Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-06-2008, 11:03
babbelientje
babbelientje is offline
Dag studiebollekes,

Is er hier ook iemand die theaterwetenschappen studeert, of dit wil gaan doen, aan de UvA? Wie vertelt mij meer over de inhoud, sfeer van de uni, of gewoon je mening over (een soortgelijke) deze opleiding?

Merci!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-06-2008, 19:32
ac3000
ac3000 is offline
Hey,

ik doe zelf theater-, film- en televisiewetenschappen in Utrecht. Binnen deze studie kun je na een algemeen jaar zelf je richting kiezen. Het is best een lichte studie, waarbij je ook veel theater/film/tv moet kijken, wat natuurlijk erg leuk is. Ik neem aan dat dit in Amsterdam ook gebeurd! Het interessante aan deze studie is dat je ook de onderlinge relatie tussen de media gaan bekijken (hierbij ook de nieuwe media zoals internet en games meegenomen).

Zelf vind ik Utrecht een leukere stad dan Amsterdam. De college's worden vooral in het centrum gegeven, dus lekker dichtbij alles
Met citaat reageren
Oud 09-06-2008, 20:52
babbelientje
babbelientje is offline
Bedankt voor je reactie- ik kwam een soortgelijke studie tegen bij de UvA. Klinkt ook erg interessant. Waarom heb jij hiervoor gekozen? En heb je enig idee welke richting je er mee uit wil?

Zou je mij wat meer willen vertellen over de inhoud van je colleges, het aantal contacturen,
de mix hoor/werk-colleges. (Heb je veel contact met je studie-genoten), hoeveel tijd ben je zoal kwijt aan je studie, wat is je mee en wat wellicht tegengevallen? Ik ga proberen om binnen te komen bij de uni via een Colloquium Doctum, ben er wel wat onzeker over.. Duimduimduim.. En als het lukt, dan nog de knoop doorhakken wélke studie ik zal willen doen.. Én dan nog zien of dat lukt.. hihi (A)
Met citaat reageren
Oud 09-06-2008, 22:38
ac3000
ac3000 is offline
Ik had in eerste instantie geen idee wat voor studie ik wilde doen en toen kwam ik deze tegen. Ik was wel altijd al geïnteresseerd in media, vooral film. Ik ben nu eind tweede-jaars en ben de richting film en televisie op gegaan. Dit is altijd een combinatie omdat de master film- en televisiewetenschappen heet. Je kunt binnen deze studie ook de theater kant op gaan (master: theaterwetenschappen) of de nieuwe media kant (master: nieuwe media en digitale cultuur).

In het eerste jaar en in het begin van het tweede jaar heb je nog verplichte vakken (o.a. theorie & analyse van film en tv, theorie & analyse van theater en dans, geschiedenis van het medialandschap, media cultuur en maatschappij) Per blok (ong. 2 maanden) volg je 2 vakken. Van beide vakken heb je meestal een hoorcollege van 2 uur en een werkcollege van 2 uur. Dit kan wel eens verschillen hoor, soms zijn er ook werkcolleges van 4 uur. In de werkcolleges moet je ook vaak samenwerken met studiegenoten, samen opdrachten maken ter voorbereiding van de les.

Ik besteed zelf steeds minder tijd aan mijn studie, maar dit komt omdat het me allemaal erg gemakkelijk af gaat. Als je alle stof zou lezen, gaat er wel redelijk wat tijd in je studie zitten. Aan de essay's en papers moet ik meestal wel ff flink doorwerken, maar dat komt gewoon omdat ik dan iets te laat begonnen ben

Als je meer info wilt over deze studie kun je eens hier kijken: http://www.let.uu.nl/tft/ en alle cursussen vind je hier: http://www2.hum.uu.nl/Solis/tftv/studieschema.htm
Met citaat reageren
Oud 13-06-2008, 11:40
babbelientje
babbelientje is offline
Hai!
Zo, lekkere lap tekst zeg, haha. Ik zit een beetje vast aan de uni´s in Adam, aangezien ik geen vwo-diploma heb. Utrecht werkt weer anders met hun colloquium doctum. Je klinkt enthousiast over je studie (En zo hoort het). Hoe vind je het niveau, daagt het je uit? Krijg je ook vakken als (cultuur)geschiedenis, filosofie, en dergelijke? Al enig idee wat je ´hierna´ wilt doen? Wat zijn jouw dromen/ambities op dit vlak?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten