Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-05-2008, 21:05
duivelaartje
duivelaartje is offline
Ik heb sinds twee dagen last van m'n pols. Eerst had ik een paar dagen last van m'n bovenarm (van dezelfde kant als mijn pols), dat is nu over. Het is een stekende pijn aan de bovenkant van mijn pols (niet aan handpalm-kant dus) die alleen aanwezig is als ik veel ga schrijven en ga typen.

Nou is het m'n linkerpols (ik ben links), maar ik muis met rechts. Ook typt mijn rechterhand wat actiever dan links. Ik snap niet zo goed waarom links dan meer pijn doet.

Is dit een teken dat ik rustiger aan moet doen en niet veel moet typen en schrijven? Of kan het ook een verrekking van een spier zijn en is het niet zo schadelijk? En kan ik er nog wat aan doen aan de pijn, masseren ofzo?
Met citaat reageren
Oud 09-05-2008, 21:47
Gemenerik
Gemenerik is offline
Citaat:
Ik heb sinds twee dagen last van m'n pols. Eerst had ik een paar dagen last van m'n bovenarm (van dezelfde kant als mijn pols), dat is nu over. Het is een stekende pijn aan de bovenkant van mijn pols (niet aan handpalm-kant dus) die alleen aanwezig is als ik veel ga schrijven en ga typen.

Nou is het m'n linkerpols (ik ben links), maar ik muis met rechts. Ook typt mijn rechterhand wat actiever dan links. Ik snap niet zo goed waarom links dan meer pijn doet.

Is dit een teken dat ik rustiger aan moet doen en niet veel moet typen en schrijven? Of kan het ook een verrekking van een spier zijn en is het niet zo schadelijk? En kan ik er nog wat aan doen aan de pijn, masseren ofzo?
Moeilijk om te zeggen wat het zou kunnen zijn. Maar het is sowieso beter om zo weinig mogelijk met de linkerhand te doen zodat je de pols niet belast. Op deze manier kan je bepalen of het minder word.

Masseren zou ik mee oppassen, maar als je het toch doet, doe het dan rustig en zacht.

Het klinkt als overbelasting maar ik ben dan ook geen dokter .
Ik zou er in jouw geval naar laten kijken als het niet minder word.
Met citaat reageren
Oud 09-05-2008, 22:57
DDM
DDM is offline
Zou het even op zijn beloop laten. Het bestaat ook maar pas 2 dagen. Het enige wat je zou kunnen doen is de pols even ontzien en eventueel pijnstilling nemen. Een massage kan je altijd proberen, maar is m.i zinloos.
Oud 11-05-2008, 13:15
Mephisto
Mephisto is offline
Join the club, ik heb inmiddels 2,5 jaar van dat soort klachten in mijn pols. In mijn geval geloof ik dat het een chronische ontsteking is; heb al eens eerder ontstoken groeischijven gehad die dat soort klachten opleverden.
Reageren

Regels voor berichten