Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik vind dit niet persé een must. Het ligt er totaal aan wat je later wil gaan studeren. Wil je commerciële of bedrijfseconomie gaan doen, dan lijkt het me zeker handig om het erbij te hebben.
Zou je later iets in de richting van Bestuurskunde (wat ik nu doe) gaan studeren, dan kan je ook gemakkelijk iets anders erbij kiezen. Heel globaal zou je jezelf kunnen afvragen of je in je latere studie iets van balans / boekhouding en rechtsvormen krijgt, dan is M&O zeker een pré, anders is het een leuke aanvulling. En M&O is niet zo heel moeilijk, maar reken er wel op dat het veel werk is (ik was meer tijd kwijt aan M&O dan economie 1,2 en wiskunde bij elkaar). |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Ik heb zelf M&O gevolgd op de Havo en ik merk dat hoe meer ik over bedrijfseconomie te weten kom, hoe zwakker M&O als vak eigenlijk is. Begrijp me niet verkeerd, ik vind zowel algemene economie, als bedrijfseconomie leuke richtingen en na een paar jaren ben ik bevoegd om beide vakken te geven. Daarnaast is het denk ik goed te doen om een aansluitende economische opleiding te doen zonder M&O gevolgd te hebben. Ik zou aanraden om een ander vak dan M&O te kiezen, een vreemde taal, extra wiskunde, biologie of natuurkunde is veel nuttiger mijn inziens, ook als je zeker weet om een economische opleiding te doen. Je krijgt bij bedrijven vaak genoeg te maken met techneuten en het is denk ik handig voldoende basiskennis te hebben om de hoofdlijnen te volgen van hun vakgebied. Als manager moet je je niet beperken tot enkel de (bedrijfs)economische kennis, het is heel nuttig je kennis breed te houden/maken. |
![]() |
||
Citaat:
Tuurlijk komen de meeste onderdelen terug op het HBO of WO, maar dan in een duidelijke structuur, met een goede samenhang. Het is niet noodzakelijk M&O gevolgd te hebben, voordat je een economische studie begint, op het HBO of WO heb je tijd genoeg om de stof eigen te maken. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
bij ons zie je duidelijk het verschil in de leerlingen met m&o en zonder en degene met een voorgaande economische opleiding hebben het nog makkelijker en structuur en samenhang ligt aan je leraar hoe die dat brengt...want ik vond er wel een structuur en cker een samenhang in terug maar het is idd niet noodzakelijk |
Advertentie |
|
![]() |
|
|