Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-05-2008, 08:25
eltawheed_JC
eltawheed_JC is offline
http://www.eltawheed.nl/index.php?nav=nieuws&nid=350

AMSTERDAM - Bij monde van Jeroen Dijsselbloem voelt ook de PVDA zich nu geroepen om mee te doen aan het theatrale schouwspel waarbij de zogenoemde radicale Islaam flink op de korrel wordt genomen. Hij spreekt over een ‘contrastrategie’ waarbij de invloed van ‘sektes’ dient te worden bestreden. Met sektes bedoelt hij geen soefi’s, sjie’ten, ahmadiyya of andere stromingen die ver van het pad van de profeet zijn afgedwaald.

Met sektes bedoelt hij de mensen die zich vasthouden aan het boek van Allah en de Sunnah van de profeet . Het feit dat vele Moslims inzien dat slechts één pad naar het paradijs leidt baart hem en zijn zielsverwanten schijnbaar zorgen. Of zijn het toch electorale overwegingen en dramatische peilingen die hem tot zijn standpunt hebben gedwongen?
Feit blijft dat de da’wah in Nederland springlevend is, en met de gunst van Allah , vruchten afwerpt. Ahl as-Sunnah is overigens de belangrijkste en grootste stroming binnen de Islaam. Vanaf de profeet , zijn metgezellen, hun volgelingen en alle belangrijke geleerden door de eeuwen heen tot vandaag de dag, vormen wij de meerderheid van de Moslims. De strategie om tweedracht te zaaien door juist ons af te schilderen als sekte is erg doorzichtig.

Het is echter vreemd dat men vanuit de politiek probeert om Moslims een bepaalde religieuze overtuiging op te dringen, of zelfs op te leggen. Ons staat niet helder voor de geest wanneer dit ooit bij Christelijke of Joodse gelovigen gebeurde. Wanneer Christenen of Joden zich houden aan hun religieuze voorschriften zijn zij vroom. Wanneer moslims dit doen radicaal. Men heeft het meten met twee maten tot vanzelfsprekendheid doen verworden in het publieke debat en delen van de samenleving.

Bij velen onder ons leeft de gedachte dat men het prefereert dat jongeren van Islamitische komaf problemen veroorzaken (eventueel onder invloed van drugs of alcohol) in de samenleveing, in plaats van dat zij moskeeën bezoeken en een goed voorbeeld vormen voor hun leeftijdsgenoten.

Alle inspanningen van bepaalde politici en opinimakers ten spijt vertrouwen wij op de Almachtige die de waarheid naar boven zal doen komen en de leugens ten onder zal laten gaan. De Islaam is een godsdienst die sinds de profeet hetzelfde is gebleven. Hoe rechtvaardig is een godsdienst die verschillende wetten voorschrijft in verschillende tijden? Een “moderne Islaam”, een “polder-Islaam”, “verlichting”, “we leven in de 21ste eeuw!”. Dit zijn slechts enkele van de argumenten of doelstellingen die tegenstanders van de Islaam hanteren om moslims te overtuigen hun godsdienst stapje bij beetje te wijzigen of aan te passen richting een door deze tegenstanders gewenste vorm. Voor onze geliefde Islamitische achterban willen we benadrukken dat er vele verzen uit de Quraan en overleveringen van de profeet bestaan aangaande deze situatie.

Ten eerste beveelt Allah ons, in vele verzen, om de profeet te gehoorzamen:Allah heeft gezegd
من يطع الرسول فقد اطاع الله
“Wie de Boodschapper gehoorzaamt, hij gehoorzaamt waarlijk Allaah.”

فلا وربك لا يؤمنون حتى يحكموك فيما شجر بينهم ثم لا يجدوا في انفسهم حرجا مما قضيت ويسلموا تسليما
"Bij jouw Heer, zij geloven niet totdat zij jou laten oordelen over waar zij over van mening verschillen en dan in zichzelf geen weerstand vinden tegen wat jij oordeelde, en zij aanvaarden (het dan) volledig."

يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُواْ أَطِيعُواْ اللّهَ وَرَسُولَهُ وَلاَ تَوَلَّوْا عَنْهُ
"O jullie die geloven, gehoorzaamt Allaah en Zijn boodschapper en wendt jullie niet van hem af."

De Profeet heeft gezegd
“In mijn oemmah zal er altijd een groep blijven bestaan die de bevelen van Allah uitvoert; degenen die hen teleurstellen of van hun mening verschillen kunnen hen niet schaden en zij zullen aan zich aan dit pad blijven vasthouden tot aan de Dag des Oordeels.”

“Een groep van mijn Oemmah zal zich continu succesvol aan de waarheid blijven vasthouden tot het Laatste Uur aanbreekt.”

“Mijn gemeenschap zal alles meemaken wat de Kinderen van Israël meegemaakt hebben. Ze zullen hen in hun voetsporen volgen, zelfs in die mate dat wanneer één van hen zijn moeder in het openbaar heeft benaderd voor geslachtsgemeenschap, één van mijn gemeenschap hetzelfde zal doen. De kinderen van Israël splitsten zich op in 72 groepen. Mijn gemeenschap zal zich opsplitsen in 73 groepen en ze zullen allemaal in het Hellevuur zijn, behalve één.”
De mensen vroegen: “En welke groep zal dat zijn?”
Hij antwoordde: “De groep die volgt waar ik en mijn metgezellen ons nu op bevinden.”

"Ik heb (iets) tussen jullie achtergelaten, als jullie je hieraan vasthouden zullen jullie nimmer dwalen; Het boek van Allah en mijn Sunnah."

"Waarlijk, degene van jullie die leeft (in toekomstige tijden) zal veel verdeeldheid (onder de moslims) zien. Houdt jullie dan ook vast aan mijn handelswijze en de handelswijze van de rechtgeleide en rechtschapen kaliefen. Bijt jullie erin vast met de (achterste) kiezen en waakt jullie voor nieuwlichterijen. Want Waarlijk elke (religieuze) innovatie is een afdwaling.”

Hopelijk vergeten de heren en dames politici niet dat juist de geleerden van ahl as-Sunnah wal Jama’ah wereldwijd bezig zijn om jongeren te behoeden voor de takfier en het terrorisme. Enige nuance is wel op zijn plaats bij dergelijke vraagstukken. De gedachte dat men vanuit de Haagse politiek kan dicteren hoe en wat de moslim dient te geloven is een illusie.

En tot Allah is de terugkeer van alle zaken

De Jongerencommissie van Stichting El Tawheed

------------------------------
Noot:
De Jongeren Commissie is officieel de jongerenorganisatie van stichting El Tawheed.
Echter, wij zijn vrij om onze eigen activiteiten te organiseren en eigen standpunten in te nemen. Daarom zouden deze kunnen afwijken van de standpunten van stichting El Tawheed.
Advertentie
Oud 27-05-2008, 08:45
Verwijderd
Ojee, wat nu?
Oud 27-05-2008, 10:21
Verwijderd
Louis Armstrong! Ik had het niet beter kunnen verwoorden!!!!!

Oh ik ga me morgen ook maar tot de Islam bekeren; Ik ben overtuigd door de strakke en nonfrauduleuze gang van zaken bij de El Tahweed moskee én het hierboven gehouden betoog over hoe cool Allah wel niet is.
Oud 27-05-2008, 10:50
Verwijderd
Hier help je de goede reputatie van de El Tawheed-moskee vast mee.
Oud 27-05-2008, 11:11
hookee
hookee is offline
Hij zei terugkeer, hij zij terugkeer !
Oud 27-05-2008, 11:48
Mobius
Mobius is offline
Gister kwam er een man bij me aan de deur die me een abonnement op Clubservice probeerde aan te smeren. Na drie keer "nee" had hij nog steeds niet opgegeven. Op een gegeven moment heb ik gezegd: "Luister, ik ga er niet mee akkoord, ik heb er geen zin in." Daarna ging hij pas weg.

Dit is hetzelfde verhaal.
Oud 27-05-2008, 12:32
arPos
arPos is offline
Citaat:
http://www.eltawheed.nl/index.php?nav=nieuws&nid=350
....Ahl as-Sunnah is overigens de belangrijkste en grootste stroming binnen de Islaam. Vanaf de profeet , zijn metgezellen, hun volgelingen en alle belangrijke geleerden door de eeuwen heen tot vandaag de dag, vormen wij de meerderheid van de Moslims. De strategie om tweedracht te zaaien door juist ons af te schilderen als sekte is erg doorzichtig...
geleerden??? waar is de ontwikkeling dan.
overigens is het per definitie doorzichtig om een bepaalde groep af te schilderen als sekte.

Citaat:
Het is echter vreemd dat men vanuit de politiek probeert om Moslims een bepaalde religieuze overtuiging op te dringen, of zelfs op te leggen. Ons staat niet helder voor de geest wanneer dit ooit bij Christelijke of Joodse gelovigen gebeurde. Wanneer Christenen of Joden zich houden aan hun religieuze voorschriften zijn zij vroom. Wanneer moslims dit doen radicaal. Men heeft het meten met twee maten tot vanzelfsprekendheid doen verworden in het publieke debat en delen van de samenleving.
bij christenen gebeurde dat vanaf het begin van de middeleeuwen tot 1960.
bij de joden tot op de dag van vandaag.
persoonlijk vind ik elke vorm van religie verwerpelijk.

Citaat:
Bij velen onder ons leeft de gedachte dat men het prefereert dat jongeren van Islamitische komaf problemen veroorzaken (eventueel onder invloed van drugs of alcohol) in de samenleveing, in plaats van dat zij moskeeën bezoeken en een goed voorbeeld vormen voor hun leeftijdsgenoten.
of naar de moskee gaan een goed voorbeeld is kan over gepraat worden, wel weet ik dat een moslim die zich vergrijpt aan drank of drugs geen vrome moslim is en dus gewoon tuig.

Citaat:
Alle inspanningen van bepaalde politici en opinimakers ten spijt vertrouwen wij op de Almachtige die de waarheid naar boven zal doen komen en de leugens ten onder zal laten gaan. De Islaam is een godsdienst die sinds de profeet hetzelfde is gebleven.
'de waarheid' -> wiens waarheid?
hetzelfde, wat een onzin, zelfs binnen de islaam bestaan er zoveel verschillen en interpretaties at je van uniformiteit nooit kan spreken, iets wat je zelf aangeeft door: ...groep afschilderen als sekte...

Citaat:
Hoe rechtvaardig is een godsdienst die verschillende wetten voorschrijft in verschillende tijden? Een “moderne Islaam”, een “polder-Islaam”, “verlichting”, “we leven in de 21ste eeuw!”. Dit zijn slechts enkele van de argumenten of doelstellingen die tegenstanders van de Islaam hanteren om moslims te overtuigen hun godsdienst stapje bij beetje te wijzigen of aan te passen richting een door deze tegenstanders gewenste vorm. Voor onze geliefde Islamitische achterban willen we benadrukken dat er vele verzen uit de Quraan en overleveringen van de profeet bestaan aangaande deze situatie.
hoe kom je bij het vreemde idee dat godsdiensten rechtvaardig zijn?

Citaat:
Ten eerste beveelt Allah ons, in vele verzen, om de profeet te gehoorzamen:Allah heeft gezegd
من يطع الرسول فقد اطاع الله
“Wie de Boodschapper gehoorzaamt, hij gehoorzaamt waarlijk Allaah.”
pertinenete onwaarheid, daar de boodschapper een andere boodschap kan geven dan eigenlijk bedoelt, nog verder ontworteld door de interpretatie van de volgelingen.

Citaat:
فلا وربك لا يؤمنون حتى يحكموك فيما شجر بينهم ثم لا يجدوا في انفسهم حرجا مما قضيت ويسلموا تسليما
"Bij jouw Heer, zij geloven niet totdat zij jou laten oordelen over waar zij over van mening verschillen en dan in zichzelf geen weerstand vinden tegen wat jij oordeelde, en zij aanvaarden (het dan) volledig."
watblief?

Citaat:
يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُواْ أَطِيعُواْ اللّهَ وَرَسُولَهُ وَلاَ تَوَلَّوْا عَنْهُ
"O jullie die geloven, gehoorzaamt Allaah en Zijn boodschapper en wendt jullie niet van hem af."
waarom?

Citaat:
De Profeet heeft gezegd
“In mijn oemmah zal er altijd een groep blijven bestaan die de bevelen van Allah uitvoert; degenen die hen teleurstellen of van hun mening verschillen kunnen hen niet schaden en zij zullen aan zich aan dit pad blijven vasthouden tot aan de Dag des Oordeels.”
tja je hebt altijd wel een groep schapen die buiten elke realiteit om blijven volgen.

Citaat:
“Een groep van mijn Oemmah zal zich continu succesvol aan de waarheid blijven vasthouden tot het Laatste Uur aanbreekt.”
wiens waarheid, welk laatste uur?

Citaat:
“Mijn gemeenschap zal alles meemaken wat de Kinderen van Israël meegemaakt hebben. Ze zullen hen in hun voetsporen volgen, zelfs in die mate dat wanneer één van hen zijn moeder in het openbaar heeft benaderd voor geslachtsgemeenschap, één van mijn gemeenschap hetzelfde zal doen. De kinderen van Israël splitsten zich op in 72 groepen. Mijn gemeenschap zal zich opsplitsen in 73 groepen en ze zullen allemaal in het Hellevuur zijn, behalve één.”
De mensen vroegen: “En welke groep zal dat zijn?”
Hij antwoordde: “De groep die volgt waar ik en mijn metgezellen ons nu op bevinden.”
wat jij wil

Citaat:
"Ik heb (iets) tussen jullie achtergelaten, als jullie je hieraan vasthouden zullen jullie nimmer dwalen; Het boek van Allah en mijn Sunnah."

"Waarlijk, degene van jullie die leeft (in toekomstige tijden) zal veel verdeeldheid (onder de moslims) zien. Houdt jullie dan ook vast aan mijn handelswijze en de handelswijze van de rechtgeleide en rechtschapen kaliefen. Bijt jullie erin vast met de (achterste) kiezen en waakt jullie voor nieuwlichterijen. Want Waarlijk elke (religieuze) innovatie is een afdwaling.”
met die instelling kom je dus nooit verder.

Citaat:
Hopelijk vergeten de heren en dames politici niet dat juist de geleerden van ahl as-Sunnah wal Jama’ah wereldwijd bezig zijn om jongeren te behoeden voor de takfier en het terrorisme. Enige nuance is wel op zijn plaats bij dergelijke vraagstukken. De gedachte dat men vanuit de Haagse politiek kan dicteren hoe en wat de moslim dient te geloven is een illusie.
ongetwijfeld voor beide stellingingen.

En tot Allah is de terugkeer van alle zaken
Oud 27-05-2008, 13:07
Verwijderd
Oh.
Oud 27-05-2008, 14:10
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Hoe rechtvaardig is een godsdienst die verschillende wetten voorschrijft in verschillende tijden?
Alle godsdienst is natuurlijk uiteindelijk onwaar, maar een godsdienst die met zijn tijd meegaat is per definitie rechtvaardiger dan een godsdienst die star, achterhaald, ouderwets en barbaars blijft.
Citaat:
Alle inspanningen van bepaalde politici en opinimakers ten spijt vertrouwen wij op de Almachtige die de waarheid naar boven zal doen komen en de leugens ten onder zal laten gaan.
Lekker neerbuigend, lekker beledigend, geen opening voor discussie, precies zoals we het van islamitische 'herboren' probleemjongeren kennen. Jij bent de islamitische ubermensch die de waarheid kent, en alle ongelovige honden moet op worden neergekeken en hun argumenten genegeerd omdat ze het toch fout zouden hebben.

Je bevestigd hiermee natuurlijk wel het stereotype dat islamieten onnadenkend en respectloos zijn.

Kun je dat niet gewoon achterwege laten? Mij is het allemaal eender, maar wellicht zou je het voor andere moslims niet moeten verknallen met zulke negatieve uitlatingen.
Citaat:
De strategie om tweedracht te zaaien door juist ons af te schilderen als sekte is erg doorzichtig.
Maar het ís ook een sekte. Sterker nog, jouw post vertoonde een klassiek kenmerk van een sekte, namelijk de wervingsmethode:
Citaat:
Ons staat niet helder voor de geest wanneer dit ooit bij Christelijke of Joodse gelovigen gebeurde. Wanneer Christenen of Joden zich houden aan hun religieuze voorschriften zijn zij vroom. Wanneer moslims dit doen radicaal.
Net doen alsof moslims anders beoordeeld worden om meer werkeloze jongeren te rekruteren... Wow, jullie lijken wel jehova getuigen. Precies dezelfde werkwijze als andere sektes.

Een gevoel van uitsluiting creeëren, mensen isoleren, om ze vervolgens te hersenspoelen en bij de sekte in te lijven. Echt een tekstboekjes taktiek.

Jouw tekst mikt op lager opgeleide moslims die vanuit huis slecht geïntegreerd zijn en negatieve ervaringen hebben.

Jouw doel is bij hen een gevoel van 'wij islamieten versus de rest' te creeëren, zodat ze zich afsluiten voor anderen en contact met jouw sekte zoeken. Daarna hen te hersenspoelen met 'ware islam', om hen daarna onder de macht van de sekteleider, in dit geval een willekeurige geestelijke, te brengen.
Oud 27-05-2008, 14:24
arPos
arPos is offline
Citaat:
...
volgens de pure definitie;
sek·te (de; sekten, sektes)
1 (pejoratief) gesloten religieuze groepering met een sterke leider

Natuurlijk, maar aangezien TS het heeft over gevoelsmatige expressie zou ik een islamitische groepering niet onder sekte gooien maar gewoon weer een groep op de een of andere manier religieuzen die het niet te nauw nemen met feitelijkheden.

Overigens raad ik alle gelovigen zich te scharen onder de rasta's die simpelweg stellen: "all gods form one which we call: jah". is het probleem opgelost.

In principe is er niets mis met geloof;
Zo geloof ik persoonlijk in de kracht van de menselijke ontwikkeling, De openingen en mogelijkheden die geld bieden als drijfveer en uiteraard geloof ik in mijzelf en de steun van mijn vrienden.

Een ander zou in dit rijtje misschien god/allah/boedah noemen (waarmee dus eigenlijk geloof in de relatieve boeken bedoelt wordt: bijbel, thora, quran etc), een zeer persoonlijke afweging dus.

Daarnaast zou ik het derhalve dan ook ten zeerste aanbevelen en verzoeken aan "jullie gelovigen" (is een keer niet jullie moslims ) dat jullie stoppen met jullie denkwijzen te proberen aan te smeren bij anderen, en die persoonlijke keuze dus persoonlijk te laten.

Ik als kapitalist probeer ook niet mijn denkwijze over geloof in materiaal en kennis aan te smeren aan jan en alleman sterker nog, sommigen zouden het niet eens (willen) begrijpen, wat voor mij dan weer voordelig is i.t.t. in het geval van religie.

Waarschijnlijk zou heel dat zgn. debat dan niet eens bestaan.

Regels voor berichten