Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-06-2008, 11:25
_Moby_
_Moby_ is offline
Zouden jullie onderstaande enquete willen invullen? Duurt minder dan twee minueten

Enquête business game

1) Wat studeer je?

2) Hoe oud ben je?

3) Weet je wat een business game is? Ja / Nee

Bij een business game wordt er één of meerdere dagen gewerkt op een uitdagende manier aan innovaties, nieuwe ideeën, of verbeterplannen voor een bedrijf of onderneming. Hierbij kan men denken aan het opstellen van een verbeterplan op het gebied van marketing om de naamsbekendheid van een bedrijf te vergroten, of het bedenken van ontwerpen voor een architecten bedrijf dat net een nieuwe opdracht heeft gekregen (bijna alle gebieden zijn dus mogelijk). Business games zijn dus gericht op case studying en problem solving. Een dergelijke business game kan intern in een bedrijf plaatsvinden (teams van medewerkers participeren), maar ook extern: bijvoorbeeld op hoge scholen en universiteiten (teams van studenten) in opdracht van het desbetreffende bedrijf. Hierbij kan er gekozen worden voor teams van 1 school, of voor teams van verschillende (internationale scholen). De beste teams winnen hierbij prijzen, waarde tussen 100 en 2000 euro.

4) Is bij jou op school wel eens een vergelijkbaar evenement of wedstrijd georganiseerd? Ja / Nee

5) Heb je wel eens deelgenomen aan een vergelijkbaar evenement of wedstrijd? Zo ja, leg uit wat het inhield.

6) Indien een dergelijk evenement zou plaatsvinden op jouw universiteit of hoge school, zou je dan participeren? Ja / Nee

7) Hoeveel geld zou je er voor over hebben om te participeren als het evenement zou plaatsvinden in een ander land, binnen Europa?
- Ik zou niet participeren
- Ik zou alleen participeren als al mijn onkosten betaald zouden worden
- Ik zou alleen participeren als de kosten voor mijn reis en verblijf maximaal 50 euro zouden zijn
- Ik zou alleen participeren als de kosten voor mijn reis en verblijf maximaal 100 euro zouden zijn
- Ik zou alleen participeren als de kosten voor mijn reis en verblijf maximaal 200 euro zouden zijn

8) Wat zou voor jou de voornaamste reden zijn om te participeren aan een business game bij jou op school? Noem er maximaal 2.
- Een dagje uit de collegebanken
- Prijzengeld
- Netwerkmogelijkheden met het bedrijf
- Ontmoeten van studenten uit verschillende landen
- Leerzaamheid
- Opdracht van een echt bedrijf (realiteit)
- Andere redenen, namelijk..

9) Denk je dat jouw hoge school of universiteit bereid zou zijn om te participeren?

Laatst gewijzigd op 08-06-2008 om 11:53.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-06-2008, 23:05
Balance
Balance is offline
1) Wat studeer je?
Orthopedagogiek

2) Hoe oud ben je?
22

3) Weet je wat een business game is?
Nee

4) Is bij jou op school wel eens een vergelijkbaar evenement of wedstrijd georganiseerd?
Nee

5) Heb je wel eens deelgenomen aan een vergelijkbaar evenement of wedstrijd? Zo ja, leg uit wat het inhield.
Nee

6) Indien een dergelijk evenement zou plaatsvinden op jouw universiteit of hoge school, zou je dan participeren?
Nee

7) Hoeveel geld zou je er voor over hebben om te participeren als het evenement zou plaatsvinden in een ander land, binnen Europa?

8) nvt

9) Denk je dat jouw hoge school of universiteit bereid zou zijn om te participeren?
Mijn opleiding in elk geval niet.
Wat ze binnen andere opleidingen doen weet ik niet.
Oud 09-06-2008, 01:03
AzN
AzN is offline
1) Wat studeer je?
Bedrijfseconomie

2) Hoe oud ben je?
19

3) Weet je wat een business game is?
Nee

4) Is bij jou op school wel eens een vergelijkbaar evenement of wedstrijd georganiseerd?
Nee

Nee

6) Indien een dergelijk evenement zou plaatsvinden op jouw universiteit of hoge school, zou je dan participeren?
Nee

8) Wat zou voor jou de voornaamste reden zijn om te participeren aan een business game bij jou op school? Noem er maximaal 2.
- Prijzengeld
- Leerzaamheid

Ja, dit zou in mijn opleiding best 'n echte opdracht kunnen zijn.
Reageren

Regels voor berichten