Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-05-2008, 20:34
Skater13
Skater13 is offline
Ik ben 16 jaar, thuiswonend. Ik keek op de site van SVB. Hier staat dat je per kwartaal 1.216 Euro mocht bijverdienen. In de zomermaanden mag je 1.100 euro meer verdienen. Mijn vraag hierbij is, worden deze bedragen aan het einde omgerekend naar een gemiddelde per kwartaal of als ik dit kwartaal eroverheen zit krijg ik dan dit kwartaal alleen geen kinderbijslag?

Mvg,

Michael Suijkerbuijk
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-05-2008, 22:24
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
Ik ben 16 jaar, thuiswonend. Ik keek op de site van SVB. Hier staat dat je per kwartaal 1.216 Euro mocht bijverdienen. In de zomermaanden mag je 1.100 euro meer verdienen. Mijn vraag hierbij is, worden deze bedragen aan het einde omgerekend naar een gemiddelde per kwartaal of als ik dit kwartaal eroverheen zit krijg ik dan dit kwartaal alleen geen kinderbijslag?

Mvg,

Michael Suijkerbuijk
Alleen dit kwartaal word niet omgerekend
Oud 14-05-2008, 08:39
Skater13
Skater13 is offline
Waarom wordt dit kwartaal niet ongerkend? Het is namelijk precies dit kwartaal dat ik erover heen ga Zeker als me vakantiegeld ook nog meetelt... weet jij of er bij de AH hier een oplossign voor te vinden is?
Met citaat reageren
Oud 14-05-2008, 10:36
ikbenschipper1
Citaat:
Waarom wordt dit kwartaal niet ongerkend? Het is namelijk precies dit kwartaal dat ik erover heen ga Zeker als me vakantiegeld ook nog meetelt... weet jij of er bij de AH hier een oplossign voor te vinden is?
Nope er is geen oplossing voor te vinden helaas. Vroeger kwamen er 4 periodes in juli,augustus en september. Nu niet meer.

Een oplossing in het vervolg is om belasting te laten toepassen. En ervoor te zorgen dat de je de belastingteruggafa een jaar later pas in die periode krijgt. Het gaat namelijk om hetgeen je gestort krijgt
Oud 14-05-2008, 11:51
tonio
tonio is offline
Die €1100 is trouwens alleen maar als je vakantiewerk doet en dat houdt dus in, ander werk dan wat je in de rest van het jaar ook doet. Als jij dus in de vakantie bij de AH blijft werken, is dat geen vakantiebaantje en mag je geen €1100 extra verdienen en alsnog recht hebben op de kinderbijslag.
Met citaat reageren
Oud 14-05-2008, 13:09
ikbenschipper1
Citaat:
Die €1100 is trouwens alleen maar als je vakantiewerk doet en dat houdt dus in, ander werk dan wat je in de rest van het jaar ook doet. Als jij dus in de vakantie bij de AH blijft werken, is dat geen vakantiebaantje en mag je geen €1100 extra verdienen en alsnog recht hebben op de kinderbijslag.
Dat is dus niet zo, uit eigen ervaring weet ik dat dit wel het geval is.

Vakantiewerk
In de zomervakantie hebben kinderen vaak vakantiebaantjes of gaan ze meer uren werken. Uw kind mag in de zomervakantie een extra bedrag bijverdienen. In 2007 is dit € 1.100 netto, hetzelfde bedrag als in 2006. Dit bedrag komt dus bovenop het vastgesteld bedrag

www.svb.nl
Oud 14-05-2008, 13:46
Skater13
Skater13 is offline
Citaat:
Nope er is geen oplossing voor te vinden helaas. Vroeger kwamen er 4 periodes in juli,augustus en september. Nu niet meer.

