig was. Achteraf weet ik dat ik hem niet leuk genoeg vond. J. baalde er wel van.
Ik heb hem eerlijk verteld hoe het zat, dat ik niet wist wat ik wilde etc.

Maargoed, nu heb ik zaterdag tijdens het uitgaan in een dronken bui (geen excuus ik weet 't) met een jongen gezoend. Ben nu een beetje in de war over die jongen. Ik heb het J. wel verteld. Hij reageerde vrij relaxt, wat ik toen een beetje vreemd vond aangezien hij vaker jaloers was en degene was die het meest wilde afspreken etc.

Maar, toen ging ik doorvragen en wat bleek; hij had die dag met een meisje gezoend. Die verder niks voor hem betekende. Dan denk ik bij mezelf, als iemand niks voor je betekent, waarom zoen je er dan mee? En dat klinkt dan weer heel hypocriet omdat ik het zaterdag zelf ook heb gedaan. Maar ik voelde voor J. niet meer dan voor die jongen. Ik had bovendien al eerder aangegeven dat ik niet wist wat ik wilde. Terwijl hij wel wist wat hij wilde, hij zei vaker dat hij mij gewoon wilde.
Ik werd er verder niet boos om, want ik had al aangegeven dat ik niks vasts wilde. En ja dan is het logisch dat hij ook z'n gang gaat.
Maar nu hoorde ik dus dat hij een aantal dagen voordat hij bij mij bleef slapen, met datzelfde meisje ook had gezoend. Daar werd ik heel boos om. En hij zegt maar, het stelde niks voor ik voelde er niks bij. Niet dat het verder ook maar iets uit zou moeten maken want ik zie verder niet zo veel meer in hem. Maar destijds nog wel dus dat vind ik vooral jammer, dat het toen was. Toen ik hem nog wel erg leuk vond.

Maargoed, nu is mijn vraag: Ben ik nu hypocriet?

Aan de ene kant kan ik me ook voorstellen dat ik misschien heel egoïstisch overkom omdat ik alles vanuit mijn gezichtspunt beredeneer. Maar ik begrijp gewoon niet waarom hij in de tijd dat het nog "goed" was, hij juist toen met een ander heeft gezoend. En al helemaal omdat ik nogal degene was/ben die de touwtjes in handen had/heeft..

Heb ik eigenlijk "geen recht van spreken?"
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-07-2008, 19:22
wallflower
wallflower is offline
Nee, je hebt geen recht van spreken. Je wilt niks met m, dus heb je er niks mee te maken. Als je verliefd op m was en iets met m wilde, dan zou je het vervelend mogen vinden, maar dan nog kun je hem niks verwijten. Op het moment dat hij met dat andere meisje zoende hadden jullie niks met elkaar en ook niet afgesproken dat jullie niets met andere mensen zouden doen.
Oud 17-07-2008, 19:30
Thee Muts
Thee Muts is offline
Tja, wat ik uit je verhaal begrijp, hebben jullie nooit echt een relatie gehad, maar is het vooral bij wat daten/afspreken gebleven. En omdat jij ook nog niet zeker was van wat jij wilde, zaten jullie toen in zo'n heerlijk onduidelijk grijs gebied. Kijk, zaten jullie toen al echt duidelijk in het begin van een relatie, dan is daarbij ook de verwachting dat je niet meer zoent of wat dan ook met een ander. Zit je echter nog niet in een relatie, dan heb je in principe nog de vrijheid om ook met anderen te zoenen. Of dat slim is met het oog op de mogelijke relatie waar je in gaat komen, is natuurlijk een afweging die ieder voor zich maakt.

Punt is dus dat hij in feite niks verkeerd heeft gedaan, omdat er nog niks 'bindends' was tussen jullie. Al zou ik het persoonlijk ook wel wat raar vinden dat hij zoent met een ander, terwijl hij wel ook enige hoop heeft dat het met jou wat gaat worden.
Jij zoende ook met een ander, maar jij wist toen al voor jezelf dat het met J. niks ging worden. Gevoelens even buiten beschouwing gelaten ben je hypocriet bezig ja. Jullie hebben allebei met iemand anders gezoend, terwijl jullie ook met elkaar aan het aftasten waren of er wat inzat of niet. Gevoelsmatig ervaar jij echter wel een verschil, omdat hij met een ander zoende, terwijl hij te kennen gaf interesse te hebben in een relatie met jou en jij met een ander zoende terwijl je al besloten had géén relatie met hem te willen. Gevoelsmatig snap ik jouw redenatie dus wel, maar om hier tegenover hem echt een punt van te maken, vind ik wel hypocriet ja. Bovendien, wat maakt het sowieso eigenlijk nog wat uit? Jullie hebben toch allebei al besloten niet voor een relatie te gaan?

Hm, ik heb er wel een beetje een lang lulverhaal van gemaakt, maar ik kreeg ook niet helemaal getypt wat ik eigenlijk zeggen wilde..

Edit: eigenlijk komt het dus gewoon neer op wat wallflower zegt
Oud 17-07-2008, 19:37
Klarijndemaan
Klarijndemaan is offline
Het was destijds wel het begin van een relatie. In de tijd dat hij dus met een ander gezoend heeft, hadden we beide het gevoel dat het wat zou worden. Hij gaf toen ook al aan dat hij in ieder geval wel een relatie wilde. Ik was toen ook nog vrij positief en heb toen ook wel aangegeven dat ik het wel wilde. Het is bij mij later omgeslagen, dus een aantal weken later. Toen zag ik het niet meer zitten.

Dus in de tijd dat hij met dat meisje heeft gezoend, was het meer dan afspreken en lichamelijk contact ofzoiets. Hij heeft 300 km heen en terug gereden om me te zien, en ik denk dat hij nog steeds wel wilt. Ik alleen niet.

Het gaat mij er vooral omdat ik het een beetje lastig vind, dat zijn gevoelens voor mij wel duidelijk waren en hij in die tijd toch met een ander heeft gezoend. Dat begrijp ik niet zo goed.
Met citaat reageren
Oud 17-07-2008, 19:49
Thee Muts
Thee Muts is offline
Citaat:
Het gaat mij er vooral omdat ik het een beetje lastig vind, dat zijn gevoelens voor mij wel duidelijk waren en hij in die tijd toch met een ander heeft gezoend. Dat begrijp ik niet zo goed.
Nee, dat begrijp ik persoonlijk ook niet zo goed. Maar goed, misschien (blijkbaar?) is het een jongen die makkelijk zoent met iemand zonder dat daar gevoelens bij zitten en had hij toen nog niet het idee dat jullie echt al in een relatie zaten. Had hij dat idee wel al, dan is hij in feite dus gewoon vreemdgegaan.

Allebei aangeven opzich wel een relatie te willen, zou voor mij persoonlijk betekenen dat ik vanaf dat moment monogaam zou zijn, tot blijkt dat het toch niks gaat worden. Maar in jullie geval was het dus handiger geweest om een afspraak te maken met elkaar over het wel of niet nog zoenen met anderen. Heb je echt nog de behoefte om te weten waarom hij toen met een ander gezoend heeft, vraag het hem dan. Zo niet, laat het dan rusten. Er is toch niks meer aan te veranderen en je gevoelens voor hem waren al verminderd vóórdat je hiervan wist, dus daar heeft het geen invloed op gehad.
Oud 17-07-2008, 23:28
Verwijderd
Wat boeit het? Jullie vinden elkaar blijkbaar niet leuk, dus dat lijkt me een geschikt moment om de wegen te scheiden.
Met citaat reageren
Oud 18-07-2008, 00:23
Verwijderd
Ik vind niet dat je recht van spreken hebt, inderdaad omdat alles zo vaag en onduidelijk was tussen jullie.
Met citaat reageren
Oud 18-07-2008, 08:23
Verwijderd
Waarom zou je je er uberhaupt druk om maken, als je toch niets met hem wil? Dat begrijp ik dan weer niet.. Als je wel iets met hem had gewild, dan had het wellicht een probleem geweest omdat jullie op weg waren naar een relatie.. maar aangezien dat allemaal niet aan de orde is, waaaaarom je energie verspillen aan het erover nadenken, er boos over worden en er een topic over openen?
Met citaat reageren
Oud 18-07-2008, 09:53
Verwijderd
Heeft hij daadwerkelijk gezegd dat hij iets qua relatie met je wilde? Gewoon willen kan ook piemel in een gat willen stouwen zijn.

Al met al denk ik dat hij je gewoon als een random spermacontainer zag. Het jaloerse was enkel via internet right? Lijkt erop dat jij zelf de ilussie hebt opgewekt dat je volledig in controle was over hem terwijl hij 3 meiden verder was terwijl jij aan het twijfelen was.
Met citaat reageren
Oud 18-07-2008, 10:05
Hydrodynamikaas
Hydrodynamikaas is offline
Als je hem achteraf toch niet leuk vond, waarom zit je er dan zo mee?
Oud 18-07-2008, 10:21
De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
Ja.
Citaat:
Je hebt altijd recht van spreken, ik denk alleen dat je niet heel serieus genomen wordt.
Oud 18-07-2008, 10:23
I C U
I C U is offline
Mjah, ik snap dat je het jammer vindt en dat je er een beetje van baalt. Al wil je niet verder met 'm, tis toch jammer, ofzo. Nee, ik snap dat wel.

Je moet alleen wel realistisch blijven: je vindt 'm toch niet leuk genoeg, je hebt zelf ook met een ander gezoend. Dusseh, kwestie van shit happens en we gaan vrolijk verder met de zoektocht naar de ware.
Oud 18-07-2008, 10:43
Verwijderd
Citaat:
Wat boeit het? Jullie vinden elkaar blijkbaar niet leuk, dus dat lijkt me een geschikt moment om de wegen te scheiden.
raar maar waar: KN qft!

Met citaat reageren
Oud 18-07-2008, 14:48
Klarijndemaan
Klarijndemaan is offline
Waarom het me boeit, omdat ik hem destijds wel leuk vond. Dan is het toch doodnormaal dat als je op zo'n moment wel veel voor iemand voelt dat het nogal lullig overkomt als je achteraf hoort dat ie toen wel met iemand anders heeft gezoend?

Ik weet dat hij wel een relatie wilde omdat hij dat aangegeven heeft. Niet over internet of sms, ook toen we elkaar in het echt zagen. Hij zei dat hij me erg leuk en interessant vond en wel meer wilde.

Wat betreft het jaloers zijn, dat deed hij niet over internet. Voornamelijk in het echt en over de telefoon.

Waarom ik nu hier nog mee zit en een topic open, is dat zo ongelofelijk raar? Ik weet dat het verleden tijd is, maar je kan toch altijd leren van bepaalde keuzes die je hebt gemaakt? Ik bedoel, ik denk van mezelf dat ik me misschien redelijk aan zit te stellen. Het is toch normaal om mensen om advies te vragen? Nou bij deze doe ik dat.

En ik heb uit de opmerkingen wat kunnen halen. Bedankt voor het reageren.
Met citaat reageren
Oud 18-07-2008, 15:18
Verwijderd
Ik kan ook wel duidelijk gevoelens voor iemand hebben, maar als ik niet met diegene heb afgesproken om 'exclusive' te zijn, weerhoudt mij dat er ook niet van om gewoon voor de lol met iemand te zoenen? Ik bedoel dan mag het nog

Alhoewel *denkt even terug* In de beginperiode met de ex hebben we ook een tijdje gezoend en afgesproken en was het nog niet officieel iets, en toen had ik het wél vervelend gevonden als hij met iemand anders had gezoend, en ik zou het zelf ook niet hebben gedaan. Maar dat was omdat het toen wel duidelijk was dat het echt wat ging worden, en we elkaar al langer kenden...
Met citaat reageren
Oud 18-07-2008, 15:43
Verwijderd
Je hebt natuurlijk alle recht je er druk om te maken, maar ik zou het persoonlijk gewoon niet doen. Pas als het er NU nog toe gedaan had, vind ik het dergelijke energie waard. Maar als jij het de moeite wel waard vindt, moet je er inderdaad vooral een topic over openen

Ik vind dat je je aanstelt, ja. Jullie hadden nog niet heel veel dates gehad, jullie hadden uitgesproken dat jullie wellicht wilden dat het een relatie zou worden maar dit was het nog niet. Als hij jou echt zo leuk vond, was het wellicht een vreemde actie.. of hij dacht "nu kan het nog", of zoveel gevoelens waren er aan zijn kant ook weer niet. Who knows? Gelukkig is het echter niets geworden
Met citaat reageren
Oud 18-07-2008, 15:48
Verwijderd
Ik ben het volledig met Dusjcrib eens. Je stelt je aan. Ik snap niet dat je je hier druk om kan maken.
Met citaat reageren
Oud 18-07-2008, 16:20
Verwijderd
Citaat:
Eh.. ja, een beetje wel. Maarja, dat kan toch, dat is iedereen wel eens.
Citaat:
Aan de ene kant kan ik me ook voorstellen dat ik misschien heel egoïstisch overkom omdat ik alles vanuit mijn gezichtspunt beredeneer. Maar ik begrijp gewoon niet waarom hij in de tijd dat het nog "goed" was, hij juist toen met een ander heeft gezoend. En al helemaal omdat ik nogal degene was/ben die de touwtjes in handen had/heeft..

Je bent gewoon beledigd dat hij je niet zo leuk bleek te vinden als je dacht. Je dacht idd dat je de touwtjes in handen had, maar dat bleek even tegen te vallen. En het doet een beetje pijn, omdat hij, toen je dacht dat alles nog okee was en hij nog helemaal niet wist dat je twijfelde (en jij misschien ook niet), toch zoiets deed.
Citaat:
Nee, dat begrijp ik ook niet zo goed. Daar kun je hem eventueel nog wel naar vragen, maar het is de vraag of dat zin heeft, omdat je toch niet verder met hem wil.
Citaat:
Waarom ik nu hier nog mee zit en een topic open, is dat zo ongelofelijk raar? Ik weet dat het verleden tijd is, maar je kan toch altijd leren van bepaalde keuzes die je hebt gemaakt? Ik bedoel, ik denk van mezelf dat ik me misschien redelijk aan zit te stellen. Het is toch normaal om mensen om advies te vragen? Nou bij deze doe ik dat.
Nee, tuurlijk mag jij daar wel een topic over openen, dat is niet raar. Daar is een forum voor.
Met citaat reageren
Oud 18-07-2008, 21:19
Poepkind
Poepkind is offline
ik zou blij zijn dat je toch geen relatie bent begonnen met iemand die zegt iets vasts te willen, maar ondertussen vreemdgaat. Want dat is het, zodra je allebei hebt aangegeven meer te willen.
Oud 19-07-2008, 15:16
remy476
remy476 is offline
pwnd
Reageren

Regels voor berichten