Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-05-2008, 23:09
Verwijderd
Af en toe heb ik wat last van mijn buik. De pijn zit rechtsonder en is echt maar licht. Ik voel het soms als ik opsta, of als ik naar de wc ga of gewoon zomaar.

Ik maak me er verder geen zorgen om, zou er ook echt niet voor naar de dokter gaan, maar ik vroeg me gewoon af wat het zou kunnen zijn. Mijn appendix is er al 6 jaar uit dus dat is het in ieder geval niet. Kan het iets van darmkrampjes zijn ofzo? Of is dat gek als het alleen maar rechtsonder zit? Misschien een lichte verstopping? Mijn stoelgang is niet echt optimaal de laatste tijd.
Met citaat reageren
Oud 14-05-2008, 08:05
flyaway
flyaway is offline
Zou verstopping kunnen zijn inderdaad. Poep je elke dag?
Met citaat reageren
Oud 14-05-2008, 10:43
Verwijderd
Ik heb het juist links :/
Met citaat reageren
Oud 14-05-2008, 10:49
Verwijderd
Citaat:
Zou verstopping kunnen zijn inderdaad. Poep je elke dag?
nee, eens in de 3 dagen ofzo... Mijn voedingspatroon is op het moment niet echt om over naar huis te schrijven, dus daar zal ik maar eens wat verandering in brengen dan!
Met citaat reageren
Oud 14-05-2008, 10:55
Verwijderd
Veel drinken helpt ook goed tegen verstopping
Met citaat reageren
Oud 14-05-2008, 11:07
Verwijderd
Ik drink best wel veel. Zeker t.o.v. vroeger.
Met citaat reageren
Oud 14-05-2008, 15:10
flyaway
flyaway is offline
Je kan bij de huisarts ook een laxeermiddel krijgen dat niet slecht is voor de darmen (maakt ze dus niet lui), zoals Movicolon. Mijn familie heeft van nature wat luie darmen dus dan helpt dat wel. En vezels eten helpt, en gedroogde abrikozen / vijgen en veel bewegen.
Met citaat reageren
Oud 14-05-2008, 20:36
Verwijderd
Dat bewegen gaat nu helemaal goed komen. Ik moet vanaf nu elke dag 16 kilometer fietsen. Mijn voeding is gewoon een beetje een probleem. Jarenlang heb ik me volgestouwd met allemaal eten omdat ik door medicijnen altijd trek had en nooit voelde dat ik vol zat. Nu die medicijnen zijn stopgezet Heb ik gewoon veel minder eetlust. In het begin kreeg ik helemaal geen hap door mijn keel en ik eet momenteel vooral lekkere dingen omdat ik die wel makkelijker weg krijg. Ik weet dat het beter is als ik mijn voedingspatroon aanpas, maar dat is me momenteel een beetje te lastig. Je hebt toch ook vezelpillen? Misschien moet ik die dan maar eens halen. Van echte laxeermedicijnen blijf ik liever af.In het verleden te veel gebruikt en ik wil voorkomen dat ik weer in dat patroon kom.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten