Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-05-2008, 16:58
Straciatella*
Straciatella* is offline
Hallo allemaal,

Sinds een jaar heb ik geregeld last van blaasontsteking. Ik heb wat wisselende relaties gehad. Nu heb ik echter een serieuze relatie en ik heb het idee dat elke keer als ik seks heb gehad, ik erna een blaasontsteking krijg. Ik baal hier natuurlijk verschrikkelijk van.

Voordat ik deze relatie had, had ik juist minder last van blaasonstekingen. Ik heb 1 keer een hele zware kuur gehad omdat ik het zo vaak had, en toen heb ik er heel lang geen last van gehad, totdat ik een relatie kreeg met mijn vriend. Na een aantal keer seks te hebben gehad, had ik het weer.

Uiteindelijk bleek ook nog dat ik chlamydia had. De dokter zei echter dat dit er niets mee te maken had. Ik heb inwendig onderzoek laten doen na een kuur hiervoor te hebben gevolg om te kijken of verder alles in orde was. Ook mijn vriend heeft dit gedaan. We bleken beiden gelukkig helemaal gezond.

Nu is mijn vraag of ik nog wat kan doen aan de steeds terugkerende blaasonsteking. Ik heb het in mijn hele leven niet gehad en nu sinds een jaar elke maand. Het is nu zelfs 2 weken nadat ik een kuur heb afgerond weer terug! Ik slik cranberries, veeg van voor naar achter, seks doen we met condoom omdat het misschien van sperma komt, ik drink zoveel mogelijk, ga meteen naar de wc als ik het voel, ik maak me goed schoon van beneden maar niet teveel omdat dit niet mag, ik draag geen panties of strings maar boxershorts. Ik weet het gewoon niet meer Gaat dit OOIT over??
Met citaat reageren
Oud 12-05-2008, 18:49
Anika
Ga je na seks naar de wc? Zo niet, probeer dat eens.
Met citaat reageren
Oud 12-05-2008, 18:52
Straciatella*
Straciatella* is offline
Ja, voor én na de seks..want dat hadden we ook al op Internet gelezen..
Met citaat reageren
Oud 12-05-2008, 19:23
Verwijderd
Ik hou me altijd aan meteen na de seks plassen en wassen, als ik ook maar iets voel dat een beginnende blaasontsteking zou kunnen zijn, dan ga ik aan de cranberrycapsules en cranberrysap. Als de klachten weg zijn, dan ga ik wel nog even door met de capsules en het sap, want soms blijven er wat bacterien achter.
Met citaat reageren
Oud 12-05-2008, 20:14
Straciatella*
Straciatella* is offline
Wat voor capsules slik je precies?

Ik heb namelijk van die bruistabletten, die ik in een glas water moet gooien. Er zit ook nog een heleboel vitamine C in. Van het Kruidvat.
Met citaat reageren
Oud 12-05-2008, 20:23
Verwijderd
Ik heb capsules van Sunwell, geloof ik. Ook met veel vit. C
Met citaat reageren
Oud 12-05-2008, 21:10
Roosje
Roosje is offline
Ja, alles wat ik kan bedenken dat helpt tegen blaasontsteking heb je eigenlijk al genoemd... Heb je veel verschillende soorten antibiotica gehad? Want dan heb je de kans dat er een resistente populatie bacteriën achterblijft, waartegen geen antibiotica meer helpt. Zegt mijn dokter althans. En hij heeft ook wel eens het idee geopperd om anders elke keer ná het vrijen antibiotica te slikken. Zou je dat niet eens met je huisarts kunnen overleggen? Of misschien is het een idee om in elk geval altijd antibiotica in huis te hebben, zodat je die kunt slikken zodra je het voelt aankomen.
Ennn ik heb een keer, na een kuur, urine laten testen op de aanwezigheid van die bacteriën. Als er dan nog bacteriën zijn, dan werkt je antibiotica gewoon niet goed genoeg. Misschien is dat het proberen waard? Ze hebben ook een keer mijn urine op kweek gezet, ik heb geen idee wat het betekent, maar daar kwam uit dat alles schoon was. Anyway, is ook te proberen, want misschien wordt de oorzaak daardoor duidelijk.
Ten slotte, ik heb ook een tijd cranberrycapsules geslikt maar ik ben op gegeven moment overgegaan op de vitamine C-pillen van de Kruidvat, drie per dag. Werkt even goed (bij mij althans) en is een stuk goedkoper.
Drink je ook genoeg? Laat je het genoeg "uitlekken" als je geplast hebt? Te vaak naar de wc gaan kan averechts werken, beweert mijn mama, maar ik weet niet of ik dat geloof.

Nja, sterkte ermee! ik hoop dat het goed komt, blaasontsteking is toch wel zo vervelend.
Oud 12-05-2008, 21:26
Verwijderd
Lijkt me niet slim om telkens als je seks hebt, antibiotica te gaan slikken? Ten minste, volgens mij is dat vrij zwaar spul, mijn dokter probeert het ook zo min mogelijk voor te schrijven. Maar goed, ik kan me ook vergissen
Met citaat reageren
Oud 12-05-2008, 22:06
handschoen
handschoen is offline
Ik heb dit probleem ook gehad. Telkens maar weer een blaasontsteking, terwijl ik al het mogelijke deed om het te voorkomen. Uiteindelijk heb ik een 'onderhouds'kuur gevolgd van een half jaar. Dus elke dag een kleine dosis antibiotica (veel minder dan als je een gewone kuur volgt). Daarnaast nam en neem ik nu nog steeds cranberriecapsules in. Het gaat heel goed en ik heb nu al een hele tijd nergens last meer van!

