![]() |
|
De gestelde situatie is hier echter, je hebt iets gegeten en meteen erg misselijk. Dan geloof ik op zich wel dat er iets mis is met het eten en niet met het lichaam zelf.
Niet dat ik wil horen overgeven is goed, maar dit lijkt nog teveel uitleg van waarom je niet constant moet overgeven en dat weet ik zelf ook al.
|
Verwijderd
|
Mij lijkt dat je daar niet tien keer per week last van hebt (zo wel dat zou ik toch nagaan of je voedsel wel goed bewaard/bereid/enz. of even langs de dokter gaan, omdat er dan wellicht iets anders aan de hand is)...daarom lijkt het mij het beste om als je over moet geven dat ook 'gewoon' maar te doen...je lichaam wil het er vast niet voor niets weer uit hebben. Als het eten bv. niet goed was, dan lijkt me dat je er meer last van hebt als het in je lichaam blijft zitten (wat precies, dat ligt er natuurlijk aan wat er mis was met het eten).
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
misschien moet je dan de topictitel veranderen? |
![]() |
|
Ik ben vrij panisch voor overgeven en heb dus al best vaak de neiging tot kotsen genegeerd. Mijn ervaring is dat je je vervolgens de hele dag beroerd voelt, omdat het probleem (het slechte eten of de alcohol) in je lichaam blijft zitten. Met buikkrampen etc. als gevolg. En wanneer er écht iets flink mis is met het eten is het ook echt niet meer tegen te houden.
|
Verwijderd
|
Als ik echt misselijk ben, dan kan ik het meestal niet eens onderdrukken; ik ga véél speeksel aanmaken en vervolgens begint m'n lichaam een beetje te kokhalzen en dan moet ik echt richting wc/emmer, want ik hou het niet binnen dan. Maar goed; als je het iedere week een keer hebt, dan is er toch iets mis, maar zo af en toe is iedereen wel eens ziek of eet je iets verkeerds en dan kan het geen kwaad, lijkt me. Dan moet het er juist uit, want dat lucht op (en zoalsn Balance ook al zegt; als je niet overgeeft, voel je je waarschijnlijk langer slecht omdat het eten dan in je darmen gaat komen om daar narigheid aan te gaan richten).
Dus ja; overgeven lijkt me niet slecht, mits het met mate gebeurt (en wat die mate is dat is een beetje een gevoelsmatig iets; hoe vaak kan je iets eten dat bedorven is? hoe vaak ben je ziek?). |
![]() |
|
Topic titel was inderdaad onhandig, was te laat om te veranderen maar heb forumbaas al gevraagd
Ok, dus overgeven is best verstandig als je lichaam er een indringend verzoek toe indient. Geen rare conclusie op zich, maar dat zuur kan soms best zeer doen in de keel, en je lichaam weet het niet altijd beter dan jij.
||
Verwijderd
|
Citaat:
En het kan ook helpen om veel water te drinken als je misselijk bent; als je dan nog moet overgeven, is het wat minder pijnlijk. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Ik kan overigens wel het onderscheid maken tussen nodig en onnodig overgeven. Als ik de neiging krijg, zet ik dat van me af en als het dan alsnog terug komt (sterk terugkomt, als in kokhalsen etc), dan moet het er wel echt uit...
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
overgeven, doe je dat omdat je af wilt/wilde vallen en er problemen mee hebt? het klinkt allemaal heel ongezond zoals je het nu zegt. zelf wilde ik een tijdje geleden ook afvallen, en misschien wel door overgeven, maar ik kon het niet. het was gewoon een te smerig idee. de volgende keer als je het idee hebt over te geven, is het misschien verstandig te denken aan hoe smerig het eigenlijk is. dan stop je er zo mee. ook is het verstandig water te drinken, het liefst koud. van lauw water wordt je namelijk misselijk. (je lichaam moet ook meer moeite doen om koud water te verbranden, dus val je sowieso iets meer af als je dat zou willen)
|
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() en trouwens: Citaat:
volgens mij ben jij een beetje obsessief met (niet) eten en met je gewicht bezig. |
![]() |
||
Citaat:
![]() verder ontopic: ik onderdruk de neiging om over te geven meestal, maar ik heb het dan ook niet vaak het lijkt me dat als je echt iets slechts gegeten hebt je het beste wel over kunt geven, de schade die, bijvoorbeeld het bedorven voedsel aanricht is dan ws groter dan de schade aan je slokdarm. tenzij je het iedere week hebt, maar dan lijkt het me handig om andere dingen te gaan eten
||
Citaat:
|
Verwijderd
|
Ik had eerst ook echt een gigantische hekel en angst aan/voor overgeven, maar nadat ik eens flink ziek was en overgeven juist een enorme opluchting was, is dat over gegaan. Nu dat ik nu kots alsof het niets is, maar ik vind het wel niet meer zo erg; als het komt, dan komt het en daarna voel ik me weer beter.
|
![]() |
|
![]() |
Ik gooide het er vroeger ook gewoon uit zodra ik misselijk was, het lucht zo enorm op. Ik was altijd meteen van m'n buikpijn en misselijkheid af, en dan at ik gewoon meteen erna opnieuw een maaltijd. Geen probleem. Ik werd er vaak raar op nagekeken, maar de rest zat dan de rest van de dag met buikkrampen.
Nu ben ik geopereerd aan m'n keel en kan ik niet meer overgeven, zo makkelijk als het vroeger ging (hoefde maar aan een scheet te denken en het kwam al, heb nooit een vinger gebruikt) daarna is het me nooit meer gelukt. Natuurlijk moet je het niet te vaak doen omdat het nogal slecht is voor je slokdarm, maar maagzuur heeft hetzelfde effect. |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lichaam & Gezondheid |
Het Grote Zwangerschapstopic Bloem | 500 | 05-11-2006 19:54 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Hoe, waarom en wanmeer ontstond verschil in sekse? Diary of Dreams | 44 | 26-09-2006 21:35 | |
Lichaam & Gezondheid |
de pil+diarree: zwanger? Tulpje6 | 16 | 21-01-2004 15:26 | |
Lichaam & Gezondheid |
Het grote lijntopic #9! Snufje | 315 | 07-04-2003 17:40 | |
Drugs & Alcohol |
De serie Drugs en Drank in De gelderlander Isa | 3 | 20-03-2003 21:20 | |
ARTistiek |
mamma, morgen komt niet meer.. flurry | 15 | 09-12-2001 15:32 |