Een oplossing in het vervolg is om belasting te laten toepassen. En ervoor te zorgen dat de je de belastingteruggafa een jaar later pas in die periode krijgt. Het gaat namelijk om hetgeen je gestort krijgt
Maar welke periodes vallen dan in welk kwartaal, weet je dat toevallig? En telt je vakantiegeld ook mee in het max. bedrag voor je kinderbijslag?
Met citaat reageren
Oud 14-05-2008, 15:45
ikbenschipper1
Citaat:
Maar welke periodes vallen dan in welk kwartaal, weet je dat toevallig? En telt je vakantiegeld ook mee in het max. bedrag voor je kinderbijslag?
vakgeld en winstuitkering tellen ook mee.

Kwartaal 1: Periode 13-07,1-08,2
Kwartaal 2: Periode 3,4,5,6
Kwartaal 3: Periode 7,8,9
Kwartaal 4: Periode 10,11,12
Oud 14-05-2008, 16:38
tonio
tonio is offline
Citaat:
Dat is dus niet zo, uit eigen ervaring weet ik dat dit wel het geval is.

Vakantiewerk
In de zomervakantie hebben kinderen vaak vakantiebaantjes of gaan ze meer uren werken. Uw kind mag in de zomervakantie een extra bedrag bijverdienen. In 2007 is dit € 1.100 netto, hetzelfde bedrag als in 2006. Dit bedrag komt dus bovenop het vastgesteld bedrag

www.svb.nl
Dacht dat ergens gelezen te hebben, maar als het zo op SVB.nl staat, dan zal dat wel het juiste zijn.
Met citaat reageren
Oud 15-05-2008, 08:45
ikbenschipper1
Citaat:
Dacht dat ergens gelezen te hebben, maar als het zo op SVB.nl staat, dan zal dat wel het juiste zijn.
Hetklopt ook wel toen ik 17 was (5 jaar terug) stond het er inderdaad. Echter hebben ze er nooit moeilijk over gedaan als je duidelijk kon laten zien dat het is omdat het extra werken in de vakantie is en niet structureel daarna.

Nu hebben ze het eindelijk op de site ook goed neergezet. Zowiezo ik ind al die regelgeving over bijverdienen bij de ib en de svb onzin! Je bent scholier of student en dan heb je recht erop vind ik. Maar goed de overheid denkt daar dus anders over.
Oud 27-05-2008, 13:52
o0m0cr0_meido0
o0m0cr0_meido0 is offline
Citaat:
jah dat wil ik ook weten ben 17 jaar vorige maand heb ik €340 verdiend deze maand heb ik €629 inclusief vakantioegeld gekrege telt dat vakantiegeld ook erbij als je maar 1216 euro mag verdiene of is dat exclusief dat vakantie geld van je over het hele jaar krijg.
Met citaat reageren
Oud 27-05-2008, 16:55
Skater13
Skater13 is offline
Ik had een bericht naar het SVB gestuurd. Het antwoord daarop was dat alles telde, ze maken alleen een uitzondering voor de vakantie die in de zomer valt en ja ook je kinderbijslag telt als inkomen in dat kwartaal. Voor mij geen kinderbijslag dus dit kwartaal...
Met citaat reageren
Oud 27-05-2008, 22:28
ikbenschipper1
Citaat:
Ik had een bericht naar het SVB gestuurd. Het antwoord daarop was dat alles telde, ze maken alleen een uitzondering voor de vakantie die in de zomer valt en ja ook je kinderbijslag telt als inkomen in dat kwartaal. Voor mij geen kinderbijslag dus dit kwartaal...
je kinderbijslag tellen ze niet mee want dat is geen inkomen wat JIJ ontvangt he
Oud 28-05-2008, 19:53
Skater13
Skater13 is offline
Typfoutje!

Ik verbeter me post even..

Ik had een bericht naar het SVB gestuurd. Het antwoord daarop was dat alles telde, ze maken alleen een uitzondering voor de vakantie die in de zomer valt en ja ook je vakantiegeld telt als inkomen in dat kwartaal. Voor mij geen kinderbijslag dus dit kwartaal...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten