Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Maar op deze leeftijd denk ik dat je je wel redelijk bezig kunt houden met dit soort relatief simpele zaken, ze zijn toch wel enigszins van belang. Dus probeer verder te kijken dan dat ene vinkje dat je invult. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
overigens, wie nu loonheffingskorting niet toepast, krijgt achteraf een grotere rente over het teveel betaalde bedrag, dus iets extra's.( kom niet op het juiste woord haha) |
![]() |
||
Citaat:
![]() en dat weinig mensen hun aangifte invullen, verbaast me ook weer niks. Tj-biljetten kunnen gelukkig wel tot vijf jaar na het belastingjaar worden ingevuld en opgestuurd. Ik kom alleen wel iedere keer netjes uit op 0. Alleen nu werk ik best veel en heb ik straks ook twee verschillende banen (op de tweede pas ik geen lhk toe!), dat het in 2009 wel eens tijd wordt voor een aangifte. ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Als je je geld op een goede spaarrekening zet, kun je zelfs nog meer rente ontvangen dan de rente die de belastingdienst je geeft als je van hen geld terug krijgt
Ik woon ook (nog...) bij m'n ouders en laat de loonheffingskorting toepassen. Er gaat gewoon een vast bedrag per maand naar m'n spaarrekening, gelijk aan wat ik ongeveer maximaal aan huur wil/kan uitgeven. Als ik dan eindelijk een betaalbare woning vindt, heb ik een mooi bedrag klaarstaan om meubels e.d. te gaan shoppen. De rest van mijn loon geef ik nu uit aan vaste lasten en luxe dingen. Dat je ongeveer 1384 euro gaat verdienen kan wel kloppen. Mijn salaris is iets hoger, maar ik betaal ook pensioenpremie, waardoor ik netto nauwelijks hoger uitkom als het bedrag wat jij noemt. [edit] als het bedrijf een goede administrateur heeft, moet het trouwens wel mogelijk zijn om je nu al te vertellen wat je gaat verdienen. Die berekening moeten ze toch wel maken, of ze dat nu doen of volgende week maakt niet uit. Ik kreeg zonder problemen bij mijn contract 2 proefberekeningen van mijn netto loon. Eentje met pensioenbijdrage er in verwerkt en eentje zonder zodat ik zelf de afweging kon maken of ik vast pensioen wou gaan opbouwen. [/edit] |
![]() |
||
Citaat:
Wat gebruikelijk is in bedrijven is niet relevant, het gaat om jouw situatie. Je mag de loonheffingskorting eenmaal toepassen (daarmee haal je niet noodzakelijk 100% van de regeling eruit, maar met dubbel toepassen moet je geheid bijbetalen aan het eind van het jaar) en dan is het het beste dat te doen op het inkomen waarmee je het meeste verdient.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Werk, Geld & Recht |
Geld omrekenen. Bruto>>Netto Kongolo | 14 | 23-03-2014 14:14 | |
Werk, Geld & Recht |
Bruto -> netto Daantje_0705 | 5 | 21-11-2006 21:18 |