Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Games
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-05-2008, 15:55
vlaflip1
vlaflip1 is offline
hoi! ik zag onderin de kast het spel aladdin op een diskette liggen van vroeger. ik wilde dit eens ff gaan spelen, maar nu stonden er geen instructies onder. Er werd verwezen naar een bijgevoegd blaadje. Als iemand dit weet hoe het moet of nog beter het blaadje heeft, wil iemand dan deze informatie op dit forum zetten?

Alvast bedankt

Groetjes Vlaflip1
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-05-2008, 17:40
Poor twisted me
Poor twisted me is offline
Waarschijnlijk is het nog een DOS spelletje. Dus ik weet niet of het nog uberhaupt zou draaien onder Windows XP, laat staan Windows Vista. (Of dat je hem uberhaupt zo ver krijgt dat hij het spel installeert).
Oud 25-05-2008, 20:06
Verwijderd
Bij ons stond Aladdin op 3 diskettes.
Met citaat reageren
Oud 25-05-2008, 22:46
Verwijderd
Het is vrijwel uitgesloten dat die diskettes het nu nog doen en je het spel geïnstalleerd krijgt.
Met citaat reageren
Oud 26-05-2008, 09:19
Q
Q is offline
Persoonlijk zou ik de herinneringen koesteren en de diskette weggooien. Het is wel mogelijk om via Windows XP en Vista DOS spellen te doen, je kan het via de compatibiliteitsmodus proberen en anders DOSBOX installeren (gratis). Of het nu echt de moeite waard is voor zo'n oud spel betwijfel ik.
Met citaat reageren
Oud 26-05-2008, 13:52
T_ID
T_ID is offline
DosBox halen en installeren, setup.exe uitvoeren, kijken hoe dat gaat.
Oud 26-05-2008, 21:34
Maxic
Maxic is offline
http://www.abandonia.com/en/games/2/Aladdin.html

Daar staat een link naar DosBox, en het spel zelf voor de grote kans dat je diskette het niet meer doet en je toch nog wel wil spelen. Leuk spel trouwens, Lion King was ook zo tof
Oud 27-05-2008, 07:31
Q
Q is offline
Citaat:
http://www.abandonia.com/en/games/2/Aladdin.html

Daar staat een link naar DosBox, en het spel zelf voor de grote kans dat je diskette het niet meer doet en je toch nog wel wil spelen. Leuk spel trouwens, Lion King was ook zo tof
Mag niet van de ESA.

"About the Entertainment Software Association

The Entertainment Software Association (ESA) is the U.S. association exclusively dedicated to serving the business and public affairs needs of companies that publish video and computer games for video game consoles, personal computers, and the Internet.

The ESA offers a range of services to interactive entertainment software publishers including a global anti-piracy program, business and consumer research, government relations and intellectual property protection efforts. ESA also owns and operates the E3 Media & Business Summit."
Met citaat reageren
Oud 27-05-2008, 14:56
T_ID
T_ID is offline
Ik snap hem niet Q. Het zal best dat de ESA dit of dat vind, maar hoezo maakt dat het gebruik van software om een besturingssysteem te simuleren illegaal?
Oud 27-05-2008, 21:04
Maxic
Maxic is offline
Het is abandonware, dus ook al is het niet helemaal legaal, er is niemand die er iets meer mee gaat doen. Developers vinden het meestal geen probleem.

What is Abandonware? Is it legal?

"Abandonware is computer software which is no longer being sold or supported by its copyright holder. Alternately, the term is also used for software which is still available, but on which further support and development has been deliberately discontinued." Since the software is no longer sold or supported, the copyright holders are not directly harmed in any way. This is why abandonware sites are, for the most part, ignored by the law. The distribution of copyrighted software however is, and will allways be, illegal!
Oud 28-05-2008, 19:10
Vice
Vice is offline
Citaat:
Waarschijnlijk is het nog een DOS spelletje. Dus ik weet niet of het nog uberhaupt zou draaien onder Windows XP, laat staan Windows Vista. (Of dat je hem uberhaupt zo ver krijgt dat hij het spel installeert).
Misschien werkt de ts nog met Windows 95.
Oud 29-05-2008, 08:43
Q
Q is offline
Citaat:
Ik snap hem niet Q. Het zal best dat de ESA dit of dat vind, maar hoezo maakt dat het gebruik van software om een besturingssysteem te simuleren illegaal?

Ik bedoelde eigenlijk dat je het spel daar niet mocht downloaden van de ESA
Met citaat reageren
Oud 29-05-2008, 17:33
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
[afbeelding]

Ik bedoelde eigenlijk dat je het spel daar niet mocht downloaden van de ESA
Ah, op die fiets. Mja, strikt gezien is abandonware gratis verkrijgen illegaal (ik zeg niet downloaden, want dat is wel legaal), maar goed, van iets dat niet verkocht wordt lopen distributeurs toch geen schade op.
Oud 29-05-2008, 18:03
Q
Q is offline
Citaat:
Ah, op die fiets. Mja, strikt gezien is abandonware gratis verkrijgen illegaal (ik zeg niet downloaden, want dat is wel legaal), maar goed, van iets dat niet verkocht wordt lopen distributeurs toch geen schade op.
Abandonware heeft bepaalde games die wel gedownload mogen worden, waarschijnlijk vallen die onder een soort van gedoogbeleid zoals hierboven staat beschreven. Van de spellen die er op staan maar niet te downloaden zijn is vast een bericht gekomen van de ESA om ze te verwijderen, lijkt er dus op dat de rest van de spellen die wel te downloaden zijn geen probleem zijn voor de ESA. De waarheid zal vast in het midden liggen maar dat de controle op zeer oude games minder scherp is dan op hele nieuwe games is wel duidelijk
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten