Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-11-2004, 19:09
Smartie
Smartie is offline
... wat kan jij je daar nog van herinneren? Had jij een mooie rol? Moest je enorm vals zingen? Stak jij heel veel tijd in het maken van het decor? Of was jij dat kindje uit de groep die acheraf stond en eigenlijk niets durfde te doen?

Wij zijn benieuwd naar jullie verhalen en gedachten.
Advertentie
Oud 15-11-2004, 19:48
Verwijderd
Ik had welgeteld 8 hele zinnen te zeggen het was opzich wel een leuke musical. Maar geschreven voor 15 mensen, en als je die dan met 40 moet opvoeren, tja vallen er altijd mensen buiten. Ik mocht wel met alle liedjes meezingen, maja het heeft op mij weinig indruk gemaakt.
Oud 15-11-2004, 20:29
Verwijderd
Het was wel leuk. Wij hadden musical het spoor van bijster en ik was een detective. Mijn moeder heeft geholpen bij het maken van die musical, bij het oefenen dan zegmaar. Ik vond het allemaal altijd erg leuk om eraan te werken. Hoewel als ik het terugkijk op video het eigenlijk niet zoveel was. Toen vond ik het helemaal geweldig.
Oud 15-11-2004, 20:49
PV
PV is offline
In groep 8 had ik geen musical, in groep 7 wel (samen met de groep 8 van dat moment). We speelden toen de vakantieman na, met zelfverzonnen verhalen enzo. Ik was (zogenaamd) samen met een meisje op vakantie geweest in Oostenrijk, en we waren daar een stier tegengekomen. En die stier was op de een of andere manier ook mee naar Holland gereisd en die kwam ons toen achterna rennen op het podium Dat zorgde wel voor gelach in de zaal Maar ik vond het zelf doodeng en vergat ook een zin, terwijl ik het blaadje voor me had liggen nog
Oud 15-11-2004, 22:12
reuffneck32
reuffneck32 is offline
ik had 2 zinnen die ik samen met iemand moest zeggen
toen had ik er geen zin meer in omdat ik toch maar 2 domme zinnen had
en met de liedjes stond ik overal op de achtergrond
dus heb eigenljk gewoon niet mee gedaan
Oud 16-11-2004, 06:53
Verwijderd
nou ik was 'oma'
ik zat met 9 mensen in groep 8 en we wilden een leuk toneelstuk en hebben toen voor de heksen van roald dahl gekozen, niet echt een musical dus. De vorige musicals op onze school gingen allemaal over Odysseus en dat wilden wij niet, omdat we daar nooit iets van snapten.
Alle scenes waren dus ook zelf bedacht etc etc

de ochtend versie ging heel slecht, ik speelde helemaal niet goed naar mijn eigen zeggen. 's Avond was veel leuker, vooral omdat het meer sfeervol was en mijn ouders waren er etc, toen ging mijn 'acteren' heel goed, we hebben ook nog met zn 9en op een gegeven moment met de zaal helemaal in een deuk gelegen omdat we heksen na moesten spelen en we allemaal een panty op ons hoofd hadden...

daarna kregen we allemaal een bijbel en de hele school was in teken van heksen en zoveel mensen en gezelligheid..hele mooie avond
Oud 16-11-2004, 06:59
Spacemonkey
Spacemonkey is offline
Ik vond het wel leuk.. Niet dat ik echt een boeiende rol had. Ik was 'kind 3' geloof ik met misschien 4 zinnetjes.
Het was een musical over een erfenis van een tante die in de jungle woonde ofzo... (beetje lang geleden )
En we hebben het 3 keer gedaan geloof, voor de onderbouw, bovenbouw (overdag) en voor de ouders op een avond. Daarna hadden we een disco en we kregen allemaal 2 pennen met de naam van de school erin
Oud 16-11-2004, 10:43
Dolores
Dolores is offline
Ik mocht een heel leuk iemand spelen. 'k Had allemaal vage kleding aan, een pruik op en moest met een heel leuk accent praten. En ik moest zingen. 'k Vond het geweldig, maar toen ik het laatst op video zag leek het echt nergens op.
Oud 16-11-2004, 11:08
waves
waves is offline
ik had een paar kleine momentjes op het podium... maar mijn grote rol was achter de schermen als souffleur en regelaarster (vooral tegen de anderen zeggen dat ze op moesten schieten) en elke keer dat we de voorstelling opvoerden voor leerlingen moest ik een openingspraatje houden (bij de eerste voorstelling had ik dat net 5 minuten van te voren gehoord.. ik was poepiezenuwachtig ) maar bij de voorstelling voor de ouders mocht dat niet en dat vond iedereen heel stom.

maar ik vond het toen echt geweldig!
Oud 16-11-2004, 15:57
heavinly
heavinly is offline
Ik was Kind 6.

En dat vond ik stom, mn beste vriendin had de rol die ik wilde. Maar ik mocht wel solo zingen, dus ik was in principe wel heel blij. Ik zong 't liedje Heimwee. We hadden 'n vrij stomme musical, maar k geloof dat niet veel groep-8 musicals erg leuk zijn.
Oud 16-11-2004, 19:46
Smartie
Smartie is offline
Net als Mushu heb ik Het Spoor van Bijster gespeeld. Ik had de op één na groostet rol, stond na de pauze 95% van de tijd op het podium. Ik was er zo trots op toen hè, en nu nog steeds een beetje geloof ik. Ik moest twee keer zingen: ook solo-zingen en een duetje mét gitaar. Ik heb waarschijnlijk zwaar voor aap gestaan, maar dat is niet erg meer. Ik heb me enorm vermaakt die maanden, van de voorbereiding tot de drie opvoereingen. Die goede ouwe tijd...
Oud 16-11-2004, 20:29
Verleden Tijd
Verleden Tijd is offline
BIG BOAT hebben wij gedaan.
Die was nog best leuk, vond ik. Ik speelde de bootsman, 1 van de 4 grootste rollen. De domme slechterik van het stuk .
Oud 17-11-2004, 13:34
Ieke
Ieke is offline
Wij hadden Vlieg op! Was wel heel erg leuk. Ik mocht een van de drie slechterikken spelen en dat was echt gaaf, samen met 2 andere vriendinnen. We moesten van achter in de zaal opkomen en dan mochten we mensen aan haren trekken enzo Was wel een redelijke rol en we moesten ook nog met z'n drieën een liedje zingen. Echt geweldig
Oud 17-11-2004, 14:22
de communiceerbeer
de communiceerbeer is offline
Ik had eerst de rol van Chief Cash maar daar had ik op een gegeven moment geen zin meer in en toen heb ik het iemand anders laten doen en hoefde ik zelf niks te doen, alleen een beetje achteraan staan.
Oud 17-11-2004, 18:30
Fine
Fine is offline
Ik had n f*cking klein rolletje als visser en moest de zang helpen... WOEI kutmusical
Oud 18-11-2004, 00:18
Briseïs
Briseïs is offline
Bij ons op school deed je twee musicals: eentje met de klas (groep 6, 7 en 8 door elkaar en dan dus eens in de drie jaar) en een afscheidsmusical met alle groep 8-ers.

Als afscheidsmusical deden we Windkracht 8, die was best cool met best leuke liedjes maar toen heeft een of ander stom kind verzonnen dat we er 'we gaan van school' van moesten maken en dat was erg stom
Verder deed onze klas maar twee scenes en in één daarvan had ik best een aardige rol. Ik was Thea, een vervelend kind in de klas

De andere musical (die was voor mij ook in groep 8) was Jackpot. Eigenlijk wilde ik de hoofdrol, maar omdat ik, altijd zo snel las dacht mijn lerares dat ik dan ook wel alles veel te snel zou zeggen op toneel. Maar het bleek dat ik beter kon acteren dan degenen die de hoofdrol hadden gekregen
Uiteindelijk werd ik Dirk, een dief die samen met zijn maatje Arie een oma haar zojuist gewonnen miljoen af wilde pakken door haar kat te ontvoeren. Nog best een grote rol.
En er zat maar één solo in de musical en die was voor de oma, terwijl degenen die oma waren helemaal niet konden zingen en ik wel
Oud 18-11-2004, 10:57
Goede Fee
Goede Fee is offline
Citaat:
Mushu schreef op 15-11-2004 @ 21:29 :
Het was wel leuk. Wij hadden musical het spoor van bijster en ik was een detective. Mijn moeder heeft geholpen bij het maken van die musical, bij het oefenen dan zegmaar. Ik vond het allemaal altijd erg leuk om eraan te werken. Hoewel als ik het terugkijk op video het eigenlijk niet zoveel was. Toen vond ik het helemaal geweldig.

Die hadden wij ook!

Ik was een of andere zwaar ongeruste moeder.
Was wel leuk, maar heeft minder indruk op me gemaakt dan een toneelproject dat we in groep 6 hadden. Toen leefden we een week lang als ridders en prinsessen op een kasteel, en hadden we aan 't einde van de week een soort van toneelstuk voorbereid. en ik had de hoofdrol...
Dat was echt heel cool.
Oud 18-11-2004, 13:34
Verwijderd
Citaat:
Smartie schreef op 16-11-2004 @ 20:46 :
Net als Mushu heb ik Het Spoor van Bijster gespeeld. Ik had de op één na groostet rol, stond na de pauze 95% van de tijd op het podium. Ik was er zo trots op toen hè, en nu nog steeds een beetje geloof ik. Ik moest twee keer zingen: ook solo-zingen en een duetje mét gitaar. Ik heb waarschijnlijk zwaar voor aap gestaan, maar dat is niet erg meer. Ik heb me enorm vermaakt die maanden, van de voorbereiding tot de drie opvoereingen. Die goede ouwe tijd...
Wie was jij dan? *onze musical was zo aangepast dat bijna alle rollen gesplitst waren vanwege de hoeveelheid kinderen uit groep acht, dat ik echt geen idee meer heb hoe groot de rollen oorspronkelijk waren*
Oud 18-11-2004, 18:21
PV
PV is offline
Waarom hadden jullie allemaal van die voor-bedachte musicals? Dat is toch niet leuk
Oud 18-11-2004, 18:34
Verleden Tijd
Verleden Tijd is offline
Juist wel. Ik heb van mensen gehoord dat de leraren bij hen zelf een toneelstuk gingen bedenken en dat werd helemaal niets.
Oud 19-11-2004, 16:07
Gruppie
Gruppie is offline
wij hadden zo'n geniale zelfbedachte musical: " een beetje anders hier en daar" het was helemaal op onze klas afgestemd (lees: helft van klas was allochtoons)
Ik was een meisje die samen met twee vriendinnen marsmannetjes had ontdekt en was verliefd op de hoofdpersoon (marsman) geworden. De marsmannetjes zijn neergestort en zijn ouders zijn in paniek op mars. Dan halen we de marsmannetjes in de klas en blijken ze prima bij een nieuw project te passen over de multiculturele samenleving. Later (na vele scenes verder)worden ze net voor de opening van het project opgehaald door marspolitie + ouders en mogen ze blijven tot het einde van het project. Bij het project hoorde natuuuuuuurlijk veel playback en toneelstukjes
In de musical zelf waren er liedjes met andere teksten verzonnen op 'de meeste dromen zijn bedrog' en ' het is een nacht'
Heb t script pas geleden doorgelezen met een vriendin die ik vanaf de basisschool ken (en die 1 van de andere 2 vriendinnenn van me speelden) en we wisten allebei nog verschillende dingen. Van veel woordgrapjes konden we ons niet voorstellen dat we ze toen hadden begrepen
Oud 19-11-2004, 16:09
.Pure
.Pure is offline
Happy Landings en hij was leeeuk. Ik was Lucia Lamborghini, grondstewardess. Hoefde niet zo veel te zeggen, maar wel vaak op't podium.
Oud 19-11-2004, 16:12
rare kwast
rare kwast is offline
Citaat:
heavinly schreef op 16-11-2004 @ 16:57 :
Ik was Kind 6.

En dat vond ik stom, mn beste vriendin had de rol die ik wilde. Maar ik mocht wel solo zingen, dus ik was in principe wel heel blij. Ik zong 't liedje Heimwee. We hadden 'n vrij stomme musical, maar k geloof dat niet veel groep-8 musicals erg leuk zijn.
welke musical had je dan??

ik had de hoofdrol was juffrouw van een groep 8 en die gingen een musical doen die auditie heette en ze moesten er auditie voor doen net als ons...
*het stuk heette auditie, je moest auditie doen, in de musical deden ze ook auditie voor auditie..*

heb nog best wel veel vuile blikken gehad na het krijgen van de hoofdrol
Oud 19-11-2004, 16:23
markeerstift
markeerstift is offline
Wij hadden o,jee we zijn gestrand (ofzoiets)
Ik had geen vaste rol, alleen de bijrolletjes zo moest ik een histerische fan spelen, zingen en had ik 3 regeltjes tekst ofzo
Niet dat ik dat erg vind..
Af en toe zingen we nog shake m naar links shake m naar rechts dooeeee de milkshake jah dat was n vet nr
Oud 20-11-2004, 17:01
Redhair
Redhair is offline
Ik had de hoofdrol zo ongeveer. Het ging over een klas die op schoolreis ging naar een eng kasteel. Ik was daar de reisleidster van. Had zo'n korte beige bermuda aan, een legergroen shirt en een beige bodywarmer met allemaal medailles. Verder een verrekijker, kompas en zaklamp aan me hangen. We gingen met de zelf gemaakte trein die ontspoorde en het was geweldig. Ik was helemaal blij en trots en mocht heel mooi expres vals zingen.
Oud 20-11-2004, 17:48
Sitia
Sitia is offline
Had heel weinig tekst, maar ik was veel op het toneel. Onze musical heette 'Heldendom' en ik was 1 van de meisjes in een girlgroup. Ik weet nog wel dat we met zn 5en het liedje 'Give me love' moesten zingen, en als ik het terugzie op video schaam ik me kapot. *maar toen was het natuurlijk geweldig!*

Het decor was vrij simpel, gemaakt door ouders volgens mij. Verder was het wel leuk dat we een televisie hadden staan, waarop een reclame van onze girlgroup te zien was. Wij stonden op dat moment naast het podium tegen een camera te praten Was allemaal best leuk..
Oud 20-11-2004, 19:59
Theseus
Theseus is offline
Als klein jongetje op een basisschool in een klein dorpje ik twee keer een musical in mijn basisschoolloopbaan. In groep zeven en in groep acht.

De musical van groep zeven "Bingo" staat me nog het meeste bij. De grote verhaallijn ging over een reclamebureau waarvan de directeur vertrekt. Er komt een jongen daarna en stelt zich voor "Ik ben De Nieuwe". De medewerkers van het reclamebureau denken dat het de nieuwe directeur is en zetten hem aan het werk. Het blijkt dat deze jongeman gewoon De Nieuwe heet! En veel meer kan ik me er niet van herinneren, behalve dat ik politieman was, Jansen ("De naam is trouwens Jansen, met 1 S").

In groep 8 speelden we "Over en Sluiten", waarin een basisschool bedreigd werd met een sluiting wegens geldgebrek. De docenten van de school werd geadviseerd om een sponsor te zoeken. Maar natuurlijk zoeken alle docenten een eigen sponsor en de kinderen worden er de dupe van. Ik speelde in die musical de rol van zenuwachtige directeur, die zijn medicijn 'De Stilpil' als sponsor nam.

En vroeger vonden we dat allemaal geweldig knap en mooi, dat spelen en het decor en de techniek... toen hadden we Joop vd Ende nog nooit gezien
Oud 20-11-2004, 20:07
Mawopma XIV
Mawopma XIV is offline
Ik had in groep 5 een musical, die heette Miezert Muis en ging over een muis die iets terug moest vinden, ben het vergeten :/. Gelukkig heb ik ergens nog video zou nog maar een keer gaan kijken;}. Ik kan me nog wel veel van herinneren alleen neit het verhaal. Ik was een jury lid en had een tamelijk kleine rol iets van 4 zinnetjes zeggen ofzo en een beetje rond rennen. Ik weet nog wel dat ik vergeten was wat ik moest zeggen en toen had ik het jury lid voor mij na gepraat, dat scheen erg grappig geweest te zijn. Mijn oude basisschool pakte het wel groots aan, we mochten het op voeren in het Stadstheater in Zoetermeer wat het natuurlijk extra spannend maakte. De jaren daarna heb ik ook meegedaan aan de musical maar dan in het orkest, gewoon beetje liedjes spelen.
Oud 20-11-2004, 22:46
Friendly Friend
Friendly Friend is offline
Ik deed een musical genaamd "wow" geloof ik. Ik had de hoofdrol, King Rocky ofzo heette ik.
Oud 21-11-2004, 09:47
Verwijderd
Ik weet niet meer precies welke musical wij hadden, iig iets met een warenhuis en "de klant is koning". Ik durfde geen solo te zingen, waardoor een hele zooi rollen al afvielen. Er waren een stuk of 9 'grote' rollen en daar had ik er één van. Wie het decor gemaakt heeft weet ik niet eens, ik geloof niet dat het leerlingen waren (dan had ik het wel geweten en waarschijnlijk ook geholpen). Kleding ed moest je zelf voor zorgen (ik had een soort van mantelpakje van mijn moeder aan, schoenen die ik had gevonden bij de verkleedkleren in een kleuterklas toen ik daar een keer was en een bril van de toneeljuf). We voerden hem twee keer op: één keer voor de kinderen (toen vergaten ze een stuk waardoor een jongen die maar twee zinnen had helemaal niks meer te zeggen had ) en één keer voor de ouders. Na de musicalopvoering voor de ouders moest ik een kort praatje houden en alle leerkrachten op het podium 'roepen' voor een roos als bedankje.

Ik was Bea Blader, de winkeljuffrouw van de boekenafdeling (ik was toen al een lees-/boekenfanaat ) en ik was helemaal gek van het koningshuis, ik liep continu rond met blaadjes daarover (met daarin de tekst van de musical, zodat ik wist wat iedereen moest zeggen en ik zelf als het nodig was ook zo nu en dan kon spieken en daardoor wist ik dus ook dat er een heel stuk overgeslagen werd, had de rest niet eens door )).
Oud 22-11-2004, 12:49
Verwijderd
Citaat:
Theseus schreef op 20-11-2004 @ 20:59 :

De musical van groep zeven "Bingo" staat me nog het meeste bij. De grote verhaallijn ging over een reclamebureau waarvan de directeur vertrekt. Er komt een jongen daarna en stelt zich voor "Ik ben De Nieuwe". De medewerkers van het reclamebureau denken dat het de nieuwe directeur is en zetten hem aan het werk. Het blijkt dat deze jongeman gewoon De Nieuwe heet! En veel meer kan ik me er niet van herinneren, behalve dat ik politieman was, Jansen ("De naam is trouwens Jansen, met 1 S").

Deze musical heb ik ook in groep 7 gedaan Ik was een van die drie modellen die een heel klein rolletje hadden, en we moesten zon modeshow opvoeren. Echt maf! En zo'n liedje erbij en mijn regel tekst was:"nou euh, ik ben vege... vegetata..vegetaristisch" Vaag, ik weet dat gewoon nog allemaal... En het beginliedje mocht ik solo zingen, dat vond ik echt leuk om te doen.

Alleen was het toen nog zo op die school dat er om het jaar een grote eindmusical was en het jaar waarin dat niet was een kerstmusical. Dus in groep 8 deed ik die kerstmusical. Er was maar 1 hoofdrol voor een meisje, gelukkig was ik het geworden! Want ik vond het altijd te gek om in de picture te staan en dat lukt niet met zon klein rolletje met 1 regel tekst. En toen had ik het laatste liedje solo gezongen, dat vond ik toen echt prachtig
Leuke herinneringen aan dus.

En toen ik in groep 5 zat, zat mn broer in groep7 en die deden toen ook de musical over het Warenhuis. Ik was helemaal gek van die musical en leerde al die liedjes uit mn hoofd. Vandaar dat ik die zelfs nu nog wel ken, sommige dan
Oud 22-11-2004, 13:23
WolterB
WolterB is offline
Ik kende alle teksten van iedereen, dat weet ik nog wel

Ik had geloof ik 3 wat kleinere rollen

heb nogwel ergens t tekstboekje in een doos liggen
Oud 22-11-2004, 15:05
Dith
Dith is offline
In groep 8 deden we 'Hoera, we zijn gestrand' oid. Waren aantal verhaallijnen en één daarvan ging over twee zangeressen met een vervelende manager. Wat het doel was van dit verhaallijn weet ik niet, want het had totaal geen verband met alle andere dingen maar goed, ik was dus één van die twee zangeressen en dat was hel want ik kan niet zingen en toen hebben ze bij alle duetten die wij moesten zingen het bandje laten lopen en toen mocht ik playbacken
Oud 22-11-2004, 21:09
Verwijderd
Citaat:
Raphael Kaffiya schreef op 20-11-2004 @ 23:46 :
Ik deed een musical genaamd "wow" geloof ik. Ik had de hoofdrol, King Rocky ofzo heette ik.
Ik was Hopper. Een van de 2 wazige detectives die een probleem moesten oplossen maar ze zeiden alleen maar vage dingen. Achteraf gezien was dat een leuke rol.
Oud 26-11-2004, 17:24
Verwijderd
ik zat in de laatste scene, en had een deel vand e hoofdrol. (dat zat zo: er waren 2 hoofdrollen, maar die waren teveel om door 2 kids te laten doen, dus die werden door meer leerlingen gedaan). en ik mocht ook kermit de kikker zijn omdat iedereen vond dat ik dat stemmetje zo goed kon, maar toen ik zag wat ik aanmoest, heb ik die rol weer weggegeven.

omdat wij de laatste groep acht van het millenium waren, ging onze musical over de 20e eeuw. vormgegeven in een museum. en die twee kinderen komen in dat museum, en konden er alleen uitkomen als ze vragen goed beantwoorden die over de 20e eeuw gingen. (over sport, muziek, wetenschap, etc) helemaal zelf geschreven en zelf de muziek gemaakt.
Oud 26-11-2004, 17:39
Verwijderd
in groep 7 hadden we de musical "een speeltuin het einde!" hier had ik een klein rolletje qua tekst en moest ik 1 liedje met nog 4 meiden zingen en dansen.

In groep 8 hadden we de musical "spionnen in het circus" ofzo en toen was ik het slangenmens en moest ik een heel liedje aleen zingen en had ik ook best wel volgens mij een grote rol.
haha vet koel vond ik het .. maarja.. het was vast stuper vals

Laatst gewijzigd op 26-11-2004 om 17:47.
Oud 26-11-2004, 18:45
Verwijderd
Ik zat in een mini-groep 8, waardoor er allerlei leraren en leraressen rollen op zich moesten nemen (de bijrolletjes hoor), sommige rollen geschrapt moesten worden en ik een dubbelrol had.

We speelden 'het bos van bijster'. Ik was daarin de buschauffeur en een detective. Ik heb een solo gehad in een nummer, ging best goed, en had best wel veel tekst.

Het decor heeft mijn opa voor gezorgd, dat hebben we dus niet zelf gemaakt en verder was het helemaal geweldig om te doen!
Oud 26-11-2004, 20:10
Verwijderd
Citaat:
Dusjcrib schreef op 26-11-2004 @ 19:45 :
Ik zat in een mini-groep 8, waardoor er allerlei leraren en leraressen rollen op zich moesten nemen (de bijrolletjes hoor), sommige rollen geschrapt moesten worden en ik een dubbelrol had.

We speelden 'het bos van bijster'. Ik was daarin de buschauffeur en een detective. Ik heb een solo gehad in een nummer, ging best goed, en had best wel veel tekst.

Het decor heeft mijn opa voor gezorgd, dat hebben we dus niet zelf gemaakt en verder was het helemaal geweldig om te doen!
Jajaja! Die had ik ook!
Oud 26-11-2004, 20:16
Lotte
Lotte is offline
Citaat:
Briseïs schreef op 18-11-2004 @ 01:18 :

De andere musical (die was voor mij ook in groep 8) was Jackpot. Eigenlijk wilde ik de hoofdrol, maar omdat ik, altijd zo snel las dacht mijn lerares dat ik dan ook wel alles veel te snel zou zeggen op toneel. Maar het bleek dat ik beter kon acteren dan degenen die de hoofdrol hadden gekregen
Uiteindelijk werd ik Dirk, een dief die samen met zijn maatje Arie een oma haar zojuist gewonnen miljoen af wilde pakken door haar kat te ontvoeren. Nog best een grote rol.
En er zat maar één solo in de musical en die was voor de oma, terwijl degenen die oma waren helemaal niet konden zingen en ik wel
Die musical had ik ook. Ik was de mode-verslaggeefster en ik moest zelf m'n tekst verzinnen, wat ik heel moeilijk vond. En inderdaad: het blonde giechelmeisje met lange vlechten zong heel erg vals als oma. Ik zat indertijd al in de pubertijd dus ik was zeer onzeker en was blij toen het afgelopen was(ook door de kinderen van mijn vorige school, gelukkig hoef ik die niet meer te zien).
Oud 26-11-2004, 20:52
MediaTechnoloog
MediaTechnoloog is offline
Citaat:
Ieke schreef op 17-11-2004 @ 14:34 :
Wij hadden Vlieg op! Was wel heel erg leuk. Ik mocht een van de drie slechterikken spelen en dat was echt gaaf, samen met 2 andere vriendinnen. We moesten van achter in de zaal opkomen en dan mochten we mensen aan haren trekken enzo Was wel een redelijke rol en we moesten ook nog met z'n drieën een liedje zingen. Echt geweldig

Die hadden wij ook!! Ik was die opa die aan het einde met de koffer vol geld zat
Oud 26-11-2004, 21:26
VirginVampiress
VirginVampiress is offline
Wij hadden gelukkig geen voorgebakken musical, meester Frank was lkkr crea dus die had hem zelf bedacht (was wel al 2x eerder op onze school opgevoerd, maar wel zelfbedacht).
Anyway, het ging over een sjeik die op tv een nederlandse popster zag en haar in zijn harem wilde. naja, popster wordt geroofd door 4 boeven, een detective wordt ingeroepen door haar fanclub en die gaan vervolgens naar Jomanda (gespeeld door moi) om te vragen waar ze is. Jomanda vertelt dat ze naar de sjeik gaat, fanclub gaat ercahteraan om hara terug te halen, sjeik zegt soory en de popster zingt nog een liedje.

Ik had 6 zinnetjes ofzo en een liedje solo
Oud 26-11-2004, 22:11
Verwijderd
Ik weet alleen nog dat ik een Hula-Hoepgirl was, en dat ik een gebroken arm had en dus niet alle Hula-Hoepgirl-dansjes goed mee kon doen.
Oud 27-11-2004, 19:01
Verwijderd
Wij deden iets met een kindercircus... het ging over een klas die een kindercircus ging opzetten, maar er was iets verdwenen en dat moest worden opgestuurd. Ik was paardenkont en acrobate, en ik mocht heel cool als detective door het publiek lopen
Oud 28-11-2004, 08:07
marrel
marrel is offline
wij hadden de doem van gunder ofzo wel grappig, spookverhaal enzo k was een een of ander mens van het reisbureau, niet echt denderende rol maar wel grappig. En ik was een spook en k weet nog wel dat er een hoop mensen van het podium donderde omdat ze als spook zijnde niks zagen
Oud 28-11-2004, 09:54
Tesca
Tesca is offline
Wij deden HELP! Was een ziekenhuis afdeling. En ik was zuster Fee ofzo. En dat was echt een hele grote rol.
Oud 28-11-2004, 10:33
dead person
dead person is offline
Doem van Gunder, en ik was ut koor en spook
weet nog wel dat ik en een ander meisje te laat opkwamen, de rest van de spoken waren er al, en dan zag je zo haar en ik laat op komen dwarrelen
Oud 28-11-2004, 14:32
PV
PV is offline
Citaat:
Tesca schreef op 28-11-2004 @ 10:54 :
Wij deden HELP! Was een ziekenhuis afdeling. En ik was zuster Fee ofzo. En dat was echt een hele grote rol.
was dat toevallig iets van Help, de dokter is ziek? Want daar heb ik ook nog in meegespeeld in groep 3
Oud 28-11-2004, 14:57
Remqo
Remqo is offline
Mijn musical heette "het ruime sop" of iets wat er op leek.

Het ging over diamantsmokkel op een cruise-schip, met de meest uiteenlopende figuren. Op een avond zou er een feest gegeven worden op het schip en Neptunus de zeegod (die mocht ik spelen) zou op bezoek komen. Neptunus en de host van de show waren de diamantsmokkelaars die diamanten in een zeepje hebben gedaan. Maar omdat de 9 los zat en een 6 was geworden, zat het diamant-zeepje in de verkeerde hut. Maar er was ook een geheim agent aan boord en hij kon het diamant-mysterie ontrafelen.
Oud 28-11-2004, 17:24
Verwijderd
Citaat:
VirginVampiress schreef op 26-11-2004 @ 22:26 :
Wij hadden gelukkig geen voorgebakken musical, meester Frank was lkkr crea dus die had hem zelf bedacht (was wel al 2x eerder op onze school opgevoerd, maar wel zelfbedacht).
Anyway, het ging over een sjeik die op tv een nederlandse popster zag en haar in zijn harem wilde. naja, popster wordt geroofd door 4 boeven, een detective wordt ingeroepen door haar fanclub en die gaan vervolgens naar Jomanda (gespeeld door moi) om te vragen waar ze is. Jomanda vertelt dat ze naar de sjeik gaat, fanclub gaat ercahteraan om hara terug te halen, sjeik zegt soory en de popster zingt nog een liedje.

Ik had 6 zinnetjes ofzo en een liedje solo
hihi, mijn zus was 3 jaar eerder Jomanda
Oud 29-11-2004, 15:07
Endomychus
Endomychus is offline
Citaat:
Redhair schreef op 20-11-2004 @ 18:01 :
Ik had de hoofdrol zo ongeveer. Het ging over een klas die op schoolreis ging naar een eng kasteel. Ik was daar de reisleidster van. Had zo'n korte beige bermuda aan, een legergroen shirt en een beige bodywarmer met allemaal medailles. Verder een verrekijker, kompas en zaklamp aan me hangen. We gingen met de zelf gemaakte trein die ontspoorde en het was geweldig. Ik was helemaal blij en trots en mocht heel mooi expres vals zingen.
Die hadden wij ook!! Het heet de Doem van Gunder!! haha ook wij deden met twee klassen dus moest er wat bijgeschreven worden, wij hadden dat de auto kapot ging tijdens de reis. Ik moest in het koor en da dans macabre doen, ik weet het doem van gunder lied nog steeds:: Dooor de honmger overmand,,holle ogeb lege magen, uitgestrekt een magere hand, schandalig! wat zal jouw geweten knagen....

Laatst gewijzigd op 29-11-2004 om 15:10.
Advertentie

Regels voor berichten