Advertentie | |
|
![]() |
|
Ik had in eerste instantie geen idee wat voor studie ik wilde doen en toen kwam ik deze tegen. Ik was wel altijd al geïnteresseerd in media, vooral film. Ik ben nu eind tweede-jaars en ben de richting film en televisie op gegaan. Dit is altijd een combinatie omdat de master film- en televisiewetenschappen heet. Je kunt binnen deze studie ook de theater kant op gaan (master: theaterwetenschappen) of de nieuwe media kant (master: nieuwe media en digitale cultuur).
In het eerste jaar en in het begin van het tweede jaar heb je nog verplichte vakken (o.a. theorie & analyse van film en tv, theorie & analyse van theater en dans, geschiedenis van het medialandschap, media cultuur en maatschappij) Per blok (ong. 2 maanden) volg je 2 vakken. Van beide vakken heb je meestal een hoorcollege van 2 uur en een werkcollege van 2 uur. Dit kan wel eens verschillen hoor, soms zijn er ook werkcolleges van 4 uur. In de werkcolleges moet je ook vaak samenwerken met studiegenoten, samen opdrachten maken ter voorbereiding van de les. Ik besteed zelf steeds minder tijd aan mijn studie, maar dit komt omdat het me allemaal erg gemakkelijk af gaat. Als je alle stof zou lezen, gaat er wel redelijk wat tijd in je studie zitten. Aan de essay's en papers moet ik meestal wel ff flink doorwerken, maar dat komt gewoon omdat ik dan iets te laat begonnen ben ![]() Als je meer info wilt over deze studie kun je eens hier kijken: http://www.let.uu.nl/tft/ en alle cursussen vind je hier: http://www2.hum.uu.nl/Solis/tftv/studieschema.htm |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Wat zijn jouw plannen voor de toekomst? Missy | 99 | 21-09-2007 10:55 | |
Studeren |
Theaterwetenschappen op HBO niveau? Verwijderd | 0 | 12-06-2007 22:15 | |
Studeren |
Filmwetenschappen? TommytheCat | 43 | 06-09-2005 09:26 | |
Studeren |
Media & cultuur? Tisch | 29 | 23-11-2004 21:02 | |
Algemene schoolzaken |
theater film en tv wetenschappen (utrecht) anansi_de_spin | 16 | 14-08-2003 11:18 | |
Algemene schoolzaken |
Theaterwetenschap studeren! bubbeltjes | 5 | 23-11-2001 09:12 |