Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-06-2008, 18:40
Diary of Dreams
Diary of Dreams is offline
Ik heb een methode nodig om snel/gemakkelijk een lange (honderd tot duizenden) lijst met regels met 1 of meerdere variabelen. Elke volgende regel is de variabel 1 hoger.

Nu heb ik net snel in C++ dat voor elkaar gekregen maar het probleem is dat ik de output niet kan kopieeren, dus daar heb ik niets aan.

Kan iemand me helpen?

Bvd.
Advertentie
Oud 07-06-2008, 21:44
ILUsion
ILUsion is offline
Ik vermoed dat je alles naar de console laat uitschrijven, dan moet je de uitvoer laten 'pipen' zoals dat heet. Daarvoor maakt het eigenlijk weinig uit of je Windows, Mac, Linux of iets anders gebruikt; want dat is overal gelijkaardig: je moet een console/terminal/command prompt openen.

In Windows gaat dat als volgt: Start > Run > 'cmd' ingeven en OK klikken. Als je Linux't zal je wel weten hoe het werkt, en van Mac weet ik niet genoeg af (maar daar zal het vast wel ergens bij de applicaties staan).

De volgende stap is navigeren naar de map waar je programma staat, dit doe je als volgt (gaat overal): in de opdrachtregel staat normaal in welke map je momenteel zit (voor Mac/Linux kan je dat ook achterhalen door 'pwd' te typen, gevolgd door een enter). Om naar een map met naam XX te gaan in je huidige map, geef je volgende opdracht: 'cd XX'. Om naar de bovenliggende map te gaan: 'cd ..' en als je in Windows op een andere drive/station moet zijn, geef je gewoon daarvan de naam in (dus bv. 'A:' voor je floppy). Opdrachten laat je steeds volgen door een enter

Een andere oplossing, afhankelijk van wat je exact wilt doen is gewoon vanuit je programma alles naar een bestand laten schrijven; dan hoef je die hele omweg niet te maken

Nu, het eigenlijke uitvoeren doe je gewoon door de naam van het programma in te geven, maar we gaan ook pipen; dat wilt zeggen dat we de uitvoer ergens anders gaan heensturen, naar een bestand Stel dat je programma 'programma.exe' noemt en je wilt de uitvoer in 'output.txt' dan geef je volgende commando: 'programma.exe > output.txt'. Nadien kan je dat bestand gewoon uitlezen normaalgezien
Oud 08-06-2008, 15:46
Diary of Dreams
Diary of Dreams is offline
Dankje voor je uitgebreide uitleg, maar doordat ik geen werklijke programma maak/heb gaat het pipen niet. (Tenzij je met een C++ compiler een tijdelijke excecutable maak?)

Ik gebruik nu een andere C++ compiler en die doet het wel. Als ik het compile krijg ik het in een dos venster en via eigenschappen -> alles selecteren kan ik de tekst kopieeren. Kortom: ik heb wat ik wil.
Oud 08-06-2008, 15:53
ILUsion
ILUsion is offline
Sowieso zal elke compiler een executable maken, want anders kan je het niet uitvoeren; een ongelinkte binary zal niet werken. Maar misschien dat je C++-compiler alles in een tijdelijke map gooit, wat mij nogal raar lijkt, maar goed: de meeste compilers die ik al gebruikt heb (XDS Modula, Delphi, Java, ...) steken de bytecode in dezelfde map als je code (of desnoods in een map daar niet te ver van). Dat is ook het doel van een programmeertaal (niet script-taal): een executable (of desnoods een library) maken.

Maar inderdaad moet je het dus via de console dan kopiëren, al is het afhankelijk van wat je echt wilt doen, properder om vanuit je programma alles te laten schrijven. Als je nu gewoon tijdelijke variabelen wilt bekijken, dan is vanuit het programma wegschrijven naar bestanden best overkill; maar als het doel van het programma er juist uit bestaat dat je die gegevens elders moet gebruiken, dan kan ik enkel aanraden om het vanuit je programma te laten wegschrijven
Reageren

Regels voor berichten