Ik weet niet of het door de onderhoudskuur is overgegaan of dat ik er gewoon overheen ben gegroeid, maar ik heb inmiddels al heel lang geen blaasontsteking gehad!
Met citaat reageren
Oud 13-05-2008, 10:14
Dith
Dith is offline
Even een verwijsbriefje naar de uroloog vragen. Volgens mijn uroloog komt het vaak voor bij jonge vrouwen en zijn dan vaak de urineleiders iets te smal wat heel makkelijk te verhelpen is.
Oud 13-05-2008, 19:24
Verwijderd
ik heb dit ook gehad, bij mij lag het ineens aan m'n pil
Met citaat reageren
Oud 14-05-2008, 08:01
Roosje
Roosje is offline
Citaat:
Lijkt me niet slim om telkens als je seks hebt, antibiotica te gaan slikken? Ten minste, volgens mij is dat vrij zwaar spul, mijn dokter probeert het ook zo min mogelijk voor te schrijven. Maar goed, ik kan me ook vergissen
Ja ik heb het niet verzonnen, het was een idee van m'n dokter. En ik weet ook niet of dat mijn "gewone" antibiotica zou zijn of juist lichtere.
Oud 14-05-2008, 18:14
luchtballon
luchtballon is offline
Mijn moeder heeft ook een jaar lang elke dag antibiotica geslikt tegen een bijna permanente blaasontsteking. Maar tegenwoordig weet men wel dat dit echt het laatste redmiddel moet zijn.

Een vriendin van mij had het ook en bij haar was idd de urineleider te smal. Althans, voor een kijkonderzoek moest er iets in die leider en dat ging eigenlijk al niet, en de echte ingreep heeft ze daarna niet meer hoeven doen. Maar een leuk onderzoek is het iig niet.
Oud 14-05-2008, 22:08
Poeperd
Poeperd is offline
Hmmm ja je doet eigenlijk alles al :/ Altijd meteen na de seks plassen en wassen. En als je het op voelt komen zou ik voor de vitamine C tabletjes gaan en proberen ontzettend veel te drinken zodat je het weer 'schoonspoelt' als het ware.

Constant antibiotica is natuurlijk niet goed omdat je dan resistent kan worden ervoor.
Oud 16-05-2008, 13:46
Verwijderd
Dit lijkt erg op waar een vriendin van mij last van heeft gehad. Zelfs bezoeken aan de uroloog (?) en gynacoloog leverden niks op.
Maar, naast de dingen die jij allemaal al doet (als seks hebben met condoom, veel drinken en uitplassen, vitamine c en cranberrycapsules slikken) heeft mijn vriendin op een gegeven moment haar heil gezocht bij een accupuncturist (schrijf je dat zo??). Daar heeft haar huisarts haar overigens op geattendeerd.
En na een tijd onder behandeling te zijn geweest gaat het nu een stuk beter. Ze heeft volgens mij al een kleine 2 maanden geen blaasontsteking en dat is zeker een record.

Het fijne weet ik er ook niet van hoor, maar misschien kun je eens uitzoeken of dit misschien iets is..
Met citaat reageren
Oud 18-05-2008, 10:04
llell
llell is offline
Ik behoor ook tot de groep vrouwen die voortdurend aan blaasonstekingen lijdt. Ik had er ooit eentje waarbij twee verschillende bacterie-soorten (? ) waren gevonden. Ik was er veel te lang mee doorgelopen Daar zijn toen drie verschillende soorten antibiotica overheen gegaan, maar het is nooit echt 100% over gegaan.

Ik heb nu dus constant het gevoel van een lichte blaasontsteking. Heb al 1000 keer bij de dokter, en een aantal keer bij de uroloog gezeten. Maar ze vinden niks, dus krijg ik min of meer te horen dat het tussen mn oren zit

Nu gebruik ik alleen nog van die huis,tuin en keukenmiddeltjes zoals cranberry thee en sap, veel fruit eten en water drinken en mn nieuwste experiment is een duitse kruidenmiddel genaamd Cystinol Akut. Moet nog zien of dat werkt.
Met citaat reageren
Oud 18-05-2008, 10:09
llell
llell is offline
Ohja, laatst voelde ik een blaasontsteking opkomen (had de avond ervoor seks zonder condoom gehad, dus dan kun je de klok er eigenlijk op gelijk zetten), en toen had ik in mn tas nog een Naproxen zitten. Ik geloof dat je die ook alleen op doktersvoorschrift krijgt. Maar de pijn trok dus weg, en het heeft zich verder niet tot een blaasonsteking ontwikkeld.

Voordat ik nu weer een briesende geneeskunde-student tegen me krijg: ik noem maar gewoon even een zijweg. al die antibiotica kan ook niet echt bevordelijk werken. Ik weet verder niet hoe schlecht dat naproxen voor je is.
Met citaat reageren
Oud 18-05-2008, 14:28
roosjemarijn
roosjemarijn is offline
Hay,

Ik heb zelf ook een paar jaar lang meerdere blaasontstekingen per jaar gehad, ( iedere maand wel eentje denk ik) en ik ging ook altijd naar de wc na de seks etc etc. ik nam iedere dag een cranberry pil (van de tuinen) maar het hielp niks.
Maar sinds ongeveer een half jaar geleden heb ik opeens nergens last meer van..
Kortom.. Er is goede hoop!
Ik neem nu ongeveer twee keer per week een cranberry pil, of 1tje bij een 'niet pluis gevoel'
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten