![]() |
|
![]() |
ik zit al jaren bij VGZ. heb basisverzekering + "uitgebreid aanvullend" (één na hoogste) + "tand best" (hoogste).
tanden zijn gedekt tot 1000,- (en evt. orthodontie nog voor 1500,- extra); andere ziektekosten vrij hoog gedekt. zou bij VGZ alleen beter kunnen dekken voor voornamelijk hulpmiddelen en hulp buiten Europa. pakket kost in 2010 normaal gesproken zo'n 140,- per maand. ik krijg daar nog wel korting op: 3% collectiviteitskorting op basis, en 15% op aanvullend pakket
|
Ik ben verzekerd bij IZZ, basispakket + basisaanvullende regeling. Ik zat hiervoor bij Zilveren Kruis, collectief via de Hogeschool maar sinds ik afgestudeerd ben en in de zorg werk dus collectief bij IZZ. Ik betaal €113,46 en mijn werkgever draagt €16,67 bij als collectiviteitskorting achtig iets. Het wordt ingehouden op m'n salaris dus daarom heb ik niet het idee dat ik het ook echt betaal zeg maar
![]() Ik heb daarvoor gekozen omdat ik dus korting kreeg. Had me ook collectief kunnen verzekeren bij DSW maar bij IZZ kreeg ik een hogere vergoeding voor m'n bril (200 euro per drie jaar) en ook tandarts was dacht ik uitgebreider gedekt. Ik weet allemaal niet precies wat er gedekt wordt maar het is wel vrij uitgebreid. Heb tot nu toe alleen wat voor m'n bril moeten bijbetalen (maar heb dan ook een gewone bril + zonnebril op sterkte gekocht) en foto's bij de tandarts worden niet 100% vergoed. Ze zijn snel met het terugbetalen van declaraties en ik vind het wel fijn dat het op je salaris wordt ingehouden. Ben wel tevreden maar was over Zilveren Kruis ook tevreden ![]()
||
![]() |
Citaat:
maar welke dingen wegen voor jou zwaar? heb je een bril, sport je veel (met blessures), heb je een chronische ziekte...? misschien kunnen we je dan wat meer helpen met deze specifieke gebieden (een goede verzekering kan net jouw punt slecht dekken)
|
Verwijderd
|
Ik ben bij CZ verzekerd. Was vroeger al met mijn vader mee verzekerd daar en ben er altijd heel tevreden geweest over CZ. Heb een jaar of twee bij National Academic gezeten, maar ben weer teruggegaan naar CZ.
Ik heb een basisverzekering (duh ![]() ![]() ![]() |
![]() |
|
Ik zit nu nog bij Zilveren Kruis Achmea. Ik heb daar basis + 3 pakketten aanvullend voor medische zaken, 1 aanvullend pakket voor tandarts en dan nog een extra pakket waarvan ik niet weet waar het voor is
![]() Ik betaal 113,47 dat is inculsief collectiviteitskotingen. In 2010 heb ik geen recht meer op collectiviteitskorting, waardoor ik op 123 euro uit zou komen. Ik ben daarom verder gaan kijken en ga me nu bij IZZ verzekeren: zorgverzekering voor mensen die in de zorg werken. Ik neem daar basis + Bijzonder Bewust voor 103 euro. Dat is een pakket waar slechts een paar specifieke dingen in zitten, namelijk Tandheelkunde (preventief en curatief, max. 250 per jaar), brillen en contactlenzen (max 75 per 3 jaar) en fysiotherapie/bewegingstherapie (max. 150 per jaar). Dat is voor mij voldoende, ik vond het enkel noodzaak dat fysiotherapie er in zat. Ik was/ben overigens verder wel zeer tevreden over Zilveren Kruis Achmea. Service is erg goed. Zij hebben ook telefonische reishulp, waar mijn ouders gebruik van hebben moeten maken. Vanuit Turkije werd uitgebreid getelefoneerd over bijv. wat ze moesten regelen en wel of niet moesten betalen van de ziekenhuisrekeningen, mijn ouders konden terecht met vragen over of een medicijn wel tegelijk met alcohol mocht worden gedronken en werden geholpen met het vertalen van de bijsluiter. Al met al was dat erg prettig voor hen.
Laatst gewijzigd op 27-11-2009 om 22:33. |
![]() |
|
Je hebt bij Zilveren Kruis de vakantiedokter, dat is zo'n nummer wat je kan bellen met medische vragen in je vakantie dus het kan best daarbij horen. Geloof alleen dat je bij de meeste zorgverzekeringen wel zo'n nummer hebt dus daar hoef je je niet perse voor bij Zilveren Kruis voor te verzekeren.
IZZ is er trouwens niet alleen voor mensen die in de zorg werken, tegenwoordig kan iedereen elke zorgverzekering kiezen. Alleen krijg je wel die 16 euro nogwat als je in de zorg werkt en bij IZZ verzekerd bent.
||
Citaat:
|
![]() |
||
geen idee hoeveel ik betaal, heb nog nooit een overschrijving in de bus gehad. vorige week nog een doktersbezoek voor 80% terugbetaald gekregen, een doosje anticonceptiepillen 100% terugbetaald gekregen, en €25 'sportpremie' gehad
![]() *gaat ff naar wiki* Citaat:
ohw yes, now I remember ![]() dat gaat van je bruto-loon af, in België ![]() ![]() |
![]() |
|
![]() |
In Nederland is het pas sinds een paar jaar zo duur. in december 2005 betaalde ik de helft van wat ik sinds januari 2006 moet betalen, en de dekking was nagenoeg hetzelfde (en op sommige punten zelfs beter).
geen idee waarom dit ooit is ingevoerd
|
Ik zit sinds dit jaar bij Zilveren Kruis, omdat mijn vriend daar korting krijgt via het collectief van z'n werk. Eerder zat ik via het collectief van mijn vader bij CZ. Toen had ik een jongeren aanvullende verzekering. Dit jaar, bij ZK, had ik alleen een basisverzekering met zo weinig mogelijk eigen risico. Komend jaar neem ik in ieder geval de laagste tandartsverzekering erbij; ik heb uitgerekend dat dat sowieso gaat lonen als ik 2x controle en 2x mondhygiëniste doe per jaar. Ik zit nog te twijfelen of ik een hoog eigen risico zal nemen, aangezien ik normaal gesproken de 165 euro zorgkosten in een jaar niet haal. Met het geld wat ik uitspaar in een paar jaar tijd, weegt het risico misschien wel op tegen de kosten. En ik heb wel wat spaargeld staan voor het geval ik toch dit jaar direct veel zorgkosten zou maken.
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Kosten in het buitenland (inentingen bijvoorbeeld), zou fijn zijn. Maar voor buitenlandreizen heb ik een reisverzekering die mijn geneeskundige kosten dekt (en toen met mijn lange reis een aanvullende verzekering daar op aangesloten en zij hebben mij zonder problemen ook alle kosten terugbetaald), dus dat hoeft niet in mijn pakket te zitten. Bril heb ik ja, kost ongeveer 250 euro als ik een nieuwe bril koop. Doe ik eens in de 2/3 jaar. Heb ik eigenlijk nooit wat voor teruggekregen (ooit een luttele vergoeding van 25 euro per glas per 3 jaar ofzo ![]() Tandarts is voor mij essentieel. Heb sowieso 130 euro kosten per jaar minimaal (2x controle incl. mondhygiëniste en liefst ook elk jaar foto van mijn gebit) en eigenlijk altijd wel een gaatje (al gauw 70 euro). Vorig jaar ook mijn eerste wortelkanaalbehandeling gehad (weet niet wat dat kost in NL, gebeurde bij mij op reis, was 360 dollar en kreeg ik dus allemaal terug via mijn reisverzekering). Dus dat kan ook al snel oplopen, minimaal 300 euro dus! Daarom wil ik een tandartsverzekering die minimaal 500 euro dekt (controle, tandsteen verwijderen, vulling, etsen, verdoving en wortelkanaal) en ook van die dingen 100% dekt. Liefst heb ik een verzekering van 750 euro (maar dat wordt nu lastiger, want vaak ga je dan al naar 1000 euro en betaal je weer meer premie). Tsja, van veel meer maak ik momenteel niet echt gebruik. Maar wat ik al zeg: als er iets gebeurt wil ik wel dat het vergoed wordt. Ik betaal nu 109 euro met collectiviteitskorting (anders 125). Maar het is moeilijk om iets te vinden wat rond hetzelfde bedrag zit. Die jongerenverzekeringen (VGZ Jong en jongerenpakket bij bv Menzis) is de tandartsdekking vaak niet goed genoeg, dus moet ik alsnog een aanvullende tandarts en is de verzekering dus alsnog duurder. Heb je tips? ![]()
||
![]() |
Citaat:
wat ik bijvoorbeeld fijne service vond: mijn vriendin wil, in overleg met haar huisarts, een bepaald merk medicijn niet nemen (lang verhaal). ze heeft het type medicijn echter wel nodig, dus schrijft haar huisarts expliciet een bepaald merk voor. de apotheek begon echter meteen te zeuren over "het preferentiebeleid en blabla dat wordt niet vergoed door VGZ, en dit merk is net zo goed". VGZ gebeld en die heeft de apotheker even uitgelegd dat hij niet moet zeiken en het gewenste merk moet verstrekken. 100% vergoed uiteraard. ik geloof dat vgz-jong geen limiet heeft aan tandartskosten (wel soms maar 80% vergoed), bedenk ook dat als je een hogere tandverzekering wil je bij veel verzekeraars je gebit moet laten keuren. veel vullingen of wortelkanaalbehandelingen betekenen al snel dat je niet voor een hoge dekking wordt aangenomen. wat je zegt over een ongeluk krijgen: heel veel daarvan zit al in het basispakket. alleen therapie naderhand moet je idd goed op letten.
||
Citaat:
|
Ik zit bij TakeCareNow en betaal ongeveer €68 per jaar
Dat voor een basispakket met CJP korting en maximale eigen risico. Tandartskosten worden bij mij sowieso nog vergoed (<22) en verder heb ik weinig medische kosten. Mijn pil wordt niet vergoed maar kost me zo'n €60 per jaar waardoor die binnen het standaard eigen risico valt. Ik heb een bril maar de kosten van de aanvullende verzekering en het minimale eigen risico waren hoger dan de kosten die ik vergoed zou krijgen.
|
Ik zat bij zilveren kruis waar ik 103 euro betaalde, maar voor 2010 zou dit 107 euro worden, en dan had ik het basisverzekering en een aanvullende tandartsverzekering, maar wel de laagste verzekering.
Nu ben ik overgestapt naar Unive, omdat ik daar meer verzekeringen heb krijg ik korting over de basisverzekering. Maar ik heb nu unive jong er bij af gesloten, dat dekt de tandarts beter en heel veel dingen die ik verder niet gebruik, maar je kunt daar niet alleen een tandartsverzekering afsluiten. Maar nu krijg ik wel wat terug van mijn lezen. Aanvullende verzekering is 20 euro dus komt op een totaal van 107 euro. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
als je een moeilijk gebit hebt, maar het is nu nog redelijk in orde (goed genoeg voor de test ![]() uiteraard een afweging die je zelf moet maken, maar ben je ervan bewust dat je "later" niet zonder meer elke aanvullende verzekering kunt krijgen.
|
Verwijderd
|
Groeneland Achmea, betaal vanaf 2010 zo'n 84 euro per maand. Heb een hoog eigen risico en collectiviteitskorting, waardoor de premie dus relatief laag is. Verder nog een extra tandartsverzekering (2 sterren, geloof ik) en nog een soort extra pakket (dat is gratis vanwege die collectiviteit en er zitten volgens mij alleen maar wat alternatieve geneeskundige dingen in, iig niets wat ik gebruik
![]() Ik ben tevreden; ik maak over het algemeen weinig kosten, dus kan dat eigen risico lekker hoog, dat heb ik sowieso op een spaarrekening gereed staan mócht er iets gebeuren. Ik heb in drie jaar tijd één keer dat eigen risico moeten betalen, en dat betekent dat ik qua premie nét iets meer bespaard heb dan als ik dat eigen risico niet had gekozen, dus ja, 't is het wel waard vind ik. |
![]() |
||
Citaat:
Ik heb Delta Lloyd met tandengaaf tot € 1000. De op één na goedkoopste.
||
![]() |
Citaat:
zou ook kunnen dat het met je leeftijd te maken heeft natuurlijk. hoe ouder, hoe achterdochtiger men wordt mbt je gezondheid ![]() als je niet zo'n goed gebit hebt en je zoekt een nieuwe verzekeraar, dan moet je er rekening mee houden dat je niet zonder meer kunt kiezen wat je wil.
||
Citaat:
![]()
|
![]() |
ik vind het überhaupt belachelijk dat mensen geweigerd mogen worden, dus mij hoef je niet te overtuigen
![]() de ene verzekeraar hoeft het natuurlijk niet eens te zijn met de regels van de andere, dus in dat opzicht is het wel logisch. als de ene bijv. 100% vergoed, kun je na een overstap naar iemand die 80% vergoed, ook niet 20% extra afdwingen. dit heet marktwerking en dit schijnen we te willen...
|
even tussendoor: ik heb mijn loonbrief net bestudeerd, en ik heb deze maand bijna €250 aan RSZ-bijdragen 'betaald' (werd afgehouden van mijn brutoloon). de RSZ is de Rijksdienst voor Sociale Zekerheid, en met de bijdragen die zij innen worden niet alleen ziekteverzekeringen betaald (en dus onrechtstreeks terugbetalingen gedaan van arts- en tandartskosten etc), maar ook pensioenen, arbeidsongeschiktheid, loopbaanonderbreking, zwangerschapsverlof, enzenzenz...
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Werk, Geld & Recht |
[Centraal] Het Belasting-topic Verwijderd | 500 | 28-01-2010 13:12 | |
Psychologie |
de vrouwelijke demon Inanis | 82 | 01-01-2008 14:30 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Strategisch stemmen Blood Fire Rage | 338 | 22-11-2006 20:29 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Welke coalities zie jij op het toneel graag verschijnen & bepaalt dit je stemgedrag? Gatara | 230 | 21-11-2006 00:05 |