Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-05-2008, 21:24
Verwijderd
Ik weet niet zeker of het hier hoort, maar verplaats hem anders maar.

Vandaag heb ik een NES gekocht en die wil ik aansluiten op een LCDscherm. Ik heb de coax kabel van de NES in de tvgestoken en met handmatig zoeken een kanaal gevonden waarop lijkt dat dat het goede kanaal is (hij gaat ook sneeuwen als je de NES uitzet). Het probleem is alleen dat het een grijs scherm is met boven en onder een zwarte strook (NES scherm dus, maar dan dus niet het spel).

Iemand enig idee waardoor dit komt en of dit te verhelpen is. Als het aan de NES ligt word ik dus boos.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-05-2008, 21:54
Verwijderd
Kan zijn dat de NES gaar is, maar het kan ook zijn dat er teveel stof in de NES of de cartridge zit. Allebei even flink goed afblazen en hem dan weer stevig erin rammen. Als je andere cartridges hebt, ook daarmee proberen. Als ze allemaal hetzelfde beeld geven, ligt het denk aan de NES. Voor zover ik het begrijp is hij prima aangesloten en ligt het niet aan de manier waarop hij aan de TV hangt.
Met citaat reageren
Oud 08-05-2008, 22:03
Verwijderd
Ja blazen hebben we gedaan. We zijn nu op het punt dat hij het 1 van de 100x proberen wel doet. En als je er dan een andere game indoet moet je daar ook weer 100x proberen. Beetje uitzichtloze situatie dus.. Enig idee waar dit door kan komen?
Met citaat reageren
Oud 08-05-2008, 22:06
Verwijderd
Vraagje, die pinnetjes waar de game inhaakt, horen die ook omhoog en omlaag te gaan met de sleuf van de console mee of horen die niet mee te bewegen?
Met citaat reageren
Oud 09-05-2008, 10:15
Koning
Koning is offline
De NES heeft ook gewoon plek voor twee tulpjes die weer in je scart aansluiting kunnen. Scheelt je HEEL wat gedonder met het zoeken van kanalen.
Oud 11-05-2008, 12:00
Verwijderd
Het lag deels aan de spellen en deels aan de nintendo heb ik ontdekt. Ik ga nu proberen of ik de nintendo terug kan brengen.
Met citaat reageren
Oud 12-05-2008, 17:25
Verwijderd
Als je de nintendo terug brengt naar de winkel (of waar je hem ook gekocht hebt) mag je hopen dat zij zelf reparaties uitvoeren (en goed ook) want Nintendo zelf leverd, sinds october vorig jaar, geen support meer op de NES, vanwege een tekort aan onderdelen en na 24 jaar support geleverd te hebben mag dat ook best wel eigenlijk.
Met citaat reageren
Oud 12-05-2008, 20:03
Koning
Koning is offline
Als je nou eerst eens de connectors afneemt met alcohol.
Oud 13-05-2008, 11:29
Verwijderd
Ehm. Ik mag m terugbrengen en dan krijg ik mijn geld terug. Wat zijn de connectors? die pinnetjes waar het spel inkomt?
Met citaat reageren
Oud 14-05-2008, 12:24
sainty
sainty is offline
Heb ik ook met m'n oude N64, schijnt te komen doordat de connectors vuil worden, dus heb ik maar ff zo'n cleaning kit besteld. De connectors zijn die metalen dingen in de NES, waarmee het spel in aanraking komt.
Oud 22-05-2008, 08:58
Gunkan
Gunkan is offline
Ga naar de Gamma of de Mediamarkt ofzo en koop een busje "contactspray". Gebruik die vloeistof om de koperen contacten schoon te maken. De contacten zijn inderdaad de pinnetjes die uit de cartridge steken en de sleuf waarin die pinnetjes worden gestoken.

Met het verloop der jaren ontstaat er namelijk een dun laagje corrosie (roest) op die pinnen, waardoor electrisch contact erg moeilijk verloopt. Eigenlijk een beetje stom dat die verkoper dat niet heeft gedaan voor de verkoop.

En als je de NES dan toch open hebt, blaas even al het stof er uit. Gebruik NIET de stofzuiger, maar blaas gewoon.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten