Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-04-2008, 22:41
Ephesis
Ephesis is offline
Hallo,

Wat ik me afvroeg is of het wel zinnig is om een E&M profiel te nemen zonder M&O, ofwel zou ik eventueel een Economische studie kunnen doen zonder het vak M&O?
Want voor zover ik het weet is M&O geen essentiële vak ofzo, voor Algemene ontwikkelingen?

- Of is dit niet zo?
- Kun je zonder M&O maar wel met economie diverse economische studies doen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-04-2008, 00:21
AzN
AzN is offline
Tuurlijk is M&O geen essentieel vak voor de algemene ontwikkeling! En voor zover ik weet, is M&O bij geen enkele economische vervolgopleiding 'n vereiste. Of zit ik nu verkeerd?

Trouwens, ik doe nu Bedrijfseconomie op de UvT en ik moet zeggen; ik merk dat ik 'n flinke voorsprong heb op studiegenoten die geen M&O hebben gehad op 't VWO.
Oud 13-04-2008, 18:16
I C U
I C U is offline
M&O is inderdaad geen vereiste, maar wel verdomd handig Je leert er een hoop dat je later ook gebruikt als je een economische studie gaat doen. Ik ben in elk geval blij dat ik het gehad heb.
Oud 24-04-2008, 21:27
Fiume
Fiume is offline
Citaat:
Hallo,

Wat ik me afvroeg is of het wel zinnig is om een E&M profiel te nemen zonder M&O, ofwel zou ik eventueel een Economische studie kunnen doen zonder het vak M&O?
Want voor zover ik het weet is M&O geen essentiële vak ofzo, voor Algemene ontwikkelingen?

- Of is dit niet zo?
- Kun je zonder M&O maar wel met economie diverse economische studies doen?
M&O is een goede voorbereiding voor je economische opleiding
wil je geen m&o doen dan raad ik ook een economische opleiding af, aangezien er heel veel van terug komt

bij mijn opleiding was m&o wel een pre (media en entertaiment management)

vaak is het geen vereiste maar wel een pre en je zal alles sneller volgen en begrijpen op hbo krijgje minder hulp dan op de havo dus ik raad wel aaan wil je een econimische studie doen, kies dan m&o
moeilijk is het niet maar het is gewoon veel werk, maar goed je moet ook wat doen voor je havo diploma
Met citaat reageren
Oud 26-04-2008, 22:33
Verwijderd
Ik vind dit niet persé een must. Het ligt er totaal aan wat je later wil gaan studeren. Wil je commerciële of bedrijfseconomie gaan doen, dan lijkt het me zeker handig om het erbij te hebben.

Zou je later iets in de richting van Bestuurskunde (wat ik nu doe) gaan studeren, dan kan je ook gemakkelijk iets anders erbij kiezen. Heel globaal zou je jezelf kunnen afvragen of je in je latere studie iets van balans / boekhouding en rechtsvormen krijgt, dan is M&O zeker een pré, anders is het een leuke aanvulling.

En M&O is niet zo heel moeilijk, maar reken er wel op dat het veel werk is (ik was meer tijd kwijt aan M&O dan economie 1,2 en wiskunde bij elkaar).
Met citaat reageren
Oud 27-04-2008, 09:32
Lente
Lente is offline
als je al weet dat je een economische studie gaat doen, waarom zou je nu dan geen m&o kiezen?
Met citaat reageren
Oud 28-04-2008, 21:14
Ephesis
Ephesis is offline
Citaat:
als je al weet dat je een economische studie gaat doen, waarom zou je nu dan geen m&o kiezen?
Het is wel een goede aanvulling, maar als het niet gevraagt wordt bij opleidingen, en je wilt bestuurskunde (Of iets zonder boekhouding) dan kun je denk ik ook een andere aanvulling nemen. En je kunt ook de economische richting op zonder M&O.
Met citaat reageren
Oud 28-04-2008, 22:27
Magican
Magican is offline
Ik heb het niet gedaan, en ik vond het geweldig om geen toetsen te hoeven doen terwijl mijn klasgenoten toen aan het ploeteren waren.

En nu werk ik.
Oud 30-04-2008, 16:14
Makaveli
Makaveli is offline
Citaat:
Het is wel een goede aanvulling, maar als het niet gevraagt wordt bij opleidingen, en je wilt bestuurskunde (Of iets zonder boekhouding) dan kun je denk ik ook een andere aanvulling nemen. En je kunt ook de economische richting op zonder M&O.
Binnen M&O valt geen boekhouding, het vak M&O vind ik een slap aftreksel van bedrijfseconomie. Het is een samenraapsel van allerlei onderdelen en een duidelijke lijn of samenhang ontbreekt, in de gehele vakopzet. Boekhouden wordt als niet nuttig gezien en is niet in het programma opgenomen.
Ik heb zelf M&O gevolgd op de Havo en ik merk dat hoe meer ik over bedrijfseconomie te weten kom, hoe zwakker M&O als vak eigenlijk is.
Begrijp me niet verkeerd, ik vind zowel algemene economie, als bedrijfseconomie leuke richtingen en na een paar jaren ben ik bevoegd om beide vakken te geven.

Daarnaast is het denk ik goed te doen om een aansluitende economische opleiding te doen zonder M&O gevolgd te hebben. Ik zou aanraden om een ander vak dan M&O te kiezen, een vreemde taal, extra wiskunde, biologie of natuurkunde is veel nuttiger mijn inziens, ook als je zeker weet om een economische opleiding te doen.
Je krijgt bij bedrijven vaak genoeg te maken met techneuten en het is denk ik handig voldoende basiskennis te hebben om de hoofdlijnen te volgen van hun vakgebied. Als manager moet je je niet beperken tot enkel de (bedrijfs)economische kennis, het is heel nuttig je kennis breed te houden/maken.
Met citaat reageren
Oud 30-04-2008, 16:35
Makaveli
Makaveli is offline
Citaat:
M&O is een goede voorbereiding voor je economische opleiding
wil je geen m&o doen dan raad ik ook een economische opleiding af, aangezien er heel veel van terug komt
Ik vind M&O een slechte bedrijfseconomische voorbereiding, omdat het programma een duidelijke structuur mist. Het zijn allemaal losstaande thema's / onderdelen, die je doet of moet kennen.
Tuurlijk komen de meeste onderdelen terug op het HBO of WO, maar dan in een duidelijke structuur, met een goede samenhang.
Het is niet noodzakelijk M&O gevolgd te hebben, voordat je een economische studie begint, op het HBO of WO heb je tijd genoeg om de stof eigen te maken.
Met citaat reageren
Oud 26-05-2008, 16:22
Fiume
Fiume is offline
Citaat:
Ik vind M&O een slechte bedrijfseconomische voorbereiding, omdat het programma een duidelijke structuur mist. Het zijn allemaal losstaande thema's / onderdelen, die je doet of moet kennen.
Tuurlijk komen de meeste onderdelen terug op het HBO of WO, maar dan in een duidelijke structuur, met een goede samenhang.
Het is niet noodzakelijk M&O gevolgd te hebben, voordat je een economische studie begint, op het HBO of WO heb je tijd genoeg om de stof eigen te maken.
het is niet noodzakelijk maar in je eerste jaar is het wel prettig om het gevoel te hebben dat je dingen snapt en als je er geen aanleg voor hebt is het cker handig als je m&o hebt gehad...
bij ons zie je duidelijk het verschil in de leerlingen met m&o en zonder
en degene met een voorgaande economische opleiding hebben het nog makkelijker

en structuur en samenhang ligt aan je leraar hoe die dat brengt...want ik vond er wel een structuur en cker een samenhang in terug

maar het is idd niet noodzakelijk
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten