Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-11-2009, 18:55
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Bij wie ben jij verzekerd en hoeveel betaal je?
Daarbij is wel handig om te vermelden waarvoor je verzekerd bent (wat voor aanvullende pakketten je hebt) en wat voor jou de reden is om voor deze zorgverzekeraar en het pakket te kiezen

Ikzelf zit bij Trias. Heb aanvullend basis pakket en tand uitgebreid pakket. Normale premie is 125 euro p.m., maar doordat ik in een collectief zit betaal ik maar 109 euro p.m.
Reden voor deze verzekering is dus de grote korting. Reden voor het aanvullende pakket basis is dat ik dan nét iets meer vergoed krijg (bv fysio) en tand uitgebreid omdat ik elk jaar tandartskosten heb (minimaal 130euro per jaar, exclusief gaatjes ).

Helaas heeft mijn verzekeraar zijn tandartsvergoeding teruggeschroefd (van 750 naar 500 euro per jaar) en zou ik eventueel van verzekering willen veranderen. Dit blijkt echter niet eenvoudig, aangezien ik nu een lage premie betaal ivm wat ik krijg. Eventueel is een ander collectief of een jongerenverzekering een optie (zag al een mooi aanbod via VGZ Jong).

Vandaar de vraag: hoe zijn jullie verzekerd en zijn jullie tevreden?
Oud 26-11-2009, 19:22
wup
wup is offline
Ik zat altijd bij Menzis, maar vorig jaar ben ik overgestapt naar FBTO. Ik zit erover te denken om weer terug te gaan naar Menzis.

Nu heb ik een basisverzekering + 800 tandspul vergoed ( express, want wilde een nieuwe voortand) en nog wat dingetjes als alternatieve geneeskunde etc.
Ik baal enorm van het mijn-FBTO gebeuren op internet. Ik heb die code daarvoor niet meer en als antwoord van de helpdesk krijg ik standaard dat ik alles maar in mijnFBTO moet bekijken. En ze willen dat je online declareert en dat haat ik, want ik ben een computernoob. Menzis betaalt de meeste rekeningen meteen zelf, dat scheelt weer 100den euros voorschieten.

Ik neem bij Menzis dan weer de basisverzekering en óf jongerenverzorgd ( met fysio etc) óf tandverzorgd 2, want heb veel problemen met mijn gebit.
Met citaat reageren
Oud 26-11-2009, 21:33
Verwijderd
Ik heb nu een collectieve verzekering via Unive Zorgzaam. Ik heb het van de 5 het middelste aanvullende pakket.
Hier betaal ik 110 euro voor.
Voor 2010 ben ik nog aan het rondkijken
Met citaat reageren
Oud 26-11-2009, 23:36
Martiño
Martiño is offline
Ik zit nu bij Zilveren Kruis, met de HBO collectiviteitskorting. Hierdoor kom ik in 2010 uit op een premie van €101,90 per maand. Hier zit dan een aanvullende verzekering (€5,70) bij en een tandartsverzekering (€9,35) bij.

De tandartsverzekering dekt tot €225,- per jaar. Eigenlijk best gek dat ik hiervoor 132 euro premie per jaar betaal, meer dan de helft dus, en het er (ondanks dat ik gaatjes heb gehad) dus nooit uithaal. Maargoed, zo werkt het nu eenmaal.
De aanvullende verzekering dekt buitenlandse zorg 100% (en niet zoals bij de basisverzekering tot 100% NL tarief) en repatriëring, plus wat fysiotherapie. De overige extra dekking (bijvoorbeeld bril, alternatieve geneeskunde, etc.) vind ik voor mij eigenlijk onnodig. Ik ben mezelf aan het afvragen of het niet handiger/goedkoper is om de zorgkosten + repatriëring via een reisverzekering te regelen, en niet op deze manier, en dus de aanvullende verzekering op te zeggen.

Overigens denk ik er sowieso over om over te stappen. De dekking wordt steeds minder, en de premie blijft bij Zilveren Kruis stijgen. Ik heb al gekeken naar een collectieve verzekering via mijn werk en dat van mijn partner, dat is goedkoper, maar ik moet nog even naar de dekking kijken. Een goedkopere "internetverzekering" lijkt me ook geen probleem.
Oud 27-11-2009, 07:55
Verwijderd
Ik heb een Menzis basisverzekering, zonder aanvullende pakketten, collectief via de universiteit. Ik heb Menzis omdat ik dat altijd al heb en nooit problemen met ze heb gehad. En ik heb geen aanvullende pakketten omdat ik dat niet nodig vind, hoewel ik wel overweeg om tandartsverzekering erbij te doen.
Met citaat reageren
Oud 27-11-2009, 08:18
Lorelei
Lorelei is offline
Ik zit bij Agis. Basispakket + Compleetpolis (Dat is het een na lichtste aanvullend pakket). Ik overweeg om het aanvullend pakket eruit te doen omdat ik het tegenwoordig niet meer nodig heb. Deze maand kostte me dat 101,09 euro.
Met citaat reageren
Oud 27-11-2009, 11:24
Volk
Volk is offline
zilveren kruis en dan collectief via iets. Komt neer op 89,83 per maand. Volgens mij heb ik basis+ ofzo?
Met citaat reageren
Oud 27-11-2009, 12:08
Verwijderd
Heb nu een stuk of 6 offertes aangevraagd, van alle maatschappijen waar ik collectief kan verzekeren. Maar heb echt het idee dat het bijna geen verschil maakt. De dekkingen zijn over t algemeen hetzelfde en de prijzen ook.
Hebben meer van jullie dat idee?
Met citaat reageren
Oud 27-11-2009, 13:02
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Citaat:
Heb nu een stuk of 6 offertes aangevraagd, van alle maatschappijen waar ik collectief kan verzekeren. Maar heb echt het idee dat het bijna geen verschil maakt. De dekkingen zijn over t algemeen hetzelfde en de prijzen ook.
Hebben meer van jullie dat idee?
Ja. Maar je moet voor jezelf kijken wat je het hardste nodig hebt. Zo zijn er mensen met kinderen die perse orthodontie er in willen hebben en daar zitten heel veel verschillen tussen (bij de een max. 1000 euro, bij de ander vergoeding onbeperkt). Hetzelfde geldt voor de tandartsverzekering. Gaatjes vullen vergoeden ze allemaal wel (sommigen maar 75%/80% ipv 100%), maar daarnaast zitten de verschillen, bv met protheses en wortelkanaalbehandelingen.

Als je niet zoveel zorgkosten maakt of denkt te gaan maken, dan kun je er voor kiezen om je alleen basis te laten verzekeren, maar daar zit ook nog wel verschil in de premie (ook afhankelijk van eigen risico).
Oud 27-11-2009, 13:20
ganralph
ganralph is offline
ik zit al jaren bij VGZ. heb basisverzekering + "uitgebreid aanvullend" (één na hoogste) + "tand best" (hoogste).

tanden zijn gedekt tot 1000,- (en evt. orthodontie nog voor 1500,- extra);
andere ziektekosten vrij hoog gedekt. zou bij VGZ alleen beter kunnen dekken voor voornamelijk hulpmiddelen en hulp buiten Europa.

pakket kost in 2010 normaal gesproken zo'n 140,- per maand.
ik krijg daar nog wel korting op: 3% collectiviteitskorting op basis, en 15% op aanvullend pakket
Oud 27-11-2009, 14:33
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik ben verzekerd bij IZZ, basispakket + basisaanvullende regeling. Ik zat hiervoor bij Zilveren Kruis, collectief via de Hogeschool maar sinds ik afgestudeerd ben en in de zorg werk dus collectief bij IZZ. Ik betaal €113,46 en mijn werkgever draagt €16,67 bij als collectiviteitskorting achtig iets. Het wordt ingehouden op m'n salaris dus daarom heb ik niet het idee dat ik het ook echt betaal zeg maar

Ik heb daarvoor gekozen omdat ik dus korting kreeg. Had me ook collectief kunnen verzekeren bij DSW maar bij IZZ kreeg ik een hogere vergoeding voor m'n bril (200 euro per drie jaar) en ook tandarts was dacht ik uitgebreider gedekt. Ik weet allemaal niet precies wat er gedekt wordt maar het is wel vrij uitgebreid. Heb tot nu toe alleen wat voor m'n bril moeten bijbetalen (maar heb dan ook een gewone bril + zonnebril op sterkte gekocht) en foto's bij de tandarts worden niet 100% vergoed. Ze zijn snel met het terugbetalen van declaraties en ik vind het wel fijn dat het op je salaris wordt ingehouden. Ben wel tevreden maar was over Zilveren Kruis ook tevreden
Oud 27-11-2009, 15:25
ganralph
ganralph is offline
Citaat:
Eventueel is een ander collectief of een jongerenverzekering een optie (zag al een mooi aanbod via VGZ Jong).

Vandaar de vraag: hoe zijn jullie verzekerd en zijn jullie tevreden?
ik was altijd erg tevreden over VGZ jong&zeker. dit loopt t/m de maand waarin je 27 wordt, dus voor jou nog zeker aantrekkelijk. "oude mensen kwaaltjes" zijn minder of niet gedekt, maar voor de rest prima verzekering.

maar welke dingen wegen voor jou zwaar? heb je een bril, sport je veel (met blessures), heb je een chronische ziekte...? misschien kunnen we je dan wat meer helpen met deze specifieke gebieden (een goede verzekering kan net jouw punt slecht dekken)
Oud 27-11-2009, 15:32
remy476
remy476 is offline
Menzis met tandverzorgd 3 rond de 115 euro per maand (ook collectief)
Oud 27-11-2009, 15:59
Verwijderd
Ik ben bij CZ verzekerd. Was vroeger al met mijn vader mee verzekerd daar en ben er altijd heel tevreden geweest over CZ. Heb een jaar of twee bij National Academic gezeten, maar ben weer teruggegaan naar CZ.

Ik heb een basisverzekering (duh ) en een aanvullende verzekering (Jongeren). Daarvoor ga ik volgend jaar 103 euro per maand betalen (door een collectiviteitskorting van 4,70). Vaak moet je naast je aanvullende verzekering ook nog een aanvullende verzekering voor de tandarts nemen, maar in de het Jongerenpakket zit ook de tandarts (max. 450 euro per jaar). Andere dingen die in de aanvullende verzekering Jongeren zitten, zijn bijvoorbeeld: brillen en lenzen (max. 100 euro per 2 jaar), alternatieve geneeswijzen, fysiotherapie (max. 250 euro per jaar), sportmedisch advies en inentingen voor verre reizen. En je krijgt 50 condooms per jaar gratis, lees ik net (moest even kijken wat er allemaal in de aanvullende verzekering zat ). Ik maak niet van alles gebruik, maar dat houd je toch.
Met citaat reageren
Oud 27-11-2009, 22:16
Balance
Balance is offline
Ik zit nu nog bij Zilveren Kruis Achmea. Ik heb daar basis + 3 pakketten aanvullend voor medische zaken, 1 aanvullend pakket voor tandarts en dan nog een extra pakket waarvan ik niet weet waar het voor is
Ik betaal 113,47 dat is inculsief collectiviteitskotingen.
In 2010 heb ik geen recht meer op collectiviteitskorting, waardoor ik op 123 euro uit zou komen.

Ik ben daarom verder gaan kijken en ga me nu bij IZZ verzekeren: zorgverzekering voor mensen die in de zorg werken. Ik neem daar basis + Bijzonder Bewust voor 103 euro. Dat is een pakket waar slechts een paar specifieke dingen in zitten, namelijk Tandheelkunde (preventief en curatief, max. 250 per jaar), brillen en contactlenzen (max 75 per 3 jaar) en fysiotherapie/bewegingstherapie (max. 150 per jaar). Dat is voor mij voldoende, ik vond het enkel noodzaak dat fysiotherapie er in zat.

Ik was/ben overigens verder wel zeer tevreden over Zilveren Kruis Achmea. Service is erg goed. Zij hebben ook telefonische reishulp, waar mijn ouders gebruik van hebben moeten maken. Vanuit Turkije werd uitgebreid getelefoneerd over bijv. wat ze moesten regelen en wel of niet moesten betalen van de ziekenhuisrekeningen, mijn ouders konden terecht met vragen over of een medicijn wel tegelijk met alcohol mocht worden gedronken en werden geholpen met het vertalen van de bijsluiter. Al met al was dat erg prettig voor hen.

Laatst gewijzigd op 27-11-2009 om 22:33.
Met citaat reageren
Oud 27-11-2009, 22:18
Balance
Balance is offline
Oh ik bedenk me nu dat mijn ouders ook een reisverzekering bij Zilveren Kruis Achmea hebben, dus waar die reishulp nou precies bij hoorde durfde ik niet te zeggen.
Oud 27-11-2009, 22:29
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Je hebt bij Zilveren Kruis de vakantiedokter, dat is zo'n nummer wat je kan bellen met medische vragen in je vakantie dus het kan best daarbij horen. Geloof alleen dat je bij de meeste zorgverzekeringen wel zo'n nummer hebt dus daar hoef je je niet perse voor bij Zilveren Kruis voor te verzekeren.

IZZ is er trouwens niet alleen voor mensen die in de zorg werken, tegenwoordig kan iedereen elke zorgverzekering kiezen. Alleen krijg je wel die 16 euro nogwat als je in de zorg werkt en bij IZZ verzekerd bent.
Oud 29-11-2009, 10:31
blauw engeltje
blauw engeltje is offline
dat is zo duuuuuuuuuuur daar in Nederland?!
Met citaat reageren
Oud 29-11-2009, 10:50
Volk
Volk is offline
Citaat:
dat is zo duuuuuuuuuuur daar in Nederland?!
Het is zo duur als je het zelf maakt. De meeste mensen die ik ken zitten tussen de 100-130 euro. Zelf heb ik de 90 nog niet gehaald maar dat is voornamelijk vanwege een flinke korting omdat ik collectief verzekerd ben. Wat kost het bij jou dan?
Met citaat reageren
Oud 29-11-2009, 11:04
blauw engeltje
geen idee hoeveel ik betaal, heb nog nooit een overschrijving in de bus gehad. vorige week nog een doktersbezoek voor 80% terugbetaald gekregen, een doosje anticonceptiepillen 100% terugbetaald gekregen, en €25 'sportpremie' gehad

*gaat ff naar wiki*
Citaat:
In België kan iedere ingezetene zich bij een van de vijf erkende, politiek gebonden ziekenfondsen of bij de federale neutrale Hulpkas voor Ziekte- en Invaliditeitsverzekering (HZIV) aansluiten. Voor spoorwegpersoneel geldt een bijzondere regeling bij de Kas der Geneeskundige Verzorging van de NMBS-holding

Elk ziekenfonds biedt de verplichte gratis ziekteverzekering aan. Die wordt betaald door de werkgevers- en werknemersbijdragen aan de sociale zekerheid en door de subsidies van de federale overheid. De verplichte verzekering betaalt (gedeeltelijk) de geneeskundige prestaties die het Rijksfonds voor sociale zekerheid Riziv erkend heeft. De verplichte ziekteverzekering betaalt ook de uitkeringen in geval van arbeidsongeschiktheid.

Daarnaast bieden de ziekenfondsen ook nog aanvullende verzekeringen aan. Daarmee vergoeden ze verstrekkingen die niet of onvoldoende door de verplichte ziekteverzekering gedekt worden, zoals brillen, vaccinaties, tandheelkunde, revalidatie... Hiermee proberen de fondsen zich van hun concurrenten te onderscheiden en nieuwe leden te werven.

Leden van een ziekenfonds zijn wettelijk niet verplicht een aanvullende ziekteverzekering af te sluiten, maar bij vele ziekenfondsen is dat toch een voorwaarde voor lidmaatschap.

ohw yes, now I remember
dat gaat van je bruto-loon af, in België vandaar dat ik niet weet hoeveel ik betaal en ik werk voor de overheid, dus ik heb "via mijn werk" een "gratis" hospitalisatieverzekering.
Met citaat reageren
Oud 29-11-2009, 11:17
ganralph
ganralph is offline
In Nederland is het pas sinds een paar jaar zo duur. in december 2005 betaalde ik de helft van wat ik sinds januari 2006 moet betalen, en de dekking was nagenoeg hetzelfde (en op sommige punten zelfs beter).

geen idee waarom dit ooit is ingevoerd
Oud 29-11-2009, 11:28
Hawahaai
Hawahaai is offline
Ik zit sinds dit jaar bij Zilveren Kruis, omdat mijn vriend daar korting krijgt via het collectief van z'n werk. Eerder zat ik via het collectief van mijn vader bij CZ. Toen had ik een jongeren aanvullende verzekering. Dit jaar, bij ZK, had ik alleen een basisverzekering met zo weinig mogelijk eigen risico. Komend jaar neem ik in ieder geval de laagste tandartsverzekering erbij; ik heb uitgerekend dat dat sowieso gaat lonen als ik 2x controle en 2x mondhygiëniste doe per jaar. Ik zit nog te twijfelen of ik een hoog eigen risico zal nemen, aangezien ik normaal gesproken de 165 euro zorgkosten in een jaar niet haal. Met het geld wat ik uitspaar in een paar jaar tijd, weegt het risico misschien wel op tegen de kosten. En ik heb wel wat spaargeld staan voor het geval ik toch dit jaar direct veel zorgkosten zou maken.
Met citaat reageren
Oud 29-11-2009, 11:56
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
In Nederland is het pas sinds een paar jaar zo duur. in december 2005 betaalde ik de helft van wat ik sinds januari 2006 moet betalen, en de dekking was nagenoeg hetzelfde (en op sommige punten zelfs beter).

geen idee waarom dit ooit is ingevoerd
Kostenbesparing en er moest "concurrentie" in de zorg komen, want dat is volgens sommige politici per definitie goed.
Oud 29-11-2009, 17:15
Sade
Sade is offline
Zit nu bij IZZ via m'n werk. Had hiervoor Agis, was ook prima maar een studentenpakket dus aangezien dat feestje binnenkort ophoudt
Oud 29-11-2009, 18:19
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Citaat:
maar welke dingen wegen voor jou zwaar? heb je een bril, sport je veel (met blessures), heb je een chronische ziekte...? misschien kunnen we je dan wat meer helpen met deze specifieke gebieden (een goede verzekering kan net jouw punt slecht dekken)
Ik vind het heel moeilijk om te bepalen wat er in een verzekering moet. Ik wil gewoon dat als ik een ongeluk krijg, alle kosten daarvoor vergoed worden. Dus ziekenhuisopname, behandeling, medicijnen en revalidatie. Zoals bijvoorbeeld fysiotherapie. Maar ik heb dat nu dus nog niet nodig.
Kosten in het buitenland (inentingen bijvoorbeeld), zou fijn zijn. Maar voor buitenlandreizen heb ik een reisverzekering die mijn geneeskundige kosten dekt (en toen met mijn lange reis een aanvullende verzekering daar op aangesloten en zij hebben mij zonder problemen ook alle kosten terugbetaald), dus dat hoeft niet in mijn pakket te zitten.
Bril heb ik ja, kost ongeveer 250 euro als ik een nieuwe bril koop. Doe ik eens in de 2/3 jaar. Heb ik eigenlijk nooit wat voor teruggekregen (ooit een luttele vergoeding van 25 euro per glas per 3 jaar ofzo ), maar dat zou wel handig zijn.
Tandarts is voor mij essentieel. Heb sowieso 130 euro kosten per jaar minimaal (2x controle incl. mondhygiëniste en liefst ook elk jaar foto van mijn gebit) en eigenlijk altijd wel een gaatje (al gauw 70 euro). Vorig jaar ook mijn eerste wortelkanaalbehandeling gehad (weet niet wat dat kost in NL, gebeurde bij mij op reis, was 360 dollar en kreeg ik dus allemaal terug via mijn reisverzekering). Dus dat kan ook al snel oplopen, minimaal 300 euro dus! Daarom wil ik een tandartsverzekering die minimaal 500 euro dekt (controle, tandsteen verwijderen, vulling, etsen, verdoving en wortelkanaal) en ook van die dingen 100% dekt. Liefst heb ik een verzekering van 750 euro (maar dat wordt nu lastiger, want vaak ga je dan al naar 1000 euro en betaal je weer meer premie).

Tsja, van veel meer maak ik momenteel niet echt gebruik. Maar wat ik al zeg: als er iets gebeurt wil ik wel dat het vergoed wordt. Ik betaal nu 109 euro met collectiviteitskorting (anders 125). Maar het is moeilijk om iets te vinden wat rond hetzelfde bedrag zit. Die jongerenverzekeringen (VGZ Jong en jongerenpakket bij bv Menzis) is de tandartsdekking vaak niet goed genoeg, dus moet ik alsnog een aanvullende tandarts en is de verzekering dus alsnog duurder.

Heb je tips?
Oud 30-11-2009, 09:35
ganralph
ganralph is offline
Citaat:
Heb je tips?
nou, ik heb dus alleen recente ervaring met VGZ, en daar heb ik goede ervaring mee. (wel eens klachten, maar dat werd netjes opgelost)

wat ik bijvoorbeeld fijne service vond:
mijn vriendin wil, in overleg met haar huisarts, een bepaald merk medicijn niet nemen (lang verhaal). ze heeft het type medicijn echter wel nodig, dus schrijft haar huisarts expliciet een bepaald merk voor. de apotheek begon echter meteen te zeuren over "het preferentiebeleid en blabla dat wordt niet vergoed door VGZ, en dit merk is net zo goed". VGZ gebeld en die heeft de apotheker even uitgelegd dat hij niet moet zeiken en het gewenste merk moet verstrekken. 100% vergoed uiteraard.

ik geloof dat vgz-jong geen limiet heeft aan tandartskosten (wel soms maar 80% vergoed),

bedenk ook dat als je een hogere tandverzekering wil je bij veel verzekeraars je gebit moet laten keuren. veel vullingen of wortelkanaalbehandelingen betekenen al snel dat je niet voor een hoge dekking wordt aangenomen.

wat je zegt over een ongeluk krijgen: heel veel daarvan zit al in het basispakket. alleen therapie naderhand moet je idd goed op letten.
Oud 30-11-2009, 16:19
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Citaat:
bedenk ook dat als je een hogere tandverzekering wil je bij veel verzekeraars je gebit moet laten keuren. veel vullingen of wortelkanaalbehandelingen betekenen al snel dat je niet voor een hoge dekking wordt aangenomen.
Ook niet als je bij een vorige verzekeraar al een tandartsverzekering met hoge dekking had?
Oud 30-11-2009, 17:25
Fosca
Fosca is offline
Ik zit bij TakeCareNow en betaal ongeveer €68 per jaar

Dat voor een basispakket met CJP korting en maximale eigen risico. Tandartskosten worden bij mij sowieso nog vergoed (<22) en verder heb ik weinig medische kosten. Mijn pil wordt niet vergoed maar kost me zo'n €60 per jaar waardoor die binnen het standaard eigen risico valt. Ik heb een bril maar de kosten van de aanvullende verzekering en het minimale eigen risico waren hoger dan de kosten die ik vergoed zou krijgen.
Oud 30-11-2009, 17:30
gurl19
gurl19 is offline
Ik zat bij zilveren kruis waar ik 103 euro betaalde, maar voor 2010 zou dit 107 euro worden, en dan had ik het basisverzekering en een aanvullende tandartsverzekering, maar wel de laagste verzekering.
Nu ben ik overgestapt naar Unive, omdat ik daar meer verzekeringen heb krijg ik korting over de basisverzekering. Maar ik heb nu unive jong er bij af gesloten, dat dekt de tandarts beter en heel veel dingen die ik verder niet gebruik, maar je kunt daar niet alleen een tandartsverzekering afsluiten. Maar nu krijg ik wel wat terug van mijn lezen. Aanvullende verzekering is 20 euro dus komt op een totaal van 107 euro.
Met citaat reageren
Oud 30-11-2009, 19:24
duivelaartje
duivelaartje is offline
Ik zit bij de Amersfoortse via m'n ouders. Geen idee hoe het allemaal zit, zij regelen het.
Met citaat reageren
Oud 01-12-2009, 08:27
ganralph
ganralph is offline
Citaat:
Ook niet als je bij een vorige verzekeraar al een tandartsverzekering met hoge dekking had?
helaas hebben alle verzekeraars het recht om opnieuw te kijken hoe je gebit er voor staat en dat zullen ze ook zeker doen. en zelfs bij dezelfde verzekeraar: toen ik van VGZ jong naar VGZ "gewoon" overging, wilde VGZ al foto's hebben om de boel te beoordelen. toen werd me ook verteld dat ik niet zou worden aangenomen voor iets anders dan de basistandverzekering (80% tot 350,-) als ik te veel vullingen zou hebben gehad. ieder gaatje is een vergroot risico op een kroon, en die willen ze natuurlijk liever niet betalen.

als je een moeilijk gebit hebt, maar het is nu nog redelijk in orde (goed genoeg voor de test ), dan kun je eens nadenken om toch maar voor die 1000,- dekking te gaan (en helaas geen jongerenpakket dus). als je ieder jaar een paar gaatjes hebt, dan wordt de kans dat je ooit nog wordt toegelaten tot zo'n aanvullende verzekering steeds kleiner.

uiteraard een afweging die je zelf moet maken, maar ben je ervan bewust dat je "later" niet zonder meer elke aanvullende verzekering kunt krijgen.
Oud 01-12-2009, 13:58
Verwijderd
Groeneland Achmea, betaal vanaf 2010 zo'n 84 euro per maand. Heb een hoog eigen risico en collectiviteitskorting, waardoor de premie dus relatief laag is. Verder nog een extra tandartsverzekering (2 sterren, geloof ik) en nog een soort extra pakket (dat is gratis vanwege die collectiviteit en er zitten volgens mij alleen maar wat alternatieve geneeskundige dingen in, iig niets wat ik gebruik ).

Ik ben tevreden; ik maak over het algemeen weinig kosten, dus kan dat eigen risico lekker hoog, dat heb ik sowieso op een spaarrekening gereed staan mócht er iets gebeuren. Ik heb in drie jaar tijd één keer dat eigen risico moeten betalen, en dat betekent dat ik qua premie nét iets meer bespaard heb dan als ik dat eigen risico niet had gekozen, dus ja, 't is het wel waard vind ik.
Met citaat reageren
Oud 01-12-2009, 20:09
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
bedenk ook dat als je een hogere tandverzekering wil je bij veel verzekeraars je gebit moet laten keuren. veel vullingen of wortelkanaalbehandelingen betekenen al snel dat je niet voor een hoge dekking wordt aangenomen
Geen problemen mee gehad anders. Terwijl er bij mij door een volslagen incompetente tandarts behoorlijk wat vertimmerd moest worden, en dat dan twee keer voordat het goed zat, en veelal een derde keer door de nieuwe tandarts. Terwijl mijn tanden toch al niet zo fantastisch waren.

Ik heb Delta Lloyd met tandengaaf tot € 1000. De op één na goedkoopste.
Oud 01-12-2009, 22:04
ganralph
ganralph is offline
Citaat:
Geen problemen mee gehad anders. Terwijl er bij mij door een volslagen incompetente tandarts behoorlijk wat vertimmerd moest worden, en dat dan twee keer voordat het goed zat, en veelal een derde keer door de nieuwe tandarts. Terwijl mijn tanden toch al niet zo fantastisch waren.

Ik heb Delta Lloyd met tandengaaf tot € 1000. De op één na goedkoopste.
ok, zou kunnen. ik heb weinig ervaring met andere verzekeraars. het punt is alleen wel dat ze je mogen weigeren voor een aanvullende verzekering en bij VGZ werd me bovenstaande mee gedeeld. denk niet dat ze de enige zijn, maar er zullen ook zeker verzekeraars zijn die hier makkelijker in zijn.
zou ook kunnen dat het met je leeftijd te maken heeft natuurlijk. hoe ouder, hoe achterdochtiger men wordt mbt je gezondheid

als je niet zo'n goed gebit hebt en je zoekt een nieuwe verzekeraar, dan moet je er rekening mee houden dat je niet zonder meer kunt kiezen wat je wil.
Oud 02-12-2009, 08:33
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Citaat:
als je niet zo'n goed gebit hebt en je zoekt een nieuwe verzekeraar, dan moet je er rekening mee houden dat je niet zonder meer kunt kiezen wat je wil.
Ik vind dat eigenlijk best wel stom. Je hebt tenslotte bij je vorige verzekeraar al een bepaald pakket (stel: basis + extra uitgebreid + extra tand), dan vind ik ook wel dat je bij een andere verzekeraar je tenminste voor hetzelfde mag verzekeren! Als ze je dan niet aan willen nemen... dan loop je dus het risico om heel je leven bij dezelfde verzekeraar te moeten zitten. Best wel belachelijk eigenlijk
Oud 02-12-2009, 09:05
ganralph
ganralph is offline
ik vind het überhaupt belachelijk dat mensen geweigerd mogen worden, dus mij hoef je niet te overtuigen

de ene verzekeraar hoeft het natuurlijk niet eens te zijn met de regels van de andere, dus in dat opzicht is het wel logisch. als de ene bijv. 100% vergoed, kun je na een overstap naar iemand die 80% vergoed, ook niet 20% extra afdwingen.

dit heet marktwerking en dit schijnen we te willen...
Oud 02-12-2009, 12:26
blauw engeltje
even tussendoor: ik heb mijn loonbrief net bestudeerd, en ik heb deze maand bijna €250 aan RSZ-bijdragen 'betaald' (werd afgehouden van mijn brutoloon). de RSZ is de Rijksdienst voor Sociale Zekerheid, en met de bijdragen die zij innen worden niet alleen ziekteverzekeringen betaald (en dus onrechtstreeks terugbetalingen gedaan van arts- en tandartskosten etc), maar ook pensioenen, arbeidsongeschiktheid, loopbaanonderbreking, zwangerschapsverlof, enzenzenz...
Met citaat reageren
Oud 02-12-2009, 13:07
ganralph
ganralph is offline
Citaat:
even tussendoor: ik heb mijn loonbrief net bestudeerd, en ik heb deze maand bijna €250 aan RSZ-bijdragen 'betaald' (werd afgehouden van mijn brutoloon). de RSZ is de Rijksdienst voor Sociale Zekerheid, en met de bijdragen die zij innen worden niet alleen ziekteverzekeringen betaald (en dus onrechtstreeks terugbetalingen gedaan van arts- en tandartskosten etc), maar ook pensioenen, arbeidsongeschiktheid, loopbaanonderbreking, zwangerschapsverlof, enzenzenz...
oh ja, naast de belachelijk hoge premies, betalen wij ook nog 5,1% van ons inkomen aan de "Zorgverzekeringswet"
Oud 02-12-2009, 14:17
blauw engeltje
Citaat:
oh ja, naast de belachelijk hoge premies, betalen wij ook nog 5,1% van ons inkomen aan de "Zorgverzekeringswet"
*geeft koekjes*
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten