Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-04-2008, 00:05
Verwijderd
Het wordt hoog tijd voor een nieuwe digitale camera. De vorige doet het niet helemaal meer en met de zomer én een lading concerten en festivals voor de deur wilde ik graag een nieuwe aanschaffen.
Maar nu wil ik het wel graag goed doen

Dus: Waar moet ik op letten bij de aanschaf van een nieuwe camera? Heeft er iemand tips voor me?

wat ik wil met/verwacht van een camera
* Ik wil gewoon leuke plaatjes kunnen schieten op feestjes, dat soort dingen voor bij mijn livejournal en hyves enzo. Het is niet echt dat ik er iets bijzonders mee wil gaan doen
* camera moet makkelijk in gebruik zijn
* goede kwaliteit foto's
* makkelijk programma om mee te werken voor de computer
* klein
* niet al te duur
* moet tegen een stootje kunnen
* mogelijkheid om bij concerten ook mooie foto's te maken

Iemand die er verstand van heeft en me kan helpen?
Mijn dank is groot
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-05-2008, 11:27
Balance
Balance is offline
Ik zou in ieder geval goed kijken naar de optische zoom. Toch wel prettig als die >3 is, aangezien je bij festivals niet altijd vooraan staat, neem ik aan.
Oud 01-05-2008, 16:38
Bloem
Bloem is offline
Maar let er dan wel op dat als je een grote optische zoom hebt, je beeld sneller bewogen is. Dat kan weer voorkomen worden door zoiets als een image stabilizer. Als je meer zoom wilt kom je wel sneller op een grotere camera uit, ik weet niet hoe belangrijk je dat vindt? Ik hoor wel goede dingen over Canon Ixus modellen, maar ik geloof dat die allemaal niet zoveel optische zoom hebben.

Anyway, als je geen mega spectaculaire dingen wilt kun je ook makkelijk zelf zoeken. Surf naar een site als kieskeurig.nl, daar kun je heel makkelijk dingen als prijs, zoom en megapixels met elkaar vergelijken. Niet teveel aantrekken van de reviews tenzij ze uitgesproken slecht zijn, veel mensen die daar reviews geven vinden hun camera briljant als ze er een niet bewogen foto van hun kleinkind mee kunnen produceren
Met citaat reageren
Oud 02-05-2008, 11:17
Verwijderd
Ik kan best wel hier en daar op sites gaan zoeken inderdaad, maar ik kom dan altijd een hele lading termen tegen die mij helemaal niets zeggen. Maar ik begreep ook dat de combinatie van dingen belangrijk is. Iets met het aantal megapixel in combinatie met de lens enzo? Vandaar dat ik het hier maar even vroeg, want je ziet met al die dingen door de bomen het bos niet meer zeg maar
Met citaat reageren
Oud 02-05-2008, 15:50
Verwijderd
Heel veel megapixels maar een slechte lens schiet niet op, nee.

Canon en Nikon (en Sony) maken hele goede camera's.
Met citaat reageren
Oud 02-05-2008, 22:45
shoebuddy 2.0
shoebuddy 2.0 is offline
voor goedkope compactcameratjes zijn de ixus idd aan te bevelen.. en dan benadruk ik wel dat ik zelf van mening ben dat compactcamera's een niet al te groot bereik moeten hebben.. komt niet ten goede aan de beeldkwaliteit, bovendien kan je er naar mijn mening niet snel genoeg mee inzoomen.
Oud 03-05-2008, 12:20
Verwijderd
Veel keuzes tegenwoordig in de camera wereld.

Voor Canon heb je de Ixus series, deze zijn klein en robuust. Deze series zijn meestal voorzien van een metalen behuizing, waardoor ze zeker tegen een stootje kunnen. Tegenwoordig maken de megapixels niet meer zoveel uit en gemiddeld zitten ze allemaal op 6, wat meer dan genoeg is. Tevens zijn Ixus camera's veelal voorzien van 3x optische zoom.

Tevens zou je ook eens kunnen kijken bij Panasonic en dan met name de FX reeks. Dit zijn kleine compacte camera's met vele functies. Deze camera's zijn ook veelal uitgerust met minimaal 3x optische zoom. Wil je toch iets meer zoom dan kun je kijken in de LZ reeks, deze beginnen vanaf 6x optische zoom met het behoud van "compact" camera.

Nikon bied compacte camera's in de L & S reeks. Waar de S reeks, volgens Nikon, onder de Ultra Compact camera's vallen. Tevens ook weer allemaal met 3x optische zoom. Verder heb ik er niet echt info over.

Zelf zou ik gaan voor een IXUS camera omdat deze er meestal toch iets beter uitzien, hogere kwaliteit bieden en veel meer gebruiksgemak hebben.

Succes met je keuze!

Gr. NF
Met citaat reageren
Oud 04-05-2008, 10:49
Bloem
Bloem is offline
Misschien zou een Canon powershit a 720 IS ook nog wat voor je zijn, die heeft een beeldstabilisator en 6 keer optische zoom. 3 keer optische zoom is toch vrij beperkt, hier kom je misschien net wat verder mee.
Met citaat reageren
Oud 08-05-2008, 08:54
Choke
Choke is offline
Ik wil zelf ook een nieuwe camera kopen. Een compacte digitale camera met meer dan 3x zoom. Ik twijfel momenteel tussen 2 modellen. De Olympus Mju 1010 en de Sony Cybershot DSC-W170.

Mijn voorkeur gaat uit naar de Olympus omdat deze een supermacrofunctie heeft en 7 x optische zoom (sony heeft 5x optische zoom). Ik heb normaal altijd een sony gehad omdat ik erg tevreden was over de Carl Zeiss lens.

Mijn vraag is of er mensen zijn die ervaring hebben met de Olympus lenzen of msiscien zelf de MJU 1010 hebben? Zijn deze even goed (of zelfs beter) dan de Carl Zeiss lenzen van Sony?

Alvast bedankt!
Oud 08-05-2008, 19:37
Balance
Balance is offline
Citaat:
Misschien zou een Canon powershit a 720 IS ook nog wat voor je zijn, die heeft een beeldstabilisator en 6 keer optische zoom. 3 keer optische zoom is toch vrij beperkt, hier kom je misschien net wat verder mee.
Dit of een Sony. Mijn ouders hebben hem sinds kort en ik vind hem eigenlijk nog beter dan mijn eigen Canon 720IS. Hij maakt vooral binnen goede kwaliteit foto's, zelfs bij slecht licht en zonder flitser. Voor feestjes (openingspost) lijkt me dat handig. Bovendien is hij zo'n beetje de helft van de Canon en heeft hij ook beeldstabilisator.
Oud 08-05-2008, 23:37
Jochemska
Jochemska is offline
als je flink wat optische zoom wil is een camera uit de Panasonic DMC TZ serie een goede keus, 10 keer optische zoom in een relatief kleine body. Het oude model is een TZ3 geloof ik, maar na even googlen zie ik dat er ook al een TZ 4 en 5 op de markt zijn.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten