Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-04-2008, 13:32
Gothic
Gothic is offline
Wie is er al eens geweest en hoe vond je het? Kun je er als vrouw alleen over straat 's avonds? Kun je topjes ed dragen zonder erg lastig gevallen te worden? Wat zijn de do en don'ts? Wat mag ik zeker niet missen? Enz enz ...
Oud 14-04-2008, 13:26
Verwijderd
Zelf niet geweest maar minstens de helft van mijn vriendenkring wel. (Springbreak e.d.)
Ik zal eens vragen!
Oud 18-04-2008, 08:07
Joyceb
Joyceb is offline
Mexico is echt een fantastisch land. Ik ben er afgelopen zomer 2 maanden geweest (Guadalajara, Mexico Stad, Yacatan, Oaxaca, het Zuiden (Palenque, Puerto Escondido, San Cristobal), en gedurende Spring break (Baja California).
Wat ga je precies doen en waar wil je naartoe?

Om terug te komen op je vragen: Mexico is een latijns-amerikaans land. Dat betekent dus niet alleen dat mannen kunnen dansen, maar ook dat ze naar je kijken en dat dat soms best irritant kan worden. Gelukkig blijft het allemaal netjes en word het niet té opdringerig, en als jij gewoon niet terug kijkt en het negeert is het geen probleem.
Natuurlijk kan je dus ook je zomerste kleren aan, inclusief topjes etc. Maar als jij met een 5 cm-kort rokje loopt, tsja, dan zal je daar ook reacties op krijgen, en als je daar niet zo van gedient bent doe ze dan ook vooral niet aan en hou het bij normale lengtes van rokken/jurkjes/broeken.
As to 's avonds over straat alleen, in de erg urban areas zou dat kunnen, maar ik raad je toch aan om in gezelschap (bij voorkeur gemixt!) je te verplaatsen.

Verder is het betrekkelijk veilig. Niet overal, maar dat is voor een groot gedeelte common sense. De Lonely Planet van Mexico is hier ook vrij duidelijk over. Verder, bij het eten: eet waar Mexicanen eten, dan komt het meestal wel goed. Neem voor de zekerheid wel van die zakjes mee met poeder met de nodige suikers/zouten/etc, mocht het misgaan droog je dan tenminste niet uit =).

Wat je zeker niet mag missen: Guanajato, Mexico City, Oaxaca, Puerto Escondido, (surfer's paradise) de Maya/Aztecs tempels, eigenlijk Baja California (mn favoriete regio denk ik). Ook natuurlijk niet het eten (al is het een beetje bezien voor vegetarischers, maar zolang je minder dan 3/4 weken daar blijft zijn zelfs de quesedillas niet al te vervelend), de guacamole (wooO!), het fruit (maar wees gewaarschuwd: meteen aangeven dat je je fruit NIET met chili poeder en limesap wil!) dat je overal kan kopen, de parken, Frida Kahlo en de Museum de las Bellas Artes..
Oud 20-04-2008, 00:24
Breg
Breg is offline
Ik ben ook van plan deze zomer een maand naar Mexico te gaan, en kan je dus geen ervaringen vertellen, maar vind zelf het forum van Lonely planet ontzettend handig voor tips, advies e.d.
Ben vorig jaar in Guatemala geweest, en weet niet hoe vergelijkbaar het is met Mexico, maar meestal koos ik daar 's avonds als het donker was (zeg maar na 21.00) liever een taxi of tuktuk dan alleen over straat te lopen (hoewel het vervolgens ook een keer is voorgekomen dat de bestuurder me probeerde op te lichten). Neem aan dat het in een plaats als Cancun al veel gewoner is om topjes te dragen dan in sommige steden/dorpjes in het binnenland. Zou aan willen raden een dun vestje of overhemd (bv. linnen of eventueel met driekwarts/korte mouwen) mee te nemen, zodat je dat altijd over een topje kan dragen, als je je anders 'te bloot' zou voelen.
Mijn plan is in Mexico City te beginnen, vervolgens richting Guadalajara, dan naar de Pacific coast richting Puerto Escondido, Oaxaca, Palenque, misschien San Cristobal. Dan Yucatan, waarschijnlijk een paar dagen 1 van de eilanden voor de kust bezoeken om te duiken en vervolgens vanuit Cancun naar Nederland vliegen.
Zijn nog zoveel andere plekken die ik ook zou willen bezoeken, voornamelijk Baja California, maar simpelweg geen tijd voor. Helaas.
Oud 01-05-2008, 20:22
Breg
Breg is offline
als je nog steeds geinteresseerd bent, dit is wat de lonely planet over vrouwelijke reizigers schrijft:
"Alleen reizende vrouwen kunnen aandacht en geflirt van lokale mannen verwachten. Doe geen dingen die Mexicaanse vrouwen niet zouden doen; mannen uitdagen hun mannelijkheid te bewijzen, alleen in een lokale 'cantina' drinken of gaan liften. Sommige Mexicaanse vrouwen in resorts zullen in blote topjes rondlopen of miniscule bikini's dragen, anderen zwemmen echter in een t-shirt en shorts. Op straat in steden en dorpen zal je zien dat vrouwen zich niet te bloot kleden. Als je een 3-kwarts broek draagt en een shirtje tot over je schouders kan je nooit fout gaan. Bovenal: gedraag je zelfverzekerd."
Oud 03-05-2008, 21:47
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
als je nog steeds geinteresseerd bent, dit is wat de lonely planet over vrouwelijke reizigers schrijft:
"Alleen reizende vrouwen kunnen aandacht en geflirt van lokale mannen verwachten. Doe geen dingen die Mexicaanse vrouwen niet zouden doen; mannen uitdagen hun mannelijkheid te bewijzen, alleen in een lokale 'cantina' drinken of gaan liften. Sommige Mexicaanse vrouwen in resorts zullen in blote topjes rondlopen of miniscule bikini's dragen, anderen zwemmen echter in een t-shirt en shorts. Op straat in steden en dorpen zal je zien dat vrouwen zich niet te bloot kleden. Als je een 3-kwarts broek draagt en een shirtje tot over je schouders kan je nooit fout gaan. Bovenal: gedraag je zelfverzekerd."

Tnx . Ik heb het gelezen in een ander boekje idd. Gewoon zoals bijna overal dus eigenlijk... draag wel gewoon een ring ...

Bedankt voor de reacties trouwens. Zal binnenkort ff laten weten welke plaatsen we gaan...
Oud 24-05-2008, 16:26
wstut
wstut is offline
Mexico is een te gek land. Ik woon er nu al weer 5 jaar. Kan er geen genoeg van krijgen. Altijd lekker weer, lekker eten en ontzettend vriendelijke mensen. Woon en werk in Guadalajara. Ik heb hier een spaanse taal school en alle vrouwelijke studenten die hier zijn geweest hebben nog nooit problemen gehad. Je kan hier rustig snachts over straat ook als vrouw.

Er is hier wel een andere cultuur tov vrouwen. Mannen kijken hier veel opzichtigger naar vrouwen. Ze schamen zich er niet voor om te staren naar vrouwen en soms na te fluiten. Dit is meer cultuur. Hoorde eens een verhaal van een latijs amerikaanse vrouw die in Nederland woonde en zich erg lelijk voelde omdat niemand haar aan keek of toe floot. Erg een cultuur ding.

Er zijn hier ook plaatsen waar je niet moet komen zowel voor mannen als vrouwen. In het centrum van Guadalajara is een hoeren buurt waar het snachts niet veilig is maar dat is eigenlijk het enige.

Als je nog meer informatie wilt kan je me gewoon mailen op wstut@glc.com.mx

Groeten,

Wouter
Advertentie

Regels voor berichten